Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zelf routekaartje maken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
lilianenpiet
Amerika-ontdekker

Zelf routekaartje maken

Bericht door lilianenpiet »

Hoi,

Wie weet hoe je zelf het beste een routekaartje maakt.
Er zijn diverse mogelijkheden, maar bij geen van allen kun je 16 plaatsen invoeren.
Wie kan mij op weg helpen.

Lilian
Reinv
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Reinv »

Je kunt google maps proberen, volgens mij kun je daar wel 16 tussenstops op kwijt. Succes er mee.
gr
Rein
Zie ook onze site met onze route in juli 2007 en ons live verslag
http://www.raiuno.nl/spring06/usaindex.htm

Onze verslagen 1999 en 2003
http://www.raiuno.nl/USA/index.htm
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

De kaartjes die je over het algemeen hier op het forum ziet zijn gemaakt met Microsoft Streets & Trips. Het is microsoft dus niet gratis.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
babier
Amerika-ontdekker

Bericht door babier »

dit werkt goed http://maps.yahoo.com en kost niets !
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

google maps doet het ook prima.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Zelf routekaartje maken

Bericht door tcoppers »

lilianenpiet schreef:Hoi,

Er zijn diverse mogelijkheden, maar bij geen van allen kun je 16 plaatsen invoeren.

Lilian
ik heb ook verschillende sites geprobeerd waar je routekaartjes kunt samenstellen, maar die stoppen ermee na 16 of soms al na 10 plaatsen. Ik ben toen uitgekomen bij Microsoft Streets & Trips. Maar dit programma is dus niet te krijgen in Europa, via omwegen ben ik toch aan een MST 2006 versie gekomen, waarmee ik mij planning voor mijn trip nu in augustus/september 2007 heb gemaakt. Na jouw ik mag niet klagen het is een typisch Microsoft programma. Doet wat het wil en niet alles wat ik wil kan. Goed ik zal toch de niuewste versie aanschaffen als ik nu in de VS ben. Ik hoop alleen dat deze dan ook de routes van de oudere versie kan inlezen. (Heb ik nogal mijn twijfels bij. Microsoft. Ik weet dat hier op het forum ook mensen zijn die pro Microsoft zijn, maar ikkedus niet, maar ik kan helaas soms niet anders )
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
lilianenpiet
Amerika-ontdekker

Bericht door lilianenpiet »

Allemaal bedankt voor de tips.
Ga er zeker mee aan de slag.
Heb Yahoo al geprobeert, ging goed, nu alleen nog opslaan, dat is nog niet gelukt.
Bedankt
Lilian
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

tcoppers schreef:

Lilian
ik heb ook verschillende sites geprobeerd waar je routekaartjes kunt samenstellen, maar die stoppen ermee na 16 of soms al na 10 plaatsen. Ik ben toen uitgekomen bij Microsoft Streets & Trips. Maar dit programma is dus niet te krijgen in Europa, via omwegen ben ik toch aan een MST 2006 versie gekomen, waarmee ik mij planning voor mijn trip nu in augustus/september 2007 heb gemaakt. Na jouw ik mag niet klagen het is een typisch Microsoft programma. Doet wat het wil en niet alles wat ik wil kan. Goed ik zal toch de niuewste versie aanschaffen als ik nu in de VS ben. Ik hoop alleen dat deze dan ook de routes van de oudere versie kan inlezen. (Heb ik nogal mijn twijfels bij. Microsoft. Ik weet dat hier op het forum ook mensen zijn die pro Microsoft zijn, maar ikkedus niet, maar ik kan helaas soms niet anders )
Ik heb met google maps een route ingesteld met 25 stops en het is gratis :D
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

tcoppers schreef:[, via omwegen ben ik toch aan een MST 2006 versie gekomen, waarmee ik mij planning voor mijn trip nu in augustus/september 2007 heb gemaakt. Na jouw ik mag niet klagen het is een typisch Microsoft programma. Doet wat het wil en niet alles wat ik wil kan.
Hoi Theo,

Wat is het probleem dan? Ik heb op je site gekeken en voor zover ik kan nagaan zien de routes (per dag) er toch goed uit. Maar ik ken natuurlijk niet je detailplanning.

Ik ben benieuwd waar je tegen aanloopt. Misschien kan ik je helpen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

tcoppers schreef: Ik ben toen uitgekomen bij Microsoft Streets & Trips. Maar dit programma is dus niet te krijgen in Europa, via omwegen ben ik toch aan een MST 2006 versie gekomen, waarmee ik mij planning voor mijn trip nu in augustus/september 2007 heb gemaakt. Na jouw ik mag niet klagen het is een typisch Microsoft programma. Doet wat het wil en niet alles wat ik wil kan. Goed ik zal toch de niuewste versie aanschaffen als ik nu in de VS ben. Ik hoop alleen dat deze dan ook de routes van de oudere versie kan inlezen. (Heb ik nogal mijn twijfels bij. Microsoft. Ik weet dat hier op het forum ook mensen zijn die pro Microsoft zijn, maar ikkedus niet, maar ik kan helaas soms niet anders )
Ik ben ook wel benieuwd naar de "problemen" waar je tegen aan loopt. Marjan en ik werken er veel mee, wellicht kunnen wij een helpende hand bieden. :lol:

Routes van vorige versies kun je gebruiken in de nieuwere versies (omgekeerd niet).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Robinho24
Amerikafan

Bericht door Robinho24 »

Ik wil via yahoo maps mijn route ook maken.
Eigenlijk is dit prima gelukt.

Echter 1 ding is niet zoals wij willen.

Wij willen vanuit ons hotel in South Rim door de Grand Canyon naar ons hotel in Las Vegas.

Geef ik dit in op yahoo, stuurt hij mij terug via kingman en dan "omhoog" naar Las Vegas. Dit wil ik dus niet omdat ik dan de grand canyon niet kan zien.

Kan ik dit ergens aanpassen?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Eh, is dat niet omdat er helemaal geen weg ligt???
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

tcoppers schreef:

Lilian
Ik ben ook wel benieuwd naar de problemen waar je tegenaan loopt. Ik heb dit jaar voor het eerst onze hele route via S&T gemaakt en dit is bij verre het beste programma dat ik ben tegengekomen.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

nieuwenoord schreef:Eh, is dat niet omdat er helemaal geen weg ligt???
Klopt inderdaad, er loopt aan die kant geen weg die helemaal langs de canyon naar LV gaat. Ook als je vanuit LV georganiseerd naar de Canyon gaat rij je via Kingman.
Robinho24
Amerikafan

Bericht door Robinho24 »

Wat is dan de beste weg om zoveel mogelijk te zien van de Grand Canyon vanuit de South Rim?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Robinho24 schreef:Wat is dan de beste weg om zoveel mogelijk te zien van de Grand Canyon vanuit de South Rim?
Is er niet, de enige mogelijkheid om de GC te zien in langs de South Rim voor de rest zit je er tientalle mijlen vandaan
Robinho24
Amerikafan

Bericht door Robinho24 »

Wij overnachten in Canyon Plaza Quality Inn & Suites.
Dit ligt ongeveer 1 mile. ten zuiden van de ingang van Grand Canyon national Park en ongeveer 7 mile van de South Rim.

Wat is de beste manier om zoveel mogelijk mee te krijgen / zien van de GC.

Hotel:
http://www.grandcanyonqualityinn.com/
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Ik zou zeggen naar de South Rim toe en daar wandelen en met de shuttle bussen voordat je naar Las Vegas gaat.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

De South Rim (east) loopt van de oostingang van het park bij Desert View tot aan Grand Canyon Village. Via deze weg kun je met eigen auto naar de div. viewpoints vanwaar je de GC kan zien. De South Rim (west) loopt van Grand Canyon Village naar links naar Hermits Rest. De viewpoints op dit stuk van de South Rim, kun je alleen met de shuttlebus bereiken. Een doorgaande weg langs de Grand Canyon is er niet. Je kunt het park aan de zuidkant bij Tusayan verlaten en je zult dus via Kingman naar Las Vegas moeten.

Op het kaartje kun je de wegen en de South Rim duidelijk zien.

Afbeelding

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Wennie
Amerika-ontdekker

Bericht door Wennie »

Ik wil dus ook een kaartje maken maar waar moet dat bij google maps? ik kan steeds maar een route tussen 2 plaatsen aangeven ipv meerdere.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer