Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning reistijden (aankomst-vertrek) NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
digitaal
Amerika-ontdekker

Planning reistijden (aankomst-vertrek) NYC

Bericht door digitaal »

Hi,

Ik heb een paar dringende vragen en hoop op jullie ondersteuning.
Mijn gegevens: vertrek vanuit Amsterdam met Singapore Airlines naar New York-Newark.

Hoeveel reistijd moet ik reserveren voor aankomst:
• inchecken A'dam (2 of 3 uur? van tevoren)
• afhandeling bagage, douane etc. op Newark International Airport
• openbaar vervoer - via Newark Rail Link Station naar Penn Station (volgens brochure ± 20 min en kost 11,55 dollar)
• Penn Station naar hotel (Belvedere op 8th avenue/50th street) te voet, metro of taxi?

Hoeveel reistijd moet ik reserveren bij vertrek vanaf New York-Newark. Is bv de inchecktijd hetzelfde als in A'dam?

Kan ik op airport ook NewYork-pas kopen?

Note voor Dennis: compliment voor de (technisch) goede en (grafisch) mooie website. Ik ben zelf beroepsmatig betrokken bij het ontwerpen en bouwen van sites.
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

je moest altijd 2 uur van te voren op Schiphol zijn, maar ik geloof dat is veranderd in 3 uur na 9-11.

Afhandeling bagage en douna in Newark zal afhangen van het moment van de dag/aantal binnenkomende vluchten. In Schiphol is dat ong. 1 tot 2 uur. Zal daar denk ik ook wel zo iets zijn.
Tom
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom »

Ik weet niet hoe laat je in Newark aankomt, maar toen ik eind januari aankwam stond ik binnen een half uurtje met m'n bagage buiten. Dat was erg snel, maar er waren ook niet veel andere vluchten die aankwamen.

En van Newark naar Penn station is idd ongeveer 20 minuten en kost 11,55 dollar.
Texas Cowboy
Amerikafan

Bericht door Texas Cowboy »

Volgens de vliegmaatschappijen moet je 3 uur vantevoren op Schiphol zijn. Dit is meestal ook pas de openingstijd van de incheckbalie. Als je er 3 uur vantevoren bent sta je wel redelijk vooraan in de rij. 2 uur vantevoren is ook geen probleem. Officieel sluiten de meeste balies 45 min. voor de schemavertrektijd. Zorg dus in ieder geval dat je ruim voor die tijd aan de beurt bent. Als je ook nog een beetje Tax Free wilt shoppen is 3 uur vantevoren inchecken wel verstandig. Je kunt alleen beter in Amerika gaan shoppen, is over het algemeen nog stuken goedkoper dan Tax Free in Nederland.

Newark weet ik niks van, ben ik nooit geweest!

Succes,

Haye
EnjoyingTheAmericanLife
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Newark

Bericht door EnjoyingTheAmericanLife »

Hey!

Zelf ben ik een paar weken geleden van Newark naar Atlanta gevlogen, en het inchecken is daar redelijk snel.
Maar van de pendelen naar stations weet ik niet veel. Op JFK zelf heb ik de Shuttle genomen, het is wel delen met anderen, maar goedkoper. Als je van het station naar hotel wil kost ook nog eens geld. Met de shuttle en 5 personen was ik $15 p.p. kwijt. (Shuttle is bij ground transportation).
Verder, op Newark is bijna niks te doen.....dus als je daar weer moet opstappen, zou ik toch niet al te vroeg komen. Misschien is het met internationale vluchten anders, en hebben ze dan wel tax free daar.
Te voet wil je niet gaan met bagage in New York, de metro al helemaal niet, taxi is okay. Voor een persoon wel wat aan de prijzige kant.

Marianke
Aim at heaven and you will get earth thrown in. Aim at earth and you get neither.
Hydrotherion
Amerikafan

Bericht door Hydrotherion »

afhandeling bagage, douane etc. op Newark International Airport
Het is verrassend een zeer mooie en moderne luchthaven zeker in vergelijking met bv.JFK.
Douane is zeer snel maar dit is afhankelijk van de hoeveelheid passagiers en ook of je douanepapieren die je in je vliegtuig krijgt volledig hebt ingevuld dus zeker je pen niet vergeten. :wink: OOk de adres van het hotel niet vergeten en de achterkant van de groene papier intevullen. Als je terug gaat moet je zeker de Diner achtige restaurant proberen ze hebben goede milkshakes! :D

Als je terug naar huis gaat moet je zeker drie uur van tevoren arriveren gewoon voor de zekerheid want het inchecken duurt ook weer afhankelijk van het aantal passagiers ongeveer een uur.

openbaar vervoer - via Newark Rail Link Station naar Penn Station (volgens brochure ± 20 min en kost 11,55 dollar)

Ik heb ook helaas geen ervaring met de rail. Ik neem de NJ taxi.

Penn Station naar hotel (Belvedere op 8th avenue/50th street) te voet, metro of taxi?

Je zit ongeveer 20 blocks van het hotel. En afhankelijk van hoeveel koffers en familieleden zoals kinderen je meeneemt kan je beter niet te voet gaan. Ga je dit toch doen denk ik dat je er ongeveer een uur of mischien zelfs twee over doet want je zal toch veelvuldig stoppen en eventjes rond kijken,he! :wink:

Taxi is comfortabel en duur maar je raakt dan wel vlot bij je hotel.

Als je ieder maar 1 koffer hebt en je neit teveel geld wilt uitgeven dan zou ik de subway nemen.Dat is gewoon beneden de station dus vlot te bereiken. Eerst een metrokaart kopen. Neem de rode #1,#2 of #3 trein tot times square(42nd street). Nu als je uit de subway komt dan moet je proberen de Toys R'us speelgoed winkel te vinden(niet moeilijk tis een zeer opvallende winkel) Als je de winkel aan je rechterkant houdt dan kijk je naar het noorden. Nu moet je dus naar links naar 8th avenue lopen en daarna nog 6 blocks naar het noorden lopen. Als je goed loopt op 8th avenue dan moet je op een bepaald moment een brandweer kazerne tegenkomen. Op 48th street moet je hotel links van je liggen in een zijstraatje. Op de hoek van die zijstraatje is een Deli en daar tegen over is een supermarkt(boven allerlei warme gerechten en beneden een supermarkt).
Nog een kenmerk is dat in verlengde van 48th street en op 50m van het hotel de Walter Kerr theater ligt.(dus als je van zuid naar noord loopt ligt de theater aan je rechterkant.)

Kan ik op airport ook NewYork-pas kopen?
Beste is om niet te lang in de luchthaven te blijven. :wink: Ik zou het eens vragen in het hotel of ga gewoon naar de eerste attractie die je wilt bezoeken en koop het daar of misschien de Times Square visitor center proberen.

Veel plezier met je vakantie. 8)
Saskia
Amerika-ontdekker

Bericht door Saskia »

Op de eerste plaats complimenten voor je keuze: met Singapore Airlines naar New York. Geweldig!

2 uur van te voren inchecken is echt voldoende. Ze doen er niet eens moeilijk over als je zelfs later incheckt.

Binnen een half uur heb je zeker wel je bagage.

Ik kies altijd voor een taxi van NewArk naar New York. Je doet er ongeveer 3 kwartier over. Kosten iets van 40 dollar? Weet het niet meer precies. Maar de prijzen staan vast en zijn bij de taxiplaats op te vragen. Je kunt er dus niet de mist mee in gaan.

Succes en veel plezier!

Saskia
digitaal
Amerika-ontdekker

Bericht door digitaal »

"Hydrotherion", wederom bedankt voor je uitvoerig advies. Je hebt me al eerder goed geholpen. Ook alle anderen bedankt.
Tips blijven welkom.
Hydrotherion
Amerikafan

Bericht door Hydrotherion »

Digitaal zegt:
"Hydrotherion", wederom bedankt voor je uitvoerig advies. Je hebt me al eerder goed geholpen. Ook alle anderen bedankt.
Tips blijven welkom.

you're welcome! :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer