Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis West-USA in september. Welke route?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

We zijn vanavond bij vrienden langsgeweest die een rondreis hebben gemaakt in mei vorig jaar. Weer flink wat dingen opgestoken. De eerste volle dag LA gaan we vullen met Universal Studio's. Dit om ff te aclimatiseren en zo een dag uit te sparen in Orlando zodat we meer tijd hebben voor Miami en the keys.

Las Vegas wil ik eigenlijk niet vantevoren vastleggen, denk erover om ter plekke iets te zoeken later op de zaterdag, misschien dat de prijzen dan betaalbaar zijn. Ik weet niet of dat voor de zaterdag mogelijk is. Iemand ervaring daarin? Anders doen we een goedkoper motel op de zaterdag en pakken we zondag een aanbieding op de strip.
Het blijft zonde dat we er in het weekend zitten. De enige optie die we hebben om dat te vermijden is direct vanuit LA naar LV te rijden en daarna door naar Grand Canyon. Vanuit GC dan weer verder. Om tijd te besparen dan naar Bryce. Zijn dan twee lange dagen met veel km-ers. Maar dan heb je wel Las Vegas op maandag/dinsdag. Ik weet dat ik deze optie al eerder heb aangebracht, maar is dit nou echt zo'n stom idee?
Onze vrienden hebben max 1 nacht per park gedaan, wat voor hun voldoende was. Dat zal ook voor ons voldoende zijn denk ik. Als ik Monument valley en eventueel page weglaat, blijven er dagen over voor San Francisco, zodat we dat beter kunnen zien. En eventueel een derde dag Vegas.
Let op: Dit is optie twee, wil het nog eenmaal in de groep gooien. Ben benieuwd naar jullie reactie hierop. Houd er dat wel rekening mee dat we alles willen zien, maar meer niet. Dus niet meerdere dagen in een NP.
Als slot, we gaan zeker genieten van de natuur, daar ben ik wel achter gekomen! Dus wellicht toch een beetje liefhebber, alleen minder lang wandelen etc.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik zou niet alles omgooien om maar niet in het weekend in LV te zijn.
Zó duur hoeft het helemaal niet te zijn. LV is naar mijn ervaring de goedkoopste stad in het Zuid-Westen, zelfs in het weekend. Voorbeeldje van onze vorige reis: 2 nachten hotel met maaltijden in Big Sur, in een veel slechter motel, was duurder dan 4 nachten Las Vegas.
Wij zijn er eind september ook in het weekend. We zijn van plan om in een Motel 6 te overnachten. Weliswaar duurder dan doordeweeks, maar nog steeds goed te doen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij waren in 2004 ook in het weekned in las Vegas. Wij hebben toen overnacht in het Best Western Mardi Grass Motel. Dit hotel ligt vlak achter de strip aan Paradise Road.
Er is een station van de monorail vlak naast het hotel. De monorail brengt je direct naar de strip.

Marjon
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

Dan ga ik het schema toch aanhouden. Is het te doen om op zaterdag in Las Vegas aan te komen en dan een hotel te zoeken? Is er dan nog kans dat je aan het eind van de dag voor een redelijke prijs op de strip kunt overnachten?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

rvdboomen schreef:Dan ga ik het schema toch aanhouden. Is het te doen om op zaterdag in Las Vegas aan te komen en dan een hotel te zoeken? Is er dan nog kans dat je aan het eind van de dag voor een redelijke prijs op de strip kunt overnachten?
Voor je hieraan gaat beginnen zou ik eerst uitzoeken of er in dat weekend geen grote beurzen of congressen zijn dan kan je het namelijk vergeten.
Striphotels zijn zo wie zo niet erg korting achtig in het weekend.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

De agenda kun je hier vinden: http://www.lasvegastourism.com/conventions_sept.htm

marjon
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

Heb een hotel gevonden, Summer bay resort, dat ligt drie blokken dan de strip af. Nu weet ik niet of dat op loopafstand is.

Voor LA ondertussen Travellodge hollywood geboekt, dus bijna compleet.
Alleen San Francisco en Las Vegas nog.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

rvdboomen schreef:Heb een hotel gevonden, Summer bay resort, dat ligt drie blokken dan de strip af. Nu weet ik niet of dat op loopafstand is.
Summer Bay Resort ligt redelijk dicht bij de Strip achter Harrah's. Het is ongeveer een kwartiertje lopen en dat is niet ver voor Vegas begrippen.... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

We hebben net travelodge south strip geboekt.
Is goedkoop en ligt centraal. Waarschijnlijk zijn we toch weinig in het hotel. En ik geef liever in de laatste week florida iets meer uit aan een hotel.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

hekkie schreef:
rvdboomen schreef:Heb een hotel gevonden, Summer bay resort, dat ligt drie blokken dan de strip af. Nu weet ik niet of dat op loopafstand is.
Summer Bay Resort ligt redelijk dicht bij de Strip achter Harrah's. Het is ongeveer een kwartiertje lopen en dat is niet ver voor Vegas begrippen.... :wink:

Gr. Marjan
En er rijden ook nog wel wat taxi's in Vegas als je het te ver lopen vindt.
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

Nu is eigenlijk alles geregeld, behalve het hotel in San Francisco.
Heeft iemand hiervoor een goede tip.
Weet eigenlijk niet waar je het beste kunt zitten ivm vervoer. Is het verstandig om in de stad veel met de auto te doen?
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Er is in SF prima openbaar vervoer. Je kunt een dagkaart of een kaart voor een paar dagen kopen. Dan heb je ook geen parkeerproblemen, want dat is vreselijk duur.
Aan de andere kant, wij vinden autorijden in SF heel erg leuk. De spectaculair steile straten, Lombard Street met de beroemde haarspeldbochten, over de Golden Gate en de Bay Bridge, de 70-mile drive, noem maar op!
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

Er zijn al heel wat topics over hotels in San FRancisco, onder meer een dat ik zelf gestart ben een paar weken geleden :-) In dat topic (gebruik de zoekfunctie en mijn naam erbij, dan zal je het wel snel vinden) werd ook gesproken over al dan niet met de auto, en er staan een heleboel namen van hotels met hun voor- en nadelen in.

Wat ik me nog herinner:

-SF Townhouse heeft gratis parking
- Astoria (dat hebben wij uiteindelijk geboekt) is erg goedkoop, centraal en schoon, maar heeft geen eigen parking. Wel parking in de straat voor 22 dollar per dag; wij hebben ervoor gekozen (SF wordt onze laatste stop) om dan onze auto al in te leveren.

Maar zoek het topic even op, je zal er veel aan hebben!

Plien
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

plien schreef:Er zijn al heel wat topics over hotels in San FRancisco, onder meer een dat ik zelf gestart ben een paar weken geleden :-) In dat topic (gebruik de zoekfunctie en mijn naam erbij, dan zal je het wel snel vinden) werd ook gesproken over al dan niet met de auto, en er staan een heleboel namen van hotels met hun voor- en nadelen in.

Wat ik me nog herinner:

-SF Townhouse heeft gratis parking
- Astoria (dat hebben wij uiteindelijk geboekt) is erg goedkoop, centraal en schoon, maar heeft geen eigen parking. Wel parking in de straat voor 22 dollar per dag; wij hebben ervoor gekozen (SF wordt onze laatste stop) om dan onze auto al in te leveren.

Maar zoek het topic even op, je zal er veel aan hebben!

Plien
Ik heb gisterenavond jou onderwerp doorgelezen, ga vanavond nog eens met tripadvisor aan de slag. Die site is nieuw voor mij, handig met de kaart enzo.

Astoria heeft nu mijn voorkeur vanwege de ligging. En we kunnen bij aankomst nog wat rijden met de auto, en die daarna inleveren. Scheelt parkeerkosten.
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

rvdboomen schreef:Ik heb gisterenavond jou onderwerp doorgelezen, ga vanavond nog eens met tripadvisor aan de slag. Die site is nieuw voor mij, handig met de kaart enzo.

Astoria heeft nu mijn voorkeur vanwege de ligging. En we kunnen bij aankomst nog wat rijden met de auto, en die daarna inleveren. Scheelt parkeerkosten.
Dat was ook onze redenering. Tripadvisor is inderdaad heel handig, maar als je Astoria wil boeken: doet dat via hun eigen website (http://www.hotelastoria-sf.com). Toen wij keken was dat alleszins goedkoper dan via expedia, hotel.com etc. die je vindt via Tripadvisor.

Succes!
Plien
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

Ben nu nog aan het kijken of we voor die 22 dollar extra geen ander hotel vinden met betere ligging, maar Astoria ligt volgens mij prima.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

http://www.sftownhousemotel.com/thhome.shtml

Townhouse Motel is een aanrader,ligt gunstig en gratis parkeren op hun eigen terrein.
Auto bij je is erg makkelijk,maar je kan ook lopen naar Fishermans Wharf,ongeveer een kwartiertje.

Daarnaast zijn de prijzen niet te gek.
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

Ik ben momenteel de detailinvulling aan het maken.

In ZionBryce kun je mountainbiken etc. en is veel te doen. Is het wellicht beter om een dag langer in Zion/Bryce te blijven i.p.v. naar monument valley te rijden? Wat is er in MV te zien behalve de rotsen?

Graag jullie mening.
Laatst gewijzigd door rvdboomen op 27 jul 2007, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zion is heel mooi,maar een heel stuk kleiner dan Yosemite.
Ook in Yosemite kan je trouwens een mountainbike huren.

Ik zou zeker geen dag Y opgeven voor Z.
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

Hoi Pete,

Ik heb mijn bericht inmiddels aangepast, Y moet erin blijven.
Misschien dat ik dan toch Monument valley laat vallen, dan heb ik een dag meer in Bryce/Zyon.

Hier moet ik nog goed over nadenken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer