Wij zijn van plan om aankomende oktober een rondreis van 4 weken in het zuidwesten van amerika te maken. Het is voor ons de eerste keer, dus er zijn veel vragen

Ik heb al een hoop dingen gelezen maar sommige dingen zijn mij nog niet helemaal duidelijk en zou graag jullie antwoorden daarover ontvangen...

Ten eerste hoe zit het nou precies met de national parks??? Moet je daar in verblijven, in een motel/hotel of kun je ook in een klein stadje daarbuiten verblijven en dan overdag met de auto naar het aanliggende park rijden?? Ik heb even op xanterra gekeken, maar daar kan ik bv voor de north rim voor oktober niet meer boeken en ze zijn al dicht vanaf half oktober

Ten tweede willen we eigenlijk niets boeken qua motels/hotels en ons laten verassen door het aanbod en wat we tegenkomen. Op wat voor bedrag moet ik gemiddeld rekenen per overnachting??? Ik wil op maximaal $100 gemiddeld uitkomen, is dit haalbaar of zou het lager kunnen?? We zijn niet geintereseerd in al teveel luxe en toestanden. Een paar luxe overnachtingen is wel leuk, maar verder mag het vrij simpel zijn. Zijn er bv campings rondom de NP's waar je een complete tent kunt huren???
Ik weet het het zijn veel vragen en er zullen er vast nog wel een paar komen en daarom wil ik jullie alvast bedanken voor de moeite