Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreis Florida september
Rondreis Florida september
Mijn vriendin en ik gaan met z'n tween een rondreis maken door eerst West USA en daarna Florida.
Voor West-USA heb ik mijn vragen in het forum voor die regio gesteld.
We vliegen op 15 september vanuit San Francisco naar Orlando en landen daar sávonds rond 22:00 uur.
Zondag 23 september vliegen we rond 13:00 terug naar amsterdam.
We willen een route samenstellen. Hiervoor zoek ik hulp van mensen die er al eens geweest zijn.
Ik heb onderstaande grove planning in gedachte:
16 sept Orlando - Universal studio's
17 sept Orlando - Sea world
18 sept Orlando - Fort Meyers
19 sept Fort Meyers
20 sept Fort Meyers - Everglades - Key west??
21 sept Key West - Miami
22 sept Miami
23 sept naar huis
Is dit haalbaar?
Wat voor tips hebben jullie? Hotels etc?
We willen niet te dure hotels boeken, in Fort Meyers mag het wel iets meer kosten.
Voor West-USA heb ik mijn vragen in het forum voor die regio gesteld.
We vliegen op 15 september vanuit San Francisco naar Orlando en landen daar sávonds rond 22:00 uur.
Zondag 23 september vliegen we rond 13:00 terug naar amsterdam.
We willen een route samenstellen. Hiervoor zoek ik hulp van mensen die er al eens geweest zijn.
Ik heb onderstaande grove planning in gedachte:
16 sept Orlando - Universal studio's
17 sept Orlando - Sea world
18 sept Orlando - Fort Meyers
19 sept Fort Meyers
20 sept Fort Meyers - Everglades - Key west??
21 sept Key West - Miami
22 sept Miami
23 sept naar huis
Is dit haalbaar?
We willen niet te dure hotels boeken, in Fort Meyers mag het wel iets meer kosten.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Rondreis Florida september
Miami en Key West zijn de hotels niet goedkoop.rvdboomen schreef:Is dit haalbaar?
Het stuk van Fort Meyers naar Everglades is ca 1.5 uur rijden. Ik weet niet wat je in de Everglades wilt doen? Je kan er zo een paar uur doorbrengen.
Vanuit de Everglades naar Key West moet je op minimaal 5 uur rijden
rekenen. Je komt daar dus 's avonds aan.
Wat wil je allemaal in Key West gaan doen? Je hebt nu een avond en een halve dag. Da's niet echt heel lang.
Zelfde voor Miami. Daar heb je ook een avond en een dag. Da's niet echt heel veel.
Zelf vind ik het erg kort voor wat je allemaal wilt gaan doen. Je zou eigenlijk hier minstens 2 weken voor uit moeten trekken.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Bedankt voor je reactie.
Ik weet dat het erg kort is. We gaan nu eenmalig zo'n reis maken. Daarna zal het wel weer even duren. Wellicht verstandig om de key's niet te doen en een overnachting bij de everglades te doen. Daarna direct doorrijden naar Miami.
We willen deze laatste week relax houden, de eerste twee weken in West USA meer bezichtigen en deze laatste week strand.
Of is het dan beter om Fort Meyers over te slaan en the keys en Miami te doen?
Ik weet dat het erg kort is. We gaan nu eenmalig zo'n reis maken. Daarna zal het wel weer even duren. Wellicht verstandig om de key's niet te doen en een overnachting bij de everglades te doen. Daarna direct doorrijden naar Miami.
We willen deze laatste week relax houden, de eerste twee weken in West USA meer bezichtigen en deze laatste week strand.
Of is het dan beter om Fort Meyers over te slaan en the keys en Miami te doen?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Misschien heb je hier wat aan: http://rondreisflorida2007.wordpress.com/
Je zult toch eerst moeten beslissen wat je op de plaatsen wilt gaan doen. Daarna kun je pas een goede beslissing nemen denk ik..
Je zult toch eerst moeten beslissen wat je op de plaatsen wilt gaan doen. Daarna kun je pas een goede beslissing nemen denk ik..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik ben er nog nooit geweest, en het is zoooo moeilijkNjit schreef:Misschien heb je hier wat aan: http://rondreisflorida2007.wordpress.com/

Ik denk er dan serieus over om teh Keys over te slaan. Ik hoop dan wel dat Miami dit doet vergeten!
Wat zouden jullie doen?
Ik zoek ook een goed en niet te duur hotel in Orlando, Miami en Fort Meyers. Iemand door ervaring?
Ik weet niet of je vanaf Miami weer terug moet vliegen anders zou ik dat ook overslaan.
Kan je niet beter lekker Orlando gaan verkennen, er is daar genoeg te zien en te doen en dan beter een dagje uitwijken naar zee of Tampa.
Miami is wel leuk om te zien maar niet zo byzonder dat je het echt gezien moet hebben. En in de tijd dat jij het wil zien, zie je dus eigenlijk niets.
Je bent op deze manier zoveel tijd aan het reizen kwijt, misschien kan je dat beter voor een eventuele volgende keer bewaren?
Kan je niet beter lekker Orlando gaan verkennen, er is daar genoeg te zien en te doen en dan beter een dagje uitwijken naar zee of Tampa.
Miami is wel leuk om te zien maar niet zo byzonder dat je het echt gezien moet hebben. En in de tijd dat jij het wil zien, zie je dus eigenlijk niets.
Je bent op deze manier zoveel tijd aan het reizen kwijt, misschien kan je dat beter voor een eventuele volgende keer bewaren?
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Ik vlieg de laatste dag vanuit Miami terug naar huis.
Aangezien we de eerste twee weken in west- USA veel moeten reizen willen we het in Florida rustig aan doen.
Dus 2 dagen Orlando, dan een kustplaats opzoeken, bv Fort Meyers en daarna door naar Miami of the keys. Dan terug.
Dat is de opzet, waarbij wel wel de everglades willen zien.
Aangezien we de eerste twee weken in west- USA veel moeten reizen willen we het in Florida rustig aan doen.
Dus 2 dagen Orlando, dan een kustplaats opzoeken, bv Fort Meyers en daarna door naar Miami of the keys. Dan terug.
Dat is de opzet, waarbij wel wel de everglades willen zien.
- Natasja L.
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik zou de vrije dag in Fort Meyers laten vervallen. Zo kan je op Key West een extra dag nemen. Veel leuker!! Je komt dan woensdag 19 september aan in Key West. In het weekend (vrijdag - zaterdag) vragen de hotels en B&B's vaak het dubbele voor een kamer. Het kan dus zijn dat je op de 21e meer moet betalen voor je kamer. Neem eens een B&B in Key West. Ik kan je het echt aanraden!!
Mocht je toch kiezen voor Miami; ik vind Miami wél heel leuk. Je moet er een keer zijn geweest. Prachtige art-deco, heerlijke stranden, mooie mensen, leuke bezienswaardigheden, geweldige shoppingmalls (en luxe malls zoals Bal Harbour), fantastische restaurants, leuk nachtleven. Kortom, een sfeertje waar je een keer van geproefd moet hebben! Vooral 's avonds; zien en gezien worden!
Key West blijft bij mij op nummer één staan. Daar kan ik goed een week verblijven. Zoek een leuke B&B op (zijn er in verschillende prijsklasses), ga naar Duval Beach om heerlijk te relaxen onder een palmboom, 's avonds naar de sunset celebration op Mallory Square en geniet van de vele restaurants en bars met live muziek. Hier geldt vooral een laid-back ritme. Heb je tijd over, ga dan eens lekker wandelen (of huur een fiets) door de straatjes van Key West. Je komt de mooiste huizen tegen. Breng ook een bezoekje aan de historische begraafplaats.
Foto's van Key West:
http://www.flickr.com/photos/9061377@N0 ... 398729866/
Foto's van Miami:
http://www.flickr.com/photos/9061377@N0 ... 563936550/
Foto's van Florida
http://www.flickr.com/photos/9061377@N0 ... 567572466/
Ik ga liever naar Miami en Key West, dan een paar dagen naar Orlando. Behalve de pretparken, fastfoodketens en de vele winkels is er niet veel in Orlando. Maar dat is mijn mening; vroger gingen we ook naar de pretparken, maar dat hoeft voor ons niet meer zo. Eén park is leuk, maar daar blijft het dan ook wel bij.
Succes met het plannen van je vakantie!
Mocht je toch kiezen voor Miami; ik vind Miami wél heel leuk. Je moet er een keer zijn geweest. Prachtige art-deco, heerlijke stranden, mooie mensen, leuke bezienswaardigheden, geweldige shoppingmalls (en luxe malls zoals Bal Harbour), fantastische restaurants, leuk nachtleven. Kortom, een sfeertje waar je een keer van geproefd moet hebben! Vooral 's avonds; zien en gezien worden!
Key West blijft bij mij op nummer één staan. Daar kan ik goed een week verblijven. Zoek een leuke B&B op (zijn er in verschillende prijsklasses), ga naar Duval Beach om heerlijk te relaxen onder een palmboom, 's avonds naar de sunset celebration op Mallory Square en geniet van de vele restaurants en bars met live muziek. Hier geldt vooral een laid-back ritme. Heb je tijd over, ga dan eens lekker wandelen (of huur een fiets) door de straatjes van Key West. Je komt de mooiste huizen tegen. Breng ook een bezoekje aan de historische begraafplaats.
Foto's van Key West:
http://www.flickr.com/photos/9061377@N0 ... 398729866/
Foto's van Miami:
http://www.flickr.com/photos/9061377@N0 ... 563936550/
Foto's van Florida
http://www.flickr.com/photos/9061377@N0 ... 567572466/
Ik ga liever naar Miami en Key West, dan een paar dagen naar Orlando. Behalve de pretparken, fastfoodketens en de vele winkels is er niet veel in Orlando. Maar dat is mijn mening; vroger gingen we ook naar de pretparken, maar dat hoeft voor ons niet meer zo. Eén park is leuk, maar daar blijft het dan ook wel bij.
Succes met het plannen van je vakantie!
Ik heb inmiddels een dag extra gekregen door universal studio's al in Los Angeles te bezoeken. Is onderstaand schema nu reeel?
15 sept San Francisco - Orlando
16 sept Orlando - Sea World
17 sept Orlando - Fort Meyers
18 sept Fort Meyers - Everglades - Key West (Lange reisdag met kort bezoek, 2 uur, aan everglades (propellerboot)
19 sept Key West
20 sept Key west
21 sept Key West - Miami
22 sept Miami
23 sept Miami - amsterdam
17 sept Orlando - Fort Meyers
18 sept Fort Meyers - Everglades - Key West (Lange reisdag met kort bezoek, 2 uur, aan everglades (propellerboot)
19 sept Key West
20 sept Key west
21 sept Key West - Miami
22 sept Miami
23 sept Miami - amsterdam
- Natasja L.
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik zou er voor tekenen hoor!! Het ziet er goed uit. Het belangrijkste is dat je er zelf een goed gevoel bij hebt. Alle adviezen die je krijgt komen uit een persoonlijke ervaring. Ik weet niet waar jullie voorkeur ligt, dus het is moeilijk om dan aan te geven wat je misschien wel en niet moet doen. De één wil graag twee weken pretparken bezoeken, de ander vindt Key West weer leuker. Door een link te plaatsen naar mijn fotosite, kan ik je alleen maar een impressie geven. Je moet het zelf ervaren. Volgens mij gaan jullie een geweldige vakantie krijgen!!
Veel plezier!!
Veel plezier!!
Ik vind het nogal gedurft... vorig jaar hebben mijn vriendin en ik vanuit Fort Myers tot aan Miami gereden, en pas de dag erna een bezoek gebracht aan The Everglades, en pas de dag daarna naar Key West gereden. Volgens mij is het haast gekkenwerk om in één dag vanuit Fort Myers via de Everglades naar Key West te rijden, en tevens een tochtje te maken met een air-jet boat in bijv. Everglades City.rvdboomen schreef:We gaan eerst twee weken ronreizen in West _USA.
In Florida willen we het graag rustiger houden, meer strandvakantie.
Hoop dat het schema daarbij aansluit. Door Fort Meyers - Everglades - Key west op een dag te doen houden we de rest over voor relax dagen.
Zoals je zelf al aangeeft wil je de laatste week rustig aan doen, maar als je deze dagetappe gaat rijden zal de dag vooral in teken staan van doorrijden en weinig genieten van de rit en de omgeving. Maar dat is mijn opinie.
Als dit je eerste keer in Florida is, zou ik er meer voor kiezen om "the Keys" over te slaan en de vakantie lekker af te sluiten in Miami Beach.
Travel my way, take the scenic byway!
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik weet het wel zeker, dat het gekkenwerk is. Wijzelf zijn van Naples (wat een half uur onder Fort Myers ligt) vertrokken naar Key Largo met enkel en alleen een airboattour bij Everglades City. We kwamen dus pas tegen de avond aan in Key Largo!!MrAmerica schreef:Volgens mij is het haast gekkenwerk om in één dag vanuit Fort Myers via de Everglades naar Key West te rijden, en tevens een tochtje te maken met een air-jet boat in bijv. Everglades City.
Persoonlijk zou ik Fort Myers te laten voor wat het is en voor de laatste week relaxen gaan. Verder zou ik een dagje Key West inruilen voor een dagje Miami extra en het andersom doen. Dan krijg je zo iets:
17 sept Orlando - Miami
18 sept Miami
19 sept Miami
20 sept Miami - Key West: met een airboattour bij bv Everglades Safari Park Miami (langs de Tamiami Trail)
21 sept Key West
22 sept Key West - Miami: met bv onderweg een bezoekje aan Monkey Jungle bij Miami (plus overnachten in een goedkoop hotelletje bij Miami)
23 sept Miami - Amsterdam
Verder is dit misschien een goed hotel in Miami: Sonesta Coconut Grove Niet op Miami Beach, maar zeker wel op een super goede en leuke andere locatie, namelijk in de wijk Coconut Grove naast de Cocowalk.
Tips wat betreft to-do:
Miami:
- rondje Coral Gables (Venetian Pool!)
- Cocowalk ('s avonds)
- tegen zonsondergang eten bij restaurant ‘Rusty Pelican’ op Key Biscayne
- lunchen bij ‘News Café’ op Ocean Drive Miami Beach (en vooral genieten van de gepimpte auto's en de bitches die langskomen!)
- Art Deco
- Holocaust Memorial (supertip)
- Bayside (zowel overdag als 's avonds)
- boottocht langs de villa's van beroemde mensen
Key West:
- Duvalstreet
- Southern Most Point
- The Key West Butterfly & Nature Conservatory
- Mallory Square (tegen- en tijdens zonsondergang)
- huur een fiets of een scooter
Verder vind ik het, als Disneyfan, het uiteraard jammer dat je geen Disney aandoet in Orlando. Bedoel, je hebt natuurlijk ook wel Disney in California, maar Disneyland en Disney World kun je toch echt niet vergelijken! Misschien Disneyland en Magic Kingdom nog wel (qua concept lijken ze op elkaar), maar MGM, Epcot of Animal Kingdom vind je nergens anders in de wereld!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Ik wil de laatste week echt relaxed doen, vandaar de keuze om langer in Key West te verblijven en niet in de grote stad Miami.
Ik wil het dus echt afsluiten met een strandvakantie.
Wat is het verschil tussen Miami en Key West kwa drukte, prijzen enz?
Kun je in beide plaatsen goed op stap?
Fort Meyers hebben we ook gekozen vanwege de rust. Dat kan eventueel vervallen
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Als je echt rust wilt, zou ik ook Orlando laten vallen. Bedoel, je bezoekt daar alleen Seaworld. Nou vind ik dat - persoonlijk - ook niet de topper van Orlando... vandaar.rvdboomen schreef:Ik wil de laatste week echt relaxed doen, vandaar de keuze om langer in Key West te verblijven en niet in de grote stad Miami.
Gewoon een relaxt eindweekje: Miami en Key West! (ik zou zo met je mee gaan.. maarja..)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
Wij zijn vorig jaar zonder hotelreservering op Key West aangekomen, op vrijdag. Helaas was er dat weekend een bepaald evenement op het eiland zodat er nagenoeg geen hotelkamer meer te krijgen was. Bij één hotel hadden ze nog een kamer beschikbaar voor slechts 350 dollar. Hierdoor waren wij genoodzaakt om terug te rijden totaan Islamadora, en hier vonden wij nog een kamer in een resort voor slechts 189 dollar voor een nacht.rvdboomen schreef:Ik wil het dus echt afsluiten met een strandvakantie. Wat is het verschil tussen Miami en Key West kwa drukte, prijzen enz? Kun je in beide plaatsen goed op stap?
Wat ik hiermee wil aangeven is dat Key West niet goedkoop is, en in het weekend heel druk kan zijn. Miami zelf heb ik geen ervaring mee, ik ben inmiddels al wel 3x op Miami Beach geweest om heerlijk te relaxen. Hier hebben ze goede accomodatie voor een betaalbare prijs. 's Avonds is het zowel op Ocean Drive als Lincoln Road een gezellige drukte met genoeg keuze uit restaurants, barretjes e.d.
We hebben het nog overlegd:
Za 15 sept: San Francisco – Orlando
Zo 16 sept: Seaworld
Ma 17 sept: Orlando – Napels/Marco
Di 18 sept: Napels/Marco – Everglades – Key West
Wo 19 sept: Key West
Do 20 sept: Key West
Vr 21 sept: Key West - Miami
Za 22 sept: Miami
Zo 23 sept: Miami – Amesterdam
Ma 24 sept: Thuis
Waarbij we proberen Key West te halen, als dat niet lukt pakken we een hotel onderweg en rijden we de volgende ochtend verder.
De tweede optie is gewoon geen Key West, maar Miami Beach. Is Miami beach ook echt een relaxe strandvakantie of merk je echt dat je in de stad zit?
Ma 17 sept: Orlando – Napels/Marco
Di 18 sept: Napels/Marco – Everglades – Key West
Wo 19 sept: Key West
Do 20 sept: Key West
Vr 21 sept: Key West - Miami
Za 22 sept: Miami
Zo 23 sept: Miami – Amesterdam
Waarbij we proberen Key West te halen, als dat niet lukt pakken we een hotel onderweg en rijden we de volgende ochtend verder.
De tweede optie is gewoon geen Key West, maar Miami Beach. Is Miami beach ook echt een relaxe strandvakantie of merk je echt dat je in de stad zit?
Houdt er rekening mee dat als je Key West niet gaat halen, er na het eiland Marathon geen overnachtingsmogelijkheden meer zijn tot aan Key West. Op dit moment zit je dan nog zo'n 75 km van Key West af.rvdboomen schreef:Waarbij we proberen Key West te halen, als dat niet lukt pakken we een hotel onderweg en rijden we de volgende ochtend verder.
Miami en Miami Beach zijn niet met elkaar te vergelijken ook al liggen ze naast elkaar. Miami Beach is feitelijk meer een eiland dat via diverse bruggen in verbinding staat met Miami, maar op Miami Beach en het vooral het zuidelijke deel (South Beach) doet heel relaxt aan. Naast de vele restaurantjes, winkels e.d. heeft het een mooie boulevard, en een heerlijk strand. Ik ben nu 3x in hetzelfde hotel te Miami Beach geweest (Marseille Hotel), en ik zou er zo weer naar toe gaan voor een heerlijke vakantie met een hotel direct aan het strand, en op loopafstand van diverse eetgelegenheden en zelfs een bioscoop met 18 zalen.rvdboomen schreef:De tweede optie is gewoon geen Key West, maar Miami Beach. Is Miami beach ook echt een relaxe strandvakantie of merk je echt dat je in de stad zit?
Ik ben misschien bevooroordeeld, maar van de 5 keer dat ik nu Florida bezocht heb, blijft Miami Beach mij nu nog steeds het meest aantrekken. Dit jaar gaan we op huwelijksreis naar Hawaii, maar anders hadden we vast een rondreis gemaakt met als afsluiter relaxen in Miami Beach.
Ben nu klaar met het plannen van West- USA en het is tijd om knopen door te hakken voor Florida.
Samenvattend merk ik dat vele aangeven dat ons schema krap is en wellicht niet slim.
Alternatief is zonder Key West, met alleen Miami beach"
Ma 17 sept: Orlando – Fort Meyers
Di 18 sept: Fort Meyers
Wo 19 sept: Fort Meyers - Miami
Do 20 sept: Miami beach
Vr 21 sept: Miami beach
Za 22 sept: Miami beach
Zo 23 sept: Miami – Amsterdam
Ik krijg het gevoel dat we dan wat missen, maar is dit voor jullie een meer logische route? Mijn vriendin wil eigenlijk toch naar de keys
Samenvattend merk ik dat vele aangeven dat ons schema krap is en wellicht niet slim.
Alternatief is zonder Key West, met alleen Miami beach"
Ma 17 sept: Orlando – Fort Meyers
Di 18 sept: Fort Meyers
Wo 19 sept: Fort Meyers - Miami
Do 20 sept: Miami beach
Vr 21 sept: Miami beach
Za 22 sept: Miami beach
Zo 23 sept: Miami – Amsterdam
Ik krijg het gevoel dat we dan wat missen, maar is dit voor jullie een meer logische route? Mijn vriendin wil eigenlijk toch naar de keys
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 2291 Weergaves
-
Laatste bericht door Edgar1968
-
- 11 Reacties