Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nascar

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Nascar

Bericht door Sandy »

Ik heb al eens eerder een balletje opgegooid in één van mijn berichtjes.. maar daar geen reacties op gekregen. Wij zijn dus afgelopen jaar naar een Nascar Race geweest. Een ‘Night Race’ in Richmond. Mijn man is een race fanaat en hij wilde dolgraag een Nascar race bijwonen. Hij heeft ook enige tijd een Race site gehad en van daaruit is er weer een forum ontstaan. Via dit forum hebben we al enig jaren contact met Amerikanen, waaronder 2 Amerikaanse koppels die ons blijkbaar heel graag mogen ; ) - We hebben al verschillende malen een aardige ‘gift box’ ontvangen. En afgelopen jaar hebben ze ons ook uitgenodigd om een Race bij te wonen. In eerste instantie vond ik het wel spannend om mensen via internet te ontmoeten en hebben we toch maar een hotelletje geboekt voor de zekerheid. Maar het klikte eigenlijk meteen.. we zijn toen ook de rest van ons verblijf bij hun gebleven. Ze hebben bijna alles voor ons betaald.. hun gastvrijheid was werkelijk ontroerend gewoon.

Maar wat betreft Nascar.. Ik vond het machtig.. ik heb zelf niets met racen gemeen (geen enkele sport overigens) .. Maar ik vond het fantastisch om te zien hoe al die mensen in de stands opgingen in de race. Het opspringen wanneer hun favorite driver voorbij reed - Ook de hele entourage rondom de race.. ’s ochtends begint het al “Tailgating”.. Overal zie je Amerikanen op camping stoelen, er wordt gegrild, uitgebreid gegeten, een biertje gedronken.. heel gezellig..

Nu ik er zelf ben geweest kan ik me heel goed voorstellen dat Nascar heel populair is in Amerika. Jammer genoeg kun je Nascar van hier niet live volgen..

Ik vroeg me af of hier ook Nascar liefhebbers zijn.. en een race in het echt hebben bijgewoond : )

-
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik wil het zeker nog een keer meemaken, maar heb het nog niet gezien.

Tot nu toe heb ik als nuchtere hollander zoiets van...... een beetje rondjes rijden op een ovaal, hoe kan dat nu leuk zijn om naar te kijken.

Maar toch wil ik het een keer meemaken!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

(Amerikaanse) vrienden van ons zijn er helemaal weg van. Ik heb het ook nog nooit meegemaakt. Wel de tailgate parties, want die zijn er ook voor football games, bijvoorbeeld. Ik vind alle sportevenementen, die ik hier heb meegemaakt een belevenis tot nu toe, er is altijd een saamhorigheidsgevoel, zelfs tussen "rivalen".
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Volgens mijn 'Uncle in Law' is er op zondagmiddag niets beter dan Nascar op de TV. Van de 300 rondjes die ze racen kun je gemakkelijk 295 rondjes een middag dutje doen want er veranderd niets, gewoon wakker worden als de laatste 5 rondjes ingaan, en je hebt niets gemist... 8)

Voor mij persoonlijk is het gewoon een stelletje rednecks op een hoopje.... :wink:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
ftwproductions
Amerikafan

Bericht door ftwproductions »

geen bericht is goed bericht
Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
ftwproductions
Amerikafan

Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Mijn favoriet is Bobby Labonte..

In Amerika heb ik interviews gezien met Jeff Gordon en Dale Earnhardt JR .. en ze maakten een hele leuke indruk op mij : )

-
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

ftwproductions schreef: Hee Peejay,jij bent vast geen autosport fan ...
Denk je :wink: , nee niet echt dus, maar ik moet zeggen dat gebeuren er omheen (tailgating) klinkt goed hoor. Niet ver hiervandaan is in de zomer ook een Nascar race, in de Poconos, en de fans die ik ken zitten weken ervoor al op hete kolen.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Bushmaster
Amerika-expert

Indianapolis 500

Bericht door Bushmaster »

Afgelopen jaar (2004) naar de Indianapolis 500 geweest, ondanks het k*t weer toch een gigantische happening. 400.000 man (en vrouw) op de tribunes, geweldig.

Het is wel geen Nascar, maar toch.

T-shirts laten maken "Arie Luyendyk fanclub" en we hadden een hoop aanspraak op de tribune.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

PeeJay schreef:Voor mij persoonlijk is het gewoon een stelletje rednecks op een hoopje.... :wink:

/PeeJay
:ban: :wink:
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

rperre schreef:
PeeJay schreef:Voor mij persoonlijk is het gewoon een stelletje rednecks op een hoopje.... :wink:

/PeeJay
:ban: :wink:
Peejay zegt niet dat rednecks verkeerd zijn. Alleen de nascar :nana:

Nee, niet echt leuk. De indy 500 wordt hierdoor RTL uitgezonden. Heb er altijd wel wat van gezien maar echt leuk nee. Je kijkt voor ongevallen, die zijn nog wel een beetje spectaculair maar dan wordt de race weer stil gelegd en gaat voor mij de lol er al snel af. Superbowl lijkt mij toch iets leuker.
Laatst gewijzigd door freekb2 op 04 feb 2005, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
ftwproductions
Amerikafan

Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Beetje late reactie, maar inderdaad het saamhorigheidsgevoel, zelfs tussen de fans van verschillende 'drivers' is heel opvallend. Ook in de stands zitten de fans van diverse drivers door elkaar. Vaak zijn het ook season ticket holders, die een vaste plaats hebben gedurende het jaar. Alleen al de rij voor mij had een paar enthousiastelingen die helemaal op gingen in de race. Ieder had zijn eigen favoriet en niemand stoorde zich aan elkaar. Ik kreeg ook een brok in mijn keel toen het volkslied werd gezongen, het is heel apart om tussen al die Amerikanen te staan als Nederlander. (Het was ook 9/11 die dag, wat de saamhorigheid onder de Amerikanen nog eens extra benadrukte) - Ik ben zowiezo altijd wel emotioneel bij grote evenementen en happenings waar vooral dat saamhorigheidsgevoel meespeelt. Zoals de Olympische Spelen bijv. .. Maar ook al bij de carnavals optocht vandaag waar mijn kinderen in meeliepen : )

Wat betreft het rondjes rijden op een ovaal. Dat dacht ik ook. (Ik zie ook geen verschil in round 2 en round 295 bijv.) Ik zag er ook enorm tegenop om de hele avond in de stands te zitten (voornamelijk staan dus) om daar 4 uur lang naar Race auto's te kijken. Maar het is werkelijk een hele spectaculaire happening, vooral toen we nog vlak voor het eind van de race al naar de auto terugliepen (anders kom je er echt niet meer uit).. we liepen dus langs de track en je voelt de race auto's racen in je borstkas. Het is zo enorm hard.. pas wanneer je op dezelfde hoogte vlak langs de track loopt (en niet van boven vanaf de stands kijkt), zie je pas hoe hard ze eigenlijk rijden - Het is voor hen ook inderdaad de crashes en dergelijke wat de race spannend en spectaculair maakt. De lol gaat er inderdaad ook snel vanaf wanneer de race bij iedere 'crash' wordt stilgelegd, en vervolgens een safety car een aantal rondes voorop rijdt - Toen wij gingen vonden ze de race niet veel aan omdat er dus niet veel gebeurde.

Terwijl het voor ons juist een fantastische race was .. Maar ja bij een eerste Nascar Race heb je ook no frame of reference.

-
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

In het middenwesten is Nascar racen razend populair. Op de tv vind ik het iets te langdradig om te worden zeker met alle reclameblokken tussen door, maar een race bijwonen overtrof echt al mijn verwachtingen. Mensen lijken zich ook veel meer te identificeren met de raceauto en de rijder. Iedereeen weet wat bv een Ford Taurus is in tegenstelling tot zoiets vaags als een McLaren.
ik ben nu 2 keer naar de Brickyard in Indianapolis geweest en ga als het raceschema niet omgegooid is ga ik in Augustus weer.

De hoeveelheid mensen, het parkeren in de tuin van de omwonende die je om 9 uur ontvangen met Bloody Mary's, Margarita's en een soort pizza ontbijt ( inderdaad een hoog redneckgehalte, maar de eerste hooligan moet hier geloof ik nog geboren worden)
De national guard die komt over vliegen, braaf met je pet op je borst het volkslied mee mompelen, oordopjes in en het tot in je knieeen voelen trillen als al die auto's vrooooooooom vroooooooom shooooooof voorbij komen.
Was that for us?
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

laska schreef:
...het parkeren in de tuin van de omwonende...

komen.
Dat is nu precies waarom ik en mijn buren met hand en tand hebben gevochten om te voorkomen dat er hier in de buurt een Nascar racebaan werd gebouwd. ...en we hebben gewonnen.

Spijtig misschein voor fans, maar ik wil zoiets echt niet in mijn achtertuin :( :cry: :evil:
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Ik had nou niet het idee dat de omwonende van het circuit nou zo'n hekel aan al die toeloop hadden. Ondanks dat er geen Oranje te bekennen deed de sfeer me een beetje aan de vrijhandel op koninginnedag denken omdat juist iedereen wat probeerde te verdienen aan de Nascar koorts.

De omwonende van het stadion sloofden zich uit om toch alsjeblieft je auto in hun voortuin te laten parkeren zodat ze $20 konden vangen en feesten volop mee met het opzetten van pooltjes wie er ging winnen. Zelfs de hond had een checkerd vestje aan. Het circuit bestaat ook al heel lang. Je kan ook een klein beetje aan je klompen aan voelen wat je te wachten staat als je er vlakbij gaat wonen. Mensen die allergisch voor stockcar races en racefans zijn zul je in Indy niet zoveel tegenkomen.

Het is trouwens maar 3 keer per jaar dat de Indy wordt overspoeld met racefans ( 1 x Nascar, 1 X Indycar en 1 X Formule 1)
Een geheel nieuw racecicuit dat naast je oprit uit de grond gestampt wordt is wel wat anders.
Was that for us?
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Ik heb spijtig genoeg nog niet het genoegen gehad om de Nascar bij te wonen, maar je ervaring doet me meteen denken aan mijn ervaring met de Formule 1.

De sfeer die de F1 teweeg brengt is enorm, niet zoals voetbal...

Na drie jaar Formule 1 hou ik met pijn in het hart het voor bekeken...de prijzen blijven ieder jaar stijgen...voor 2 tickets van 3 dagen moesten we ongeveer 750¤ neertellen... :shock: , maar ik had het ervoor over.

Dit jaar gaan we voor het eerst echt op reis.
In Vegas kan je voor 150¤ een paar rondjes meerijden met een Champcar, waarschijnlijk zullen we het ook doen.
btw, Champcar is de Amerikaanse F1.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

@Eric

De (toegangs)prijzen zullen je in ieder geval goed bevallen, ben zelf ook afgehaakt na 6 keer Franchochamps, (500 euro voor weekendje toegang werd mij ook iets te gek).

Ben nu 2 keer bij indycar geweest, 1xToronto (startencircuit) en 1xIndianapolis. Voor de toegangsprijzen bij de Indy koop je in Belgie bij de F1 nog niet eens een t-shirt (een beetje overdrijven mag wel he ? ;-) )
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

F1 zouden we ook graag een keer mee willen maken - Daartoe zijn we helaas nog niet in staat geweest - Wel zijn mijn man en neef tijdens een zomervakantie in Italie, naar Ferrari geweest - Het Ferrari museum bezocht en de F1 testraces gekeken... dat alleen was al fantastisch.
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

de f1 is het goedkooptst in Indy, voor een goede 200¤ zit je op de beste plaatsen
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer