Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen op Chicago

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Aspara
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Aspara »

Wij vertrekken overmorgen richting Hawaii, met een overstap in Chicago en Los Angeles. Ook met American Airlines, vanuit Zaventem.

Ik ben terug op 27 juli, dus nog net op tijd om je te laten weten hoe het gegaan is :)
A journey of a thousand miles begins with the first step...
M en M
Amerika-ontdekker

Bericht door M en M »

Wij stappen ook over op Chicago alleen dan naar Canada. Ik begrijp dat we dan toch door Immigration moeten en de groene Visa Waiver invullen. Mijn vraag is: wat vullen we in bij het vakje eerste verblijfadres in USA?
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

M en M schreef:Wij stappen ook over op Chicago alleen dan naar Canada. Ik begrijp dat we dan toch door Immigration moeten en de groene Visa Waiver invullen. Mijn vraag is: wat vullen we in bij het vakje eerste verblijfadres in USA?
Ik vraag me af of je de Visa Waiver wel moet invullen als je eindbestemming Canada is. Je komt dan volgens mij niet officieel de VS binnen omdat je het vliegveld niet afgaat.
Maar als ik het mis heb, dan moet iemand me maar corrigeren! :wink:
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
M en M
Amerika-ontdekker

Bericht door M en M »

antonia schreef:
M en M schreef:Wij stappen ook over op Chicago alleen dan naar Canada. Ik begrijp dat we dan toch door Immigration moeten en de groene Visa Waiver invullen. Mijn vraag is: wat vullen we in bij het vakje eerste verblijfadres in USA?
Ik vraag me af of je de Visa Waiver wel moet invullen als je eindbestemming Canada is. Je komt dan volgens mij niet officieel de VS binnen omdat je het vliegveld niet afgaat.
Dat klinkt mij ook logisch, maar het lijkt erop alsof er geen Transit-mogelijkheden zijn voor passagiers met een andere eindbestemming dan de USA.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Je komt aan in Terminal 5 en zal door Immigration moeten om je koffers te claimen - dan vervolgens door naar een andere terminal en gate. Je zult dus wel je immigratie formulieren invullen, neem in aan.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

M en M schreef:
antonia schreef: Ik vraag me af of je de Visa Waiver wel moet invullen als je eindbestemming Canada is. Je komt dan volgens mij niet officieel de VS binnen omdat je het vliegveld niet afgaat.
Dat klinkt mij ook logisch, maar het lijkt erop alsof er geen Transit-mogelijkheden zijn voor passagiers met een andere eindbestemming dan de USA.

Je bent in Amerika dus je moet door emigratie, kom je niet onderuit :) Vind Chicago het vervelendste vliegveld van Amerika, veel vertragingen meegemaakt.
Kevin86
Amerika-newbie

Bericht door Kevin86 »

Als je moet overstappen hoef je, je eigen bagage toch niet op te halen en vervolgens weer in te checken?

Ik vlieg via philadelphia naar LAX.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wel dus.
Kevin86
Amerika-newbie

Bericht door Kevin86 »

Mijn reis naar LAX in 2004 met United ging met een overstap in Chicago.

Mijn koffers werden toen automatisch overgezet naar het andere vliegtuig.

Ik heb de koffers toen niet hoeven ophalen en opnieuw inchecken tijdens de overstap.
Aspara
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Aspara »

Ik ben sinds gisteren thuis.

Naar Hawai'i gevlogen, via Chicago ORD en LAX, met American Airlines.

In Chicago moet je dus weldegelijk je bagage van de band halen en opnieuw inchecken. Dit gaat snel en vlot, dus geen paniek. Je moet ook helemaal niet ver sleuren met je bagage. Zelfde principe geldt bvb. ook in Atlanta. Misschien was het ooit anders, maar tegenwoordig moet je ze dus weldegelijk afhalen.

In LAX hoeft dit niet. Daar wordt alles automatisch overgezet.

Overstappen gaat trouwens heel vlot. Zeker in Chicago. Alles staat duidelijk aangewezen en op centrale punten staat ook luchthavenpersoneel om je te helpen en naar de juiste terminal te leiden.

In LAX vond ik het dan weer iets minder duidelijk aangewezen, maar zeker geen erg :)

Hou er rekening mee dat de controles vrij streng zijn, dus voorzie voldoende tijd. Alles verloopt wel heel vlot en snel. Als je aan de douanepost komt, moet je je jas en schoenen uitdoen. Ook je zakje met vloeistoffen moet je appart in de daarvoor voorziene bakjes leggen. En ja, het volume wordt gecontroleerd :)

Wij hadden in Chicago een 2-tal uur om over te stappen, en dat vond ik net goed.

American Airlines is ook heel goed qua organisatie. Vertragingen zijn er amper, en als ze er al zijn bij het opstijgen dan worden ze tijdens de vlucht ingehaald. Wij hadden enkel in het terugkomen naar New York (nog 2 dagen in New York gebleven) vertraging, omdat we zowat een uur boven JFK moesten cirkelen door de drukte. Maar daar kon AA heel weinig aan doen natuurlijk...

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust...

Ik heb net 9 vluchten achter de rug, dus het wordt ver routine :lol: :lol: :lol:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Aspara schreef:Ik ben sinds gisteren thuis.

Naar Hawai'i gevlogen, via Chicago ORD en LAX, met American Airlines.

In Chicago moet je dus weldegelijk je bagage van de band halen en opnieuw inchecken. Dit gaat snel en vlot, dus geen paniek. Je moet ook helemaal niet ver sleuren met je bagage. Zelfde principe geldt bvb. ook in Atlanta. Misschien was het ooit anders, maar tegenwoordig moet je ze dus weldegelijk afhalen.

Hoi Aspara,

Welkom terug en bedankt voor je update en je informatie.

Toch wil ik er een kanttekening bijplaatsen, want zoals jij het stelt lijkt het net alsof je in Chicago je bagage van de band af moet sleuren (zoals jij het noemt.. :wink: ) en in LA niet.

Dit is niet helemaal correct. E.e.a. heeft nl. niets te maken met de stad of luchthaven waar je aankomt, maar met het feit in welke stad c.q. op welke luchthaven je voor het eerst voet op Amerikaanse bodem zet.

In jouw geval was de (eerste) aankomst in Amerika op Chicago ORD, dus hier moest je de bagage van de band halen en even later weer afgeven voor de volgende vlucht.

In Los Angeles LAX hoefde dat dus niet meer. Bij binnenlandse vluchten met een overstap wordt je bagage gewoon doorgelabeld naar de eindbestemming en hoef je deze niet van de band te halen en weer af te geven. Dat geldt dus alleen voor het moment dat je Amerika binnenkomt.

Hopelijk is het voor iedereen zo wat duidelijker en ontstaan er geen misverstanden.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Aspara schreef:In Chicago moet je dus weldegelijk je bagage van de band halen en opnieuw inchecken. Dit gaat snel en vlot, dus geen paniek. Je moet ook helemaal niet ver sleuren met je bagage. Zelfde principe geldt bvb. ook in Atlanta. Misschien was het ooit anders, maar tegenwoordig moet je ze dus weldegelijk afhalen.

Even voor de duidelijkheid, bovenstaande heeft niets met de luchthaven te maken.

1. Als je vanaf een bestemming buiten de VS vliegt naar een bestemming binnen de VS moet je altijd je bagage oppikken op het eerste vliegveld in de VS waar je land, ongeacht of het je eindbestemming is.

Je moet dan door Immigration en dit geldt voor ieder vliegveld - Chicago, NY, DC, LAX - maakt geen fluit uit. Als je binnen de VS doorvliegt, check je de koffers weer in voor de binnenlandse vlucht. Anders ga je lekker vakantie vieren.

2. Als je aankomt van een bestemming binnen de VS en doorvliegt binnen de VS (en wellicht Canada) wordt de bagage automatisch doorgestuurd.

Dus in het voorbeeld van Aspara moest ze wel de bagage oppikken in Chicago (van buiten, naar binnen) en niet op LAX (van binnen, naar binnen) - redelijk simpel toch?
Aspara
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Aspara »

Oops sorry, my mistake :?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer