Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
join
Amerika-ontdekker

Tips voor San Francisco

Bericht door join »

Hallo,

Wij gaan 18 sept. naar Amerika. We beginnen met een 4 daags verblijf in San Francisco. We verblijven in het Serrano Hotel.
We komen op dit forum zo veel goede en leuke tips tegen dat we besloten om jullie advies voor ons eerste verblijf te vragen.
Van SF gaan we naar Yosemithe.

Groet,
Jos en Ingrid.
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

hi

Wij hebben een kaart gekocht voor de 'Hop On Hop Off-bus' maar hebben uiteindelijk heel veel van de route gelopen. Het is goed te doen en je komt heel leuke dingen tegen. Later hebben we de route bijna helemaal met de bus gedaan, lekker zitten en luisteren naar wat de gids te vertellen had.

Ik vond China Town heel leuk en natuurlijk Fisherman's Wharf.
Alcatraz is de moeite zeker waard!!
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
velen lassen ook een fietsdag in : van fisherman's warf naar en over de golden gate bridge en naar sausolito, al dan niet met ommetje naar de heuvels bij de brug (mooi zicht op sf maar ook veel wind). dan met ferry terug naar sf.
heb je zin in tweede fietsdag : eventueel van warf via golden gate park naar de kust en dan naar de golden gate bridge en het Presidio. zie je de brug eens ,,anders".

jacques
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wij hebben 2 dagen San Fran gedaan
De 1e dag lekker door de stad gelopen. Is goed te doen hoor, het is niet zo'n heel groot centrum dus wij vonden bussen enzo niet nodig.
We hebben toen een beetje geshopt rond Union Square (daar zit een hele grote Macy's :wink: ), China Town bekeken, Fisherman's Warf gedaan, North Beach bekeken (gezellig wijk met leuke eettentjes!), maar vooral lekker rondgelopen zonder echtg een programma te hebben

De 2e dag hebben we fietsen gehuurd waar we mee naar Sausolito zijn gefietst over de Golden gate en toen ook weer terug (dus niet de ferry genomen, we vonden t zo'n klein rotstukje anders :) )
Aan het eind van de middag zijn we naar de boot voor Alcatraz gegaan want we hadden de tour van 6:10 pm.
Fantastische ervaring!

Eettip: Burger Meister aan Columbus (boven de kruising met Greenwich), echt overheerlijke juicy burgers met lekker knapperige frietjes.
rene_ursula
Amerikafan

Bericht door rene_ursula »

Van een collega kreeg ik de tip, áls we gaan, om naar Stinkin' Rose te gaan als ik van knoflook én grote lappen vlees hield. En zoja, dan "The Slab" bestellen.

:wink:

HUGE!!!
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
Gerdy B
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerdy B »

Heb ook de fietstocht over de Golden Gate gedaan en de ferry teruggenomen vanuit Tiburon. Zo heb je ook een langere fietstocht. Ik wou onderweg ook nog even een park bezoeken met Redwood Trees (Old Mill Park of zoiets) maar dit heb ik niet gevonden omdat het bijgeleverde kaartje niet echt duidelijk is.
Het was wel extreem winderig op de brug en tot in Saucalito. Verder op weg naar Tiburon was het ok.
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Gerdy B schreef:Heb ook de fietstocht over de Golden Gate gedaan en de ferry teruggenomen vanuit Tiburon. Zo heb je ook een langere fietstocht. Ik wou onderweg ook nog even een park bezoeken met Redwood Trees (Old Mill Park of zoiets) maar dit heb ik niet gevonden omdat het bijgeleverde kaartje niet echt duidelijk is.
Het was wel extreem winderig op de brug en tot in Saucalito. Verder op weg naar Tiburon was het ok.
Muirwoods Park heet dat geloof ik. Het ligt ten noorden van San Francisco aan de oceaanzijde. Schijnt erg mooi te zijn
Jonas
Amerika-ontdekker

Bericht door Jonas »

Vergeet ook zeker niet naar Twin Peaks gaan. Een fenomenaal uitzicht op SF.
groetjes, Jonas
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

sweatbox schreef:
Gerdy B schreef:Heb ook de fietstocht over de Golden Gate gedaan en de ferry teruggenomen vanuit Tiburon. Zo heb je ook een langere fietstocht. Ik wou onderweg ook nog even een park bezoeken met Redwood Trees (Old Mill Park of zoiets) maar dit heb ik niet gevonden omdat het bijgeleverde kaartje niet echt duidelijk is.
Muirwoods Park heet dat geloof ik. Het ligt ten noorden van San Francisco aan de oceaanzijde. Schijnt erg mooi te zijn
Het heet inderdaad Muir Woods en ja, het is prachtig. We hebben daar een wandeling van meer dan 2 uur gedaan. Verschillende dieren gezien en ook die prachtige hoge bomen. Vandaan zijn we naar Sausolito gereden. Het is echt leuk om SF van de andere kant te zien en Sausolito is een erg leuk plaatsje met leuke winkeltjes. Echt een aanrader om te doen.

Groetjes Marja
Fan of the U.S.A.
Gerdy B
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerdy B »

Noa schreef:
sweatbox schreef: Muirwoods Park heet dat geloof ik. Het ligt ten noorden van San Francisco aan de oceaanzijde. Schijnt erg mooi te zijn
Het heet inderdaad Muir Woods en ja, het is prachtig. We hebben daar een wandeling van meer dan 2 uur gedaan. Verschillende dieren gezien en ook die prachtige hoge bomen. Vandaan zijn we naar Sausolito gereden. Het is echt leuk om SF van de andere kant te zien en Sausolito is een erg leuk plaatsje met leuke winkeltjes. Echt een aanrader om te doen.

Groetjes Marja
Je kan inderdaad naar Muir Woods maar dit ligt iets verder van de route af. Het kleinere park dat ik zocht was Old Mill Park en ligt wat dichter bij de route.
Het onduidelijke bijgeleverde kaartje vind je trouwens hier: http://www.blazingsaddles.com/Bike_Trail_Map.htm

Een andere fietser die ik ontmoette en mij de juiste richting aanwees, vertelde mij dat hij al 7 jaar in de streek woonde maar nog altijd niets van dat kaartje begreep en dat ik zeker niet de enige was die het niet kon vinden.
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Gerdy B schreef:
Noa schreef: Het heet inderdaad Muir Woods en ja, het is prachtig. We hebben daar een wandeling van meer dan 2 uur gedaan. Verschillende dieren gezien en ook die prachtige hoge bomen. Vandaan zijn we naar Sausolito gereden. Het is echt leuk om SF van de andere kant te zien en Sausolito is een erg leuk plaatsje met leuke winkeltjes. Echt een aanrader om te doen.

Groetjes Marja
Je kan inderdaad naar Muir Woods maar dit ligt iets verder van de route af. Het kleinere park dat ik zocht was Old Mill Park en ligt wat dichter bij de route.
Het onduidelijke bijgeleverde kaartje vind je trouwens hier: http://www.blazingsaddles.com/Bike_Trail_Map.htm

Een andere fietser die ik ontmoette en mij de juiste richting aanwees, vertelde mij dat hij al 7 jaar in de streek woonde maar nog altijd niets van dat kaartje begreep en dat ik zeker niet de enige was die het niet kon vinden.
Oh sorry, Old Mill Park zegt me niets. Ik dacht echt dat je Muir Woods bedoelde. Is trouwens niet zo ver , als je de Golden Gate brug over bent. Het is alleen erg heuvelachtig, maar wel de moeite waard. Misschien iets voor de volgende keer Gerdy? :lol:

Groetjes Marja
Fan of the U.S.A.
Cindy
Amerika-ontdekker

Bericht door Cindy »

Muir Woods is inderdaad prachtig, je kan er zeer mooie wandelingen maken.
Verder is Alcatraz ook een aanrader. Zeker vooraf reserveren.
Fisherman's Wharf is gezellig, ik had er uren kunnen blijven kijken naar de zeeleeuwen. (de geur is wel iets minder aangenaam)
Ook wij hebben in SF bijna alles te voet gedaan, is zeer doenbaar. Daarna met zo'n oude tram terug naar de parking gegaan, ook wel eens leuk.
Als je tijd genoeg hebt kan je een uitstapje doen naar Monterey, ten zuiden van SF, langs Highway 1, daar hebben ze een mooi aquarium. Of naar het Winchester Mystery House in San Jose. (http://www.winchestermysteryhouse.com)
brendao
Amerika-ontdekker

Bericht door brendao »

Waar ligt het uitkijkpunt Twin Peak precies? En is het alleen bereikbaar met de auto?
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

brendao schreef:Waar ligt het uitkijkpunt Twin Peak precies? En is het alleen bereikbaar met de auto?
Hier staat het 1 en ander geschreven...
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

rene_ursula schreef:Van een collega kreeg ik de tip, áls we gaan, om naar Stinkin' Rose te gaan als ik van knoflook én grote lappen vlees hield. En zoja, dan "The Slab" bestellen.

:wink:

HUGE!!!
Ik ben daar langs gelopen, ze hebben zelfs knoflookijs! :shock:
Spijks
Amerika-newbie

Mijn verslag van een Heerlijke week San Francisco

Bericht door Spijks »

Hoi Allemaal.
Ik heb op mijn website een compleet verslag van onze week San Francisco staan. Ik hoop dat je net zo verliefd wordt op San Francisco als wij.

mijn site :
Spijks Reizen
mari
Amerika-newbie

SF; camping/fietsverhuur

Bericht door mari »

*wie heeft er tips voor een camping (RV) in de buurt van SF?
*hoever is het dan nog naar het centrum? (hoe kom je daar het beste?)
*waar huur je een fiets?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: SF; camping/fietsverhuur

Bericht door Rob »

mari schreef:*wie heeft er tips voor een camping (RV) in de buurt van SF?
Marin RV Park in Lakspur
*hoever is het dan nog naar het centrum? (hoe kom je daar het beste?)
Ongeveer 30 mile, op een kleine tien minuten lopen kan je op de ferry stappen die rechtstreeks naar SF gaat, op de ferry krijg je een ticket voor de tram naar pier 39 zit bij de prijs in.
Informatie bij de receptie van de campground.

*waar huur je een fiets?
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Je kan niet naar SF gaan zonder een echte megagrote mexican buritto te eten. De beste haal je bij een taqueria in het Mission district. Carne asada: hmmmmmmmmm!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer