Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Knott's Berry Farm of Six Flags Magic Mountain?
Knott's Berry Farm of Six Flags Magic Mountain?
Hoi pretparkliefhebbers,
Welk park is meest aan te raden als het om spectaculaire attracties/rollercoasters gaat? Knott's berry farm of six flags magic mountain?
Disney of Universal staat reeds op ons programma, deze zijn vooral aanraders qua sfeer en zo maar voor de thrill rides ben je daarvoor niet op de juiste plek heb ik begrepen, klopt dit? Toch willen we wel één van de twee doen omdat je ze ook wel eens gezien moet hebben.
Ik las eerder al topic over pretparken maar dit was over gans usa (vooral orlando blijkt aanrader te zijn), maar wij doen enkel zuidwest.
Zijn er nog andere parken in de buurt van LA of San Francisco waar ik niet aan denk en die de moeite zijn?
Welke rollercoasters in Las Vegas moeten we zeker doen?
groetjes, kristien
Welk park is meest aan te raden als het om spectaculaire attracties/rollercoasters gaat? Knott's berry farm of six flags magic mountain?
Disney of Universal staat reeds op ons programma, deze zijn vooral aanraders qua sfeer en zo maar voor de thrill rides ben je daarvoor niet op de juiste plek heb ik begrepen, klopt dit? Toch willen we wel één van de twee doen omdat je ze ook wel eens gezien moet hebben.
Ik las eerder al topic over pretparken maar dit was over gans usa (vooral orlando blijkt aanrader te zijn), maar wij doen enkel zuidwest.
Zijn er nog andere parken in de buurt van LA of San Francisco waar ik niet aan denk en die de moeite zijn?
Welke rollercoasters in Las Vegas moeten we zeker doen?
groetjes, kristien
Laatst gewijzigd door kristien op 30 jul 2007, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Knott's Berry Farm of Six Flags Magic Mountain?
Magic Mountain heeft meer achtbanen staan. Zie hier: http://www.rcdb.com/pd4.htm. Mijn favoriet: 'X'kristien schreef:Welk park is meest aan te raden als het om spectaculaire attracties/rollercoasters gaat? Knott's berry farm of six flags magic mountain?
Knotts Berry heeft een ook aantal topachtbanen staan. Zie hier: http://www.rcdb.com/pd18.htm. Mijn favorieten: Ghostrider en Xcellerator.
Persoonlijk vond ik KBF leuker dan SF:MM. Het eerste park combineert sfeer met mooie thrillrides. SF:MM is toch vooral een 'me too' park. Ze hebben er heel veel staan maar qua aankleding valt het tegen.
In ons reisverslag op onze homepage staan beide parken ook beschreven. Misschien heb je er iets aan. Zie signature.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben ze ook allebei gezien, en het is moeilijk om een keuze te maken. SF:MM heeft de meeste achtbanen, en waarschijnlijk bij elkaar opgeteld de meest spectaculaire. X is ook mijn favoriet hier! Martijn heeft wel gelijk dat het park qua aankleding niets te bieden heeft. KBF heeft meer sfeer, maar ik vond ook veel verouderde attracties. De aankleding is heel leuk, en er staan ook een paar mooie achtbanen. De houten achtbaan in dit park staat in mijn persoonlijke top 10, die is echt super.
Tja, een keuze maken............ moeilijk hoor!
In mijn reisverslag van 2002 kun je er ook over lezen (zie mijn onderschrift).
Tja, een keuze maken............ moeilijk hoor!
In mijn reisverslag van 2002 kun je er ook over lezen (zie mijn onderschrift).
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Silver Bullet is uit 2004 dus die is redelijk nieuw. De nieuwste baan van dit jaar heb ik ook nog niet gedaan, de Sierra Sidewinder (Mack Spinning Coaster).Jasmino schreef:KBF heeft meer sfeer, maar ik vond ook veel verouderde attracties.
SF:MM heeft ook een flinke verzameling oude zooi

Maar goed, nostalgie is ook goed, de Revolution uit 1976 is nog steeds erg leuk (Schwarzkopf Looper).
Wij gaan over een paar weken ook naar SF:MM en naar Disneyland. Disneyland hebben we gepakt vanwege 'het disneysfeertje' en SF:MM vanwege de coasters. Want de coasters die daar staan, kom je hier van je lang zal ze leven niet tegen! (X, tatsu, superman... )
En aangezien jullie ook naar Universal of Disney gaan... zou ik het wel weten...
En aangezien jullie ook naar Universal of Disney gaan... zou ik het wel weten...

- californiaman
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
- Bushmaster
- Amerika-expert
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
De hoogste is hij allang niet meer.Bushmaster schreef:"Superman the Escape" is mischien de hoogste achtbaan, hij is in ieder geval de achtbaan die het vaakst defect is.
1. Kingda Ka (139m)
2. Topthrill Dragster (128m)
3. Superman the Escape (126.5m)
Superman is ook al uit 1997. Ding maakt ook een geluid alsof er een straaljager voorbij komt. De problemen treden op met de LSM aandrijving. De achtbaan was ook al een jaar later opgeleverd vanwege problemen met dit systeem. Het vergt ook erg veel stroom.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Superman The Escape is wel de enige achtbaan ter wereld (nou ja, het is niet eens een achtbaan in mijn ogen) waar je maar liefst 3 seconden gewichtsloos bent. Daarom is de attractie ook zo de moeite waard!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vind alleen dat gewichtsloze wel zwaar overrated. Echt veel voel je er niet van. Ik heb die filmpjes ervan wel gezien met mensen die spullen laten zweven maar zo voel je het niet vond ik...Jasmino schreef:Superman The Escape is wel de enige achtbaan ter wereld (nou ja, het is niet eens een achtbaan in mijn ogen) waar je maar liefst 3 seconden gewichtsloos bent. Daarom is de attractie ook zo de moeite waard!
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vond het een geweldige ervaring!Njit schreef:Vind alleen dat gewichtsloze wel zwaar overrated. Echt veel voel je er niet van. Ik heb die filmpjes ervan wel gezien met mensen die spullen laten zweven maar zo voel je het niet vond ik...
Winston Churchill
Winston Churchill
Hartelijk dank voor alle reacties,
Hoewel Knotts best de moeite lijkt, denk ik dat onze weegschaal iets meer overhelt naar SF:MM.
@ Jasmino en Njit, boeiende reisverslagen! Ben er wel nog niet helemaal doorheen, maar wou dit toch al laten weten. Niet enkel interessant voor de pretparken, maar ik weet bij deze nu ook dat in Las Vegas vooral Mystère erg mooi is, dus als we daar een show meepikken, weet ik alvast wat gekozen!
@ Njit: ik las dat er bij jullie in SF:MM wachttijden waren van bijna 4u??
En zelfs met Fast Lane Pass nog een klein uur? In april dan nog, niet eens hoogseizoen...
Heb door het lezen van jouw reisverslag wel een probleem bij: NBC en WB studio tours lijken me ook wel aanraders... Jay Leno!! Central Perk van Friends!!... Waar moet ik dit nog inpassen in ons nu al strakke schema 
Hoewel Knotts best de moeite lijkt, denk ik dat onze weegschaal iets meer overhelt naar SF:MM.
@ Jasmino en Njit, boeiende reisverslagen! Ben er wel nog niet helemaal doorheen, maar wou dit toch al laten weten. Niet enkel interessant voor de pretparken, maar ik weet bij deze nu ook dat in Las Vegas vooral Mystère erg mooi is, dus als we daar een show meepikken, weet ik alvast wat gekozen!
@ Njit: ik las dat er bij jullie in SF:MM wachttijden waren van bijna 4u??

Laatst gewijzigd door kristien op 30 jul 2007, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat was duidelijk een geval van op de verkeerde dag naar het pretpark gaan. Het weekend (vr/za/zo) kan het gewoon erg druk worden. En wij waren er dus op een zaterdag. Door de weeks schijnt het er gewoon uitgestorven te kunnen zijn.kristien schreef:@ Njit: ik las dat er bij jullie in SF:MM wachttijden waren van bijna 4u??En zelfs met Fast Lane Pass nog een klein uur? In april dan nog, niet eens hoogseizoen...
Is ook erg leuk. Vond het echt super om de stage te zien waar Joey opgenomen werd (de oude Friends stage). Wij zijn echt Friends fans (Linda kent de afleveringen bijna uit haar hoofd) dus Central Perk was voor ons ook zeer de moeite waard.kristien schreef:Heb door het lezen van jouw reisverslag wel een probleem bij: NBC en WB studio tours lijken me ook wel aanraders... Jay Leno!! Central Perk van Friends!!... Waar moet ik dit nog inpassen in ons nu al strakke schema
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 3700 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-