Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nogmaals poffertjes

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ratm
Amerika-ontdekker

Re: MaRaeburn's Poffertjes

Bericht door ratm »

maraeburns schreef:I am pleased you like the Dutch Poffertjes of MaRaeburn's. Unfortunately - together with the Dutch Crepes - both products are imported from the Netherlands and are not produced elswhere.

MaRaeburn's
Hmm ook wel apart dat de baas van die poffertjes opeens hier op het forum zit...

Wat zeggen de Amerikanen dan?? I would like some "puffertjes"?

very nice :lol:
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Sorry, maar kan het niet laten, :offtopic:
Ik vind het ook zo ergelijk telkens weer die groene boekjes met nieuwe spellingen. Ik schrijf het toe aan de zelfverheerlijking van alpha-mensen in Nederland.

Dora
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Ik heb ze trouwens ook gezien (zelfde winkel in NJ), erg cool. Weet niet hoe het hier wordt uitgesproken. Ik heb ook uit Nederland geimporteerde stroopwafels gekocht bij Trader Joe's, die heten hier Dutch Caramel Wafers (stroop is toch niet hetzelfde als Caramel of wel?). Smaak was wel goed :D

Dora
dora
Amerikakenner

Re: Nogmaals poffertjes

Bericht door dora »

JohnNJ schreef:
boeffie schreef:Paffertjes :?: :)
Wel, om de een of andere reden heeft ze een hekel aan de meervouds-s in verkleinwoorden. Het is dus altijd "poffertje" en nooit "poffertjes".

Oliebollen kent ze ook van vakantie in Nederland, en die worden altijd aangeduid met "oliebollie".

--john
Ik heb een keer oliebollen gemaakt voor VS vrienden. De naam 'Oil Balls" sloeg niet zo aan :D Volgens die vrienden smaakten ze als italiaanse Zeppele.

Dora
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier bak ik ze iedere oudejaarsavond en ze gaan altijd schoon op! Ik denk, dat als iemand hier een gebak- of poffertjeskraam of een pannenkoekenrestaurant zou beginnen, dat goed zou lopen. In Aruba zijn de Amerikanen ook dol op de Nederlandse pannenkoeken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ratm
Amerika-ontdekker

Bericht door ratm »

Petra/VS schreef:Hier bak ik ze iedere oudejaarsavond en ze gaan altijd schoon op! Ik denk, dat als iemand hier een gebak- of poffertjeskraam of een pannenkoekenrestaurant zou beginnen, dat goed zou lopen. In Aruba zijn de Amerikanen ook dol op de Nederlandse pannenkoeken.
hmm goeie manier voor een green card...

Real Authentic Dutch Pancake and Poffertjes Restaurant...

hmm aan de naam moet nog wat gesleuteld worden... :roll:
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ja, DIE naam had IK zelfs kunnen bedenken en ik heb geen fantasie! :hilarious:

(dat hoor ik tenminste wel eens)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer