Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Florida 2008
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Florida 2008
Wij kwamen tot de ontdekking dat de kinderen volgend jaar 2 weken en 1 dag mei vakantie hebben.
Een mooie gelegenheid om naar Florida te gaan. We vertrekken 25 april naar Miami. 28 april schepen we in op de Majesty of the Seas voor een korte cruise naar de Bahama's en Key West. 2 mei komen we weer terug in Miami en dan hebben we nog 9 dagen om Florida te verkennen. Op 11 mei vliegen we vanuit Orlando weer naar Brussel.
Natuurlijk willen we ook een paar parken aan doen in Orlando.
Aan de westkust van Amerika kan ik bijna reisleidster spelen maar over Florida weet ik helemaal niets.
Wie heeft tips?
Een mooie gelegenheid om naar Florida te gaan. We vertrekken 25 april naar Miami. 28 april schepen we in op de Majesty of the Seas voor een korte cruise naar de Bahama's en Key West. 2 mei komen we weer terug in Miami en dan hebben we nog 9 dagen om Florida te verkennen. Op 11 mei vliegen we vanuit Orlando weer naar Brussel.
Natuurlijk willen we ook een paar parken aan doen in Orlando.
Aan de westkust van Amerika kan ik bijna reisleidster spelen maar over Florida weet ik helemaal niets.
Wie heeft tips?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Geen idee, of je mijn Florida reisverslagen al hebt gelezen, misschien heb je er wat aan:
http://orlando2006nl.blogspot.com/
http://westflorida2006nl.blogspot.com/
http://florida2007nl.blogspot.com/
en in mijn hoofdblog beschrijf ik een weekend Miami op 12 en 13 juni 2004. Veel plezier met plannen!
http://orlando2006nl.blogspot.com/
http://westflorida2006nl.blogspot.com/
http://florida2007nl.blogspot.com/
en in mijn hoofdblog beschrijf ik een weekend Miami op 12 en 13 juni 2004. Veel plezier met plannen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Caroline,
Wat geweldig dat jullie volgend jaar ook weer gaan en wat een supertrip heb je geboekt.
De eerste 3 dagen zou ik gebruiken voor Miami en Miami Beach met evt. een uitstapje naar de Everglades. Als je weer terug bent in Florida kun je nog wel een leuk rondje maken hoor door deze Sunshine State en een paar van de pretparken bezoeken.
Cape Canaveral is ook een aanrader om met de kinderen te bezoeken. Verder vind ik de westkust langs de Golf van Mexico met zijn spierwitte stranden, leuke plaatsen en natuurgebieden een stuk mooier om te bezoeken dan de Atlantische kust. Sanibel Island en Sarasota zijn aanraders bijvoorbeeld.
Succes met de planning.
Groetjes Marjan
Wat geweldig dat jullie volgend jaar ook weer gaan en wat een supertrip heb je geboekt.
De eerste 3 dagen zou ik gebruiken voor Miami en Miami Beach met evt. een uitstapje naar de Everglades. Als je weer terug bent in Florida kun je nog wel een leuk rondje maken hoor door deze Sunshine State en een paar van de pretparken bezoeken.
Cape Canaveral is ook een aanrader om met de kinderen te bezoeken. Verder vind ik de westkust langs de Golf van Mexico met zijn spierwitte stranden, leuke plaatsen en natuurgebieden een stuk mooier om te bezoeken dan de Atlantische kust. Sanibel Island en Sarasota zijn aanraders bijvoorbeeld.
Succes met de planning.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk! Wie weet komen we elkaar wel tegen. Wij zijn tussen 26 april en 9 mei in Orlando te vinden.
En ik ga je natuurlijk vertellen dat je wat attractieparken in Orlando moet gaan bezoeken.
Wij zijn afgelopen mei in Disneyworld (4 pretparken en 2 zwemparken), Universal Studios (2 parken) en Seaworld geweest. Stuk voor stuk hartstikke leuk; al vonden we Disney wel het leukst! Mijn favoriete Disneypark is Animal Kingdom, maar de andere drie zijn ook aanraders.
Neem anders eens een kijkje op het Florida forum (http://www.floridaforum.nl), daar vind je veel meer Florida-specifieke informatie dan hier
En ik ga je natuurlijk vertellen dat je wat attractieparken in Orlando moet gaan bezoeken.
Wij zijn afgelopen mei in Disneyworld (4 pretparken en 2 zwemparken), Universal Studios (2 parken) en Seaworld geweest. Stuk voor stuk hartstikke leuk; al vonden we Disney wel het leukst! Mijn favoriete Disneypark is Animal Kingdom, maar de andere drie zijn ook aanraders.
Neem anders eens een kijkje op het Florida forum (http://www.floridaforum.nl), daar vind je veel meer Florida-specifieke informatie dan hier

Laatst gewijzigd door Marjol op 27 jul 2007, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hé leuk, Carola! Geweldig vooruitzicht! Zo'n cruise lijkt me ook wel een heel leuke ervaring, dat heb ik nog nooit gedaan.
Ik kan Miami erg aanraden, ik vind het een geweldige stad. Neem dan een hotel op Miami South Beach, erg gezellig! In die 2 dagen voorafgaand aan de cruise kun je de stad prima verkennen.
Ik vind ook de westkust van Florida erg mooi, wij hebben een week vertoefd in Sarasota, maar er zijn zoveel mooie plekjes.
Met kinderen in de leeftijd zoals de jouwe, kan ik de pretparken Busch Gardens (in Tampa, aan de westkust) en Universal Islands of Adventure erg aanbevelen. Mooie attracties, heel mooi aangelegde pretparken, en iets heel anders dan de parken in onze omgeving in Nl, Be en Du. Disney is ook erg leuk, maar ik zou dan wel kiezen voor Animal Kingdom en Epcot bijvoorbeeld, want die lijken helemaal niet op de parken in Californie en Parijs.
Kennedy Space Center is ook super, zou ik niet overslaan als je er tijd voor hebt.
En verder niet vergeten te shoppen natuurlijk! In Estero, aan de westkust vlakbij Ft. Myers ligt een prachtige outlet, maar ook in Orlando liggen er genoeg, net als de vele shoppingmalls.
Veel voorpret alvast!
Ik kan Miami erg aanraden, ik vind het een geweldige stad. Neem dan een hotel op Miami South Beach, erg gezellig! In die 2 dagen voorafgaand aan de cruise kun je de stad prima verkennen.
Ik vind ook de westkust van Florida erg mooi, wij hebben een week vertoefd in Sarasota, maar er zijn zoveel mooie plekjes.
Met kinderen in de leeftijd zoals de jouwe, kan ik de pretparken Busch Gardens (in Tampa, aan de westkust) en Universal Islands of Adventure erg aanbevelen. Mooie attracties, heel mooi aangelegde pretparken, en iets heel anders dan de parken in onze omgeving in Nl, Be en Du. Disney is ook erg leuk, maar ik zou dan wel kiezen voor Animal Kingdom en Epcot bijvoorbeeld, want die lijken helemaal niet op de parken in Californie en Parijs.
Kennedy Space Center is ook super, zou ik niet overslaan als je er tijd voor hebt.
En verder niet vergeten te shoppen natuurlijk! In Estero, aan de westkust vlakbij Ft. Myers ligt een prachtige outlet, maar ook in Orlando liggen er genoeg, net als de vele shoppingmalls.
Veel voorpret alvast!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Benno23
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij gaan in september voor het eerst naar Florida, dus daar kan ik je niet echt mee helpen. Wat misschien wel leuk is, is om eind september een blik op ons liveverslag te werpen. Wij gaan namelijk ook met de Majesty of the Seas naar de Bahama's en Key West. Ik heb al veel Amerikaanse reviews hierover gelezen, (http://www.cruisecritic.com), maar een verslag door Nederlandse ogen, is redelijk zeldzaam. Dus als je het leuk vindt (adres staat hieronder) ...
http://benenjen.wordpress.com
2007: Noordoosten, Florida en Bahama's
2006: Westkust, Canada en Hawaii
-
- Amerika-expert
Bedankt allemaal voor jullie info!
Ben, waar ik nieuwsgierig naar ben is de dresscode op de Majesty of the Seas. Het lijkt me erg leuk om eens een avondje in gala te dineren, maar alleen als dat gebruikelijk is. Als iedereen gewone kleren aan heeft hoef ik echt niet zo nodig in gala.
Ik zal met veel interesse jullie verslag lezen.
Carola
Ben, waar ik nieuwsgierig naar ben is de dresscode op de Majesty of the Seas. Het lijkt me erg leuk om eens een avondje in gala te dineren, maar alleen als dat gebruikelijk is. Als iedereen gewone kleren aan heeft hoef ik echt niet zo nodig in gala.
Ik zal met veel interesse jullie verslag lezen.
Carola
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Toen wij met Carnival een cruise maakten was het merendeel van de dames wel in het lang gekleed. Ik denk, dat Royal Caribbean hetzelfde is, dat is zelfs nog een iets meer upscale cruise line.
- Benno23
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Voor zover ik weet is er op deze cruise één avond 'Captain's diner' en dan wordt er van je verwacht dat je netjes bent. Amerikanen schijnen dan ook helemaal opgedirkt te komen, dus in galakleding val je niet uit de toon. Deze avond gaan wij waarschijnlijk overslaan, je kan ook in een buffetrestaurant eten, want wij hebben geen zin om speciaal daarvoor hele nette kleren mee te nemen. De andere avonden zijn wat minder formeel, maar wordt gewone nette kleding wel op prijs gesteld.
http://benenjen.wordpress.com
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Op die gala avond hoef je je niet helemaal op te dirken, hoor, gewoon nette kleding mag ook. Ik zou hem niet overslaan, want als het zo is als bij Carnival is dat de avond met het lekkerste eten.
-
- Amerika-expert
Het lijkt me net leuk om zo'n avond in gala mee te maken. Hier in Nederland heb ik die gelegenheid nooit.Petra/VS schreef:Op die gala avond hoef je je niet helemaal op te dirken, hoor, gewoon nette kleding mag ook. Ik zou hem niet overslaan, want als het zo is als bij Carnival is dat de avond met het lekkerste eten.
Carola
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het is zeker de moeite waard om naar Disneyworld te gaan. Dat is zoveel groter, dan de andere twee Disney locaties! Behalve de vier "gewone" parken heb je ook nog twee waterparken en Downtown Disney. De Magic Kingdom lijkt het meest op Disneyland Anaheim (ben niet in Parijs geweest), dus je zou dat kunnen overslaan en je op de andere 3 parken concentreren. Vooral Epcot en Animal Kingdom zijn heel anders.
-
- Amerika-expert
Hey leuke vooruitzichten zeg!
En ook nog even cruisen. Dat wordt vast genieten.
Op de Gala avond zul je inderdaad mensen keurig in pak zien, maar ook gewoon net geklede mensen zien.
De Majesty of the Seas is niet 1 van de grootste schepen, maar meestal zijn dat de schepen voor een cruise korter dan een week niet. Hij is ook al wat langer in de vaart, maar het zal zeker heel erg leuk worden.
Royal Caribbean is wel 1 van de "sjeikere" cruisemaatschappijen en dat is vaak ook aan de schepen te zien.
http://www.royalcaribbean.com/multimedi ... assCode=SS
Wij zijn in 2004 naar Nassau in de Bahama's geweest met een cruise en vond het er erg leuk. Heb daar met dolfijnen gezwommen en vond het echt een geweldige ervaring. Je kan er ook met stingrays zwemmen en naar een soort van Bounty strand. Alle drie leuk om te doen.
Ook heb je er het Atlantis hotel. Op de boot kun je er vast een dagtrip naar toe boeken en kun je gebruik maken van het supersonische zwembad van het hotel. Met een glijbaan (gesloten glazen tunnel) door het haaienbassin heen
Zelf vindt ik van Florida de west kust veel mooier dan de Oostkust. Dus zou zeker via die kant naar het noorden rijden. Met Naples en Fort Myers en Clearwater Beach onderweg als stops. Van alle parken vindt ik Animal Kingdom het leukste. Ook vond ik Bush Gardens bij Tampa erg leuk.
Disney World vond ik veel lijken op het disney park in Parijs. Dus als je keuzes moet maken zou ik die overslaan en voor een ander park gaan.
Groetjes Petra
En ook nog even cruisen. Dat wordt vast genieten.
Op de Gala avond zul je inderdaad mensen keurig in pak zien, maar ook gewoon net geklede mensen zien.
De Majesty of the Seas is niet 1 van de grootste schepen, maar meestal zijn dat de schepen voor een cruise korter dan een week niet. Hij is ook al wat langer in de vaart, maar het zal zeker heel erg leuk worden.
Royal Caribbean is wel 1 van de "sjeikere" cruisemaatschappijen en dat is vaak ook aan de schepen te zien.
http://www.royalcaribbean.com/multimedi ... assCode=SS
Wij zijn in 2004 naar Nassau in de Bahama's geweest met een cruise en vond het er erg leuk. Heb daar met dolfijnen gezwommen en vond het echt een geweldige ervaring. Je kan er ook met stingrays zwemmen en naar een soort van Bounty strand. Alle drie leuk om te doen.
Ook heb je er het Atlantis hotel. Op de boot kun je er vast een dagtrip naar toe boeken en kun je gebruik maken van het supersonische zwembad van het hotel. Met een glijbaan (gesloten glazen tunnel) door het haaienbassin heen

Zelf vindt ik van Florida de west kust veel mooier dan de Oostkust. Dus zou zeker via die kant naar het noorden rijden. Met Naples en Fort Myers en Clearwater Beach onderweg als stops. Van alle parken vindt ik Animal Kingdom het leukste. Ook vond ik Bush Gardens bij Tampa erg leuk.
Disney World vond ik veel lijken op het disney park in Parijs. Dus als je keuzes moet maken zou ik die overslaan en voor een ander park gaan.
Groetjes Petra
-
- Amerika-expert
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Disneyworld bestaat uit vier parken. Jij duidt waarschijnlijk op het Magic Kingdom. Dat lijkt inderdaad qua opzet op Disneyland Parijs, maar er zijn toch veel verschillende attracties.Staceybeesie schreef:Hey leuke vooruitzichten zeg!
Groetjes Petra
De andere drie Disney parken zijn totaal anders dan die in Parijs. Je hebt de MGM Studios, die een paar dezelfde attracties heeft als de Studios in Parijs, maar toch echt heel anders is. En dan heb je Epcot en Animal Kingdom, die helemaal nieuw zijn.
Animal Kingdom was mijn persoonlijke favoriet afgelopen jaar, met de Studios op een tweede en Epcot op een derde plaats. Ik vond ze alledrie leuker dan de beide Universal parken en Seaworld.
Op mijn weblog kun je alles over ons pretparkenbezoek in Orlando van afgelopen mei lezen.
-
- Amerika-expert
-
- Amerika-ontdekker
Ook wij zijn NU al bezig onze reis voor 2008 aan het plannen, deze keer mét zoontje erbij
2 jaar geleden dus naar Orlando geweest (vooral voor de pretparken en de nabije omgeving), in oktober eventjes naar Las Vegas en we plannen om eind juni 2008 een 14-daagse te doen naar Orlando....
Groetjes Hilde !

2 jaar geleden dus naar Orlando geweest (vooral voor de pretparken en de nabije omgeving), in oktober eventjes naar Las Vegas en we plannen om eind juni 2008 een 14-daagse te doen naar Orlando....
Groetjes Hilde !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4246 Weergaves
-
Laatste bericht door Vlinder72
-