Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis southwest in oktober, allemaal vragen.....

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bazeman
Amerika-newbie

Rondreis southwest in oktober, allemaal vragen.....

Bericht door Bazeman »

Hallo,

Wij zijn van plan om aankomende oktober een rondreis van 4 weken in het zuidwesten van amerika te maken. Het is voor ons de eerste keer, dus er zijn veel vragen :P
Ik heb al een hoop dingen gelezen maar sommige dingen zijn mij nog niet helemaal duidelijk en zou graag jullie antwoorden daarover ontvangen... :)

Ten eerste hoe zit het nou precies met de national parks??? Moet je daar in verblijven, in een motel/hotel of kun je ook in een klein stadje daarbuiten verblijven en dan overdag met de auto naar het aanliggende park rijden?? Ik heb even op xanterra gekeken, maar daar kan ik bv voor de north rim voor oktober niet meer boeken en ze zijn al dicht vanaf half oktober :? Is het park dan nog wel toegangbaar???

Ten tweede willen we eigenlijk niets boeken qua motels/hotels en ons laten verassen door het aanbod en wat we tegenkomen. Op wat voor bedrag moet ik gemiddeld rekenen per overnachting??? Ik wil op maximaal $100 gemiddeld uitkomen, is dit haalbaar of zou het lager kunnen?? We zijn niet geintereseerd in al teveel luxe en toestanden. Een paar luxe overnachtingen is wel leuk, maar verder mag het vrij simpel zijn. Zijn er bv campings rondom de NP's waar je een complete tent kunt huren???

Ik weet het het zijn veel vragen en er zullen er vast nog wel een paar komen en daarom wil ik jullie alvast bedanken voor de moeite 8) :wink:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Rondreis southwest in oktober, allemaal vragen.....

Bericht door Rob »

Bazeman schreef:Hallo,

Wij zijn van plan om aankomende oktober een rondreis van 4 weken in het zuidwesten van amerika te maken. Het is voor ons de eerste keer, dus er zijn veel vragen :P
Ik heb al een hoop dingen gelezen maar sommige dingen zijn mij nog niet helemaal duidelijk en zou graag jullie antwoorden daarover ontvangen... :)

Ten eerste hoe zit het nou precies met de national parks??? Moet je daar in verblijven, in een motel/hotel of kun je ook in een klein stadje daarbuiten verblijven en dan overdag met de auto naar het aanliggende park rijden??
Kan beide, in het park heeft het voordeel dat je wat gemakkelijker een sunrise of sunset kan meepakken, waarschijnlijk kan je in oktober ook wel zonder reserveren een plekje in het park vinden
Ik heb even op xanterra gekeken, maar daar kan ik bv voor de north rim voor oktober niet meer boeken en ze zijn al dicht vanaf half oktober :?
15 oktober gaan ze dicht
Is het park dan nog wel toegangbaar???
Zolang er geen sneeuw ligt kan je het park in anders is de weg bij Jacob Lake afgesloten, de zuiodrim is het hele jaar open.
Ten tweede willen we eigenlijk niets boeken qua motels/hotels en ons laten verassen door het aanbod en wat we tegenkomen. Op wat voor bedrag moet ik gemiddeld rekenen per overnachting??? Ik wil op maximaal $100 gemiddeld uitkomen, is dit haalbaar of zou het lager kunnen?? We zijn niet geintereseerd in al teveel luxe en toestanden. Een paar luxe overnachtingen is wel leuk, maar verder mag het vrij simpel zijn.
Voor $ 100 moet lukken waarschijnlijk nog wel minder
Zijn er bv campings rondom de NP's waar je een complete tent kunt huren???
Nee, wel cabins (blokhutten) daar staan alleen bedden in je moet dus zelf voor slaapzak en kussen zorgen, kookgerei/toestel is er ook niet dus of zelf meenemen of uit eten :lol:

Ik weet het het zijn veel vragen en er zullen er vast nog wel een paar komen en daarom wil ik jullie alvast bedanken voor de moeite 8) :wink:
Bazeman
Amerika-newbie

Bericht door Bazeman »

Bedankt voor de antwoorden.

Ik begrijp dus dat we zomer en winter kleding mee moeten gaan nemen... :) In california langs de kust is het nog wel rond de 20graden toch in oktober???

Dan nog een andere vraag. Kunnen we de auto beter daar regelen of zijn de prijzen hetzelfde als je het hier al doet??? Ik heb ook gezocht op google enzo of er hybrid auto's the huur zijn maar heb er niks over gevonden. Iemand enig idee???? Ik dacht dat ze in california zou vooruitstrevend waren qua milieu??? :wink:
Peter91
Amerika-ontdekker

Bericht door Peter91 »

kijk eens op http://www.motel6.com goedkope motels heb er geen evaringen mee. maar zeker de moeite waard om uit te proberen ze hebben veel vesitgingen voor $40 per nacht en $6 toeslag voor elk volgende persoon voor $60 kan je er met een gezin van 4 mensen terecht het is geen luxe hotel maar wel met alle basisvoorzieningen
Let er wel op dat op sommige plekken zoals San fransico en zeker in het hoogseizoen het 50% duurder kan zijn maar op sommige plekken is het ook weer 25% goedkoper
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bazeman schreef:Dan nog een andere vraag. Kunnen we de auto beter daar regelen of zijn de prijzen hetzelfde als je het hier al doet???
Het is sowieso normaal gesproken voordeliger om de auto vooraf in Nederland of via internet te boeken.

Niet al te duur zijn o.a.:
Hotelplan (reisgids)
http://www.usareisen.de
http://www2.hertz.nl/anwb/

Zo maar wat tips....... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bazeman
Amerika-newbie

Bericht door Bazeman »

Bedankt voor alle tips. Ga er vanavond zeker mee aan de slag.

Iemand nog info over de hybrid auto's???? :wink:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Vraag in elk hotel om een AAA discount (triple A discount, AAA is de Amerikaanse ANWB.). Die is 10%. Komt nog wel tax bij. Alle hotels die wij bezochten gaven een AAA discount. Zelden werd om een lidmaatschapkaart gevraagd en vraag ook om een gratis upgrade. Zeker in october wordt die vaak gegeven. Voor je naar de desk gaat loop eerst eens in het hotel rond en kijk welke kamer je wilt hebben. Doen wij altijd en noemen dan het nummer van de kamer. Niet te dichtbij (maar ook niet te ver weg) van de ijsblokjesmachine.
Yeehaw
samantha81
Amerika-ontdekker

Bericht door samantha81 »

Hallo Bazeman,
Wij vertrekken pas 15 oktober voor onze rondreis in het zuidwesten van 3 weken.
Het is dus zowel winter als zomerkleding mee nemen maar we kopen daar ook veel. Neem gewoon standaarddingen mee zoals je winterjas en evt een das en handschoenen (voor de echte kouwkleum zoals ik :lol: )
en wat zomerkleding. winkels genoeg daar.
Verder hebben wij alleen onze hotel in SF geboekt omdat we daar landen en in DV omdat er maar weinig kamers vrij waren en we perse in stovepipe wells wilden overnachten. Voor de rest hebben we niks geboekt en zien ter plekke wel.
Groetjes Samantha
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer