Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

starten in SF/LA of ergens anders

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

starten in SF/LA of ergens anders

Bericht door myste87 »

Hallo,

Volgend jaar willen wij de (klassieke) rondreis door het Zuidwesten doen.

In eerste instantie ben ik echt uitgegaan van een rondje maar door al het lezen op het forum en het bekijken van de routekaartjes zie ik dat er ook andere opties zijn.

Wat vinden jullie "de beste"optie voor start en einde van deze route, die overigens nog lang niet volledig vaststaat.

Wat kleine "voorwaarden" van mijn kant, wij zouden graag disney niet helemaal aan het begin willen hebben en eigenlijk natuur en pret met elkaar af willen wisselen, een van de ideen is daarom om bij Sedona het slide rock state park te bezoeken.

Wij gaan met 2 kinderen van dan 11 en 12 jaar oud, ivm een lichte beperking van de jongste kunnen wij niet al te lange hikes maken (alhoewel ze vorig jaar in Finland 10 km zonder al te grote problemen heeft gelopen). Welke hikes zijn bijvoorbeeld fijn om te lopen met een kind met een lichte beperking (mist in 1 been spierkracht en loopt een beetje moeilijk)

Mijn ideen zijn:
San Francisco - San Francisco
LA - LA
SF - LA
Phoenix - LA

Wat zijn de voors- en tegens van deze opties, wij zijn geen strandgangers dus stranddagen hebben wij niet nodig maar zou bij Phoenix - LA bijv biosphere te doen zijn?

Dag 1 : aankomst San Francisco
Dag 2 : SF, sightseeing + bijkomen; (evt bezoeken alcatraz)
Dag 3 : SF- Yosemite
Dag 4,5 , 6 : Yosemite (evt laatste dag richting DV)
Dag 7 : Yosemite naar Death Valley
Dag 8 : Death Valley naar Las Vegas
Dag 9/10 : Las Vegas (valt waarschijnlijk 1 dag af)
Dag 11: : Las Vegas naar Zion
Dag 12 : Zion
Dag 13 : Zion naar Bryce
Dag 14 : bryce (willen daar graag paardrijden)
dag 15 : Bryce - Monument Valley -Page
Dag 16 : Page -Antilope Canyon - Grand Canyon (is MV - antilope te doen, overnachten in MV lijkt mij erg leuk)
Dag 17 : Grand Canyon
Dag 18 : Grand canyon - sedona?
Dag 19 : Sedona - naar San Diego
Dag 20 : San diego (seaworld)
Dag 21 : San Diego – anaheim (disney)
Dag 22 : Disney
Dag 23 : LA (shoppen)
Dag 24 : ??
Dag 25 : ?? - San Francisco
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: starten in SF/LA of ergens anders

Bericht door hekkie »

myste87 schreef:Wat zijn de voors- en tegens van deze opties, wij zijn geen strandgangers dus stranddagen hebben wij niet nodig maar zou bij Phoenix - LA bijv biosphere te doen zijn?
Biosphere is zeker aan te raden voor kinderen van die leeftijd. Je maakt kennis met het hele ecosystem en het is bijzonder leerzaam ook voor ze.

Ik weet niet waar ze in geïnteresseerd zijn, maar ik kan me voorstellen dat het Kitt Peak National Observatory ook wel iets voor hen kan zijn. Het ligt 56 mijl ten zuidwesten van Tucson.

Het ligt boven op een berg met een geweldig uitzicht en je kunt heel veel van die telescopen van binnen bekijken. Erg leuk en interessant. Ook kun je 's nachts evt. een bezoek brengen.

Ook is het leuk om met de kinderen naar de Old Tucson Moviestudio's te gaan of het Pima Air Museum. Heel indrukwekkend al die vliegtuigen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Allo,
mijn favoriete startplaats is om verschillende redenen Las Vegas ( als die stad past in de route maar dat lijkt in jouw geval wel zo te zijn) :

- al direkt een sfeervolle eerste vakantie-avond
- een ,,kleine" luchthaven, makkelijk en vlug auto af te halen
- vlakbij de strip en door de ,lichten" zit verloren rijden er echt niet in
- las vegas ( het toeristische gedeelte) is een kleine stad ( in vergelijking met bv los angeles), vlot naar motel

Door dit alles verloopt een start in las vegas vlugger en vlotter dan in een grotere stad, en dat is na een lange vlucht en een nog langere dag mooi meegenomen. eventueel zou je las vegas - rondje canyons - yosemite - san francisco- los angeles en terugkeer vanuit san diego in mekaar kunnen boksen.

jacques
Lanni
Amerikafan

Bericht door Lanni »

Ik zou als ik jou was tegen de klok in rijden, zodoende rij je Highway 1 langs de kust aan de goede kant van de weg, en kun je beter kijken.
Als bv van LA naar SF rijd dan zit er links van je eerst nog een andere weghelft en dan pas al dat moois. Rij je van SF naar LA, dan zit de zee gelijk aan je rechterhand!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Phoenix - LA,is de beste manier om het klassieke rondje zuid-west te doen volgens mij.
Eventueel Biosphere meenemen,maar dat is wel erg ver omrijden,en kost te veel tijd in 3 weken.
Lauren
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lauren »

jta schreef:Allo,
mijn favoriete startplaats is om verschillende redenen Las Vegas ( als die stad past in de route maar dat lijkt in jouw geval wel zo te zijn) :

- al direkt een sfeervolle eerste vakantie-avond
- een ,,kleine" luchthaven, makkelijk en vlug auto af te halen
- vlakbij de strip en door de ,lichten" zit verloren rijden er echt niet in
- las vegas ( het toeristische gedeelte) is een kleine stad ( in vergelijking met bv los angeles), vlot naar motel

jacques
Ik vind dat er ook nadelen aan Las Vegas zitten. Je kan er niet rechtstreeks naar toe vliegen. Je komt direct in een enorme hitte en drukte terecht.
Wij zijn zo'n drie weken geleden naar SF gevlogen en zijn daar drie dagen gebleven. Is ons heel goed bevallen. Een heerlijke stad om te zijn en niet zo druk als LA en LV. Je moet toch wennen aan het tijsverschil...
En die eerste vakantieavond Jacques, met twee kinderen denk ik niet dat daar veel van komt. Wij hebben het volgehouden tot 20.00 uur (05.00 Ned. tijd)!!

Groet, Lauren
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Mijn stem zou ook zijn om in SF te beginnen. Het is een leuke stad, geeft wel al meteen een goede "Amerikaanse" indruk en zoals al eerder geschreven, de rit van noord naar zuid op route 1 is beter, dan omgekeerd. Ik zou dan vanaf LV vertrekken, zodat je nog een paar heel leuke dagen aan het einde hebt. Onze kinderen zijn dol op Las Vegas.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
brianelka
Amerika-ontdekker

Bericht door brianelka »

wij zijn ook in San Francisco begonnen. en dat hebben we ons niet beklaagd. van een eerste nacht is zowiezo niet veel sprake. wij vlogen via washington naar sf door. daar was het erg duidelijk waar we bagage moetsen ophalen, en we hebben van de goede heer een stem gekregen, dus even vragen waar we moeten zijn voor de car rentals, en je bent meteen ter plaatse. Van uit de car rentals kregen we meteen een goede uitleg hoe we aan het hotel moesten geraken. Het was toen inmiddels bijna 22u dus al donker. Als je zulke dingen vraagt kan je weinig problemen hebben.
Daarom is SF nog zo'n pluspunt. SF was echt makkelijk om in te rijden. Erg makkelijk om alles te vinden.
Wij waren om 22u30 in het hotel. Dan zijn we nog even gaan wandelen in de straat van ons hotel (van ness avenue) en in nachtwinkel nog ff wat gekocht. dan op de kamer nog iets gedronken en als een blok in slaap gevallen. Dan zou ik minstens 2 volle dagen SF inlassen.

succes ermee
groeten
brian en leen
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Bedankt voor de reacties, het zal waarschijnlijk SF worden waar wij starten en dan nog bedenken of wij het rondje linksom of rechtsom zullen maken.
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Ook wij zouden aanraden om in SF te beginnen. Niet meteen zo warm, mooie stad om te bezichtigen en zelfs eventueel vanaf een airporthotel goed bereikbaar. (met trein, BART)
Daarna inderdaad het rondje eerst naar het zuiden maken (zodat de pacific rechts ligt) over de highway 1 of highway 101. (wij hebben dit jaar gekozen voor 101 omdat dit veel sneller gaat)

Tja... en dan Phoenix. Wij zijn zelf nét terug uit het zuidwesten en waren op 6 juli in Phoenix. We wilden er geen extra dag blijven... bloedheet! Alsof je in een grote föhn terecht komt! Misschien is het niet altijd zo heet... maar voor wat ons betreft... mijdt Phoenix in de zomer!

En nog even een tip voor de vliegreis. Als je met een Europese airline vliegt, heb je vaak de 1e stop op de thuisluchthaven. Daarna meteen rechtstreeks door de naar eindbestemming. Bij de 1e stop ben jezelf en de kinderen nog fit...
Bij een stop in de VS is het vaak veel drukker op de luchthaven en moet je meteen door de douane, dat vergt tijd..... en kans dat je de aansluiting mist.

veel plezier met de planning en de voorpret.
MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wij zijn in LA begonnen en geeindigd

Dit had als voordeel dat we de kustroute van SF naar LA reden en dus aan de zee-kant reden. Bovendien is LA wel een stad waar je je de 1e dag ff rustig kan vermaken, bijv. de Walk of fame bezoeken ofzo

Ik zou persoonlijk nooit in Las Vegas willen beginnen
Ten eerste is het er idd bloedheet, maar je bent geowon ook kapot van het vliegen en de eerste 2 avonden vaak nog vroeg moe.
Las vegas is natuurlijk juist een stad die je 's avonds en 's nachts bekijkt. overdag is het een stuk minder interessant. En ja..als je dan om 10 uur 's avonds alweer moe bent, is dat niet echt handig natuurlijk
Wij hadden Las Vegas in het midden zitten....ff lekker een drukke stad na al die natuurparken en we zaten toen ook allang weer in het goede ritme waardoor we lekker tot 2 uur 's nachts over de Strip konden lopen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Daarna inderdaad het rondje eerst naar het zuiden maken (zodat de pacific rechts ligt) over de highway 1 of highway 101. (wij hebben dit jaar gekozen voor 101 omdat dit veel sneller gaat)
Highway 1 is een van de mooiste wegen van de wereld volgens mij. Ik zou nooit voor de 101 kiezen als ik voor de eerste keer ging, de 1 mag je gewoon niet missen volgens mij, in elk geval niet tot Pismo Beach.

Verder zou ik inderdaad ook niet graag in Las Vegas beginnen, wij liggen de eerste avonden ook om 9 uur plat :lol: Vorig jaar was Vegas onze tweede stop en dit jaar bijna onze laatste, dat voelde een stuk prettiger!
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Wij zijn ook in SF begonnen en via de Highway 1 helemaal naar het zuiden tot San Diego. Ik moet zeggen dat wij SD een van de leukste steden vonden. Ook voor kinderen zeer geschikt. Sea World en de Zoo.Vandaar via de woestijn naar Las vegas. Het is niet zo ver rijden en als je niet te laat vertrekt kom je in de middag aan, zodat (als je erg moe bent) 's middags lekker even kunt bijkomen en 's avonds de Strip op kunt.

Veel plezier met de voorbereidingen
Fan of the U.S.A.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer