Dit is dus inderdaad onzin. Wij hebben altijd twee creditcards, een voor Albert en een voor mij. Onze limieten liggen beduidend hoger, ook voor het geval we met onze niet echt stabiele gezondheid met ziekenhuisopnames te maken krijgen. Hier is ons nog nooit naar gevraagd!!a4plus schreef:Vind dit complete onzin, volgens mij gaat het om cash geld en niet pasjes die je op zak hebt want dan vallen alle pasjes eronder, dus ook je giro/europas.GinoW schreef: Ik heb een creditcard met een limiet van €10.000, dat is dus meer dan $10.000. Dat moet ik dus vermelden op het formulier?
Zitten er consequenties aan als je dit vermeld?
Dat ze bijv. gaan zeuren waarom je zoveel "geld" mee neemt?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Creditcard
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
En dan nog even over de restaurants:
Hier laten ze je gerust een half uur wachten op de volgende gang, soms past me dit, soms helemaal niet. Als ik een avond uit eten ga met vrienden in een goed restaurant, kan dit prima. Ga ik snel een hapje eten onderweg, dan wil ik gewoon ook vlot bediend worden
Elk glas frisdrank kost me hier gewoon 2 euro, in Amerika krijg je continue refills, dus het restaurant hoeft je al niet te laten zitten om meer drankomzet te krijgen.
Ik vraag me af waarom je op vakantie hetzelfde verwacht als in België. Ik heb mijn slechtste restaurantervaring ooit zelfs in Antwerpen gehad, zo erg dat ik ik er zelfs een stuk op mijn blog aan gewaagd heb!
En ja, dat zal een uitzondering zijn, maar die zijn er in Amerika ook. Als jij vraagt om een kwartiertje te wachten tussen de gangen, wordt er een kwartiertje gewacht. Vraag je om te wachten met de wijn, dan wacht men. En zo kan ik nog wel even doorgaan!
Hier laten ze je gerust een half uur wachten op de volgende gang, soms past me dit, soms helemaal niet. Als ik een avond uit eten ga met vrienden in een goed restaurant, kan dit prima. Ga ik snel een hapje eten onderweg, dan wil ik gewoon ook vlot bediend worden
Elk glas frisdrank kost me hier gewoon 2 euro, in Amerika krijg je continue refills, dus het restaurant hoeft je al niet te laten zitten om meer drankomzet te krijgen.
Ik vraag me af waarom je op vakantie hetzelfde verwacht als in België. Ik heb mijn slechtste restaurantervaring ooit zelfs in Antwerpen gehad, zo erg dat ik ik er zelfs een stuk op mijn blog aan gewaagd heb!
En ja, dat zal een uitzondering zijn, maar die zijn er in Amerika ook. Als jij vraagt om een kwartiertje te wachten tussen de gangen, wordt er een kwartiertje gewacht. Vraag je om te wachten met de wijn, dan wacht men. En zo kan ik nog wel even doorgaan!
Nog even over de creditcard en het limiet:
Contant geld mag maar tot een bepaalde waarde worden ingevoerd. De limiet op de creditcard heeft niets te maken met de hoeveelheid dollars die je bij je hebt, het kunnen net zo goed andere valuta zijn of geld dat niet uitgegeven wordt.
Vergelijk het met het saldo op je bankpasje en niet met het geld dat je in een koffertje of je portomonnee meevoert. Het hoeft dus niet opgegeven te worden.
Contant geld mag maar tot een bepaalde waarde worden ingevoerd. De limiet op de creditcard heeft niets te maken met de hoeveelheid dollars die je bij je hebt, het kunnen net zo goed andere valuta zijn of geld dat niet uitgegeven wordt.
Vergelijk het met het saldo op je bankpasje en niet met het geld dat je in een koffertje of je portomonnee meevoert. Het hoeft dus niet opgegeven te worden.

kijk even hieralfie schreef:Nog even over de creditcard en het limiet:
Contant geld mag maar tot een bepaalde waarde worden ingevoerd
http://netherlands.usembassy.gov/u2.s._ ... html#money
daar staat dit
There is no limit on the total amount of monetary instruments (U.S. or foreign coin, travelers check, money orders and securities etc.), that may be brought into or taken out of the United States.
However, if you transport or cause to be transported (including by mail or other means), more than $10,000 in monetary instruments on any occasion into or out of the United States, or if you receive more than that amount, you must file FinCen Form 105 (formerly Customs Form 4790) with U.S. Customs and Border Protection.
bron us embasy
let op de woorden monetary instruments, of een creditcard een "monetary instrument" is?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
niet heel veel mensen, maar alle mensen, die vraag staat nl op het douane formuliernieuwenoord schreef:Ik geloof daar dus helemaal niks van. Dan zouden heel veel mensen wel de vraag krijgen wat hun limieten zouden zijn. Een monetary instrument is wel een cheque volgens mij. Maar er is me nog nooit gevraagd wat ik op mijn bankrekening heb staan ook hoor.
De waarde is ook niet belangrijk, alleen de grens,10.000,-Harry schreef:Volgens mij is dat hele verhaal van die credit-cards onzin, wij hebben beide een Amex zonder limiet, daar is dus helemaal de "waarde" niet van te bepalen.
maar als je er de voorkeur aan geeft de ambasade niet te geloven, mij best
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 11 jul 2007, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
niet heel veel mensen, maar all mensen, die vraag staat nl op het douane formulier6foot6 schreef:nieuwenoord schreef:Ik geloof daar dus helemaal niks van. Dan zouden heel veel mensen wel de vraag krijgen wat hun limieten zouden zijn. Een monetary instrument is wel een cheque volgens mij. Maar er is me nog nooit gevraagd wat ik op mijn bankrekening heb staan ook hoor.
Er staat niet op wat ik bezit, maar wat ik invoer, dat is héél wat anders.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Als de credit cards hier ook bij geteld zouden worden (wat volgens mij niet zo is, want die $10,000 limiet is geen waar geld, dat ingevoerd wordt), zou de douane allang duizenden mensen staande gehouden hebben. Een beetje credit card heeft zo'n limiet en ze zouden door de bomen het bos niet meer zien!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Als ik snel een hapje wil gaan eten onderweg, dan stop ik meestal gewoon aan een restaurant waar snacks geserveerd worden. Als je weinig tijd hebt lijkt me een 3-5 gangen menu dan ook niet aan te raden.nieuwenoord schreef:En dan nog even over de restaurants:
Betreffende je ervaringen in Antwerpen snap ik eigenlijk niet hoe dit enige relevantie kan hebben tot deze discussie omtrent de bedieningswijzes in de VS. Tuurlijk zijn er hier in België erg slechte restaurants, vooral dan in de echte toeristische centra van Antwerpen, Brugge en Brussel (Rue de Bouchers valt zelfs helemaal te vermijden).
Hopelijk wachten ze idd een kwartier tussen de maaltijden als je dat vraagt want anders zou je toch wel een erg slechte service krijgen.
Wat ik hier gewoon opmerkte dat (ook in de duurdere) restaurants er erg weinig tijd zit tussen het opdienen van de schotels en vaak ook de gevraagde wijnen ofwel te vroeg ofwel niet werden geschonken. Ik vind het wel spijtig dat ik blijkbaar de enigste ben bij wie dit voorkomt, blijkbaar telkens het verkeerde restaurant uitgekozen.
Monetary instruments include:
1) U.S. or foreign coins and currency;
2) Traveler checks in any form;
3) Negotiable instruments (including checks, promissory notes, and money orders) that are either in bearer form, endorsed without restriction, made out to a fictitious payee, or otherwise in a form that the funds can be transferred to another person;
4) Incomplete instruments (including checks, promissory notes, and money orders) signed, but with the payee’s name omitted; and
5) Securities or stock in bearer form or otherwise in a form that the funds can be transferred to another person.
Dit is van de U.S. Customs site. Credit cards horen hier dus niet bij.
1) U.S. or foreign coins and currency;
2) Traveler checks in any form;
3) Negotiable instruments (including checks, promissory notes, and money orders) that are either in bearer form, endorsed without restriction, made out to a fictitious payee, or otherwise in a form that the funds can be transferred to another person;
4) Incomplete instruments (including checks, promissory notes, and money orders) signed, but with the payee’s name omitted; and
5) Securities or stock in bearer form or otherwise in a form that the funds can be transferred to another person.
Dit is van de U.S. Customs site. Credit cards horen hier dus niet bij.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 10443 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties