Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mooie wandelroute in Zion?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
martijn76
Amerika-expert

Mooie wandelroute in Zion?

Bericht door martijn76 »

Het is nog wat ver weg voor ons, honeymoon in 2008 (!), maar jullie weten: een goede voorbereiding is de helft van de lol!

Wij gaan uiteraard 5 dagen naar Las Vegas, maar hebben ook besloten om twee dagen naar Zion te gaan. Wij hebben hier al eerder Angels Landing gedaan en zijn op zoek naar tips voor een andere onvergetelijke ervaring in Zion. The Narrows lijkt mij schitterend, maar er is een klein probleem: mijn aanstaande bruid kan niet goed zwemmen! Dat wordt dus lastig... Wie heeft voor ons een mooie wandelroute, maximaal zo'n zes uur wandelen, mag best wat pittig zijn?

Alvast bedankt,

Martijn

ps het hotel wordt het prachtige Desert Pearl Inn in Springdale
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Mooie wandelroute in Zion?

Bericht door hekkie »

martijn76 schreef:Wij gaan uiteraard 5 dagen naar Las Vegas, maar hebben ook besloten om twee dagen naar Zion te gaan. Wij hebben hier al eerder Angels Landing gedaan en zijn op zoek naar tips voor een andere onvergetelijke ervaring in Zion. The Narrows lijkt mij schitterend, maar er is een klein probleem: mijn aanstaande bruid kan niet goed zwemmen! Dat wordt dus lastig... Wie heeft voor ons een mooie wandelroute, maximaal zo'n zes uur wandelen, mag best wat pittig zijn?
Voor de Narrows hoef je absoluut niet te kunnen zwemmen. Vraag van te voren naar de waterhoogte en is het niet te hoog, dan is het best te doen, ook voor een niet-zwemmer.

Ik heb ook geen zwemdiploma, maar heb de tocht toch gedaan zo'n 3 weken geleden. Het water stond ongeveer tot aan mijn kuiten met hier een daar een piekje tot boven de knie.

Enneh.....anders red jij je nieuwbakken bruidje toch?......... :lol:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Dank je Marjan,

Was het een mooie wandelroute? Op de foto's ziet het er schitterend uit! Ik had ergens gelezen dat er in het begin van de route een stuk gezommen moest worden (zo'n 35 mtr als ik het mij goed kan herinneren). Misschien is dat alleen als het water hoog staat? En tuurlijk zal ik haar redden, maar zij raakt in paniek als ze de grond niet kan raken. Begint dan wild met haar armen te zwaaien enzo. Ze is met 1.56 mtr ook aan de redelijk kleine kant...
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Zwemmen was bij ons echt niet nodig...het hoogste dat het water kwam was tot net over de knie....
Het verschilt natuurlijk per maand enzo, maar wij waren er half juni en toen viel het dus erg mee

ik kan je de ervaring zeker aanraden..het is werkelijk geweldig.Ik weet niet of je ze al gezien had maar zo niet: in mijn topic hier zitten 2 foto's van de Narrows.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=10398
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Ik heb 'm zelf nog niet gelopen ivm tijdgebrek, maar Angels Landing zou je kunnen doen. Hebben jullie geen last van hoogtevrees??? het laatste stuk moet je langs de afgrond, er zijn wel kettingen aan de rotsen bevestigd om je aan vast te houden!
Indien ik me niet vergis (even via de zoekfunctie zoeken op Angels landing) is er een topic over deze wandeling geweest waarin ook een filmpje en wat foto's stonden.

Dit is de link:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ls+landing
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

monster schreef:Ik heb 'm zelf nog niet gelopen ivm tijdgebrek, maar Angels Landing zou je kunnen doen.
Die hadden ze al n keer gedaan :wink:
martijn76 schreef: Wij hebben hier al eerder Angels Landing gedaan en zijn op zoek naar tips voor een andere onvergetelijke ervaring in Zion.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,

misschien naar Observation Point wandelen, kom je rechtover Angels Landing uit aan de andere kant van de rivier? Dit kan op 2 manieren : vanaf Wheeping Rock of vanaf de weg naar Bryce ( voorbij de tunnel). Is een lange wandeling. Als je vervoer regelt kun je misschien beiden doen : vanaf de weg naar Bryce naar Observation Point en dan terug naar de vallei naar Wheeping Rock trailhead.

Jacques
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

vanaf de weg naar Bryce ( voorbij de tunnel).
heb het even opgezocht : dat is het east rim trail.

jacques
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

monster schreef:Ik heb 'm zelf nog niet gelopen ivm tijdgebrek, maar Angels Landing zou je kunnen doen. Hebben jullie geen last van hoogtevrees??? het laatste stuk moet je langs de afgrond, er zijn wel kettingen aan de rotsen bevestigd om je aan vast te houden!
Indien ik me niet vergis (even via de zoekfunctie zoeken op Angels landing) is er een topic over deze wandeling geweest waarin ook een filmpje en wat foto's stonden.

Dit is de link:
Was Angels Landing niet afgesloten op dit moment in verband met een sterfgeval omdat iemand naar beneden was gevallen?
Of is dit oud nieuws?
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

pyca schreef:
monster schreef:Ik heb 'm zelf nog niet gelopen ivm tijdgebrek, maar Angels Landing zou je kunnen doen.
Die hadden ze al n keer gedaan :wink:
martijn76 schreef: Wij hebben hier al eerder Angels Landing gedaan en zijn op zoek naar tips voor een andere onvergetelijke ervaring in Zion.

Oeps.... te snel gelezen...Sorry :oops: :oops: :oops:
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

GinoW schreef:
monster schreef:Ik heb 'm zelf nog niet gelopen ivm tijdgebrek, maar Angels Landing zou je kunnen doen. Hebben jullie geen last van hoogtevrees??? het laatste stuk moet je langs de afgrond, er zijn wel kettingen aan de rotsen bevestigd om je aan vast te houden!

Dit is de link:
Was Angels Landing niet afgesloten op dit moment in verband met een sterfgeval omdat iemand naar beneden was gevallen?
Of is dit oud nieuws?
Dat was toen wij er waren ja....8 juni. Die man was die dag naar beneden gevallen, heel naar. Maar is hij nog steeds afgesloten dan?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Mag ik even een domme vraag stellen?
Als je vriendin niet kan zwemmen en je gaat pas in 2008 dan zou ik haar een zwemcursus cadeau doen. Heb je je hele leven plezier van.
En als het een fobie is dan kan je daar ook wat aan doen.
Ikzelf kan niet wachten tot mijn kinderen kunnen zwemmen. Moet er niet aan denken dat mijn vrouw niet zou kunnen zwemmen trouwens.
benchen
Amerikafan

Bericht door benchen »

Wij hebben daar ook nog de watchmen trail gedaan, niet mis maar een topper zou ik het toch niet noemen.

Van Zion was er zo een heel handig boekje in ons hotel met de overzichten van alle trails. Ingedeeld naar duurtijd, wanneer je best start, waarvoor je dient op te passen, ...

Je zal dat daar zeker snel vinden want heb het daar meerdere malen gezien.
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

ned in MO schreef:Mag ik even een domme vraag stellen?
Als je vriendin niet kan zwemmen en je gaat pas in 2008 dan zou ik haar een zwemcursus cadeau doen. Heb je je hele leven plezier van.
En als het een fobie is dan kan je daar ook wat aan doen.
Ikzelf kan niet wachten tot mijn kinderen kunnen zwemmen. Moet er niet aan denken dat mijn vrouw niet zou kunnen zwemmen trouwens.
Bedankt voor het meedenken! Ze kan wel zwemmen maar is niet geoefend. Ze moet zich echt op haar gemak voelen wil ze goed kunnen zwemmen. Maar ik begrijp dat het in the Narrows vaak een laag waterstand heeft, zodat het geen probleem hoeft te zijn. Allen bedankt voor de tips.
Gerdy B
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerdy B »

Iris_1982 schreef:
GinoW schreef: Was Angels Landing niet afgesloten op dit moment in verband met een sterfgeval omdat iemand naar beneden was gevallen?
Of is dit oud nieuws?
Dat was toen wij er waren ja....8 juni. Die man was die dag naar beneden gevallen, heel naar. Maar is hij nog steeds afgesloten dan?

Ik was er toen ook (was pas aan de afdaling begonnen toen die man naar beneden viel). De volgende dag was hij opnieuw open maar werd rond de middag weer voor enkele uren gesloten na een nieuw sterfgeval (hartaanval deze keer).
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Iris_1982 schreef:
Toen ik er was eind juni, was die terug open en ben ik naar boven kunnen wandelen en kruipen.

Hmmm, geluk dat ik dat niet wist van die man. Ik had het niet meer aangedurft om de wandeling te doen.

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Wij gaan over een paar weken naar Zion, en als ik het zo hoot, is 'the narrows' toch wel dé route van Zion! Toch?

Kun je bij Zion zelf de speciale schoenen en stokken huren? Is de verhuurplek makkelijk te vinden?
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

aspers schreef:Wij gaan over een paar weken naar Zion, en als ik het zo hoot, is 'the narrows' toch wel dé route van Zion! Toch?

Kun je bij Zion zelf de speciale schoenen en stokken huren? Is de verhuurplek makkelijk te vinden?
Vóór de ingang van het park, in het dorp Springdale, is een winkel aan de linkerkant van de weg waar je schoenen en stokken kunt huren. De winkel ligt tegenover een camping.

Ik kan je de Narrows zeker aanraden. Helemaal geweldig!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

en je kan daar, als je het nodig acht, waterdichte tasjes huren of kopen om fototoestellen of camera's veilig in op te bergen.

jacques
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Oh... dat is ook handig! Niet dat straks mijn aparatuur naar de %#$@ is!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer