Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe zit dat met die 1 dollar muntstukken

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Hoe zit dat met die 1 dollar muntstukken

Bericht door Veusy »

Hallo,

Tijdens mijn reis in juni heb ik in het postkantoor in Las Vegas één dollar muntstukken als wisselgeld ontvangen van een automatisch psotzegel machien. Een paardagen later wou ik deze gebruiken om te betalen in een restaurant. Maar dat ging niet vanzelf. De dienster vroeg zich af van welk land deze muntstukken zijn en wou ze niet aanvaarden. Toen ik haar duidelijk maakte dat dit Amerikaanse munten waren, bekeek zij ze nog eens goed, liet ze tonen aan haar chef en aanvaarde ze dan toch met veel moeite! Ze had ze blijkbaar nog nooit gezien. Ik begon al te denken dat ik aanzien werd als een bedrieger.

Zijn één dollar munten dan zo een zeldzaamheid in de States?

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Yep, ze worden meestal gebruikt in automaten (zoals je hebt ervaren) en bij tolwegen, verder kom je ze naar mijn weten niet al te vaak tegen. Het is overigens wèl een wettig betaalmiddel maar veel mensen hebben nog nooit een munt van $1 gezien.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Als je kinderen in de "tanden-wisselende" leeftijd hebt en je woont in de VS ken je de silver dollars (of de gouden variant) maar al te goed. De Tooth Fairy vervangt een tand namelijk door een $1 munt als de tand de nacht ervoor onder het kussen is gelegd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tooth_fairy
ikkedus
Amerikafan

Bericht door ikkedus »

houstonwehaveaproblem schreef:Yep, ze worden meestal gebruikt in automaten (zoals je hebt ervaren) en bij tolwegen, verder kom je ze naar mijn weten niet al te vaak tegen. Het is overigens wèl een wettig betaalmiddel maar veel mensen hebben nog nooit een munt van $1 gezien.
Ik kreeg afgelopen vakantie uit de parkeerautomaat 2 mooie dollarmunten als wisselgeld terug. Natuurlijk meteen apart gehouden.
Komt idd zelden voor dat je ze ziet.
http://community.webshots.com/user/ikkedus2" onclick="window.open(this.href);return false;
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

ikkedus schreef: Ik kreeg afgelopen vakantie uit de parkeerautomaat 2 mooie dollarmunten als wisselgeld terug. Natuurlijk meteen apart gehouden.
Zulke collectors items zijn het nou ook weer niet. Je loopt een bank binnen en krijgt er 10 in ruil voor een 10 dollar biljet.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Hoe zit dat met die 1 dollar muntstukken

Bericht door hekkie »

Veusy schreef: Tijdens mijn reis in juni heb ik in het postkantoor in Las Vegas één dollar muntstukken als wisselgeld ontvangen van een automatisch psotzegel machien. Een paardagen later wou ik deze gebruiken om te betalen in een restaurant. Maar dat ging niet vanzelf. De dienster vroeg zich af van welk land deze muntstukken zijn en wou ze niet aanvaarden. Toen ik haar duidelijk maakte dat dit Amerikaanse munten waren, bekeek zij ze nog eens goed, liet ze tonen aan haar chef en aanvaarde ze dan toch met veel moeite! Ze had ze blijkbaar nog nooit gezien. Ik begon al te denken dat ik aanzien werd als een bedrieger.
Toevallig heb ik vorige maand ook een keer betaald met een ééndollar-munt in de States. Ik weet niet meer precies waar het was. De munt werd wel geaccepteerd, maar pas nadat hij drie keer omgedraaid en bekeken was.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ikkedus
Amerikafan

Bericht door ikkedus »

jvinch schreef:
ikkedus schreef: Ik kreeg afgelopen vakantie uit de parkeerautomaat 2 mooie dollarmunten als wisselgeld terug. Natuurlijk meteen apart gehouden.
Zulke collectors items zijn het nou ook weer niet. Je loopt een bank binnen en krijgt er 10 in ruil voor een 10 dollar biljet.
Ik zeg ook niet dat het collectors items zijn.
Maar voor ons als toerist(de meeste hier op het forum) komt het niet vaak voor dat je ze in handen krijgt. En als ik de thread zo door lees zijn er ook Amerikanen die ze amper kennen.
http://community.webshots.com/user/ikkedus2" onclick="window.open(this.href);return false;
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik woon in de VS, maar heb er nog nooit een ontvangen.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

ikkedus schreef:
jvinch schreef: Maar voor ons als toerist(de meeste hier op het forum) komt het niet vaak voor dat je ze in handen krijgt. En als ik de thread zo door lees zijn er ook Amerikanen die ze amper kennen.
idd, en dat vond ik nu zo vreemd.
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

2 dollar biljetten zie je ook niet veel.heb er altijd om mee te betalen maar krijg er nooit terug.
http://www.usaplates.be/ zie hier men collectie amerikaanse nummerplaten.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

jvinch schreef:
Bij welke bank is dat ? Ga ik meteen heen, da's pas geld verdienen. :lol:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Joke schreef:Ik woon in de VS, maar heb er nog nooit een ontvangen.
Vaker naar het postkantoor gaan Joke, daar krijg je ze regelmatig.

US Mint
Laatst gewijzigd door Loek op 16 jul 2007, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ben voor het laatst zo'n 5 jaar geleden in het postkantoor geweest.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Tja... dan sta je in Boston om de metro naar Harvard Square te nemen... moet je $ 4 betalen voor een metro kaartje... heb je alleen een briefje van $ 20... duw je dat in de automaat...

Krijg je 16 van die munten als wisselgeld... nou dan is je beurs meteen een stuk dikker!

Ik hield even mijn hart vast toen er munten begonnen te vallen - ik dacht dat al het wisselgeld in quarters zou komen... :)
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Quinn
Amerika-ontdekker

Bericht door Quinn »

Wij kregen er 10 en heb er 1 bewaard. De vrouw van zo'n wafel huis wist niet wat ze zag whahahha en een Amerikaan in het vliegtuig naast me wou hem ruilen voor 1 dollar biljet... eeeeecht niet :lol:
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Wij hebben ze wel eens bij de fooi van het kamermeisje gelegd omdat ze er in een restaurant ook moeilijk over deden. Ja en wat moeten wij heel de vakantie met al die munten? Het kamermeisje heeft toen alleen de dollarbiljetten meegenomen en de dollarmunten laten liggen.... Zij (her) kende ze blijkbaar dan ook niet.....
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Heb ze inderdaad alleen als wisselgeld uit een automaat gehad. Gelukkig ging het wel goed met het ermee betalen later, mazzel waarschijnlijk.

Dora
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Ik dacht dat het normaal was, heb er ook nooit problemen mee gehad toen ik ermee wilde betalen? Ik was op vakantie in het Noordoosten, misschien dat dat iets uit maakt?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier krijg je ze ook alleen als wisselgeld uit de automaat. Verder zie je ze eigenlijk nooit. Natuurlijk zijn het gewoon dollars, die je kunt uitgeven (al spaart mijn zoon ze ook). Maar dat iemand het niet herkent, verbaast me niets. Ik ben trouwens blij, dat de biljetten gangbaarder zijn, want in Nederland heb ik altijd zo'n zware portemonnee met al die muntjes!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Sometimes,I wonder hoe de blinde mensen in de US met die dollar biljetten omgaan. Ze zijn allemaal hetzelfde formaat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer