Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Euro - Dollar 1.37!!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
KoenG
Amerika-ontdekker

Bericht door KoenG »

Petra/VS schreef:Wij betalen $0 om een credit card te hebben. Maar ik denk, dat Hans bedoelt, dat ze geen credit cards accepteren als betaling voor hun camping (of ik moet het mis hebben). De winkeliers, die ze accepteren, moeten namelijk een bepaald percentage betalen aan de credit card company. Daarom accepteren veel (vooral kleinere) winkeliers geen American Express of Diners Club, omdat zij duurder zijn, dan Mastercard en Visa.
:oops: oh ok, ik dacht al bij mezelf dat een creditcard hebben onmogelijk zoveel geld kon kosten :)

Maar je hebt idd gelijk, als kleine zelfstandige weegt zo'n kost wel zwaar door.
Ik heb toch de indruk dat cheques blijkbaar nog steeds beter ingeburgerd zijn bij jullie dan hier. Sinds de Euro ingevoerd is zijn deze volledig verleden tijd. (mss maar goed, er werd best wat misbruik van gemaakt)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij gebruiken ook maar heel weinig checks, enkel om individuen (terug) te betalen. Hoe doe je dat dan in Belgie/Nederland? Betaal je altijd cash? Ik vind het wel makkelijk om gewoon een check uit te schrijven om bijvoorbeeld een vriendin terug te betalen voor iets, dat ze voor mij heeft gekocht.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik gebruik internetbankieren. Bij vrienden die ook postbank hebben staat het geld dan binnen een minuut op hun rekening. Bij andere banken duurt het langer, dus dan vraag ik meestal of ze cash willen of dat ze een paar dagen willen wachten tot het op hun rekening staat.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het is hier al bijna onmogelijk om checks in te wisselen,jammer genoeg.
Ik heb vrij vaak Amerikaanse klanten die met een check of moneyorder willen betalen,maar dat weiger ik,moeilijk en erg duur om the cashen.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik dacht dat in Belgie de gewone cheques zelfs niet meer bestonden.

Ik doe ook alles via internetbankieren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer