Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zelf routekaartje maken
Bedankt voor deze duidelijke uitleg! Het is me een stuk duidelijker geworden. Wat is de afstand ongeveer tussen Desert View en Grand Canyon Village?hekkie schreef:De South Rim (east) loopt van de oostingang van het park bij Desert View tot aan Grand Canyon Village. Via deze weg kun je met eigen auto naar de div. viewpoints vanwaar je de GC kan zien.
-
- Amerikafan
Ik gebruik nu ook MS Streets and Trips, prima programmaatje! Zelf instellen hoe laat je ergens wilt aankomen, of wilt vertrekken of wilt pauzeren, helemaal top!
Het enige wat hij nog wel eens uit zichzelf doet is de volgorde van een toegevoegd punt ergens anders neerzetten dan dat ik in de plenning had, maar door wat extra punten ervoor te prikken corrigeert hij dan alsnog de volgorde. Het verslepen van de routepunten, om een stuk route geforceerd te kiezen, is daarbij helemaal een handige optie.
Streetatlas7 van DeLorme is toch wat minder uitgebreid qua opties maar qua weergave ook prima.
Het enige wat hij nog wel eens uit zichzelf doet is de volgorde van een toegevoegd punt ergens anders neerzetten dan dat ik in de plenning had, maar door wat extra punten ervoor te prikken corrigeert hij dan alsnog de volgorde. Het verslepen van de routepunten, om een stuk route geforceerd te kiezen, is daarbij helemaal een handige optie.
Streetatlas7 van DeLorme is toch wat minder uitgebreid qua opties maar qua weergave ook prima.
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lopend.Robinho24 schreef:Wat is dan de beste weg om zoveel mogelijk te zien van de Grand Canyon vanuit de South Rim?
Als je aan de South Rim overnacht zit je al midden in het park. Wil je naar beneden, dan kan dit via bv de Bright Angel trail. Niet iets om in 1 dag te doen, mar een stukje is ook al aardig.
Om meer uitzichtpunten te bekijken neem je de shuttlebus zoals Marjan al heeft aangegeven. Blijf niet in de bus zitten maar stap regelmatig uit om naar beneden te kijken. er zijn een paar punten waarvandaan je de Colorado kunt zien lopen.
Kijk ook eens op http://www.nps.gov/grca voor info en kaarten van het park.
Marianne
Onderaan de route kun je extra bestemmingen toevoegen.Wennie schreef:Ik wil dus ook een kaartje maken maar waar moet dat bij google maps? ik kan steeds maar een route tussen 2 plaatsen aangeven ipv meerdere.
Je moet dus niet het begin en eindpunt invullen.
Je moet het beginpunt van je route invullen en dan de volgen de etappe en zo verder net zo lang tot je ze er allemaal in hebt:

- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Zet jouw route waar het om gaat hier eens neer, dan kan er iemand even meekijken.aspers schreef:Ik heb ook nog even een vraagje:
Ik heb dezelfde route uitgestippeld met 2 verschillende site. RandMcNally, en MapQuest. Nu doe ik er bij RandMcNally een dik uur langer over!![]()
Wie heeft ervaring met een van de twee... ?
Welke kan ik het best vertrouwen...?
Goed idee... ik heb er PDF bestanden van:markro schreef:Zet jouw route waar het om gaat hier eens neer, dan kan er iemand even meekijken.aspers schreef:Ik heb ook nog even een vraagje:
Ik heb dezelfde route uitgestippeld met 2 verschillende site. RandMcNally, en MapQuest. Nu doe ik er bij RandMcNally een dik uur langer over!![]()
Wie heeft ervaring met een van de twee... ?
Welke kan ik het best vertrouwen...?
De RandMcNally versie
6 uur en 55 minuten, 300 miles
De MapQuest versie
5 uur en 53 minuten, 300.39 miles
Ik hoor het graag!
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik heb jouw route ook even ingevoerd in Streets & Trips van Microsoft. Deze geeft aan:aspers schreef:Goed idee... ik heb er PDF bestanden van:
De RandMcNally versie
De MapQuest versie
Ik hoor het graag!
4 uur en 37 minuten, 283,9 miles.
Ikzelf heb genoemde route al een aantal malen gereden en ik kan je zeggen dat je hier gewoon een hele dag voor uit moet trekken en je niet teveel van deze tijden en afstanden aan moet trekken. Er is zoveel moois te zien en te doen onderweg. Alles hangt af van het weer, hoe lang je stopt voor foto's maken, of je een hike doet of een plaats gaat bezoeken enz.
Geniet van deze dag zou ik zeggen en bedenk dat dit een behoorlijk lang traject is voor de kustroute als je doorrijdt naar Santa Maria. Dus vertrek op tijd. 's Morgens zul je het eerste stuk nog last van mist kunnen hebben. Persoonlijk zou ik kiezen voor Morro Bay om te overnachten voor een betere verdeling, maar te doen is het wel hoor.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Hoi Marjan,hekkie schreef:Ik heb jouw route ook even ingevoerd in Streets & Trips van Microsoft. Deze geeft aan:aspers schreef:Goed idee... ik heb er PDF bestanden van:
De RandMcNally versie
De MapQuest versie
Ik hoor het graag!
4 uur en 37 minuten, 283,9 miles.
Ikzelf heb genoemde route al een aantal malen gereden en ik kan je zeggen dat je hier gewoon een hele dag voor uit moet trekken en je niet teveel van deze tijden en afstanden aan moet trekken. Er is zoveel moois te zien en te doen onderweg. Alles hangt af van het weer, hoe lang je stopt voor foto's maken, of je een hike doet of een plaats gaat bezoeken enz.
Geniet van deze dag zou ik zeggen en bedenk dat dit een behoorlijk lang traject is voor de kustroute als je doorrijdt naar Santa Maria. Dus vertrek op tijd. 's Morgens zul je het eerste stuk nog last van mist kunnen hebben. Persoonlijk zou ik kiezen voor Morro Bay om te overnachten voor een betere verdeling, maar te doen is het wel hoor.
Gr. Marjan
Oh... die ziet het helemal positief in! Ik denk dat we uitgaan van RandMcNally, deze werkte erg fijn, en dan valt de reistijd nooit tegen!
We hebben helaas maar een beperkt aantal dagen. De volgende dag gaan we naar SixFlags Magic Mountain (héél wat anders).
Ken je Natural Bridges bij Santa Cruz?
En ik lees op deze site vrij weing van Julia Pfeiffer Burns SP. Is daar een reden voor?
Ach we rijden gewoon aan, en we zien wel hoe het loopt! Belangrijkste.... genieten!
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik gebruik nu Microsoft Streets & Trips 2007. Ik vind het wel makkelijk dat je de route eenvoudig kunt opslaan. Ik ben al vaak routes op bijvoorbeeld Maps.Yahoo of Maps.Google kwijtgeraakt door een kleine verbindingsfout. Ook het opslaan van die kaarten vind ik heel omslachtig. Met MS S&T gaat dit heel fijn.
Zie het kaartje dat ik heb gemaakt in onze post:

Zie het kaartje dat ik heb gemaakt in onze post:

Dan kun je ook google maps gebruiken.aspers schreef:Tja... dat is voor mij een probleempje. Ik heb een Mac, en daar draait geen microsoft op! Tenzij er ook een mac versie is...?jos.nynke schreef:Ik gebruik nu Microsoft Streets & Trips 2007. Ik vind het wel makkelijk dat je de route eenvoudig kunt opslaan.
Werkt misschien iets minder gebruikers vriendelijk, maar je hoeft het niet te kopen (lees illegaal downloaden)
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht