Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

gsm

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
sabrina
Amerika-ontdekker

gsm

Bericht door sabrina »

Ik ga 20 augustes naar los angeles toe.
Mijn vraag is of ik mijn gsm gewoon kan opladen of dat ik er een speciale oplader voor nodig heb?
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Kijk even op je oplader wat het voltage is. Als er 100 - 240 V op staat heb je alleen een reistekker nodig. In het algemeen kunnen de telefoons 110 V aan en heb je inderdaad alleen de reisstekker nodig.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
sabrina
Amerika-ontdekker

gsm

Bericht door sabrina »

Er staat 100 - 240 V op de oplader.
Ik heb bij de anwb een wereld stekker gekocht.
Nu wou ik net proberen of de stekker van de oplader er in past maar hij past niet.
Misschien doe ik iets fout.

Groet, Sabrina
Stephanie_UCLA
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Stephanie_UCLA »

De ANWB-wereldstekker is niet geschikt voor stekkers met randaarde.
Ben er ook vorige week pas achter gekomen, het staat niet op de buitenkant van de verpakking, wel op een briefje in de verpakking. M'n vader heeft de ANWB erover gebeld, ze zouden terugbellen, maar dat hebben ze nog niet gedaan :?
Afbeelding
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Zelf heb ik een paar jaar geleden in Amerika bij radioshack een paar verloopstekkertjes gekocht. Past iedere nederlandse stekker op.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ik heb bij de Praxis zo'n stekkerdoos-met-schakelaar gekocht met plaats voor 6 stekker, in de US bij Home-depot een amerikaanse stekker gekocht en deze aan het snoer gezet, op de plaats van de nederlandse stekker.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Re: gsm

Bericht door GPJ73 »

sabrina schreef:Er staat 100 - 240 V op de oplader.
Ik heb bij de anwb een wereld stekker gekocht.
Nu wou ik net proberen of de stekker van de oplader er in past maar hij past niet.
Misschien doe ik iets fout.
Groet, Sabrina
Zou gewoon even vragen bij de ANWB en anders je geld terug vragen
Stephanie_UCLA schreef:De ANWB-wereldstekker is niet geschikt voor stekkers met randaarde.
Maar een telefoonstekker met randaarde lijkt me onwaarschijnlijk :? en vrij nutteloos gezien de zwakstroom die uit de trafo komt.
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik heb gewoon die wereldstekker bijgesneden,alles past nu.
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

doet de gsm het qua netwerk wel gewoon?
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

ja
als je een tri band toestel hebt in ieder geval
met in ieder geval frequentie 1900
de gangbare freqs in Europa zijn 900/1800
een triband toeswtel heeft dan ook vaak 900/1800/1900
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Hou er rekening mee dat je in niet stedelijk gebied met een triband waarschijnelijk minder goed bereik (of zelfs geen bereik) hebt. Rondom steden wordt meestal wel de 1900 frequentie gebruikt, maar in rural area's wordt steeds vaker gebruik gemaakt van 850. Providers als centenial gebruiken volgensmij voornamelijk 850, terwijl bv t-mobile het meest 1900 gebruikt.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

Hi,

Wij hebben bij de ANWB een aansluiting voor op de sigarettenaansteker in de auto gekocht om op die manier de GSM op te laden. Heel handig. Wij kamperen namelijk, :wink: !
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Bushmaster schreef:Ik heb bij de Praxis zo'n stekkerdoos-met-schakelaar gekocht met plaats voor 6 stekker, in de US bij Home-depot een amerikaanse stekker gekocht en deze aan het snoer gezet, op de plaats van de nederlandse stekker.
Dit is dus iets wat ik nu bij mijn vakantie in de VS ook ga doen, gewoon zo'n goedkoop stekkerdoos, je hebt ze ook gemengd voor die platte stekker zonder randaarde en voor stekker met randaarde en dan daar gewoon amerikaanse stekker kopen en er aan zetten
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Quinn
Amerika-ontdekker

Bericht door Quinn »

Ik heb bij de Hubo een wereldstekker gekocht. Vond het wel wat prijzig, 14 euro ofzo maar was blij dat ik hem meehad... voor mijn mobiel, PSP en camera
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

ik kan mijn nokia niet opladen in de us.met mijn camera heb ik wel geen problemen,zo ook niet met men lader van batterijen voor men fotocamera.
http://www.usaplates.be/ zie hier men collectie amerikaanse nummerplaten.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Nokia kent twee verschillende opladers. De vierkante blokvormige zijn niet geschikt voor 110V, de rechthoekige smallere vormen wel.

Wij hebben ook een Nokia-oplader voor 12 volt, gewoon in de sigarettenaansteker. Of beter gezegd, die hadden we. We hebben hem dit jaar onderweg meegegeven aan Nederlanders die hetzelfde probleem hadden als jij en hopen hem ooit nog terug te krijgen :lol:
Lauren
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lauren »

GinoW schreef:doet de gsm het qua netwerk wel gewoon?
Wij reizen op dit moment rond door het Zuidwesten en onze GSM (KPN) had geen bereik op de route vanaf Zion, Bryce, Page, Grand Canyon. Nu zijn we in Sedona en hebben we voor het eerst in dagen weer kunnen bellen.

Groet, Lauren
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Wij reizen nu langs de oostkust van af New York en zijn nu in Charleston S- Carolina en ik heb toto nu toe altijd goed ontvangst gehad. Ik heb een gewone wereldstekker bij me en een Orange abb. Geen probleem gelukkig

Groetjes
Louise
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Wij zijn nu ook in het westen en hebben wisselend bereik, maar goed we zijn wel te bereiken via mail en/of website in geval van nood.

Tegenwoordig hebben wij wel heel wat apparaten bij ons die allemaal moeten worden opgeladen (mob. telefoon, nintendo, 2 fototoestel, laptop, gps) dus wat buiten een wereldstekker handig is om mee te nemen is een stekkerdoos zodat je alles in 1x op kan laden.
rene_ursula
Amerikafan

Bericht door rene_ursula »

Ik heb bij de Action een voordelige stroom-converter gehaald van 12V naar 220V, ideaal om in de auto ook de laptop en andere apparatuur die 220V nodig hebben te kunnen voorzien van stroom. Qua wattage ruim voldoende om een stekkerdoos gevuld met laders voor batterijen, accu's of telefoons te voorzien tijdens de rit!
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer