Het blijft natuurlijk belachelijk dat het zo normaal is dat je illegalen aan het werk hebt, maar heb onlangs begrepen dat de grootste werkgever in Amerika voor illegalen de Staat is. Ze zijn te beroerd om papieren goed te controleren als ze mensen aan het werk zetten. Ik zou er niet aan moeten denken om een bedrijf vol illegalen te hebben, uiterst onbetrouwbaar verhaal, maar als het blijkbaar niet anders kan.nieuwenoord schreef:Als ze maar de papieren hebben om legaal te kunnen werken.
Zit daar niet precies het probleem?? Ik heb er trouwens in mijn bovenstaande post geen probleem van gemaakt, alleen geconstateerd dat het zo is. Het bedrijf waar ik het over heb, zou meteen in elkaar klappen als alle Mexicanen weg zouden moeten. En als alleen de legalen mochten blijven? Dat weet ik dus niet, want ik weet dat er een aantal ilegaal rondlopen, maar hoeveel kan ik niet inschatten.
Wat ik wél heel vervelend vind, is dat onze vrienden als Nederlandse immigranten nu zo duidelijk 'meer' zijn en zich 'meer voelen' als de Mexicanen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nederlandse boeren naar de Midwest
@ ruby:
De VS zijn niet met de situatie in NL te vergelijken, daar zijn bedrijven vaak compleet afhankelijk van mexicanen die het 'werk' doen, in NL is het zo dat zelfs op 'grote' melkveehouderijen de baas ook nog vuile handen maakt.
Het is een beetje schijnheilig om te zeggen dat jullie zowel mexicanen en amerikanen laten sollicteren voor hetzelfde loon omdat in 95% van de gevallen de lonen zó laag zijn dat alleen de mexicaanse illegalen bereid zijn daarvoor te werken.
Maargoed ik zei al moeilijke vergelijking! alleen al qua omvang, stuks vee...etc
De VS zijn niet met de situatie in NL te vergelijken, daar zijn bedrijven vaak compleet afhankelijk van mexicanen die het 'werk' doen, in NL is het zo dat zelfs op 'grote' melkveehouderijen de baas ook nog vuile handen maakt.
Het is een beetje schijnheilig om te zeggen dat jullie zowel mexicanen en amerikanen laten sollicteren voor hetzelfde loon omdat in 95% van de gevallen de lonen zó laag zijn dat alleen de mexicaanse illegalen bereid zijn daarvoor te werken.
Maargoed ik zei al moeilijke vergelijking! alleen al qua omvang, stuks vee...etc
Autogek!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1658 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-