Loek schreef:
Ik werk zelf hier in de US in een IT bedrijf, die veel werknemers uit het buitenland (India, China) aanneemt. Het H1-B traject hebben ze hier allang opgegeven, en men gebruikt nu hun buitenlandse vestigingen om de beste werknemers uit het buitenland via L-visa naar de US over te plaatsen. Deze buitenlandse werknemers zijn de personen waarmee je zult moeten concurreren. In mijn ervaring is dit echt het neusje van de zalm van hun vakgebied, die al jaren erg hard werken om zich te bewijzen en naar de US kunnen worden overgeplaatst.
Ik ben het volledig eens met Loek. Ik ben verantwoordelijk voor een groot team hier in de US en tevens in India en China. Om eerlijk te zijn wij zijn niet opzoek naar mensen die ING or IR voor hun naam mogen zetten maar naar mensen met de juiste "skill set". Om een voorbeeld te geven ik krijg dagelijks aanbieding vanuit India en China voor hoog geschoolde werknemers die niet meer vragen dan $15 per uur. Ik begrijp dat je denk dat je veel beter bent dan de rest maar dat is niet voldoende.
Hier is mijn advies: probeer een baan te vinden bij een Nederlands IT bedrijf met vestigingen in de US. Na minimaal een jaar kan je een "Inter Company Transfer" aanvragen op basis van een L1-visa. Het bedrijf moet nogsteed aantonen waarom je de geschikte candidate bent om naar Amerika te vertrekken. Een L1 visa is geldig voor drie jaar en in de tussentijd kun je je relatie met je vriendin uitwerken.
BostonBoy schreef: Om eerlijk te zijn wij zijn niet opzoek naar mensen die ING or IR voor hun naam mogen zetten maar naar mensen met de juiste "skill set".
En dat is?
BostonBoy schreef: Hier is mijn advies: probeer een baan te vinden bij een Nederlands IT bedrijf met vestigingen in de US. Na minimaal een jaar kan je een "Inter Company Transfer" aanvragen op basis van een L1-visa.
Maar dan moet je wel een leidinggevende functie hebben, dacht ik.
BostonBoy schreef: Een L1 visa is geldig voor drie jaar en in de tussentijd kun je je relatie met je vriendin uitwerken.
Het is zelfs verlengbaar tot maximum 7 jaar. Kan handig zijn wanneer je het na drie jaar nog niet weet. Of als je ondertussen een nieuw lief hebt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
BostonBoy schreef:
Ik ben het volledig eens met Loek. Ik ben verantwoordelijk voor een groot team hier in de US en tevens in India en China. Om eerlijk te zijn wij zijn niet opzoek naar mensen die ING or IR voor hun naam mogen zetten maar naar mensen met de juiste "skill set".
Hangt ook van het bedrijf af. Destijds in 2000 nam het bedrijf waar ik kwam te werken alleen PhDs aan. We hadden verschillende stagelopers uit Europa bezig met MSc die ook geinteresseerd waren maar die kregen geen baan aangeboden.
Misschien geldt wat je zegt voor mensen uit India en China omdat het veel moeilijker te controleren is van wat voor nivo de opleiding is. Maar bij ons bedrijf voor mensen uit Europa was de opleiding het belangrijkste criterium.
Ik snap dat je graag naar Amerika wilt om daar iets op te bouwen met je vriendin. Maar zoals uit alle reacties blijkt is dit zeer lastig. Waarom ga je niet eerst met haar samenwonen in Nederland. Zij kan veel makkelijker een verblijfsvergunnig krijgen in NL dan jij in de US, zeker als ze studeert. Indien alles goed gaat kun je alsnog trouwen en naar de US verhuizen.
Een groot voordeel is dat zij ook een beeld krijgt van Nederland en de gewoontes. Hoe je het ook went of keert je zal altijd je Nederlandse gebruiken mee de relatie innemen en dan krijgt ze een beter beeld waar die vandaan komen.
Het is maar een suggestie, indien niet gewenst gewoon negeren.
Ik snap dat je graag naar Amerika wilt om daar iets op te bouwen met je vriendin. Maar zoals uit alle reacties blijkt is dit zeer lastig. Waarom ga je niet eerst met haar samenwonen in Nederland. Zij kan veel makkelijker een verblijfsvergunnig krijgen in NL dan jij in de US, zeker als ze studeert. Indien alles goed gaat kun je alsnog trouwen en naar de US verhuizen.
Een groot voordeel is dat zij ook een beeld krijgt van Nederland en de gewoontes. Hoe je het ook went of keert je zal altijd je Nederlandse gebruiken mee de relatie innemen en dan krijgt ze een beter beeld waar die vandaan komen.
Het is maar een suggestie, indien niet gewenst gewoon negeren.
groet Robert
Robert,
Dit is inmiddels ook het plan. We zagen eerst op tegen de studiekosten, maar het lijkt erop dat als zij als een partner van mij het land binnenkomt, zij de mogelijkheid heeft te studeren tegen Europese tarieven (met daarbij de eis dat ze binnen 5 jaar haar inburgeringsexamen haalt, maar we hopen voor die tijd alweer weg te zijn).
(Mijn Nederlandse gebruiken? Je bedoelt het gebrek aan een behoorlijk stuk kaas in Amerika? )
Iedereen bedankt voor hun suggesties. Ik denk dat ik een redelijk duidelijk beeld heb wat wel en niet reëel is voor mij.
jorrit schreef:
(Mijn Nederlandse gebruiken? Je bedoelt het gebrek aan een behoorlijk stuk kaas in Amerika? )
Iedereen bedankt voor hun suggesties. Ik denk dat ik een redelijk duidelijk beeld heb wat wel en niet reëel is voor mij.
er mist toch iets in je beeld van de realiteit. de mythe dat er geen behoorlijk stuk kaas in Amerika te krijgen is. ik durf te wedden dat ik bij mijn kaasboer (Whole Foods, Pike Place Market) meer kazen kan vinden dan bij elke willekeurige kaasboer in NL (inlcusief 5-7 Nederlandse).
sorry even plagen!
hoewel had je gezegd geen fatsoenlijke bruine boterham, dan was ik het een beetje met je eens geweest
doreennicole schreef:
er mist toch iets in je beeld van de realiteit. de mythe dat er geen behoorlijk stuk kaas in Amerika te krijgen is. ik durf te wedden dat ik bij mijn kaasboer (Whole Foods, Pike Place Market) meer kazen kan vinden dan bij elke willekeurige kaasboer in NL (inlcusief 5-7 Nederlandse).
De Nederlandse kazen die ik daar gezien heb (en ik ben ook heel even door een Whole Foods in Washington gewandeld), leken weinig op de kaas zoals ik hier thuis gewend ben. Óf te donker óf te licht.
Het smaakt uiteindelijk wel, maar het is toch anders!
doreennicole schreef:hoewel had je gezegd geen fatsoenlijke bruine boterham, dan was ik het een beetje met je eens geweest
jorrit schreef:
Trouwen met mijn vriendin (zover ik begrepen heb het makkelijkste traject) is voorlopig geen optie. Financieel is ze nog geheel afhankelijk van haar ouders en ik heb begrepen dat we juist moeten aantonen dat zij mij zou kunnen onderhouden.
De ouders van je vriendin kunnen garant staan als sponsor, als ze dat willen. Eigenlijk betekend dat helemaal niets, tenzij je in de eerste twee jaar torenhoge schulden maakt, het land uit wordt geschopt, etc. Als je gewoon van plan bent een baan te nemen dan is er niets aan de hand.
Trouwen is altijd de makkelijkste optie als vriend/vriendin bij elkaar willen intrekken, ook al is het financieel niet altijd even makkelijk.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.