Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leeftijdsgrens bij autohuur

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Leeftijdsgrens bij autohuur

Bericht door Izognoeg »

Op de valreep heb ik toch nog even een vraagje.
Die leeftijdsgrens bij het rijden in een huurauto, is dat enkel een bepaling van de verhuurbedrijven i.v.m. de verzekering of is dat ook een wetsbepaling in Amerika?

Groetjes,
Paul
babier
Amerika-ontdekker

Bericht door babier »

moet je even kijken op de site van de verhuurde want dat verschilt per bedrijf en en ook hoe lang je hem moet hebben
Izognoeg
Amerikakenner

Bericht door Izognoeg »

Op de site van het verhuurbedrijf staan hun voorwaarden.
Nergens kan ik lezen of het een wetsbepaling is.

Groetjes,
Paul
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dit is iets wat met de verzekeringen te maken heeft. Ze willen gewoon geen risico lopen met te jonge bestuurders want dat krijgen zij nooit verzekerd.
Dus betaal je heeeeeel veel extra premie als je dan toch perse wilt rijden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Imke
Amerika-ontdekker

Bericht door Imke »

Wat ik gelezen heb is de minimale leeftijd 21 jaar.
Voor Europa is er vaak ook nog de regel dat je minimaal 2 jaar in het bezit bent van je rijbewijs.
Afbeelding
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Izognoeg
Amerikakenner

Bericht door Izognoeg »

Misschien heb ik de vraag niet goed gesteld.

Stel, ik ben plotseling niet meer in staat om te rijden en mijn dochter van 19 gaat achter het stuur zitten en brengt mij naar een ziekenhuis.
Op dat moment zijn we dus onverzekerd. Maar zijn we dan ook strafbaar, als we door een agent worden aangehouden?

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

In zo'n geval zou ik het risico niet nemen en een ambulance bellen. Of je strafbaar bent, weet ik niet, maar als er op weg naar het ziekenhuis iets gebeurt zit je dan flink omhoog. Vooral met de kans, dat je vervolgd kan worden, als er schade of letsel aan een ander werd toegebracht. Vele malen duurder, dan een rit met de ambulance (bovendien zijn die hier van alle technologische snufjes voorzien en is een rit naar het ziekenhuis misschien overbodig).
Kort antwoord: laat je 19-jarige dochter niet rijden, het is het risico niet waard.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Izognoeg schreef:Misschien heb ik de vraag niet goed gesteld.

Stel, ik ben plotseling niet meer in staat om te rijden en mijn dochter van 19 gaat achter het stuur zitten en brengt mij naar een ziekenhuis.
Op dat moment zijn we dus onverzekerd. Maar zijn we dan ook strafbaar, als we door een agent worden aangehouden?

Groetjes,
Paul

Ik neem aan dat onverzekerd rondrijden strafbaar is,net als hier?
Overigens lijkt het risico van een ongeluk me groter dan de kans dat je aangehouden word door een agent,die dan ook nogeens de verhuur voorwaarden doorleest.

Van mijn leven zou ik het risico van onverzekerd rijden niet nemen,hoe dan ook.
Izognoeg
Amerikakenner

Bericht door Izognoeg »

Pete.Z schreef: Ik neem aan dat onverzekerd rondrijden strafbaar is,net als hier?
Overigens lijkt het risico van een ongeluk me groter dan de kans dat je aangehouden word door een agent,die dan ook nogeens de verhuur voorwaarden doorleest.

Van mijn leven zou ik het risico van onverzekerd rijden niet nemen,hoe dan ook.
Als geen ander ken ik 'mijn' dochter. Als mij iets zou overkomen kruipt ze echt achter het stuur. Risico of geen risico, het enige wat op dat moment zou tellen, is mij zo snel mogelijk in het ziekenhuis te krijgen.

En als antwoord aan Petra: Nicole weet hoe lang je hier in Nederland op een ambulance moet wachten.

Groetjes,
Paul, die absoluut niet van plan is in zo'n situatie te belanden...
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Paul, instrueer haar het niet te doen! Echt! Ik kan hier niet serieus genoeg over zijn. Wij zijn vervolgd voor een kwart miljoen dollar, nadat mijn man door een taxi van achteren werd aangereden (helemaal geen schuld dus!). De passagier in de taxi vervolgde de taxi chauffeur en mijn man, omdat hij zogenaamd RSI had gekregen van die aanrijding. Hij kreeg van onze verzekering zelfs nog $35.000!

Moraal: het hoeft niet eens je dochter te zijn, die een fout maakt. Onverzekerd rijden is in dit land meer dan "gewoon" riskant, het kan je ruineren! En de respons tijd van de ambulances is hier ontzettend goed.

We zullen hopen, dat je gewoon gezond van lijf en leden blijft, maar mocht er iets voorvallen, waardoor jij niet kunt rijden, vermijd dan absoluut, dat jouw 19-jarige achter het stuur kruipt! Bel 911 in geval van nood, dat moet je haar aanleren (ik snap echt niet, dat je het advies van iemand, die al 24 jaar in dit land woont en mensen, die al vele malen hier zijn geweest, zo in de wind slaat, maar ja, eigenwijze mensen heb je overal).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Izognoeg
Amerikakenner

Bericht door Izognoeg »

Petra, ik zal het haar straks laten lezen...

Dankjewel...

Groetjes,
Paul, gelukkig in blakende gezondheid.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Goed zo, Paul, ik moet er echt niet aan denken, wat er zou kunnen gebeuren. De gevolgen zijn potentieel veel en veel erger, dan wachten op een ambulance (die ook nog eens meteen kan helpen, terwijl de rit naar een ziekenhuis in een onbekend land ook niet zo een twee drie gemaakt is :)). Ik snap je denkwijze, want ik heb zelf een rijdende tiener, die zeer eigengerijd is. Maar in zo'n geval moet ze echt weten, dat het beter is "gewoon" 911 te bellen. In ieder geval een prettige vakantie en er zal vast niets gebeuren (maar wel goed om er van te voren over te praten, dat wel).
Izognoeg
Amerikakenner

Bericht door Izognoeg »

Was gewoon benieuwd naar wat wettelijk en door de verhuurbedrijven opgelegd was...

Groetjes,
Paul, die zondagavond op Broadway aanwezig schijnt te zijn...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ah, maar er komt dus nog veel meer bij kijken ;). Het is hier toch echt geen Nederland :lol:.
Veel plezier op Broadway! Wat ga je zien?
Izognoeg
Amerikakenner

Bericht door Izognoeg »

Hahaha... gelukkig is het bij jullie niet net zo als hier. Anders was er geen reden om die grote plas over te steken. :D

Wij gaan swingen bij Mamma Mia.

Groetjes,
Paul
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

In New York en Michigan is de minimum leeftijd overigens 18. Je zult haar wel moeten opgeven als extra bestuurder en dat komt denk ik neer op een toeslag van 40 dollar per dag. Dit is te vinden in de voorwaarden van bijvoorbeeld Hertz.

Ik ga in December weer naar Michigan en het leek mij leuk om met een Mustang rond te rijden. Alleen dat komt mij dan 700 euro per week ofzo en dan komt die toeslag er nog bovenop. Ik ben dus op dit moment nog aan het kijken naar andere opties :roll: .
- Mike
Peter91
Amerika-ontdekker

Bericht door Peter91 »

kijk eens op deze site hier staan de surchages plus toelsagen http://www.bnm.com/uage2.htm
hier staan alle surcharges voor mensnen onder de 25 van de major cities
er zijn bedrijven met surcharges van $5 en van $25 goed opletten dus
Laatst gewijzigd door Peter91 op 03 aug 2007, 18:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Toekomstige Usa reiziger
First trip:2010-2013
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Vele rental companies hebben nu ook een surcharge voor mensen 65 jaar en ouder(zucht).
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

marcuscj schreef:Vele rental companies hebben nu ook een surcharge voor mensen 65 jaar en ouder(zucht).
Tja, ze kijken gewoon naar de standaard risico groepen,en dat zijn jonge en oude mensen.....die maken gewoon meer schade.
Niet allemaal natuurlijk,maar statistieken liegen niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer