Ik ben terug op 27 juli, dus nog net op tijd om je te laten weten hoe het gegaan is

Ik vraag me af of je de Visa Waiver wel moet invullen als je eindbestemming Canada is. Je komt dan volgens mij niet officieel de VS binnen omdat je het vliegveld niet afgaat.M en M schreef:Wij stappen ook over op Chicago alleen dan naar Canada. Ik begrijp dat we dan toch door Immigration moeten en de groene Visa Waiver invullen. Mijn vraag is: wat vullen we in bij het vakje eerste verblijfadres in USA?
Dat klinkt mij ook logisch, maar het lijkt erop alsof er geen Transit-mogelijkheden zijn voor passagiers met een andere eindbestemming dan de USA.antonia schreef:Ik vraag me af of je de Visa Waiver wel moet invullen als je eindbestemming Canada is. Je komt dan volgens mij niet officieel de VS binnen omdat je het vliegveld niet afgaat.M en M schreef:Wij stappen ook over op Chicago alleen dan naar Canada. Ik begrijp dat we dan toch door Immigration moeten en de groene Visa Waiver invullen. Mijn vraag is: wat vullen we in bij het vakje eerste verblijfadres in USA?
Maar als ik het mis heb, dan moet iemand me maar corrigeren!
M en M schreef:Dat klinkt mij ook logisch, maar het lijkt erop alsof er geen Transit-mogelijkheden zijn voor passagiers met een andere eindbestemming dan de USA.antonia schreef: Ik vraag me af of je de Visa Waiver wel moet invullen als je eindbestemming Canada is. Je komt dan volgens mij niet officieel de VS binnen omdat je het vliegveld niet afgaat.
Maar als ik het mis heb, dan moet iemand me maar corrigeren!
Hoi Aspara,Aspara schreef:Ik ben sinds gisteren thuis.
Naar Hawai'i gevlogen, via Chicago ORD en LAX, met American Airlines.
In Chicago moet je dus weldegelijk je bagage van de band halen en opnieuw inchecken. Dit gaat snel en vlot, dus geen paniek. Je moet ook helemaal niet ver sleuren met je bagage. Zelfde principe geldt bvb. ook in Atlanta. Misschien was het ooit anders, maar tegenwoordig moet je ze dus weldegelijk afhalen.
In LAX hoeft dit niet. Daar wordt alles automatisch overgezet.
Even voor de duidelijkheid, bovenstaande heeft niets met de luchthaven te maken.Aspara schreef:In Chicago moet je dus weldegelijk je bagage van de band halen en opnieuw inchecken. Dit gaat snel en vlot, dus geen paniek. Je moet ook helemaal niet ver sleuren met je bagage. Zelfde principe geldt bvb. ook in Atlanta. Misschien was het ooit anders, maar tegenwoordig moet je ze dus weldegelijk afhalen.
In LAX hoeft dit niet. Daar wordt alles automatisch overgezet.