Yeehaw schreef:Dante's View is het mooiste 's morgens met de zon in het oosten. Artist drive is goed te berijden met een niet al te grote RV. De weg is verhard alleen zijn sommige zijwegen niet verhard maar wel berijdbaar. Voor zover ik weet mogen RV tot 25 ft er rijden maar ik zou niet weten of het verboden is voor grotere.
Een alternatieve route vanaf Las Vegas:
8/23: Las Vegas-Zion. Bezoek aan Zion
8/24: Zion naar Bryce, bezoek aan Bryce.
8/25: Bryce naar Page. Bezoek Antelope Canyon en Glen Canyon Dam
8/26: 's Morgens eerst naar Horseshoe Bend overlook en dan naar Monument Valley. Bezoek Monument Valley
8/27: Monument Valley-GCNP south rim
8/28: Bezoek west rim met de shuttle dan naar Williams. R66 naar Kingman en Laughlin.
8/29: Laughlin-Palm Springs
Helaas wint dit geen dag voor Yosemite NP. Je zou kunnen overwegen om de omweg via Monument Valley te laten vallen en een dag Yosemite in te gelasten, dus van Page direkt naar GCNP.
Dit zou ik absoluut aanraden! Monument Valley laten vallen voor een dagje extra Yosemite! Het is veel leuker ergens een beetje langer te zijn dan overal door te racen. Ik persoonlijk vind Monument Valley de rit niet waard. Anderen zullen weer vinden van wel. Maar uiteindelijk is het toch een peulschil in vergelijking met Yosemite, of andere parken. Als je Monument Valley gezien hebt, heb je het ook wel gezien. Voor de rest niet veel te beleven.
Of van Laughlin/Needles in een dag naar San Diego. Dat kan best maar dan sla je Joshua Tree weer over...
Joshua Tree zou ik dan ook overslaan. Ook weer mijn mening... Het is mooi, maar niet zo adembenemend als de andere parken. En als je iets moet laten vallen, moet je iets laten vallen hèIk heb ook op voorhand een aantal dingen laten vallen (zoals Sequoia NP), en achteraf heb je daar geen spijt van als je daardoor wat meer tijd hebt op plaatsen die je echt super vindt!
Yeehaw
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
route te ambitieus??
Kelly & Yves
http://kelly.yves.googlepages.com
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Leuk om te horen Kelly, dat jij ook duidelijk de kwaliteit van de ervaring voor laat gaan boven 'het er geweest zijn'. Wij maakten de eerste reizen ook die fout wel: 'o, dat moet je gezien hebben!'.
Nu blijven we per plaats een dag of twee dagen langer, accepteren dat we soms wat missen, maar genieten er veel intenser van!
Nu blijven we per plaats een dag of twee dagen langer, accepteren dat we soms wat missen, maar genieten er veel intenser van!
-
- Amerika-ontdekker
ik heb ff op jouw website gekeken en zag dat je nu in NY was. Leuk om te lezen allemaal..heb er helemaal zin in...nu eerst een fatsoenlijke route in elkaar draaien hahahaIris_1982 schreef:we posten beiden tegelijk geloof ik, waardoor mijn reactie net na jouw reactie kwamAngienmike schreef:eh...ik was er al van overtuigd dat de route enigszins "gestoord" was hoor :p maar dank je dat je dat nog ff bevestigd hahaha
-
- Amerika-ontdekker
onze nieuwe route..hopelijk dit keer wat beter!?
Hallo dan maar weer!
Met behulp van jullie adviezen heb ik getracht de route wat relaxter te maken en wat plaatsen weg te laten.
Graag verneem ik jullie mening /tips..
13/08: aankomst NY 16:00
14/08: NY
15/08: NY
16/08: NY 8:25 - SF 11:56, vanaf 13:00 camper ophalen
17/08: SF ('s ochtends Alcatraz geboekt)
18/08: SF - Yosemite national park
19/08: Yosemite national park
20/08: Yosemite NP - Bakersfield (of via Lake Isabella?)
21/08: via Barstow - ghost town - Las Vegas
22/08: las vegas
23/08: las vegas
24/08: las vegas - Zion (bezoek aan Zion)
25/08: Zion - Bryce (bezoek aan Bryce)
26/08: Bryce - Page (bezoek Antelope Canyon + Glen Canyon Dam)
27/08: Page - Grand Canyon NP Southrim
28/08: West rim bezoek met shuttle - WIlliams - route 66 naar kingman, overnachten rond laughlin
29/08: laughlin - Palm Springs
30/08: Palm Springs - San Diego
31/08: san diego (sea world)
01/09: camper inleveren in LA om 11:00
02/09: LA (misschien universal studios?)
03/09: LA (misschien dagje strand?)
04/09: LA vertrek 07:00 naar NL
Omdat we niet met de camper door death valley mogen, moesten we een andere route kiezen..ik zag mogelijkheden via Bakersfield of Lake Isabella. Wat is jullie ervaring?
Indien jullie tips hebben qua overnachtingsplaatsen, en dan bedoel ik niet direct de naam van een RV site maar meer in de richting van overnachten in NP of rond een bepaalde plaats, dan hoor ik het graag.
Mocht deze route "goedgekeurd" worden, dan ga ik het verder in details uitwerken, maar deze keer wacht ik eerst jullie mening af
Ter plekke willen we beslissen of we misschien Las Vegas met 1 dag verkorten om zo later iets meer tijd te hebben of misschien van Laughlin meteen doorgaan naar San Diego. Ook moeten we nagaan of we het redden om van San Diego de camper voor 11:00 in LA in te leveren.
Al vast bedankt voor jullie moeite!
Groetjes,
Angie
Met behulp van jullie adviezen heb ik getracht de route wat relaxter te maken en wat plaatsen weg te laten.
28/08: West rim bezoek met shuttle - WIlliams - route 66 naar kingman, overnachten rond laughlin
Omdat we niet met de camper door death valley mogen, moesten we een andere route kiezen..ik zag mogelijkheden via Bakersfield of Lake Isabella. Wat is jullie ervaring?
Indien jullie tips hebben qua overnachtingsplaatsen, en dan bedoel ik niet direct de naam van een RV site maar meer in de richting van overnachten in NP of rond een bepaalde plaats, dan hoor ik het graag.
Mocht deze route "goedgekeurd" worden, dan ga ik het verder in details uitwerken, maar deze keer wacht ik eerst jullie mening af
Ter plekke willen we beslissen of we misschien Las Vegas met 1 dag verkorten om zo later iets meer tijd te hebben of misschien van Laughlin meteen doorgaan naar San Diego. Ook moeten we nagaan of we het redden om van San Diego de camper voor 11:00 in LA in te leveren.
Al vast bedankt voor jullie moeite!
Groetjes,
Angie
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: onze nieuwe route..hopelijk dit keer wat beter!?
Je kan via Bakersfield en Lake Isabella, wij hebben het in 2001 (zie verslag) andersom gedaan met een camper een schitterende routeAngienmike schreef: Omdat we niet met de camper door death valley mogen, moesten we een andere route kiezen..ik zag mogelijkheden via Bakersfield of Lake Isabella. Wat is jullie ervaring?
Groetjes,
Angie
Angienmike schreef:Hallo dan maar weer!
Hey Angie, wat wil je eigenlijk gaan doen in Vegas? Gokken, hotels bezoeken? Ik vind een dag in Vegas meer dan voldoende. Ik vind dat je er dan een goede indruk van hebt. Ik zou een dag Vegas vervangen door Zion. Het is echt een super leuk park met heel mooie wandelingen. Maar dit is natuurlijk enkel interessant als je graag wandelt.
Zeker doen! Is echt heel leuk! Ik had mij verwacht aan een pretpark zoals hier met 5 verschillende rollercoasters. Maar het gaat hem daar vooral om de shows, en natuurlijk ook wel een aantal attracties. Maar het is echt leuk! Heel ontspannend, zekers als je front of line tickets hebt!
Hadden wij ook voorzien... Maar als je graag shopt, ga dan bijv. smorgens eerst shoppen in 3th street promenade (autovrij), en ga dan te voet terug naar Santa Monica beach... Max 15min stappen. Zet je auto smorgens op een parking aan het strand. Het kost, dacht ik ongeveer 8 dollar om een volledige dag daar te staan. Ohja, en ga 's middags of 's avonds zeker een Big Dean's burger eten bij "Big Dean's ..." (we weten de naam niet meer volledig). Het is gelegen aan de Santa Monica pier (niet op de pier, maar onder de pier). Echt de beste burger die we hebben gegeten! En toffe bediening!
En wil je echt persé naar San Diego? Het is misschien wel leuk daar (ik ben er niet geweest)... Maar ik vind het sowieso ver rijden voor dat ene dagje! Mijn mening is dat je spijt gaat hebben van die lange ritten, en je die tijd liever had gespendeerd in de parken ofzo.
Groetjes,
Angie
Kelly & Yves
-
- Amerika-ontdekker
Het zou inderdaad een optie kunnen zijn om Las Vegas een dag in te korten en eventueel van palm springs door te gaan naar Los Angelos. Dan weten we ook zeker dat we de camper op tijd kunnen inleveren.
Bedankt voor de tip van Big Dean's..we hebben hamburgerfans onder ons
Ik zit wel nog heel erg te twijfelen over de route van Yosemite naar Las Vegas nu death valley wegvalt. Bakersfield lijkt mij niet al te super.
ons eerste plan was om via de tiogapass naar bodie te gaan en in lone pine te overnachten...maar ja dan zitten we daar en we kunnen niet langs death valley. Heeft iemand nog tips over leuke alternatieve routes die niet via death valley gaan?
Bedankt voor de tip van Big Dean's..we hebben hamburgerfans onder ons

Ik zit wel nog heel erg te twijfelen over de route van Yosemite naar Las Vegas nu death valley wegvalt. Bakersfield lijkt mij niet al te super.
ons eerste plan was om via de tiogapass naar bodie te gaan en in lone pine te overnachten...maar ja dan zitten we daar en we kunnen niet langs death valley. Heeft iemand nog tips over leuke alternatieve routes die niet via death valley gaan?
KellyVG schreef:Angienmike schreef:Hallo dan maar weer!
Hey Angie, wat wil je eigenlijk gaan doen in Vegas? Gokken, hotels bezoeken? Ik vind een dag in Vegas meer dan voldoende. Ik vind dat je er dan een goede indruk van hebt. Ik zou een dag Vegas vervangen door Zion. Het is echt een super leuk park met heel mooie wandelingen. Maar dit is natuurlijk enkel interessant als je graag wandelt.
Zeker doen! Is echt heel leuk! Ik had mij verwacht aan een pretpark zoals hier met 5 verschillende rollercoasters. Maar het gaat hem daar vooral om de shows, en natuurlijk ook wel een aantal attracties. Maar het is echt leuk! Heel ontspannend, zekers als je front of line tickets hebt!
Hadden wij ook voorzien... Maar als je graag shopt, ga dan bijv. smorgens eerst shoppen in 3th street promenade (autovrij), en ga dan te voet terug naar Santa Monica beach... Max 15min stappen. Zet je auto smorgens op een parking aan het strand. Het kost, dacht ik ongeveer 8 dollar om een volledige dag daar te staan. Ohja, en ga 's middags of 's avonds zeker een Big Dean's burger eten bij "Big Dean's ..." (we weten de naam niet meer volledig). Het is gelegen aan de Santa Monica pier (niet op de pier, maar onder de pier). Echt de beste burger die we hebben gegeten! En toffe bediening!
En wil je echt persé naar San Diego? Het is misschien wel leuk daar (ik ben er niet geweest)... Maar ik vind het sowieso ver rijden voor dat ene dagje! Mijn mening is dat je spijt gaat hebben van die lange ritten, en je die tijd liever had gespendeerd in de parken ofzo.
Groetjes,
Angie
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoe komen jullie bij de camperverhuurder en weet je al bij wie je de camper huurt? Eigenlijk zonde, je kan zo weinig met een camper in SFO, maar vooruit je hebt hem. Dag later was handiger geweest.
Ik weet niet waar je deze nacht wilt kamperen. Hou er rekening mee dat je met een camper groter dan 28 ft. niet vanaf El Portal (West Entrance) Yosemite in of uit kan. Je moet dus via de North Entrance of via de South Entrance. Kamperen kan je evt. bij High Sierra RV Park in Oakhurst, je rijdt zo'n uur vanaf Oakhurst naar Yosemite Village. Deze weg is vrij bochtig en steil, laat je niet verrassen door het donker!
Ik zou naar Lake Isabella rijden (binnendoor vanaf Visalia). Bij Lake Isabella zijn verschillende campings
Idee voor Las Vegas camping: Sam's Town RV Park op Boulder Highway, makkelijk vervoer naar de Strip, maar ook nog een leuk hotel, zwembad en uitstekend Steakhouse bij de hand. Tja, Vegas, je moet ervan houden, ik vind twee nachten Vegas al ruim voldoende! Als ik ergens een extra nacht vandaan moest halen (bijvoorbeeld voor San Diego) was het hier!
Wat bedoel je met West Rim? Die glazen skywalk? Dat zou ik dus niet doen, je hoort er alleen maar slechte verhalen over!
Als je graag naar San Diego gaat, dan zou ik vanaf de Grand Canyon dat hele idee van die West Rim laten zeten en proberen op deze dag al zo ver mogelijk richting San Deigo te rijden, je kan dan een dag eerder naar Sea World.
Hou er rekening mee dat je ook nog koffers moet inpakken, je camper van binnen wat moet schoonmaken, je tanks moet dumpen, propaan moet tanken en moet aftanken. En dat allemaal 's morgens vroeg of 's avonds na Seaworld nog!
Hoe komen jullie bij de camperverhuurder en weet je al bij wie je de camper huurt? Eigenlijk zonde, je kan zo weinig met een camper in SFO, maar vooruit je hebt hem. Dag later was handiger geweest.
Ik weet niet waar je deze nacht wilt kamperen. Hou er rekening mee dat je met een camper groter dan 28 ft. niet vanaf El Portal (West Entrance) Yosemite in of uit kan. Je moet dus via de North Entrance of via de South Entrance. Kamperen kan je evt. bij High Sierra RV Park in Oakhurst, je rijdt zo'n uur vanaf Oakhurst naar Yosemite Village. Deze weg is vrij bochtig en steil, laat je niet verrassen door het donker!
Ik zou naar Lake Isabella rijden (binnendoor vanaf Visalia). Bij Lake Isabella zijn verschillende campings
Idee voor Las Vegas camping: Sam's Town RV Park op Boulder Highway, makkelijk vervoer naar de Strip, maar ook nog een leuk hotel, zwembad en uitstekend Steakhouse bij de hand. Tja, Vegas, je moet ervan houden, ik vind twee nachten Vegas al ruim voldoende! Als ik ergens een extra nacht vandaan moest halen (bijvoorbeeld voor San Diego) was het hier!
Wat bedoel je met West Rim? Die glazen skywalk? Dat zou ik dus niet doen, je hoort er alleen maar slechte verhalen over!
Als je graag naar San Diego gaat, dan zou ik vanaf de Grand Canyon dat hele idee van die West Rim laten zeten en proberen op deze dag al zo ver mogelijk richting San Deigo te rijden, je kan dan een dag eerder naar Sea World.
Hou er rekening mee dat je ook nog koffers moet inpakken, je camper van binnen wat moet schoonmaken, je tanks moet dumpen, propaan moet tanken en moet aftanken. En dat allemaal 's morgens vroeg of 's avonds na Seaworld nog!
- brianelka
- Amerika-ontdekker
het leek ons in eerste instantie ook een heel ambitieuze route. het zou wss een weg vakantie geworden zijn.
weg vakantie: je zou bijna de hele tijd op de weg zijn van het ene punt naar het andere
weg vakantie: en weg is je vakantie, want dit lijkt ons geen vakantie. neem idd zoals je nu al besloten hebt, overal meer tijd voor, want het zou zo'n zonde zijn om een trip naar de usa zo door te brengen.
je moet er ook een beetje van genieten é.
greetz
weg vakantie: je zou bijna de hele tijd op de weg zijn van het ene punt naar het andere
weg vakantie: en weg is je vakantie, want dit lijkt ons geen vakantie. neem idd zoals je nu al besloten hebt, overal meer tijd voor, want het zou zo'n zonde zijn om een trip naar de usa zo door te brengen.
je moet er ook een beetje van genieten é.
greetz
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1487 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-