De autohuur is nu ook vastgelegd.
Via Hotelplan heb ik beide auto's geboekt. De cabrio van 6 t/m 11 okt. (Een dag langer omdat dat goedkoper is dan tot 10 okt, 4 dagen. Ik lever 'm wel weer de 10e 's ochtends vroeg in). En de 4x4 van 10 t/m 20 okt.
Met Hotelplan heb ik al jaren goede ervaringen v.w.b. het type auto dat ik wil huren. Zij zijn daar in de regel het goedkoopst mee (via Hertz, ook een voorkeur van mij). Het had echter nogal wat voeten in aarde voordat alles geregeld was. Gelukkig ben ik zelf goed op de hoogte van alle regeltjes (volgens mij soms nog beter dan hun eigen medewerkers

).
Gisterochtend had ik een offerte aangevraagd voor beide auto's. Ook ontvangen maar niet compleet. Gisteravond heb ik daar dus over gebeld. De boekingskosten (EUR 30) stonden niet vermeld. Uit de Hotelplangids haal ik alleen EUR 30 administratiekosten omdat ik verder geen vlucht bij ze boek. Als het goed is, mogen ze die mij dus ook alleen berekenen. Ze deden daar nogal vaag over dus dat is even afwachten.
Verder deed de medewerkster nogal moeilijk omdat ik de auto van 6 t/m 11 okt. huur maar 'm de 10e alweer inlever. Volgens haar kon dat niet zomaar. Uit ervaring weet ik dat dat geen enkel probleem is. Een auto eerder inleveren dan afgesproken maakt voor Hertz (en ander verhuurmaatschappijen) niets uit, zij kunnen de auto dan weer eerder opnieuw verhuren.
Als laatste deed ze moeilijk over de betaling. Ik zou mijn creditcard-nummer moeten opgeven als betalingsgarantie. Ook dat klopt niet. Ik heb meerdere malen bij Hotelplan geboekt en je krijgt gewoon een nota. Dat heb ik haar ook uitgelegd. Bovendien geef ik mijn creditcard-nummer niet zomaar door via de telefoon. Zij durfde de beslissing niet te nemen en ik moest vanochtend maar met haar supervisor bellen. Zo gezegd, zo gedaan. Die kreeg ik vanochtend aan de lijn en het was inderdaad geen probleem om het via een nota te doen. Zolang ik uiterlijk 6 weken voor vertrek maar betaal. Pas als je binnen een maand vertrekt dient er gelijk betaald te worden. Met haar heb ik de boeking dan ook definitief gemaakt en de bescheiden (nog niet de vouchers) zou ik dinsdag as. in huis hebben. Ze heeft zelfs de vluchtnummers nog genoteerd van de dagen dat we aankomen in Florida en San Francisco. Dit ivm de autohuur. Op die manier kunnen autoverhuurbedrijven rekenening houden met event. vertragingen??
Uiteindelijk is alles dus goed gekomen maar ik merk wel dat je zelf ook goed op de hoogte moet zijn van de procedures. Neem niet alles aan wat je verteld wordt. Ik had dit allemaal ook bij een reisbureau kunnen regelen via Hotelplan maar dan betaal je ook daar weer boekingskosten. Ik heb nu gewoon en schakel overgeslagen en bespaar me zo een heerlijke maaltijd!
Roland