Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

3 ganse dagen Moab

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
panita
Amerika-ontdekker

3 ganse dagen Moab

Bericht door panita »

We hebben 3 ganse dagen in Moab. Hoe kunnen we die het beste indelen?
Arches en canyonland uiteraard.Is er dan tijd voor een korte wandeling en een paardrij tocht.Daarna willen we met één overnachting doorrijden naar Las Vegas.In het kort:1 Denver-Moab
2 Moab
3 Moab
4 evt.Kayenta overnachten
5 las Vegas
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

De rit van Denver naar Moab... die duurt langer als je denkt.
Onderweg kom je Colorado National Monument tegen, een bezoekje meer dan waard. Daarna kun je via de Colorado Scenic Byway (Utah 128) naar Moab rijden. Op die manier ben je dan de hele dag wel zoet.

De rit Moab-Las Vegas is volgens street en trips beter boven langst te doen via de I70/I15 dan via Kayenta. Dat zou een rit zijn van 6 uur en 41 minuten. Ik weet niet waarom je zo weinig tijd uittrekt voor de rit van Moab naar Las Vegas? Maar tussen Moab en Las Vegas ligt erg veel moois, dat zie je compleet niet.

Groetjes,
Jolanda
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
panita
Amerika-ontdekker

Bericht door panita »

Bedankt voor de tips, denk er als nog aan Denver te laten vallen en dan iets meer tijd te nemen tussen moab en las vegas.Wat zou je dan nog aanraden?Grand Canyon hebben we wel al gezien.Eventjes toelichten, we komen van Cody en Hebben dan maar 2nachten in Denver, dus begrijp je mijn twijfels. Hoewel Denver trekt me op een of andere manier wel aan.Alle advies is welkom!
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

Even denken, wat is er o.a. tussen Moab en Las Vegas:
Goblin Valley SP
Capitol Reef NP
Bryce NP
Zion NP

En dan heb ik nog niet gezegd dat de UT12 als verbindingsweg tussen Capitol Reef en Bryce, een ontzettend mooie route is om te rijden.

Denver is een gezellige stad, maar ik zou het zonde vinden om al die mooie natuur links te laten liggen.

Groetjes,
Jolanda
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

jolanneke schreef:En dan heb ik nog niet gezegd dat de UT12 als verbindingsweg tussen Capitol Reef en Bryce, een ontzettend mooie route is om te rijden.
Sterker nog: de mooiste weg van Utah!!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

@ Panita:

Ik begrijp je route niet meer! Ik heb net even gezocht op het forum, maar de route die je ooit gepost hebt bevat helemaal geen Cody of Yellowstone en geen Denver.

Als ik dit goed lees, wil je vanuit Cody naar Denver rijden, daar 2 nachten blijven (dus je hebt maar 1 dag effectief te besteden) en dan weer doorrijden naar Moab?

Van Cody naar Denver is ruim 8 uur rijden (zonder stops geteld!!!) en van Denver naar Moab is bijna 6 uur rijden (zonder stops!!!). Je rijdt dus meer dan 14 uur om Denver te kunnen zien en hebt daar dan 1 effectieve dag.

Dat klinkt gewoon niet logisch....... Ik zou Denver dan links laten liggen, en een andere route plannen. Maar misschien kun je dan even de rest van jouw route hier posten, dan kan ik met je meedenken. Wat doe je voordat je naar Cody gaat?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
panita
Amerika-ontdekker

Bericht door panita »

Hoi Jasmino;
Hier komt mijn route/
4/9 aankomst las vegas
5/9 las vegas hotel luxor geboekt
6/9 langs de UT 12 naar torrey overnachten wonderland inn
7/9 salt lake city La quinta inn
8/9 via lake bear naar jackson motel 6
9/9 via grand teton naar west yellowstone city center
10/9 west yellowstone city center
11/9 cody best value inn
TOT HIER LIGT ALLES VAST
12/9 vertrek naar ? eventueel Denver hoewel ik dit wil laten vallen
13/9
14/9
15/9 Moab
16/9 Moab
17/9 Moab
18/9 evt;Kayenta overnachten
19/9 terug naar las vegas
20/9 las vegas
21/9 las vegas brussel

heb verschillende maal een planning gemaakt maar nu begint het toch serieus vorm te krijgen. In eerste instantie wilden we op Seatlle vliegen maar de dochter heeft ons naar las vegas gepusht. Wel vermelden dat we vorig jaar Grand Canyon, page,maar zion, bryce, yosemite en de kust hebben gezien. Alleen met Denver weet ik het niet meer, inderdaad te ver om.Dus alle advies is welkom.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi Panita,

Sorry, maar ik vind de route vrij onlogisch. Je hebt 17 dagen, dat is ongeveer 2½ week, en dan start je in Las Vegas, rijdt helemaal naar Yellowstone in 3 dagen terwijl je geen tijd hebt om onderweg iets te zien. Dan neem je een aantal dagen voor Yellowstone en Grand Teton en gaat terug naar Utah, naar Moab. Enkele reis naar Moab is ruim 12 uur rijden, zonder pauze. Er zal best iets te zien zijn onderweg, maar het is geen route met grote bezienswaardigheden.

Ik begrijp dat je daar Yellowstone wil, het is een prachtig park, maar dan had je beter niet je reis kunnen starten en eindigen in Las Vegas met maar 2½ week de tijd. Je had dan beter een route kunnen starten in een stad wat dichter bij Yellowstone, en kunnen eindigen bijvoorbeeld in Las Vegas.

De snelste route van Cody is binnendoor naar Moab, een ander alternatief zie ik niet echt, tenzij je dezelfde route weer terug neemt via SLC, maar ik denk niet dat dat de bedoeling is.

Ik zou de hele trip omgooien, als de tickets nog niet geboekt zijn.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, ik kon er ook al geen brood van bakken eigenlijk. Moab - Yellowstone is een hels eind rijden en niet echt geweldig. En als je dat dan ook nog terug moet, brrr.

Ik ben het met Jacqueline eens: Yellowstone doe je of met het Noordwesten of in een rondje, maar dan heb je zeker een week of drie nodig wil je het vanuit Vegas nog leuk doen ook.
panita
Amerika-ontdekker

Bericht door panita »

bedankt,helaas de tickets zijn al geboekt redelijk goedkoop voor 375 euro.Las Vegas vonden we verleden jaar geweldig vandaar! En yellowstone wilden we ook graag zien.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Kun je dan niet beter kiezen voor een andere route, en Yellowstone bewaren voor een volgende reis? Er zijn nog zoveel mooie andere dingen te zien! Ik ben bang dat je anders heel veel snelweg gaat zien en enorm veel gaat reizen!

Ik zou dan kiezen voor een route door Californië, of een route door New Mexico, of een combinatie van Utah en Colorado.
Winston Churchill

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou dan kiezen voor Las Vegas, Moab en bijvoorbeeld Durango!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De 1ste week is wel enorm vol als je het zo doet je heb eigenlijk nergens tijd voor.
Las Vegas naar Torrey is volgens S&T 361 mile en 6,5 uur rijden maar dan is de gemiddelde snelheid wel 55m/u, ik ben bang dat je met die snelheid weinig van de UT-12 zal zien.
Als je toch naar Yellowstone wil kan je beter vanaf Las Vegas de I-15 naar het noorden rijden, dan kan je in 2 dagen in Grand Teton zijn, dan minimaal 3 dagen voor yellowstone en 1,5 voor Grand Teton uittrekken binnendoor naar Moab en van Moab via de 191 de 95 en 24 naar Torrey en dan via de 12 de 89 en 14 naar Cedar City en via de I-15 weer naar Las Vegas,
Dit houdt wel in dat je voor de 1ste week de overnachtings plaatsen moet annuleren en opnieuw andere boeken.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

jolanneke schreef:De rit van Denver naar Moab... die duurt langer als je denkt.
Onderweg kom je Colorado National Monument tegen, een bezoekje meer dan waard. Daarna kun je via de Colorado Scenic Byway (Utah 128) naar Moab rijden. Op die manier ben je dan de hele dag wel zoet.

De rit Moab-Las Vegas is volgens street en trips beter boven langst te doen via de I70/I15 dan via Kayenta. Dat zou een rit zijn van 6 uur en 41 minuten. Ik weet niet waarom je zo weinig tijd uittrekt voor de rit van Moab naar Las Vegas? Maar tussen Moab en Las Vegas ligt erg veel moois, dat zie je compleet niet.

Groetjes,
Jolanda
Dat dacht ik dus ook ik rij wel in een dag van Denver naar Moab en doe dan ook nog even Arches NP. Maar de goede voorbereiding en het vele lezen van verslagen op het internet te lezen heeft mij toch op andere gedachten gebracht. Ik heb nu een tussenstop ingelast in Glenwood Springs. Ik kom aan in Denver en rij dus de volgende dag naar Glenwood Springs en de dag erna naar Arches en dan Moab. Toen ik het aantal miles zag wat MST aangaf en de tijd die ervoor stond schrok ik toch wel een beetje. Ik ben ook maar een beginneling maar ik denk toch dat je op een dag niet te veel moet en vooral in het begin van de reis.

Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Frederique
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Frederique »

Hallo Panita,
Begin juni hebben wij een vergelijkbare reis gemaakt. Ook gestart en geindigd in Las Vegas. Omdat wij dit jaar perse Yellowstone NP wilden bezoeken, hebben we ervoor gekozen om een paar dagen flink te gassen. Hierdoor hebben we weer tijd gewonnen in Yellowstone. En ik kan je vertellen dat Yellowstone zóóóó de moeite waard is. Het was echt fantastich!!! Het is dus absoluut niet onmogeljk om Yellowstone in je trip op te nemen, maar denk wel dat je een paar concessies zult moeten doen. Geloof dat Denver wel erg uit de route ligt. Dan zou ik ervoor kiezen om langer in Yellowstone te besteden. We hebben een liveverslag bijgehouden, wellicht leuk om te lezen.
http://rominenfrederique.spaces.live.com
Groet, Frederique
Lees meer over onze drie reizen naar het westen van Amerika op rominenfrederique.spaces.live.com
panita
Amerika-ontdekker

Bericht door panita »

hoi frederique, eindelijk weer wat hoop,heb juist jou verslag gelezen en tis erg leuk, wel druk,maar we gaan ervoor.Eerst wilde ik weer gaan switchen maar over een maandje zijn we weg en er is nog een hoop te regelen.Zou jij kiezen voor een dag langer yellowstone of een dag langer moab?Denver is zo wie zo out of doing
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zou voor 1 dag extra Yellowstone gaan, hoewel er rond Moab meer dan genoeg te doen is kan je daar in 3 dagen de hoofdpunten wel doen.
Yellowstone heb je zelfs in een volle week nog tijd te kort zeker als je nog een beetje wild wil spotten daar gaat best veel tijd inzitten.
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

tcoppers schreef:
jolanneke schreef:De rit van Denver naar Moab... die duurt langer als je denkt.

Groetjes,
Jolanda
Dat dacht ik dus ook ik rij wel in een dag van Denver naar Moab en doe dan ook nog even Arches NP. Maar de goede voorbereiding en het vele lezen van verslagen op het internet te lezen heeft mij toch op andere gedachten gebracht. Ik heb nu een tussenstop ingelast in Glenwood Springs. Ik kom aan in Denver en rij dus de volgende dag naar Glenwood Springs en de dag erna naar Arches en dan Moab. Toen ik het aantal miles zag wat MST aangaf en de tijd die ervoor stond schrok ik toch wel een beetje. Ik ben ook maar een beginneling maar ik denk toch dat je op een dag niet te veel moet en vooral in het begin van de reis.

Theo
De rit Denver-Moab met de tussenstops in Colorado NM en via de Colorado Scenic Byway is goed te doen in een dag. Alleen je hebt die dag geen tijd meer voor de Arches of iets. Het is puur een reisdag over voornamenlijk de Interstate met een leuke onderbreking en scenic route. Wij hebben die route gereden en rustig gestopt en gegeten waar dat nodig was. Op de route, vlakbij Denver ligt ook nog de outlet van Silverton. Maar deze opent pas vrij laat. Is dus wel te bezoeken als je van Moab naar Denver gaat maar niet andersom.
Frederique
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Frederique »

Zou er zeker ook voor kiezen om één dag langer in Yellowstone te besteden. Moab is onwijs gaaf, wij zijn er nu voor de tweede keer geweest, maar is mijn ogen net wat minder speciaal dan Yellowstone. Succes met de voorbereidingen.
Groet, Frederique
Lees meer over onze drie reizen naar het westen van Amerika op rominenfrederique.spaces.live.com
panita
Amerika-ontdekker

Bericht door panita »

Geweldig jullie site en bedankt allemaal voor jullie reacties! Maar mijn vraag van 3 dagen Moab wie wil die nog beantwoorden.
Wat me ook opvalt is dat de hotels rond Moab geen prijzen zetten op hun site. Wat is ongeveer de prijs voor een gewoon hotel, motel?Groetjes en bedankt. Wat is ook de beste route van Kayenya naar Las Vegas? Beter niet terug over Page omdat we dit verleden jaar al gedaan hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer