Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Coyote's 14e reis naar Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Pete.Z schreef:De kustroute in Oregon is heel erg mooi,zeker een stuk van rijden.
Verder is Crater Lake NP een aanrader!
De kustroute van Oregon heb ik ook nog niet gezien en dat lijkt mij ook erg mooi, heb er al verschillende verhalen over gehoord.

Crater Lake staat in ieder geval al op ons wensenlijstje. Ik ben daar in 2005 geweest en vond het schitterend! Het water was zo blauw!

Ben wel benieuwd hoe het in dit gebied (van San Francisco naar Seattle) in oktober is. Is het bijv. regenachtig in oktober of valt het nog mee. En kunnen we in Washington State ook nog iets van de Fall Foliage meekrijgen?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Lekker Roland, heerlijk weer plannen!!!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Oktober in Oregon is zoals in Nederland,een gok.
Het kan prachtig zijn,maar je kan ook wegspoelen.

We gaan er dus vanuit dat het prachtig is.
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

Hallo Roland,

Net als Marjan ook al een geweldig vooruitzicht. Ik ben het van harte met Petra/VS eens, de westkust is veel mooier dan de oostkust.

Mijn tip voor een hotel (helaas geen internet) is St. Petes Beach:

http://www.dolphinbeach.com/

voordelig, aan het strand, lekker even bijkomen voordat jullie doorgaan naar Houston.

Veel plezier.

Helena
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Hallo Roland ,leuk dat je toch weer gaat.
Dit virus hou je toch niet tegen zelfs niet als je een andere auto of baan neemt.
Ik zie in je schema dat je net te vroeg weg bent uit Florida om nog een Space Shuttle lancering mee te maken.
Staat gepland op 20 oktober maar in ieder geval een leuk vooruitzicht.
Erika
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@ helena: Bedankt voor de hoteltip. We zullen het in overweging nemen. Wij willen toch wel graag een hotel/motel met internetaansluiting omdat we de laptop meenemen. We zullen dus nog wel even zien wat het wordt.

@ Erika: Helaas missen wij inderdaad net de Space Shuttle Lancering. Nu hadden we alles kunnen omdraaien (beginnen aan de westkust en eindigen in Florida) maar daar zitten ook weer nadelen aan vast. Zo waren de tickets dan duurder geweest en je moet maar afwachten of de Space Shuttle 20 oktober wel de lucht in gaat. Bovendien gaat Kennedy Space Center de dagen voor een lancering dicht, dan hadden we die ook niet kunnen bezoeken. Ook zaten wij vast aan deze dagen i.v.m. vrije dagen. Sandy gaat de 19e naar Florida en die moet het de 20e misschien wel mee kunnen maken.

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

De autohuur is nu ook vastgelegd. :D

Via Hotelplan heb ik beide auto's geboekt. De cabrio van 6 t/m 11 okt. (Een dag langer omdat dat goedkoper is dan tot 10 okt, 4 dagen. Ik lever 'm wel weer de 10e 's ochtends vroeg in). En de 4x4 van 10 t/m 20 okt.

Met Hotelplan heb ik al jaren goede ervaringen v.w.b. het type auto dat ik wil huren. Zij zijn daar in de regel het goedkoopst mee (via Hertz, ook een voorkeur van mij). Het had echter nogal wat voeten in aarde voordat alles geregeld was. Gelukkig ben ik zelf goed op de hoogte van alle regeltjes (volgens mij soms nog beter dan hun eigen medewerkers :wink: ).

Gisterochtend had ik een offerte aangevraagd voor beide auto's. Ook ontvangen maar niet compleet. Gisteravond heb ik daar dus over gebeld. De boekingskosten (EUR 30) stonden niet vermeld. Uit de Hotelplangids haal ik alleen EUR 30 administratiekosten omdat ik verder geen vlucht bij ze boek. Als het goed is, mogen ze die mij dus ook alleen berekenen. Ze deden daar nogal vaag over dus dat is even afwachten.

Verder deed de medewerkster nogal moeilijk omdat ik de auto van 6 t/m 11 okt. huur maar 'm de 10e alweer inlever. Volgens haar kon dat niet zomaar. Uit ervaring weet ik dat dat geen enkel probleem is. Een auto eerder inleveren dan afgesproken maakt voor Hertz (en ander verhuurmaatschappijen) niets uit, zij kunnen de auto dan weer eerder opnieuw verhuren.

Als laatste deed ze moeilijk over de betaling. Ik zou mijn creditcard-nummer moeten opgeven als betalingsgarantie. Ook dat klopt niet. Ik heb meerdere malen bij Hotelplan geboekt en je krijgt gewoon een nota. Dat heb ik haar ook uitgelegd. Bovendien geef ik mijn creditcard-nummer niet zomaar door via de telefoon. Zij durfde de beslissing niet te nemen en ik moest vanochtend maar met haar supervisor bellen. Zo gezegd, zo gedaan. Die kreeg ik vanochtend aan de lijn en het was inderdaad geen probleem om het via een nota te doen. Zolang ik uiterlijk 6 weken voor vertrek maar betaal. Pas als je binnen een maand vertrekt dient er gelijk betaald te worden. Met haar heb ik de boeking dan ook definitief gemaakt en de bescheiden (nog niet de vouchers) zou ik dinsdag as. in huis hebben. Ze heeft zelfs de vluchtnummers nog genoteerd van de dagen dat we aankomen in Florida en San Francisco. Dit ivm de autohuur. Op die manier kunnen autoverhuurbedrijven rekenening houden met event. vertragingen??

Uiteindelijk is alles dus goed gekomen maar ik merk wel dat je zelf ook goed op de hoogte moet zijn van de procedures. Neem niet alles aan wat je verteld wordt. Ik had dit allemaal ook bij een reisbureau kunnen regelen via Hotelplan maar dan betaal je ook daar weer boekingskosten. Ik heb nu gewoon en schakel overgeslagen en bespaar me zo een heerlijke maaltijd! :D

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Weet iemand trouwens hoe het kan dat je niet alle stoelen voor je vlucht kunt vastleggen? Wij hadden zitplaatsen toegewezen gekregen voor al onze 6 vluchten. Die wilden we wijzigen en voor de 1e, 2e, 3e en 4e vlucht kon dat ook. Voor vlucht 5 en 6 (Seattle - Houston en Houston - Amsterdam) kunnen we dat niet wijzigen. Er zijn wel stoelnummers vastgelegd, we weten dus waar we zitten maar we willen dat wijzigen. Volgens Seatguru.com zijn dat slechte plaatsen. :?

Wellicht weet iemand uit de reisbranche hoe dit zit?

Roland

Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Heerlijk, Ronald in oktober naar (o.a.) Oregon, als het een beetje meezit met het weer kun je daar dan nog wat van de mooie herfstkleuren genieten.
Zit er over te denken om half oktober (t/m Haloween) er weer naar toe te gaan.
Alvast veel plezier met het plannen maken.

gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Misschien is het te vroeg om je plaatsen vast te zetten, gebeurt soms dat je dat pas 48 uur van te voren kan doen. Er zijn vast nog maar weinig stoelen vrij.

Fijne vakantie Roland, goeie reis.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
ORANGE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door ORANGE »

Hé, tof zeg! Zo'n route brengt mij alweer op een idee voor volgend jaar.
Ha, bedankt alvast zou ik zo zeggen.

groet, diny
totonka
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Roland

Bericht door totonka »

Heerlijk voor je dat je weer mag,gezellig met je broer,
Geniet er van, zou haast jaloers worden.
Fijne tijd daar.Ria
Wij mijn man en dochter zijn al veschillende keren in de usa geweest en het blijf trekken we zijn aan het sparen om over 3jaar voor zeker 5 weken te gaan.
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Leuk dat je voor de 2e keer dit jaar naar Amerika gaat :D
Wij zijn nu net in Oregon aanbeland na heel veel moois gezien te hebben in Washington. We hebben o.a. Olympic NP uitgebreid bezocht en dat was ontzettend mooi. Vooral de stranden Realto Beach en Beach no.4 waren bij mij favoriet. Ik weet niet of je nog naar Portland wilt gaan, maar wij hebben nu net ingecheckt in Hotel Deluxe, helemaal in de Hollywoodstijl van de jaren '30 - '50. Een heel mooi hotel, wel wat duurder dan gemiddeld. We hebben een paar dagen geen internet gehad, maar ik ga zo het weblog updaten, misschien dat jullie daar nog ideeën opdoen :D

gr.
Karin
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bedankt Karin,

Ik had nog geen tijd om jullie weblog te volgen. Ga me er eens in verdiepen. Wellicht kan ik er nog het e.e.a. uit halen.

Roland

EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Leuk om te lezen dat het er ook voor jou dit jaar weer van gaat komen.
Mooie reis met al die verschillende stukjes, en wat een goedkope tickets heb je weer op de kop kunnen tikken. Leuk hoor.
Ik zal mijn hersens eens kraken in welk hotel wij in West Florida hebben gezeten (dat valt niet mee nu ik in zo'n hele andere omgeving ben).

Grappig hoe jij die lui van Hotelplan wegwijs maakt. Misschien een nieuwe carriere voor jou als reisbureau-medewerker weggelegd? volgens mij heb je dan al zoveel klanten als er leden op AA-zijn.

Succes met de voorbereiding.
Esmée
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ziet er leuk uit Roland!

Wat Continental kan ik nog wel wat informatie geven. Op de intercontinentale vlucht heb je als het goed is de beschikking over een eigen scherm (9 van de 10 vluchten hadden wij een eigen scherm), verder is de indeling hetzelfde als bij overige vluchten. Over de binnenlandse vlucht kan ik niet veel zeggen, ik heb zelf nog geen binnenlandse vluchten gemaakt met Continental.

Waarschijnlijk kan je je stoelen dichter naar de datum van je terugvlucht wel wijzigen. Ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad met het zelf kiezen van de stoelen. Hou het even in de gaten en neem desnoods even contact op met Continental.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

mirdj schreef:Wat Continental kan ik nog wel wat informatie geven. Op de intercontinentale vlucht heb je als het goed is de beschikking over een eigen scherm (9 van de 10 vluchten hadden wij een eigen scherm), verder is de indeling hetzelfde als bij overige vluchten. Over de binnenlandse vlucht kan ik niet veel zeggen, ik heb zelf nog geen binnenlandse vluchten gemaakt met Continental.

Waarschijnlijk kan je je stoelen dichter naar de datum van je terugvlucht wel wijzigen. Ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad met het zelf kiezen van de stoelen. Hou het even in de gaten en neem desnoods even contact op met Continental.
Miriam,

Bedankt voor de informatie.

We zien het wel of we wel of geen eigen schermpjes hebben. Vooralsnog gaan we ervan uit dat we dat niet hebben, kan het alleen maar meevallen. :wink:

Wat de stoelreservering betreft, dit gaat om de terugvlucht. Grote kans dat we dat vlak voor vertrek (moet er nu nog niet aan denken.. :wink: ) wel kunnen doen. Zo niet, dan proberen we op het vliegveld van Seattle wel mooie plaatsen te krijgen. Zorgen we er gewoon voor dat we vroeg inchecken.

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Coyote schreef:Gisterochtend had ik een offerte aangevraagd voor beide auto's. Ook ontvangen maar niet compleet. Gisteravond heb ik daar dus over gebeld. De boekingskosten (EUR 30) stonden niet vermeld. Uit de Hotelplangids haal ik alleen EUR 30 administratiekosten omdat ik verder geen vlucht bij ze boek. Als het goed is, mogen ze die mij dus ook alleen berekenen. Ze deden daar nogal vaag over dus dat is even afwachten.
Dit schreef ik zelf vorige week zaterdag. Inmiddels zijn we een week verder en de papieren voor de autohuur zijn vorige week binnengekomen (het eerste deel is zelfs al betaald :wink: ).

Ze hebben inderdaad alleen maar EUR 30 reserveringskosten berekend. Zogn. "adm.kosten" van EUR 22,50 worden eerst wel berekend maar worden er gelijk weer als korting vanaf getrokken. E.e.a. zou verband kunnen houden met het feit dat zij nu via Globe Reizen werken. Het zou mij niets verbazen als er vanaf volgend jaar (of vanaf de wintergids) wel weer extra kosten aan verbonden zijn.

Het liefst had ik overigens geboekt via http://www.hertz.nl/anwb. Dat was in dit geval duurder geweest omdat we met 2 bestuurders zijn en er drop-off kosten worden berekend tussen San Francisco en Seattle. Die heb je niet als het via Hotelplan boekt.

De komende weken gaan mijn broer en ik met de route aan de slag. Zodra daar meer bekend over is, laat ik het hier weten.

Roland

phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Coyote schreef:
De komende weken gaan mijn broer en ik met de route aan de slag. Zodra daar meer bekend over is, laat ik het hier weten.
Heel veel plezier met de voorpret :)
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Coyote's 14e reis naar Amerika

Bericht door Sandy »

Ik las in je reactie naar Annewiep dat je in oktober bij haar in de buurt zit. Dus ik keek even naar de datum.
De dag dat jij naar huis gaat komen wij aan in Tampa .. Jammer anders had je een BBQ mee kunnen pikken in onze luxe villa ;)
Sandy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer