Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Europa vs. U.S.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

JohnNJ schreef:
jerbia schreef: Het eerste kwartaal was de groei van de Amerikaanse economie 0.3 pct en de gemiddelde Europese groei 0.6 pct. Nederland scoort met 0.6 pct precies volgens het gemiddelde.

bron
De Amerikaanse economie groeide in het eerste kwartaal van 2007 met een snelheid van 1.3%.

Bron: http://www.commerce.gov/opa/press/Secre ... stmnt.html

--John

Dankzij China en Irak draait de Amerikaanse economie goed, kijk maar eens aan wie Boeing hun vliegtuigjes verkoopt
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

ned in MO schreef:Ik last van de week dat de zoon van Al Gore aangehouden was toen ie met 160km/h in zijn milieu vriendelijke prius(die dan niet meer milieuvriendelijk is) werd aangehouden. Hij schijnt ook goed aan de drugs en zo te zijn.
Dat kan AL niet zo goed gebruiken denk ik :roll:

Ach Al gaat niet voor President en zijn zoon rookt planten, misschien kweekt hij ze zelf om de natuur in evenwicht te houden.
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

a4plus schreef:
ned in MO schreef:Ik last van de week dat de zoon van Al Gore aangehouden was toen ie met 160km/h in zijn milieu vriendelijke prius(die dan niet meer milieuvriendelijk is) werd aangehouden. Hij schijnt ook goed aan de drugs en zo te zijn.

Ach Al gaat niet voor President en zijn zoon rookt planten, misschien kweekt hij ze zelf om de natuur in evenwicht te houden.
Nou maar hopen dat het zoontje Philips spaarlampen gebruikt om zijn plantjes te kweken. :D
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

StageNYCfall2007 schreef:Excuses.

Wat ik bedoel - zonder iedereen over een kam te scheren is:

Giel Beelen herinner ik me als de persoon die volledig - frontal nudity - naakt in een reclame verscheen, waar hij aan zn #%# zat te krabben.

Sophie Hillebrand als de gene die het meest onsmakelijke programma in de televisie geschiedenis presenteert; hoe moet je ******, hoe neem je drugs in.

En Beau van Erven Dorens staat mij nog op het netvlies als persoon die dronken iemand op z'n gelaat wilde slaan. Terwijl de camera's draaiden.

En deze mensen gaan ons nu braaf vertellen hoe we ons moeten gaan gedragen? Dat vind ik enorm hypocriet.

Klopt, maar meneer Bono van U2 ript ook zijn fans dood giga bedragen te vragen voor zijn concerten en daarna geld te vragen voor allerlei goede doelen. En USA voor Africa, Michael Jackson met vrienden in designerkleding een paar miljoen bij elkaar zingen, terwijl ze dit zo uit de achterzak kunnen trekken. Mevrouw Oprah Winfrey die een school opent in Zuid-Afrika en er waarschijnlijk nog 10 kan openen als ze niet zoveel schoenen kocht. We wonen in een hypocriete werels waar je je mag afvragen of mensen echt zo goed zijn of graag midden in de aandacht staan?
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

JohnNJ schreef:
StageNYCfall2007 schreef:..., maar komen 't volk op de staatstelevisie wel vertellen dat ze voortaan niet meer naar Luxemburg mogen rijden met eigen auto, maar in het vervolg de trein moeten nemen.
Overigens is allang bewezen dat een volle trein niet minder vervuiling veroorzaakt dan als al die mensen in die trein ieder in zijn auto zou rijden. Gelet op de stroom die voor die trein geproduceerd moet worden via electriciteitscentrales (afhankelijk van een aantal factoren natuurlijk).

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5774 ... html?p=2,1
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Als het in het opiniedagblad 'De Telegraaf' staat dan geloof ik het gelijk.
Zoals altijd ligt de nuance wat anders: http://www.infrasite.nl/news/news_artic ... anguage=nl
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Njit schreef:
Als het in het opiniedagblad 'De Telegraaf' staat dan geloof ik het gelijk.
Zoals altijd ligt de nuance wat anders: http://www.infrasite.nl/news/news_artic ... anguage=nl
De telegraaf is slechts de brenger van het nieuws, onderzoek is verricht door ministerie van Verkeer en Waterstaat. Die geloof ik dan wel wat meer.

Natuurlijk is er veel nuance aan te brengen: komt de stroom van een steenkoolcentrale of van een windmolen etc. maar het bewijst in ieder geval dat de trein niet zo milieuvriendelijk is als we denken.
Mack
MW Drawings

Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Mack schreef:Natuurlijk is er veel nuance aan te brengen: komt de stroom van een steenkoolcentrale of van een windmolen etc. maar het bewijst in ieder geval dat de trein niet zo milieuvriendelijk is als we denken.
Volgens mij bewijst het meer dat men meer geld stopt in de auto dan in het openbaar vervoer. Als er net zoveel geld in het OV zou worden gestopt als in het aanleggen van nieuwe wegen (die binnen de kortste tijd toch weer vol staan) dan zouden de treinen denk ik een stuk zuiniger zijn.

Echt weer een bericht van de Televaag waar uitspraken verknipt zijn tot nieuws. Het originele bericht uit Dagblad de Pers had nog als kop "ook proppen bij ns lost files niet op". Maar dat willen de lezers van de Telegraaf niet lezen, die moeten gevoerd worden met een kop "trein niet schoner dan auto", wat vervolgens weer aandacht trekt en de boel opzweept.

Zie hier: http://depers.coolcreations.nl/papers/12.pdf
en hier: http://depers.coolcreations.nl/weblog.php?id=58
Laatst gewijzigd door Njit op 09 jul 2007, 10:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Njit schreef:
Mack schreef:Natuurlijk is er veel nuance aan te brengen: komt de stroom van een steenkoolcentrale of van een windmolen etc. maar het bewijst in ieder geval dat de trein niet zo milieuvriendelijk is als we denken.
Volgens mij bewijst het meer dat men meer geld stopt in de auto dan in het openbaar vervoer. Als er net zoveel geld in het OV zou worden gestopt als in het aanleggen van nieuwe wegen (die binnen de kortste tijd toch weer vol staan) dan zouden de treinen denk ik een stuk zuiniger zijn.
Je wilt niet weten hoeveel meer geld er in het ov gestoken wordt in vergelijking met uitgaven aan wegen.
Mack
MW Drawings

Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Mack schreef:Je wilt niet weten hoeveel meer geld er in het ov gestoken wordt in vergelijking met uitgaven aan wegen.
Dat wil ik best weten hoor :)
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

De dochters van de huidige president hebben ook wel eens wat gedaan. Dat kan gebeuren met kinderen van een bepaalde leeftijd. Het hoeft nog niet te betekenen dat de ouders iets fout hebben gedaan. Het zou misschien vervelend voor de heer Gore kunnen zijn als hij zich kandidaat zou stellen, maar het is maar de vraag of hij dat zal doen.

Nu maar hopen dat de heer Giuliani een initiatief begint tegen de verderfelijke invloed van echtscheidingen. Als Al Gore met z'n enorme carbon dioxide footprint de aangewezen persoon is om ons te vertellen dat het allemaal minder moet, dan is de heer Giuliani, die al aan zijn derde huwlijk bezig is en zijn tweede vrouw per persconferentie liet weten dat hij van haar ging scheiden, het meest geschikt om leiding te geven aan deze actie. Vooral in Nederland zal dat aanslaan. Uit de hartverwarmende reacties in dit draadje heb ik namelijk begrepen dat je daar vooral serieus wordt genomen als je de dingen die je predikt juist niet in de praktijk brengt.

--john
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wat heb jij toch tegen Nederland John? Heb je hier één of ander trauma opgelopen?

Marjon
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik zat van de week een berichtje te lezen over Guiliani.

Wat heeft die man nou helemaal gepresteerd?
Ja hij was burgemeester van New York tijdens 911 en hij heeft zich kranig gehouden tijdens die gebeurtenissen.
Maar... zouden er niet honderden zoniet duizend andere burgemeesters zijn geweest die hetzelfde gedaan zouden hebben?(die knuppel van New orleans buiten beschouwing gelaten)

Dit maakt hem bij lange na geen gekwalificeerde president.
Maar ja, nu dwaal ik af. De huidige is ook niet zo best en die is nog jaren governor geweest
alfie
Amerika-ontdekker

Bericht door alfie »

Waarom willen mensen zo graag hard roepen dat anderen niet deugen. Hoef je dan niet naar jezelf te kijken? Al dat commentaar op verslaggevers, mensen met een boodschap: kijk eens naar jezelf en naar wat je kan doen.

Ja, openbaar vervoer kost geld maar een dat praat nog niet goed dat een auto vervuilend voor het milieu is.

Zonde dat een serieus onderwerp waar echt aandacht aan besteed moet worden afgedaan wordt met roddel en achterklap over de boodschappers. Alsof dat belangrijker zou zijn...
Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

alfie schreef:Waarom willen mensen zo graag hard roepen dat anderen niet deugen. Hoef je dan niet naar jezelf te kijken? Al dat commentaar op verslaggevers, mensen met een boodschap: kijk eens naar jezelf en naar wat je kan doen.

Ja, openbaar vervoer kost geld maar een dat praat nog niet goed dat een auto vervuilend voor het milieu is.

Zonde dat een serieus onderwerp waar echt aandacht aan besteed moet worden afgedaan wordt met roddel en achterklap over de boodschappers. Alsof dat belangrijker zou zijn...
Slecht geslapen :lol: Vraag me af waar jij het nu over hebt, er wordt vanalles door elkaar besproken. En als we niet meer een mening mogen geven kunnen we beter het forum sluiten.
alfie
Amerika-ontdekker

Bericht door alfie »

Ik heb het over de vorige pagina van het topic waarin door meerdere mensen wordt geroepen dat de verslaggevers van Live Earth en Al Gore niet deugen en dat we dan ook geen boodschap meer van ze aan hoeven te nemen als die goed bedoeld is.

Hmm, dat is inderdaad wat ver verwijderd van het laatste berichtje dat over Guiliani gaat.

En natuurlijk mag iedereen zijn mening geven anders kan je een forum wel opdoeken. :wink:
Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

alfie schreef:Ik heb het over de vorige pagina van het topic waarin door meerdere mensen wordt geroepen dat de verslaggevers van Live Earth en Al Gore niet deugen en dat we dan ook geen boodschap meer van ze aan hoeven te nemen als die goed bedoeld is.

Hmm, dat is inderdaad wat ver verwijderd van het laatste berichtje dat over Guiliani gaat.

En natuurlijk mag iedereen zijn mening geven anders kan je een forum wel opdoeken. :wink:
Ik vind het goed dat er boodschappers zijn die mensen wakker schudden en wijzen op de problemen. Het is wel jammer in het geval van Al Gore dat hij zelf niet aan een betere natuur mee werkt en sterker nog, Bush blijkbaar wel, zie http://www.snopes.com/politics/bush/house.asp
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer