Nou ik ga normaliter altijd mijn familie in Indonesie bezoeken en ook daar zijn ook veel artikelen zoals kleding veel voordeliger dan in NL. Maarja dat zijn vaak niet bestaande merken (Indonesische merken), dus als ik dan heel veel in mijn koffer heb zitten dan zegt de douane daar niks van (ik word altijd gecontroleerd....Marcel schreef: Wat de controle bij de douane betreft. Naar mijn mening is er geen extra controle voor vluchten uit de US. Nog nooit iets van gemerkt. Ben nu toch al zeker een keer of 15 heen en weer geweest, maar nog nooit gecontroleerd. Vaak staat er amper een douanier.
Zojuist zag ik nog dat iemand het advies gaf de bonnetjes te bewaren, zodat je bij de douane kunt aantonen wat het heeft gekost. Niet doen dus; als ze bonnetjes vinden weten ze meteen dat je het daar hebt gekocht. Daar gaat je mooie verhaal over alle kleding die je uit Nederland al had meegenomen omdat je niet zeker wist wat voor weer het zou zijn en omdat je je toch wel drie keer per dag omkleedt.

Dus jij adviseert om juist echt alle bonnetjes weg te gooien? En als ik gecontroleerd wordt en er worden vragen gesteld, dan gewoon zeggen dat ik deze heb meegenomen uit NL?????

Misschien een domme vraag maar iemand schreef eerder dat je voor
¤ 175 mag invoeren.... wat houdt dit nou precies in? Kan iemand dat uitleggen aan me? want stel ik neem artikelen (van kleding tot souveniers) ter waarde van ¤ 1000 mee... uiteraard allemaal voor eigen gebruik... wat zijn dan de consequenties voor mij?
Bedankt alvast!!!