Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren naar Amerika
Waarschijnlijk ga ik deze zomer naar de US op vakantie. Ik heb daar vrienden wonen in Lake County California. En dan wil ik daar 4 weken blijven.
Heb ik hier speciale papieren voor nodig? Ik heb alleen een ID-kaart, en die is niet in de US geldig, dus zal ik iig een paspoort moeten halen?
En heeft het nut om me diploma's te laten vertalen naar Amerikaanse waarden, en daar te solliciteren, om daar te kunnen gaan wonen?
Heb ik hier speciale papieren voor nodig? Ik heb alleen een ID-kaart, en die is niet in de US geldig, dus zal ik iig een paspoort moeten halen?
En heeft het nut om me diploma's te laten vertalen naar Amerikaanse waarden, en daar te solliciteren, om daar te kunnen gaan wonen?
Je hebt ZEKER een paspoort nodig, en die zou ik dan ook meteen aanvragen als ik jouw was.Freek schreef:Waarschijnlijk ga ik deze zomer naar de US op vakantie. Ik heb daar vrienden wonen in Lake County California. En dan wil ik daar 4 weken blijven.
4 weken is geen probleem, zolang je daar alleen op vakantie gaat! Je kan tot maximaal 90 dagen in de VS blijven, zolang je daar alleen op vakantie bent!
Diploma's vertalen heeft echt geen nut, want werken mag je absoluut NIET tijdens je vakantie.
Als je probeert te soliciteren bij een bedrijf dat je dan voor een Visum wilt sponsoren, dan is het wellicht een goed idee om minimaal een engelstalige CV te maken en die af te geven, eventuele bewijzen kun je dan nasturen!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Vlgs. mij bedoel je met "vertalen naar US waarden" een evaluatie.
Er zijn bedrijven die je opleidingen (ook afgebroken, of cursussen) plus relevante werkervaring kunnen evalueren naar US equivalent.
Je moet daarvoor wel (kopien van) officiele diploma's/verklaringen hebben met een Engelse vertaling erachter. Destijds heb ik dat zelf gedaan.
Als je toch in de US bent, neem kontakt op met zo'n bedrijf en vraag wat het kost en wat je moet aanleveren. (Maar ik zou de echte documenten voorlopig thuislaten).
Lees hier eens de draadjes over wonen/werken in de US, het is niet eenvoudig aan een werkvergunning te komen. Zoals rperre al zegt, een goed cv/resume is een eerste vereiste, ook daarover is hier al eea. geschreven waar je je voordeel mee kunt doen.
Een hele fijne vakantie gewenst !
Er zijn bedrijven die je opleidingen (ook afgebroken, of cursussen) plus relevante werkervaring kunnen evalueren naar US equivalent.
Je moet daarvoor wel (kopien van) officiele diploma's/verklaringen hebben met een Engelse vertaling erachter. Destijds heb ik dat zelf gedaan.
Als je toch in de US bent, neem kontakt op met zo'n bedrijf en vraag wat het kost en wat je moet aanleveren. (Maar ik zou de echte documenten voorlopig thuislaten).
Lees hier eens de draadjes over wonen/werken in de US, het is niet eenvoudig aan een werkvergunning te komen. Zoals rperre al zegt, een goed cv/resume is een eerste vereiste, ook daarover is hier al eea. geschreven waar je je voordeel mee kunt doen.
Een hele fijne vakantie gewenst !
Kheb nog een paar kleine dingetjes 
vraag 1:
Heb ik in de VS persé een internationaal rijbewijs nodig? Of doen ze niet zo moeilijk als ik daar met me nederlandse rijbewijs onderweg ga. (ik heb het niet over een auto huren ofzo, maar gewoon in de auto van vrienden).
vraag 2:
Ik heb geen vliegervaringen, dus zou ik graag willen weten met welke maatschappij ik zou moeten vliegen, ook gezien de prijs.
Klm is nu slechts 438 euro retour, maar rond de tijd dat ik wil gaan rond de 900 (begin juli, en als het eind juni goedkoper is kan dat ook nog).
Heeft iemand ervaringen met meerdere vliegtuigmaatschappijen en kan mij wat van de prijs/kwaliteit vertellen?

vraag 1:
Heb ik in de VS persé een internationaal rijbewijs nodig? Of doen ze niet zo moeilijk als ik daar met me nederlandse rijbewijs onderweg ga. (ik heb het niet over een auto huren ofzo, maar gewoon in de auto van vrienden).
vraag 2:
Ik heb geen vliegervaringen, dus zou ik graag willen weten met welke maatschappij ik zou moeten vliegen, ook gezien de prijs.
Klm is nu slechts 438 euro retour, maar rond de tijd dat ik wil gaan rond de 900 (begin juli, en als het eind juni goedkoper is kan dat ook nog).
Heeft iemand ervaringen met meerdere vliegtuigmaatschappijen en kan mij wat van de prijs/kwaliteit vertellen?
Vraag 1: Niet nodig, maar sommige mensen vinden het fijner om bij te hebben.
Vraag 2: Het maakt niet zo veel uit, je moet ze persoonlijk een keertje meemaken om te bepalen wat jij de fijnste maatschappij vind!
Blijf zoeken naar de goedkoopste vlucht en neem die!
Ik persoonlijk vlieg bijna altijd met Delta (overigens een partner met KLM nu)
Zoek eens via google etc.. naar goekope vliegtickets of iets dergelijks. 438 lijkt me vrij normaal, 900 is een beetje overdreven. Als je flexibel bent, probeer eens een dag eerder en/of later!
Richard
Vraag 2: Het maakt niet zo veel uit, je moet ze persoonlijk een keertje meemaken om te bepalen wat jij de fijnste maatschappij vind!
Blijf zoeken naar de goedkoopste vlucht en neem die!
Ik persoonlijk vlieg bijna altijd met Delta (overigens een partner met KLM nu)
Zoek eens via google etc.. naar goekope vliegtickets of iets dergelijks. 438 lijkt me vrij normaal, 900 is een beetje overdreven. Als je flexibel bent, probeer eens een dag eerder en/of later!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Freek,Freek schreef:vraag 2:
eind juni/begin juli zit je in het hoogseizoen. Prijzen zijn dan inderdaad veel hoger. Zelf vlieg ik dit jaar met United, waar ik overigens zeer tevreden over ben. Vanaf 17 juni t/m eind augustus geldt daar het hoogseizoen. Je zou dus eigenlijk buiten deze periode om moeten vliegen. Scheelt al gauw zo'n EUR 250,- per ticket.
Ik heb tot nu toe met KLM, Martinair, US Airways, United Airlines en American Airlines gevlogen. Al kun je die laatste niet echt meerekenen... Was een binnenlandse vlucht van ruim een uur...

United komt bij mij op de eerste plaats. Voordeel bij United vind ik dat je vanaf Amsterdam met een Boeing 767 (naar Chicago) en een Boeing 777 (naar Washington, DC) vliegt. Beide met eigen beeldschermpjes in de stoel voor je. Service is tot nu toe altijd dik in orde geweest.
KLM, Martinair (vliegt beperkt op Amerika) en US Airways waren alle drie ook redelijk tot goed. Men kwam vaak genoeg langs met een versnapering of drinken.
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3662 Weergaves
-
Laatste bericht door Disney-Golf
-