Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Navigatie plaatsen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Navigatie plaatsen

Bericht door pyca »

Zo vlak voor m'n vakantie ben ik toch nog in het bezit gekomen van VSkaarten voor onze Medion GPS, dus die gaat mee. Ben er al wat adressen aan het inzetten.

Nu vraag ik me af hoe hebben jullie je GPS in je huurauto bevestigd?
Heb op dit forum geloof ik wel eens gelezen dat ie niet op de voorruit mag?

Maar ook waar en hoe heb je die beugel bevestigd. Ik moet eerlijk zeggen dat wij die van ons sporadisch gebruiken dus die beugel plus kleefsticker (?) liggen gewoon nog in een doosje hier.
deh78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door deh78 »

Ik gebruik mijn navigatie in Amerika het zelfde als hier,dus door middel van die zuignap bevestigen op de raam.

En op iedere parkeer plek of lange stops haal ik hem er vanaf en berg ik hem op, je moet mensen niet wijzer maken dan ze al zijn met waardevolle spullen in de auto laten liggen.

Dennis
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Carin,

Ik bevestig de beugel altijd op de voorruit van de auto, ook in Amerika. Heel officieel mag het niet in de staat Californië, maar ik heb er persoonlijk nog nooit geen problemen mee gehad.

Ook begin juni heb ik nog een aantal dagen door Californië gereden met de beugel "keurig" op de voorruit...... :wink:

Vrienden van ons plakken hem altijd op het zijraam (boven de koeling), maar dat vind ik lastig. Je kunt het apparaat ook gewoon "los" op het dashboard leggen, dan wordt het GPS=signaal ook wel opgepakt, maar het "kijkt" wat lastig...... :lol:

Fijne vakantie gewenst!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Oh, ik heb net die beugel even uitgeprobeerd, en die blijft gewoon zitten als ik hem "omklik", heb die sticker dus helemaal niet nodig :oops:
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Ik wist er niks vanaf dat het niet op de voorruit mocht. Daar heeft die beugel dus ook al die tijd gezeten ;)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

In Californie mag er niks op de voorruit zitten,ook geen navigatie.
Onderwerp is hier een poos terug besproken,maar ik kan het zo snel niet vinden.
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Wel op de zijruit?

Groetjes,
Paul
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

ja zie je dat dacht ik al, kon het ook niet vinden.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Pete.Z schreef:In Californie mag er niks op de voorruit zitten,ook geen navigatie.
Ik heb hier wat gevonden met een link die je zelf hebt geplaatst....... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ORANGE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door ORANGE »

hekkie schreef: Vrienden van ons plakken hem altijd op het zijraam (boven de koeling), maar dat vind ik lastig.
Gr. Marjan
Wat is dan lastig? Je hebt overal mooi vrij uitzicht. Ik ben, als passagier toch de navigator en moet makkelijk bij het apparaat kunnen komen. Je moet er alleen om denken dat je het raam niet open doet. Verder heb ik er een verlengsnoer bij gekocht, zodat je de deur makkelijk open kan doen zonder dat je het apparaat van het raam 'trekt' .

groetjes, diny
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

ORANGE schreef: Verder heb ik er een verlengsnoer bij gekocht, zodat je de deur makkelijk open kan doen zonder dat je het apparaat van het raam 'trekt' .
Kijk, dat wist ik dan weer niet...... :wink:

Ik had het idd in de vakantie ook op het zijraam geprobeerd, maar dat werkte voor geen meter met een veel te kort snoer. Ik kon de deur niet eens opendoen. Ik vroeg me al af hoe jullie dat deden.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Begrijp ik de voorgaande berichten en mag Tommie dus wel op de zijruit?

Groetjes,
Paul
ORANGE
Amerikafan

Bericht door ORANGE »

yep.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Wij hebben hem ook gewoon op de voorruit geplakt. Mochten we staande worden gehouden spelen we gewoon de domme toerist, halen hem eraf en plakken hem later gewoon weer op de ruit. Moet je natuurlijk niet een 2e keer door dezelfde agent aangehouden worden ;)
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Stefandb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stefandb »

ik heb 10 dagen in de staat California rondgereden met GPS op de voorruit. ik wist dit gewoon niet, dus als ze mij hadden tegengehouden was ik heel verwonderlijk geweest!

Weeral iets bijgeleerd :-)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Volgens dat wetsartikel mag een zijruit ook niet hoor:
Material Obstructing or Reducing Driver's View

26708. (a) (1) No person shall drive any motor vehicle with any object or material placed, displayed, installed, affixed, or applied upon the windshield or side or rear windows.

(2) No person shall drive any motor vehicle with any object or material placed, displayed, installed, affixed, or applied in or upon the vehicle which obstructs or reduces the driver's clear view through the windshield or side windows.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
benchen
Amerikafan

Bericht door benchen »

Wij hebben er één gehuurd en dat zat precies vast in zakje met loodgewichtjes, deze kon je dan zo op je dashboard plaatsen.

Thuis hebben wij een Garmin en in dat pakket zit altijd een soort plastic schijf die je op je dashboard kan plakken en daar dan je zuignap op vast te zetten. Er stond uitleg bij dat dit specifiek benodigd was in California.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Njit schreef:Volgens dat wetsartikel mag een zijruit ook niet hoor:
Heel scherp van je. Weer wat geleerd..... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ORANGE
Amerikafan

Bericht door ORANGE »

Njit schreef:Volgens dat wetsartikel mag een zijruit ook niet hoor:
Material Obstructing or Reducing Driver's View

26708. (a) (1) No person shall drive any motor vehicle with any object or material placed, displayed, installed, affixed, or applied upon the windshield or side or rear windows.

(2) No person shall drive any motor vehicle with any object or material placed, displayed, installed, affixed, or applied in or upon the vehicle which obstructs or reduces the driver's clear view through the windshield or side windows.
Hé, dat is een andere omschrijving dan in die eerdere post. Daar werd alleen gesproken over de 'windshield'
Maar dat geeft verder niets, wat hier omschreven staat is natuurlijk ook in Nederland zo, dat je niets op je ramen of in de auto mag hebben wat het uitzicht van de bestuurder belemmert. (lijkt mij logisch)

gr. diny
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Re:

Bericht door Reny »

mirdj schreef:Wij hebben hem ook gewoon op de voorruit geplakt. Mochten we staande worden gehouden spelen we gewoon de domme toerist, halen hem eraf en plakken hem later gewoon weer op de ruit. Moet je natuurlijk niet een 2e keer door dezelfde agent aangehouden worden ;)
Gaan wij ook doen !!!
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer