Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Florida september

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

rvdboomen schreef:Ik krijg het gevoel dat we dan wat missen, maar is dit voor jullie een meer logische route? Mijn vriendin wil eigenlijk toch naar de keys
Je wilt vier dingen, waarvan je er eigenlijk maar drie kunt doen: Orlando - Fort Myers - Miami - Key West.
Je zult van deze vier dus een keuze van drie 'moeten' maken (mijn persoonlijke mening heb ik al elders in dit topic vermeld) :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

rvdboomen schreef: Ik krijg het gevoel dat we dan wat missen, maar is dit voor jullie een meer logische route? Mijn vriendin wil eigenlijk toch naar de keys
Gewoon doen. Je kunt evt. in een dag op en neer naar Key West. Er zijn ook vele excursies voor een dag te boeken vanuit Miami Beach.

Het leukste is trouwens om daar een nacht door te brengen en 's avonds het uitgaansleven op Key West mee te maken.

Als ik je planning bekijk, zou ik het gewoon doen. Je kan wel een dagje Miami Beach missen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

SpaceAce schreef:
rvdboomen schreef:Ik krijg het gevoel dat we dan wat missen, maar is dit voor jullie een meer logische route? Mijn vriendin wil eigenlijk toch naar de keys
Je wilt vier dingen, waarvan je er eigenlijk maar drie kunt doen: Orlando - Fort Myers - Miami - Key West.
Je zult van deze vier dus een keuze van drie 'moeten' maken (mijn persoonlijke mening heb ik al elders in dit topic vermeld) :)
Ik weet niet of Fort Meyers de moeite waard is om een paar dagen te zijn.
Ik denk wel dat we daar goedkoper uit zijn met overnachting.
Bij Miami denk ik aan een grote stad, bij Key West aan een mooi rustig plaatsje.
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

Na veel zoeken op het forum gemerkt dat Fort Meyers niet echt een super plaats is waar veel te zien is. Dus als ik er 3 van de 4 kan doen valt Fort Meyers af.
Krijg dan:

Za 15 sept: San Francisco – Orlando
Zo 16 sept: Seaworld
Ma 17 sept: Orlando – Everglades
Di 18 sept: Everglades - Key West
Wo 19 sept: Key West
Do 20 sept: Key West - Miami beach
Vr 21 sept: Miami beach
Za 22 sept: Miami beach
Zo 23 sept: Miami – Amsterdam
Ma 24 sept: Thuis

Geen gekke dingen? Kan ik m definitief maken?
Wat is de beste uitvaltbasis voor de Everglades als je rekening houd met beide reizdagen ervoor en erna?
MrAmerica
Amerika-ontdekker

Bericht door MrAmerica »

rvdboomen schreef:Wat is de beste uitvaltbasis voor de Everglades als je rekening houd met beide reizdagen ervoor en erna?
Wanneer het je bij de Everglades voornamelijk gaat om een airboat tour, dan zou je ervoor kunnen kiezen om te overnachten in de buurt van Homestead ten zuiden van Miami. Dit is zo'n beetje het laatste deel voordat je de Keys nadert. Afhankelijk van je uiteindelijke route kun je dan in de buurt van Homestead een airboat tour maken, of wanneer je vanaf Naples komt bij Everglades City. Daarnaast ben je vanuit Homestead ook zo in Everglades N.P. mocht je daar ook tijd voor willen uittrekken.

Homestead op zich is geen bezienswaardigheid, maar het ligt prima gelegen voor zowel de Keys als de Everglades.
Travel my way, take the scenic byway!
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

Net een paar uur gezocht naar hotels in Key West en Miami beach.
Wat ons opvvalt is dat het verschikkelijk duur is, en je er weinig voor terug krijgt. Vooral Key West is enorm duur.

Omdat we een relaxe strandvakantie willen is het misschien beter om een paar dagen in Fort Meyers te gaan zitten voor het strand, en dan de laaste dagen naar Miami te gaan. Dat scheelt een hoop geld.
Zijn er nog tips om toch voor een redelijk bedrag, dus onder 100 dollar te overnachten in miami beach of the keys? Wij zoeken we iets met een zwembad.
Op de foto lijkt key West niet echt een paradijs, meer een drukke stad. Is dat werkelijk zo? Idem voor Miami beach
Natasja L.
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Natasja L. »

Key West kan ik geen stad noemen en natuurlijk kan het er erg druk zijn. Vooral Duval Street is heel erg druk. In deze straat vind je toeristische winkeltjes, bars en restaurants, waarvan een paar hele goede restaurants zoals onze favoriet The Grand (vreemd genoeg zit je hier erg rustig). Er zijn heel veel spots waar het wat minder druk is. Het ligt er ook helemaal aan in wat voor periode je gaat. Wij gaan meestal in mei naar Florida. Dus mijn ervaring zal anders zijn als die van iemand die tijdens de ‘springbreak’ er zit.

Voor ons begint het paradijs al aan het begin van de Keys. Langs de weg staan veel schreeuwerige billboards. Maar wat schuilt erachter? Nou, heel veel leuke restaurants, B&B’s en plekjes waar je even kunt relaxen en van het uitzicht kunt genieten.

Een paar voorbeelden:

Morada Bay Beach café
Lunch bij Morada Beach Café. Het strand is er een waar paradijsje met palmbomen en het mooie is dat je tafeltje gewoon op het strand straat. Dus met je voeten in het zand, genieten van het eten en de omgeving.

Afbeelding

Vind het zand tussen je tenen maar niets, wees gerust, je kan ook bij het restaurant zitten.

Afbeelding

Je kan natuurlijk ook voor een diner kiezen, inclusief zonsondergang.

Adres: 81600 Overseas Highway
(Mile Marker 81.6, Bayside)

Bahia Honda State Park

Een geweldig park, waar het zand zo wit is en de zee zo blauw. Je kan er relaxen op het strand, snorkelen, duiken, wandelen....dit is echt een aanrader. Dit park ligt voor Key West.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Key West

Key west kent hectiek, maar ook rust. De sunset celebration bij Mallory Square door velen bijgewoond. Dat is gewoon gezellig! Je kan dus de rust opzoeken en als je wat meer vertier wilt, dan is die mogelijkheid er ook. B&B's op Key West zijn werkelijk een rustpunt. Zie de foto hier rechtsonder. (the Paradise Inn)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Zo kan je naar het drukke Duval Street gaan, maar je kan ook kiezen om bij Louis Backyard te gaan eten. dat ligt verder van het centrum verwijders, maar wel een schitterende locatie met uitzicht op het water. Bezoek het huis van Hemmingway en wandel ook eens door de (zij) straten van Key West; je komt prachtige huizen, mooie kleurrijke bloemen en bijzondere mensen tegen.

Uitzichten die we onderweg zijn tegengekomen:

Dry Torgugas National Park
Ach, wil je het helemaal perfect maken, bezoek dan Dry Tortugas National Park. Dry Tortugas bestaat uit een eilandengroep ten westen van Key West. Het kost wel wat, maar het is dan ook de moeite waard! Zie de foto’s hieronder:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze drie foto's komen van Fraggle Red, Flickr.com .http://www.flickr.com/photos/cdomenig/

Als je uiteindelijk niet kiest voor Key West, dan volgt hier mijn laatste tip.

Sarasota (i.p.v. Fort Meyers)
Ga je echt voor de rust…dan kan ik je Sarasota aanraden. Hotel Helmsley Sandcastle heeft een prachtige ligging aan Lido Beach en heeft een zwembad. Al vanaf 1993 komen wij hier. Neem een kamer in het gebouw dat op het strand staat (gulf front room). Ja, als je uit je kamer op de begane grond zou stappen, dan sta je gelijk met je voeten in het zand. Geweldig toch! Ik zou nog geen minut twijfelen als ik moest kiezen tussen Fort Meyers of Sarasota. Sarasota is gewoon onze favoriet in deze omgeving. Het Edison huis in Fort Meyers vond ik overigens wel erg leuk. Hieronder een impressie:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Miami is drukker; dat merk je aan de hotels, de stranden etc. Ocean Drive kan 's avonds erg luidruchtig zijn. Hier geldt vooral de "zien en gezien worden" mentaliteit. Ik vind Miami super. Een aangename afwisseling, als je net Sarasota, Key West of Orlando hebt gehad.

Ik kan alleen maar zeggen dat Key West voor mij wel een paradijsje is, maar dat komt omdat we er al zo lang komen. Wij zijn Key West op een andere manier gaan zien, als de doorsnee toerist, die voor de eerste keer op Key West komt. Ik kijk maar naar mezelf, de eerste keer dat ik in Key West was (1993) heb ik het eiland niet zo ervaren, als dat ik het nu ken
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

Natasja,

Bedankt voor je mooie reactie. Hier kan ik iets mee.

Kun je ook aangeven wat leuke hotels /B&B zijn in teh Keys die betaalbaar zijn? Zelfde vraag voor Miami beach?
gahoogenboog
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door gahoogenboog »

Wij hebben nu 3 keer een rondreis gemaakt door Florida.
Persoonlijk houdt ik erg van de westkust. Wij verbleven daar in Treasure Island. Een motel (PageTerrace)aan het strand. Over relaxen gesproken!
Ook Naples vonden we erg leuk en rustig.
Orlando: Seaworld vonden we erg leuk en de outlets ook! Tijd tekort.
Wij hebben op 1 dag van Key West gereden naar Naples, dit was een heel lange rit en we hebben niet eens veel pauze genomen. Key West was ook heel leuk maar best wel duur. Let inderdaad op dat je daar niet op vrijdag naar toe gaat. Je bent dan niet de enige en de prijzen liggen in het weekend nog hoger.
Miami vond ik leuk om eens gezien te hebben maar zal er niet zo snel heen gaan,teveel andere leuke plekken!
Veel plezier.
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

[Sarasota (i.p.v. Fort Meyers)
Ga je echt voor de rust…dan kan ik je Sarasota aanraden. Hotel Helmsley Sandcastle heeft een prachtige ligging aan Lido Beach en heeft een zwembad. Al vanaf 1993 komen wij hier. Neem een kamer in het gebouw dat op het strand staat (gulf front room). Ja, als je uit je kamer op de begane grond zou stappen, dan sta je gelijk met je voeten in het zand. Geweldig toch! Ik zou nog geen minut twijfelen als ik moest kiezen tussen Fort Meyers of Sarasota. Sarasota is gewoon onze favoriet in deze omgeving.

We zoeken eigenlijk een mooie badplaats waar we overdag lekker aan het strand/zwembad kunnen liggen en s'avonds goed kunnen eten en op stap. Daarbij moet het niet een te dure plaats zijn.
Natasja L.
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Natasja L. »

Kijk eens even naar The Blue Parrot Inn. Dit is een B&B in een Victoriaans huis, gebouwd in 1884. Door de jaren heen meerdere malen gerenoveerd om aan de huidige leefomstandigheden te voldoen.

Wij hebben één keer ons verblijf op Key West in de Blue Parrot Inn doorgebracht. Dat was in mei 2003. De BlueParrotInn ligt in het hart van het oude gedeelte van Key West. Dat wil zeggen, twee blokken verwijderd van Duval Street. Lekker rustig en toch overal dichtbij! Ik heb het hier prima naar mijn zin gehad. Wij zijn naar Miami en Key West gereden (vanuit Savannah) en hebben eerst een stop gemaakt bij het visitor center. Zij kwamen met the Blue Parrot Inn.

Afbeelding Afbeelding

Bij het ontbijt kun je koffie, thee, jus 'd orange, muffins, quiche, bagels en verse broodjes verwachten. Er is niet veel keus, maar wat ze hebben is wel goed. Rond het zwembad staan tafels en stoelen waaraan je het ontbijt kunt nuttigen.

Probeer het weekend te vermijden. De prijzen schieten dan omhoog! Wij komen meestal aan op zondag en vertekken weer op vrijdag (soms zaterdag). Het maakt in Key West niet uit of het nu dinsdag, donderdag of zaterdag is. Er is altijd wat te doen, het is er elke dag druk en de 'sunset celebration' wordt ook dan elke dag gevierd.

Prijzen in de periode dat jullie in Florida zijn:

Kamers van $100, $110 en $140 (prijs per kamer). Komt nog een beetje tax bij, maar er gaat door de gunstige koers ook zo’n 30% weer af.

Website:
http://www.blueparrotinn.com/

Onze favoriet blijft toch wel The Paradise Inn. De naam van dit Bed and Breakfast spreekt voor zich. Hier hebben wij altijd een fantastische tijd. The Paradise Inn bestaat uit oude "cigar makers" cottages. Alle cottages hebben een veranda. Elke kamer heeft een tafel en stoelen op de veranda staan. Wij maken daar vaak gebruik van. Dat begint als 's ochtends, dan halen we ons ontbijt en nemen dat mee naar onze veranda, waar we heerlijk tussen de prachtige bloemen en planten rustig ons ontbijt kunnen nuttigen.

Afbeelding

In het gebouw hieronder slapen wij altijd. Op de hoek beneden, met uitzicht op het zwembad en een ruime hoek op de veranda waar je lekker kunt relaxen.

De ingang van The Paradise Inn

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

'onze' kamer
Afbeelding

Afbeelding

The Paradise Inn heeft een prachtige tuin met vele verschillende soorten bloemen en planten. Er is een mooi subtiel zwembad in het midden van de tuin met ligbedden, tafels en stoelen. Ook kan je gebruik maken van de jaccuzi die ergens in de tuin verscholen ligt. Even ontspannen na een drukke dag. Er staat tevens een poolhouse in de tuin. Als je in de tuin zit merk je niet eens dat je midden in het centrum zit en slechts één blok verwijderd bent van het hectische Duval Street. Het heeft een serene, rustige sfeer. Je hoort alleen de wind door de palmen en soms de brulkikker van de achterburen, maar daar heb je eigenlijk weinig last van. Wij vinden het heerlijk om onze dag te eindigen met een drankje op onze veranda. Dat is voor ons vakantie.

Het voordeel van the Paradise Inn, is dat je hier je auto op het terrein kunt parkeren. Zoals je op de foto's kunt zien, heb je daar geen hinder van. Het terrein is afgesloten met een (laag) hek, die met een afstandbediening te openen is. Die krijg tijdens je verblijf als je met de auto bent.

The Paradise Inn is wel duurder dan The Blue Parrot Inn. Je krijgt er wel meer voor. Bij het ontbijt worden broodjes van Croissants de France geserveerd en er is meer variatie. Elke dag een flesje water, chocolaatje en 's middags extra handdoeken als je die nodig hebt. Ook wordt er 's middag rond 16:00 uur wat lekkers weggezet bij het zwembad.

Elke dag verse broodjes!

Afbeelding Afbeelding

Website: http://www.theparadiseinn.com/

In Miami hebben wij altijd in het Sonesta Key Biscayne. Dit fantastische resort is helaas gesloopt en er komt een Condo/hotel voor terug. Schijnt ook weer schitterend te worden, maar zal waarschijnlijk wel te duur worden. Ook hebben wij in het verre verleden in het Newport Beachside Resort (Sunny Isles) gelegen. Het was een druk hotel, naast de pier. Nu is er zoveel om heen gebouwd, vooral hoogbouw. Ook hebben we twee keer in het Holiday Inn South Beach gelegen. Helaas is ook dit hotel gesloopt voor een nieuw condo/hotel. Had een perfecte ligging en gratis parkeren.

Ik ga de antwoorden die jij gaat krijgen ook in de gaten houden, want sinds we niet meer naar het Sonesta Key Biscayne kunnen, ben ik nog steeds op zoek naar een leuk hotel.

Het was weer een heel verhaal. Ik hoop dat je nog niet 'moe' gelezen bent.
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

Ik ben niet moegelezen.

De afweging is helaas moeilijk.
Dat pension waar jij het eerst hebt gezeten is nog beschikbaar.
Dat is een goede optie. Dat betekent wel dat we miami dan grotendeels overslaan. Maar helaas moeten we keuzes maken. Misschien dat we de laatste dag nog in Miami doorbrengen voor dat we vliegen.
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

We hebben weer een paar uur gezeten, en hebben nu de route vastgelegd.

Za 15 sept: San Francisco – Orlando
Zo 16 sept: Seaworld
Ma 17 sept: Orlando – Everglades/Marco Island
Di 18 sept: Marco Island – Key West
Wo 19 sept: Key West
Do 20 sept: Key West
Vr 21 sept: Key West - Miami beach
Za 22 sept: Miami Beach
Zo 23 sept: Miami – Amsterdam
Ma 24 sept: Thuis
Nu laten we Fort Meyers eruit, dit omdat er niet zoveel positieve verhalen te vinden zijn hierover en omdat ik denk dat Key West en Miami meer te bieden hebben.

Key West kijken we naar the blue parrot inn, in Miami kijken we naar hotel marseille. Voor Orlando zoek ik een hotel dichtbij Seaworld, en in Marco moet ik nog gaan zoeken. Wellicht goed om dat ter plekke te boeken zodat we de vrijheid hebben als we tijd over hebben alvast in de buurt van Miami te overnachten zodat de reis naar Key West minder zwaar is.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

rvdboomen schreef:Voor Orlando zoek ik een hotel dichtbij Seaworld
Als je een hotel op de International Drive hebt dan zit je op ca 10 minuten afstand. Of wil je nog dichterbij? Er zitten ook wel hotels tegenover.
Hier alvast wat hotels: Choice Hotels
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

Voor Key West heb ik nu de volgende opties geselecteerd:

Key Resort & Spa $ 507,- voor 3 nachten van 18-21 aan golf v Mexico, incl. hottub.

Southermost hotel $ 390,-

Southermost on the beach $ 465 aan het strand

Blue parrot inn $ 330 in old Key West

Wat is volgens jullie de beste optie? Neig zelf naar Southernmost vanwegen gratis parking e ziet er mooi uit. Dan twijfel ik nog wel tussen de beide lokaties, beach of duval street
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

rvdboomen schreef: Southermost hotel $ 390,-

Wat is volgens jullie de beste optie? Neig zelf naar Southernmost vanwegen gratis parking e ziet er mooi uit. Dan twijfel ik nog wel tussen de beide lokaties, beach of duval street
Denk niet dat je een B&B kunt vergelijken met een Beach Resort (SM on the Beach). Dat is toch heel erg verschillend.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

Njit schreef:
rvdboomen schreef: Southermost hotel $ 390,-

Denk niet dat je een B&B kunt vergelijken met een Beach Resort (SM on the Beach). Dat is toch heel erg verschillend.
Is SM hotel dan wellicht de goede tussenmaat?
Ben vanmorgen eens aan het experimenteren met priceline. Voor Orlando is het Peabody 4* hotel voor $70 te boeken, aangezien dat het enige hotel is in de seaworld area met 4*. Had 55 geboden, dus over 72 uur nog eens hoger bieden. Ik heb het voor Miami, south beach ook geprobeerd, helaas ook te laag ingeschoten. Is de moeite waard om het te proberen, aangezien in Miami en Orlando de exacte lokatie niet echt belangrijk is. Voor the Keys lijkt het me lastiger.
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

rvdboomen schreef:Voor Key West heb ik nu de volgende opties geselecteerd:

Key Resort & Spa $ 507,- voor 3 nachten van 18-21 aan golf v Mexico, incl. hottub.

Southermost hotel $ 390,-

Persoonlijk zou ik voor de Blue Parrot Inn gaan. Een B&B sluit m.i. beter aan op de sfeer van het eiland. Daarnaast is het gewoon een leuk en betaalbaar B&B. Reken op ongeveer $5 per dag voor parkeren. De laatste keer dat ik hier ben geweest kon je de auto voor dat bedrag op het kerkplein parkeren.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

rvdboomen schreef:Is de moeite waard om het te proberen, aangezien in Miami en Orlando de exacte lokatie niet echt belangrijk is. Voor the Keys lijkt het me lastiger.
Gedeeltelijk mee eens. Als je in Miami op de verkeerde locatie zit, dan kan dat de vakantie behoorlijk verpesten. In 2004 zaten wij op zo'n verkeerde locatie :( (in het Downtown gedeelte. Totaal niets te doen en echt veilig voelde ik me ook niet).

Afgelopen vakantie hebben we in de wijk Coconut Grove gezeten (naast de Cocowalk). Ik heb hierdoor een heel ander beeld van Miami gekregen.
Overigens lijkt het me ook leuk om op Miami Beach te logeren, alhoewel dan wel op South Beach en niet in het noorden van Miami Beach.
rvdboomen schreef:Ma 17 sept: Orlando – Everglades/Marco Island
Di 18 sept: Marco Island – Key West

Nu laten we Fort Meyers eruit, dit omdat er niet zoveel positieve verhalen te vinden zijn hierover en omdat ik denk dat Key West en Miami meer te bieden hebben.

Wellicht goed om dat ter plekke te boeken zodat we de vrijheid hebben als we tijd over hebben alvast in de buurt van Miami te overnachten zodat de reis naar Key West minder zwaar is.
Fort Myers (in ieder geval de omgeving) heeft op zich best veel leuke dingen te bieden, alleen jullie zullen daar geen tijd voor hebben. Dat is denk ik waarom je er geen positieve verhalen over zult vinden.

Uiteindelijk schiet je er dus niets mee op om daarom bij de Everglades/Marco Island te overnachten. Het kán wel hoor, alleen het is wel veel rijden.

De dag dat je van Orlando richting Marco Island rijdt (of zelfs verder zoals je aangeeft), zit je al redelijk wat in de auto. Onderweg zul je dan maar weinig kunnen bezichtigen. Maar zoals ik al zei, dat is op zich prima te doen (alleen wel even van te voren bekijken wát je dan zou willen doen).

De To-do's tussen Orlando en Marco Island:
St. Petersburg:
- De Pier
- Fort DeSoto Park (één van de mooiste stranden die ik ooit heb gezien!)
- Salvador Dali Museum

Sarasota:
- Myakka River State Park
- Ringling Museum

Fort Myers:
- Sanibel/Captiva
- Miromar Outlet (in Estero)

En dan de reis van Marco Island naar Key West. Dat zal pas een pittige tocht zijn, zeker als je ook nog een airboattour wilt doen langs de Tamiami Trail. Wij zijn van Naples naar Key Largo gereden, hebben een airboattour gedaan en zijn een kwartier bij Shark Valley geweest. We zijn om 09.00 uur vertrokken en kwamen om 17.00 uur aan bij ons hotel op Key Largo. Voor Key West zul je nog een goed anderhalf uur erbij op moeten tellen MITS er niets aparts gebeurd op de Keys (dat geluk hadden wij - gelukkig). Toen we van Key West naar Miami reden, zagen we dat aan de andere kant van de weg (van Miami naar Key West dus) een auto met pech stond, waardoor er een ellelange file ontstond. Hierdoor kan de reistijd behoorlijk toenemen (iets van vier uur?!) Calculeer deze onverwachte vertragingen ook in! Gelukkig reizen jullie op een dinsdag heen en een vrijdag terug, dat scheelt op zich al wel wat.

Overigens zul je dus alleen een airboattour kunnen maken en niet de Everglades kunnen bezoeken (ingang hiervan is bij Florida City). Daarvoor heb je echt té weinig tijd (of je moet tijdens je verblijf in Miami richting Florida City/Flamingo rijden).
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
rvdboomen
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdboomen »

We willen de everglades bezoeken op de dag dat we van Orlando weggaan. Dan kijken hoe laat het is. Eventueel verder rijden richting Miami zodat we de volgende dag rustiger aan kunnen doen richting Key West.

In onze 3,5 week vakantie hebben we drie reisdagen, waar we veel in de auto zitten. Dat is geen probleem, ik zit thuis ook de hele dag in de auto en je hebt genoeg te zien onderweg. Als je het anders indeeld zul je wellicht minder rijden per dag, maar daardoor weer dingen missen.
Het is een keuze, die we inmiddels hebben genomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer