Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

zuidwest USA - finale dagplanning - advies logement nodig

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
yvesmaco
Amerika-ontdekker

geen skywalk

Bericht door yvesmaco »

Heb net een heel lang item gelezen over skywalk... en... het is echt niet meer nodig. Officiele foto's zijn getruckeerd, de toegang is veel te duur, zelf foto's nemen mag niet en bovendien zijn er betere/mooiere plaatsen elders in GC.

Dat wordt dus weer even puzzelen...
yvesmaco
Amerika-ontdekker

finale dagplanning - goede adressen voor logement?

Bericht door yvesmaco »

Met oprechte dank aan jullie allen, maar vooral aan Yeehaw die echt wel tijd heeft genomen om mij een super dagplanning te sturen :D

Zie hier mijn finale dagplanning:

22/9: 's avonds aankomst in San Francisco
23/9: eerst brunch in SFO - nadien naar Yosemite NP
logeren in Yosemite NP (Curry village canvas cabin geboekt)
24/9: Yosemite NP
logeren in Yosemite NP (Curry village canvas cabin geboekt)
25/9: Yosemite NP-Tioga Pass road, Lee Vining (Mono Lake), June Lake Loop, Bishop en dan door naar Lone Pine. Alabama Hills en Whitney Portal road.
logeren in buurt van Lone Pine - graag advies
26/9: Lone Pine, Stovepipe Wells (Dunes, Mosaic Canyon), Furnace Creek Visitor Center, Zabriskie Point en dan via 178 langs Artist Drive, Devils Golfcourse en Badwater naar Soshone, Pahrump en naar Las Vegas
logeren in Las Vegas - hotel South Point geboekt
27/9: Las Vegas, bezoek aan Hooverdam
logeren in Las Vegas - hotel South Point geboekt
28/9: van Las Vegas naar Zion NP
logeren in buurt van Zion NP - graag advies
29/9: van Zion NP naar Bryce
logeren in buurt Bryce - graag advies
30/9: van Bryce naar Page. Bezoek Antelope Canyon, Glen Canyon Dam en Horseshoebend overlook.
logeren in buurt Page - graag advies
01/10: van Page naar Grand Canyon South Rim. Korte zijtrip naar Marble Canyon, Navajo Bridge en Lees Ferry ten zuiden van Page op 89A. Dan via de oost ingang van GC naar Desert View voor de eerste onvergetelijke blikken over GC.
logeren in Tusayan - hotel Red Feather Lodge geboekt
02/10: Grand Canyon - de west rim met de shuttle
logeren in Tusayan - hotel Red Feather Lodge geboekt
03/10: van Grand Canyon naar Needles
logement in buurt van Needles - gaan we niet op voorhand boeken
04/10: van Needles naar Santa Barbara
logement in Santa Barbara - graag advies
05/10: Santa Barbara-Solvang-San Luis Obispo-Morro Bay naar Cambria logement aan Moonstone Beach - graag advies
06/10: bezoek aan Hearst Castle - nadien via Big Sur, Point Lobos SR, Carmel naar Monterey. Bezoek Monterey. Nadien van Monterey via Santa Cruz (Boardwalk? Mystery Spot?) naar Half Moon Bay en tenslotte terug naar SF

Wat nu nog?

- Wat Zion en Bryce betreft zou ik graag in de parken zelf logeren, maar niet in een eigen klein tentje. Wat dan wel? Cabins, B&B, motel, hotel,... - budget: max zo'n 130 dollar/nacht.

- Voor de andere locaties (Lone Pine, Page, Santa Barbara, Cambria) geldt zowat hetzelfde maximum budget. Daar zullen we waarschijnlijk best in B&B of hotels logeren?

- Graag concreet advies (goede adressen waar jullie zelf zijn geweest, onbekende adressen,...) voor logement! :wink:
Laatst gewijzigd door yvesmaco op 26 jul 2007, 18:54, 4 keer totaal gewijzigd.
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

South Point in Las Vegas is een prima hotel, lijkt heel erg op The Orleans, maar is nieuwer. Het ligt wel helemaal in zuid-Las Vegas, zo'n 12 km van Mandalay Bay af (begin van de strip).
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

nieuwenoord schreef:
- Heeft iemand ervaring met GC west rim/skywalk? Zijn er ook wandelingen bij die west rim of enkel de skywalk? Ik heb ook gelezen dat er geen foto's mogen genomen worden op de skywalk... echt wel zonde!
De Skywalk is hier ergens over geschreven, schijnt vooral veel geldlichterij te zijn, ver van de Southrim af en niet de moeite waard
ik ben het met Monique eens de Skywalk Grand Canyon is pure geldlichterij en het hoort er gewoon niet thuis. Wat is het volgende een achtbaan over de rand van Grand Canyon past toch niet. Toen ik in 2004 het plan opvatte voor een reis naar de VS heb ik al van de Skywalk gehoord en gelezen en ik wilde er toen ook heel zeker naar toe. Maar door allerlei omstandigheden moest ik mijn reis steeds weer uitstellen. Maar het begin van de bouw en opening van Skywalk werd steeds weer uitgesteld. Ik heb toen echt alles gevolgd over het verloop van de Skywalk want ik wilde er echt naartoe. Toen eind 2006 duidelijk werd dat ik in eerste instantie in juni/juli 2007 mijn geplande reis naar de States zou gaan maken was ik ook blij dat de stand van zaken toen was dat de Skywalk eind maart/begin april 2007 geopend zou worden. Wel nog niet helemaal af maar toch dat kwam dus goed uit. Na de opening van de Skywalk had ik mijn reisschema dus helemaal hierop aangepast en er een hele dag voor uitgetrokken, vanuit Las Vegas met eigen vervoer. De prijs was wel hoog maar ja ik wilde het al jaren zien. Einde april 2007 las ik ergens op internet dat het niet toegestaan was om zelf foto's te maken op de Skywalk. Ik heb toen heel veel gezocht op internet en dit werd dus bevestigd. Toen was het voor miij dus over en uit. Ik heb toen de Skywalk uit mijn route geschrapt. Ik ga geen $75 betalen voor een attractie die eigenlijk ook nog ongepast is, afgezien van de tijd en de benzine die het zou gaan kosten. Ikke niet dus. Ik wil er niet aan mij werken dat zo'n slimme zakenman uit Las Vegas die Indianen weer een keer over de tafel getrokken heeft met deze attractie. Zoals al eerder gezegd wat is het volgende ?

Groet Theo :(
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: geen skywalk

Bericht door tcoppers »

yvesmaco schreef:Heb net een heel lang item gelezen over skywalk... en... het is echt niet meer nodig. Officiele foto's zijn getruckeerd, de toegang is veel te duur, zelf foto's nemen mag niet en bovendien zijn er betere/mooiere plaatsen elders in GC.

Dat wordt dus weer even puzzelen...
Wijze beslissing, heb ik zelf ook genomen om dezelfde redenen.
Heel veel plezier en succes bij de planning van jullie reis.
Het is en blijft leuk al dat gepuzzel.

Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wat bedoel je eigenlijk met: "Die slimme zakenman die de Indianen weer eens over de tafel getrokken heeft"? Heeft hij dat meer gedaan, en zijn daar voorbeelden van? Of is het allemaal de schuld van het kapitaal? Die arme Hualapai toch....
Yeehaw
yvesmaco
Amerika-ontdekker

hotels aan het boeken

Bericht door yvesmaco »

Ik heb gisteren en vandaag toch maar al wat hotels geboekt, want heb al flink moeten zoeken om in de buurt van Grand Canyon te blijven. Het is uiteindelijk niet zo een super hotel heb ik gelezen, maar de locatie heeft de doorslag gegeven.

Blijkbaar zijn de prijzen in San Simeon op het Moonstone beach echt wel hoog. Morgen nog wat verder zoeken voor een hotelletje daar in de buurt.

Daarna volgen nog:
- de parken Zion en Bryce
- de Page
- de Lone Pine
yvesmaco
Amerika-ontdekker

B&B voor Zion en Bryce?

Bericht door yvesmaco »

In Lone Pine Dow Villa Motel geboekt en bevestiging ontvangen. Nu enkel nog logement zoeken voor in of rond volgende 2 parken:
28/9: ZION
29/9: BRYCE

Misschien eens iets van bed & breakfast zoeken? Zou wel weer een leuke afwisseling zijn van de hotels, motels en canvas tenten...
yvesmaco
Amerika-ontdekker

alle logement geboekt

Bericht door yvesmaco »

voila - alles is geboekt, behalve op 3/10
we zullen wel zien hoe ver we geraken dan en het is geen toeristische plaats, dus verwacht ik geen probleem

een advies van mij blijft toch om goed op voorhand te boeken, toch als je zekerheid wil hebben - nu ja, dat is toch een deel van mijn persoonlijkheid

veel plezier allemaal met jullie reizen :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: B&B voor Zion en Bryce?

Bericht door Martin & Marianne »

yvesmaco schreef:In Lone Pine Dow Villa Motel geboekt en bevestiging ontvangen. Nu enkel nog logement zoeken voor in of rond volgende 2 parken:
28/9: ZION
29/9: BRYCE

Misschien eens iets van bed & breakfast zoeken? Zou wel weer een leuke afwisseling zijn van de hotels, motels en canvas tenten...
Had je hier al iets gevonden?
Het allermooiste voor Zion is de Desert Pearl Inn in Springdale.
Voor Bryce kun je in een tipi of cabin slapen bij Ruby's Inn Campground. Of neem het motel ertegenover (is goedkoper dan Ruby's Inn).

Marianne
dirky
Amerika-ontdekker

desert pearl inn

Bericht door dirky »

wij hebben in juli in de Dessert Pearl Inn geweest , het ligt wondermooi en de kamers zijn prachtig, de shuttle stopt voor de deur ze zijn supervriendelijk en als je het vraagt mag je in hun winkel gratis op het internet<;

we hebben ook goed gegeten in springdale lekker buiten op een terras ik zoek de naam nog even op
groeten van dirky
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

In Springdale kan je heerlijk eten bij de Spotted Dog. Net voor de bocht naar de ingang van Zion aan de linkerkant als je uit het dorp komt.
Eefje
Amerika-ontdekker

Bericht door Eefje »

In plaats van in Needles te slapen, kan je misschien overwegen om in Laughlin, Nevada te overnachten...

Wij hebben daar voor 39 dollar in de Golden Nugget geslapen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer