Bedankt voor jullie reacties op mijn vorige vraag. Ik weet op dit moment nog niet of ik er goed aan doe om na het activeren van de greencard in NL aan een vervolg opleiding te beginnen (ook al duurt deze slechts 9 maanden).
Nu vroeg ik me af, of ik alle vereiste documenten wel kán verzamelen. In andere topics heb ik hier ook al wat over gelezen (
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=10556)
* Uitrreksel geboorteregister in het Engels;
* Adoptiecertificaat (wanneer van toepassing);
* Marriage certificate of Nederlands equivalent;
* Scheidingspapieren, verklaring van overlijden van vorige echtgenoot (wanneer van toepassing);
* Politieverklaringen (behalve voor Nederland en de U.S.);
* Rechterlijke uitspraken i.v.m. veroordelingen (wanneer van toepassing);
* Prison records, reclasseringsverklaringen (wanneer van toepassing);
* Bewijzen toewijzing ouderlijk gezag of toestemming andere ouder (wanneer van toepassing);
* Military records (wanneer van toepassing);
In de brief uit Kentucky staat dat we de volgende documenten moeten verzamelen.
- Birth certificate --> moet geen probleem zijn
- Police certificate --> dit was voor Nederlanders niet nodig
- Passports --> moet ook geen probleem zijn
- Court and prison records --> zijn voor mij niet van toepassing.
- Military records --> Heb slechts rond mijn 18e verjaardag een brief gehad van het ministerie van defensie dat ik eventueel ooit opgeroepen zou kunnnen worden, mochten er serieuze problemen met de nationale veiligheid ontstaan. Moet ik deze brief dan laten vertalen? Ik heb verder nooit in het leger gedient, dus ik twijfel of dit document wel van toepassing is op mij.
- Marriage records: niet van toepassing
- Termination of prior marriages: ook niet van toepassing
- Evidence of required education: ik neem aan dat ik hier mijn middelbare schooldiploma moet laten vertalen? T.z.t. heb ik ook mijn Bachelor's degree in mijn bezit, maar die geeft de universiteit zelf ook in het engels uit.
- Evidence of support: ik geloof dat ik hier een bankafschrift moet laten vertalen, waaruit blijkt dat ik beschik over voldoende middelen om daar voor een korte periode het hoofd boven water te houden.
Weet iemand of er nog eisen zijn ten aanzien van de datum van de bovenstaande documenten? Het bankafschrift moet natuurlijk zo actueel mogelijk zijn, bv. van een maand voor het interview.
Reuze bedankt alvast!!