Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

diplomawaardering

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
patricia vlasman
Amerika-ontdekker

diplomawaardering

Bericht door patricia vlasman »

Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje m.b.t. diplomawaardering. Uiteraard is het nodig om je VWO en HBO diploma's door een erkend tolk te laten vertalen, maar is het dan ook nodig om via een bureau een diplomawaardering aan te vragen? Wat is jullie ervaring met werkgevers in Amerika? Vragen ze alleen om het HBO diploma met vertaling of toch echt wel een diplomawaardering erbij?
Zelf heb ik een HBO MWD (maatschappelijk werk & dienstverlening) diploma en mijn partner een HBO personeel & arbeid (human resources).
Indien diploma waardering vereist is, hebben jullie dan tips van bureaus die dat goed en snel afhandelen?
Groeten en dank,
Patricia
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: diplomawaardering

Bericht door phillybilly »

patricia vlasman schreef:Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje m.b.t. diplomawaardering. Uiteraard is het nodig om je VWO en HBO diploma's door een erkend tolk te laten vertalen, maar is het dan ook nodig om via een bureau een diplomawaardering aan te vragen? Wat is jullie ervaring met werkgevers in Amerika? Vragen ze alleen om het HBO diploma met vertaling of toch echt wel een diplomawaardering erbij?
Zelf heb ik een HBO MWD (maatschappelijk werk & dienstverlening) diploma en mijn partner een HBO personeel & arbeid (human resources).
Indien diploma waardering vereist is, hebben jullie dan tips van bureaus die dat goed en snel afhandelen?
Groeten en dank,
Patricia
Kreeg je bij je diploma geen vertaling met waardering ?
Ik kreeg in de map met mijn HBO-diploma een mooi papier erbij met buitenlandse waarden en een vertaling........
rogpo
Amerika-newbie

Bericht door rogpo »

Ik heb in ieder geval een diploma legalisatie laten uitvoeren bij de IB groep voor mijn VWO en Universiteitsdiploma. Tevens kun je daar een standaard (of uitgebreide) engelse verklaring krijgen over wat de studie inhoudt (totale kosten voor mij waren 76 euris). Als ik het geheel weer terug krijg zal ik waarschijnlijk beide diploma's ook nog laten vertalen door een beëdigd tolk.
Als je wat meer hierover wilt weten: ik heb veel gehad aan de site http://www.wilweg.nl
Daar staan ook alle links naar organisaties die je hierbij nodig hebt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
patricia vlasman
Amerika-ontdekker

diplomawaardering

Bericht door patricia vlasman »

Dank voor de tip! Ik heb zelf ook al een en ander uitgevogeld, zie de website
http://www.naces.org/. Via die site kom je allemaal bureaus tegen die diploma evaluatie doen, zelfs ook online. Kosten vallen op zich mee. Ik heb trouwens ook maar mijn VWO en HBO laten vertalen door een beëdigd tolk. Mijn UvA diploma is al in het Engels dus dat moet lukken.
Groeten en ook veel succes toegewenst!
Patricia
danielbos
Amerika-ontdekker

Re: diplomawaardering

Bericht door danielbos »

patricia vlasman schreef:Hallo allemaal,
Groeten en dank,
Patricia
Ik heb bij mijn diploma een europass supplement gehad. Zoals ik de site van hen lees kun je je document door hen laten waarderen/vertalen Ref: http://europass.cedefop.europa.eu/europ ... ate.action
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

Het Nuffic in Den Haag doet veel op het gebied van waardering van Nederlandse diploma's voor buitenlands gebruik, zie:

http://www.nuffic.nl/nederlandse-organi ... e-diplomas
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer