Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vragen Rondreis ZuidenWesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Andre Broers
Amerika-ontdekker

vragen Rondreis ZuidenWesten

Bericht door Andre Broers »

Ik heb zelf eerder een rondreis gemaakt in de VS en heb toen de hotels op de bonnefooi gezocht. Je vind altijd wel wat. Maar ik heb niet het idee dat wij altijd op de mooiste plekken overnachten om o.a. sunsets en sunrises te zien. Kan iemand mij tips geven over een goede strategie met betrekking tot vooraf boeken of niet aangaand onderstaand reisschema?

Ons reisschema ziet er als volgt uit:

30-jul zaterdag San Francisco -vlucht
31-jul zondag San Francisco -verkennen
1-aug maandag San Francisco -alcatraz
2-aug dinsdag San Simeon -Big Sur Highway 1
3-aug woensdag Los Angeles -Rit naar LA
4-aug donderdag Los Angeles -Universal
5-aug vrijdag Los Angeles -Studio Tour + verkennen stad
6-aug zaterdag Fresno -Seqoia + Kings Canyon
7-aug zondag Bishop -Yosimite
8-aug maandag Las Vegas -Death Valley
9-aug dinsdag Las Vegas -Sightseeing
10-aug woensdag Las Vegas -Sightseeing
11-aug donderdag Bryce Canyon -Rit via Zion naar Bryce
12-aug vrijdag Moab -Rit Bryce - Capitol Reef - Canyonlands - Arches
13-aug zaterdag Chelly -Monument Valley - Canyon de Chelly
14-aug zondag Flagstaff -Canyon de Chelly Holbrook Flagstaff
15-aug maandag Flagstaff -Grand Canyon
16-aug dinsdag Phoenix -Sedona Phoenix
17-aug woensdag San Diego -Yuma Desert
18-aug donderdag San Diego -Sea World - Zoo
19-aug vrijdag Los Angeles -Joshua Tree - Palm Springs
20-aug zaterdag Los Angeles -vlucht

Bij voorbaat dank, Andre Broers
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

waar we echt IN de nationale parken willen overnachten hebben we vooruitgeboekt en ook op plekken waar we een leuk/goedkoop hotel/cabin hebben gevonden (en een hoop drukte verwachten).

Ik vind overigens dat je wel heel krap gepland hebt. Je rijdt door Yosemite heen, maar hebt eigenlijk geen tijd om te stoppen en rond te kijken/wandelen. En voor Moab geldt eigenlijk hetzelfde: 1 dag voor 2 nationale parken? :shock:

Hoe dan ook, succes met je planning!
jta
Amerika-expert

verwarrend

Bericht door jta »

inge heeft volkomen gelijk, dit is een heel verwarrende planning. van bryce naar moab rijden en ondertussen capitol reef, canyonlands en arches bezoeken lijkt een heel moeilijke opgave. en van los angeles naar fresno via sequoia np en kings canyon is eerder onwaarschijnlijk. het overgrote deel van de amerikanen bezoeken hun parken vanop de parking, die parken zijn echter veel te mooi om die slechte gewoonte na te apen. nog veel planningplezier.
jacques
chandler_saturn
Amerika-ontdekker

Bericht door chandler_saturn »

Ook ik kan enkel de twee vorige antwoorden bijtreden : naar mijn persoonlijke mening heb je veel te veel op veel te korte tijd gepland! Als je ook maar een klein beetje ECHT geïnteresseerd bent in de natuurpracht van de vele NP in de VS, dan kan ik je enkel aanraden om veel uit je planning te schrappen. Je kan beter tien parken niet gezien hebben en vijf wel op een deftige manier, dan vijftien parken hun Visitor Centre te hebben bezocht en een fotootje te nemen van een spectaculair zicht in de verte...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Andre,

Hoewel zeer zeker de moeite waard zou ik de parken die je op 12, 13 en 14 augustus gepland had overslaan en deze dagen verdelen over Zion, Bryce en de Grand Canyon zo kan je tenminste wat van deze parken zien behalve er door rijden want met de planning die je nu hebt zal er niet veel meer te doen zijn.
Gr.
Rob
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

André, ik sluit me volledig aan bij de anderen! Hoewel wij echte kilometervreters zijn tijdens onze reizen, kunnen we niet op tegen zo'n schema. Je hebt echt tijd nodig om de parken te verkennen en om ervan te kunnen genieten.

En onderschat ook niet het fenomeen "scenic overdosis". Als je teveel ziet op een korte tijd, kun je er niet meer van genieten.

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
rebel
Amerika-ontdekker

Bericht door rebel »

Als je deze planning aanhoudt kun je helemaal niet overnachten :wink:
Andre Broers
Amerika-ontdekker

Bericht door Andre Broers »

Ik ga mijn planning aanpassen. Bedankt voor de tips...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer