Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Brooklyn veilig?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Rogier
Amerika-ontdekker

Brooklyn veilig?

Bericht door Rogier »

Hoi,

Ik en mijn vriendin hebben een supergoedkoop hostel gevonden in New York (Lafayette International Hostel) in Brooklyn. Het is voor ons toch meer een veredelde bagageruimte en dat we met de metro moeten naar Manhatten deert ons niet. Vraag is wel of het veilig is in deze buurt om 's avonds over straat te lopen van de metro naar t hostel (Het hostel ligt aan Lafayette Avenue 438). Heeft iemand hier zicht op, want op internet kon ik niks vinden.... Hopelijk kan iemand duidelijkheid verschaffen!!

Groeten,
Rogier
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Hmm. Heb een tijd op Bergen Street gewoond, vlakbij Flatbush Avenue, dat was toen (20 jaar geleden) zo ongeveer op het randje.

Sindsdien is er het nodige veranderd (de brownstones in ons blokje doen nu $1 miljoen!) en die verbetering van de buurt is zich als een olievlek aan het uitbreiden.

Voordeel van de buurt van het hostel is dat Pratt Institute daar in de buurt ligt, dat betekent studenten in de omgeving, wat de buurt wat veiliger kan maken.

Voor de rest geldt de gewone Newyorkse houding: niemand aankijken, gewoon doorlopen, vuisten ballen en eruit zien alsof je terug zal slaan, en niet dronken over straat zwalken. Ze wachten dan op een zwakker uitziend iemand.

Laat je niet afschrikken: ik ben indertijd een aantal keren in Harlem en de South Bronx geweest zonder problemen. Gewoon goed nadenken, opletten en niet bang zijn om terug te lopen naar de ondergrondse of een winkel in te duiken als je je niet prettig voelt.

Het zal allemaal wel meevallen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

New York is een wereldmetropool. Gezien de omvang is het normaal dat sommige buurten te mijden zijn (dit is ook het geval in de grote steden in Europa). Ook dien je het niet uit te lokken door de toerist uit te hangen (lees= camera en fototoestel zwieren,....)

In Brooklyn is de laatste jaren zwaar geïnvesteerd. Laats voelde ik er mij zeker niet onveilig. Heb er nog een vroege avondwandeling gedaan en daarna iets gegeten. Ook nog met de bus doorgereden.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Mag ik vragen hoe supergoedkoop dat hostel is dan?
Want voor 30 dollar per nacht zit je in een 4-persoonskamer op Manhattan in het HI hostel aan Amsterdam Avenue.
T kan nog goedkoper naarmate je in grotere slaapzalen verblijft.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer