Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ruudenkit
Amerika-ontdekker

yosemite

Bericht door ruudenkit »

Over een week zitten we in S.F. (highway one hebben we dan al 8er de rug).
Vanaf SF gaan we vroeg naar Yosemite (hoe vroeg kunnen jullie ons adviseren?) we hebben helaas maar 1 dag tot onze beschikking in Yosemite, de overnachting vind plaats in Mariposa.
Het idee is om eerst naar visitors centre te gaan en dan een wandeling te maken, in visitors centre overleggen we welke we nemen.
Aan het einde van de dag gaan we met de auto via tunnelview naar glacier point van uitzicht genieten en vandaar naar mariposa.
de dag erna gaan we vanuit mariposa naar sequoia en dan via bakersfield death valley in.
wat vinden jullie "de dag dat seqouai op de planning staat ook doorbrengen in yosemite of toch voor 1 dagje sequouia gaan.
hotels staan vast, mijn metgezellen willen dit niet veranderen
dus "helaas"niet via de Tioga pas"

grtz Ruud
Mijn 1e x keer in USA....hoop dat jullie me een beetje tips kunnen geven
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Omdat jullie maar erg kort in het grote Yosemite National Park zijn, raad ik jullie aan bij het krieken van de dag uit San Francisco te vertrekken naar dit park.
Houd er rekening mee, dat de plaats Mariposa een klein uurtje rijden is vanuit de vallei van het Yosemite NP.
Vanaf Glacier Point tot aan de vallei is circa een uur rijden.
Dit is bij daglicht. Zie ook http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/touring.htm .
Ga dus niet te laat weg bij het Glacier Point, want rijden in het donker is geen pretje. De schemering is kort en de zonsondergang is snel in dit gebied. En donker is echt HEEL ERG donker.
Laat een bezoek aan het Sequoia National Park afhangen van jullie bezoek aan Yosemite. In het zuiden van Yosemite NP staan in de Mariposa Grove ook de forse en hoge bomen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Tja,het is erg kort,en jammer van de Tioga pass,over Sequoia en Bakersfield is een stuk minder mooie route.

Ik zou zelf liever een extra dag Yosemite nemen,om misschien toch iets van de Tioga Road te rijden,en zoals makro al zegt,Mariposa Grove staan ook hoge bomen.

Maar Sequoia is ook mooi.....lastige keuze!

Maar de Tioga Pass,Mono Lake,Bodie en Lone Pine missen om over Bakersfield te gaan.....ik zou het nooit doen. :?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Pete.Z schreef:Maar Sequoia is ook mooi.....lastige keuze!

Maar de Tioga Pass,Mono Lake,Bodie en Lone Pine missen om over Bakersfield te gaan.....ik zou het nooit doen. :?
Beide zijn erg mooi. De meesten gaan echter via de Tioga Pass, ik zou het dan wel eens leuk vinden om niet de route te rijden die iedereen rijdt maar via Sequoia NP, een park die naar mijn mening iets te vaak geschrapt wordt in de (drukke) schema's... :( :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: yosemite

Bericht door hekkie »

ruudenkit schreef:wat vinden jullie "de dag dat sequoai op de planning staat ook doorbrengen in yosemite of toch voor 1 dagje sequouia gaan.
hotels staan vast, mijn metgezellen willen dit niet veranderen
dus "helaas"niet via de Tioga pas"
Verheug je er nou maar gewoon op. De route via Sequoia is evenal het park zelf een fantastische ervaring. Omdat je toch maar 1 dag hebt in Yosemite zul je waarschijnlijk niet via de Mariposa Grove (waar ook grote bomen staan) rijden.

In het Sequoia Park zijn ze ook veel mooier en spectaculairder. Je hebt een grote kans om hier beren te spotten en je kunt er prachtig wandelen. Vergeet niet om de klim naar Moro Rock tedoen. Je hebt daar een fantastisch uitzicht.

Geniet ze van deze mooie route!!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Coyote schreef:
Pete.Z schreef:Maar Sequoia is ook mooi.....lastige keuze!

Beide zijn erg mooi. De meesten gaan echter via de Tioga Pass, ik zou het dan wel eens leuk vinden om niet de route te rijden die iedereen rijdt maar via Sequoia NP, een park die naar mijn mening iets te vaak geschrapt wordt in de (drukke) schema's... :( :wink:

Roland

Sequoia is heel erg mooi,zonder meer,maar de rest van de route via bakersfield?
Ik persoonlijk vind het niet zo,maar goed smaken verschillen.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Pete.Z schreef:Sequoia is heel erg mooi,zonder meer,maar de rest van de route via bakersfield?
Ik persoonlijk vind het niet zo,maar goed smaken verschillen.
Ik denk dat als je de SR-178 in oostelijke richting neemt dat je dan een hele mooie route rijdt i.p.v. helemaal beneden langs. Bij mijzelf staat deze route ook nog hoog op mijn verlanglijstje.

Roland

KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Wij zijn één van diegene die Sequoia laten vallen hebben voor extra tijd in Yosemite. En daar heb ik geen spijt van gehad. Als je iets niet gezien hebt, kan je het ook niet jammer vinden dat je het niet gezien hebt! Juist toch? :lol: En eerlijk gezegd, ik heb die grote dikke bomen in Yosemite gezien, en dan heb ik het ook gezien. Misschien staan er in Sequoia nog dubbel zo dikke en grote, maar dat boeit mij verder niet. Het is maar wat je interesseert hè! Ik loop liever te wandelen met uitzichten over stijle immense rotsen, die als je goed kijkt honderden kleuren vertonen...
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

KellyVG schreef:Wij zijn één van diegene die Sequoia laten vallen hebben voor extra tijd in Yosemite. En daar heb ik geen spijt van gehad. Als je iets niet gezien hebt, kan je het ook niet jammer vinden dat je het niet gezien hebt! Juist toch? :lol: En eerlijk gezegd, ik heb die grote dikke bomen in Yosemite gezien, en dan heb ik het ook gezien. Misschien staan er in Sequoia nog dubbel zo dikke en grote, maar dat boeit mij verder niet. Het is maar wat je interesseert hè! Ik loop liever te wandelen met uitzichten over stijle immense rotsen, die als je goed kijkt honderden kleuren vertonen...
Daar ben ik het mee eens. Ik heb die bomen ook gezien bij Yosemite in de buurt en het "echte" park hoef ik ook niet te zien.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

lelie schreef:
Daar ben ik het mee eens. Ik heb die bomen ook gezien bij Yosemite in de buurt en het "echte" park hoef ik ook niet te zien.
In dat (echte) park zijn ze wel veel mooier en groter en je kan een schitterende wandelingen maken.
Oordeel niet voor je het gezien hebt :wink:
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Rob schreef:
lelie schreef:
In dat (echte) park zijn ze wel veel mooier en groter en je kan een schitterende wandelingen maken.
Oordeel niet voor je het gezien hebt :wink:
Ik oordeel niet hoor... Ik geef gewoon mijn mening. Die bomen kunnen groter en mooier zijn. Maar het boeit mij gewoon niet. En in Yosemite kan je ook heel wat mooie wandelingen maken...
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Precies! General Sherman is echt niet te overtreffen! Als je van Sequoia NP komt neem dan de weg over Porterville naar Bakersfield en dan die 178 zoals Roland vermeldde. Mooie weg en ik zie op de nieuwe kaart dat er zelfs al een stukje snelweg ligt.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Yeehaw schreef:Precies! General Sherman is echt niet te overtreffen! Als je van Sequoia NP komt neem dan de weg over Porterville naar Bakersfield en dan die 178 zoals Roland vermeldde. Mooie weg en ik zie op de nieuwe kaart dat er zelfs al een stukje snelweg ligt.
Volgend jaar wil ik dit stuk inplannen. Tioga Pass heb ik al 2x gereden, deze weg nog niet. Dit jaar ging iedereen over de Tioga Pass, volgend jaar allemaal via de SR-178?? Gaan we die weg eens promoten. :wink: :lol:

Roland

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Coyote schreef: Volgend jaar wil ik dit stuk inplannen. Tioga Pass heb ik al 2x gereden, deze weg nog niet. Dit jaar ging iedereen over de Tioga Pass, volgend jaar allemaal via de SR-178?? Gaan we die weg eens promoten. :wink: :lol:

Roland
Probeer ik al langer :lol: het is echt een schitterende route.
Vanaf Bakersfield volg je eerst de Kernriver, dit stuk heeft wel veel SSSSbochten 8) zeker in het voorjaar vindt je er veel wildflower.
Vanaf Lake Isabella krijg je dan eerst een stukje Klein Zwitserland en vervolgens een heel stuk met schitterende Joshua Tree's, volgens mij nog meer als in Joshua Tree NP.
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Weet er iemand nog een mooie route om te rijden vanuit El Portal naar SF?
Ik heb het iedee dat daar niet heel veel spannends meer zit?
brianelka
Amerika-ontdekker

Bericht door brianelka »

wij zijn ook heel vroeg vetrokken uit sf naar yosemite. althans dat dachten we. 8u45 bleek niet vroeg genoeg, zeker omdat we in el portal (een twintigtal minuten van de ingang van het park) niet echt haast hebben gemaakt om naar het park te gaan.
We hadden dus wat weinig tijd voor yosemite. Hoewel we met vernall falls wel een mooie hike gedaan hebben.
1 dag yosemite vinden wij wel genoeg, omdat we de dag nadien naar death valley reden en het eerste deel van die trip reden we door de tioga pas. Dan zie je ook nog een groot stuk van het park.

Dus 1 dag vindne wij genoeg, maar dan wel niet treuzelen zoals wij gedaan hebben. zeker als je in mariposa slaapt. Als je nog kan zou ik dat toch veranderen naar el portal ofzo, of in het park zelf (natuurlijk wel duurder). Cedar Lodge in el portal was een leuk motel/hotel, met een leuke diner en een mooi buitenzwembad, waar het heerlijk was om om 23u nog verfrissing te zoeken.

good luck
brian en leen
ruudenkit
Amerika-ontdekker

sr178

Bericht door ruudenkit »

wij nemen de SR178 op advies van jullie
ik laat wel weten wat ik ervan vond.
is in elk geval een binnenbochie :-)

bedankt voor de tip
Mijn 1e x keer in USA....hoop dat jullie me een beetje tips kunnen geven
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Re: sr178

Bericht door Coyote »

ruudenkit schreef:wij nemen de SR178 op advies van jullie
Ha, goedzo! :doublethumb:

Ben benieuwd wat jij van deze weg vindt aangezien ik 'm volgend jaar (hoogstwaarschijnlijk) ga rijden.

Roland

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: sr178

Bericht door hekkie »

ruudenkit schreef:wij nemen de SR178 op advies van jullie
Kijk maar eens in dit topic. Heb je in elk geval een idee hoe de weg en e omgeving er een beetje uitziet.

Ik kan de 178 in ieder geval van harte aanbevelen. Hij is prachtig.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Hoi hoi,
Even over sequoia, niet alleen de bomen zijn er prachtig maar ook de rest van de omgeveing is schitterend, en inderdaad is het vaak jammer dat het het door gestreept word door tijd gebrek, maar er moeten soms keuzes gemaakt worden.
Heel vroeg vertekken uit SF houd rekening met druk verkeer in SF. Als je inderdaad optijd vertrekt kan je best een hoop zien in Yosemite, je zal keuzes moeten maken wat je wil zien maar je kan wel een goede indruk op doen. En dan ga je je volgende reis er gewoon weer heen :wink:
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer