Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Taalcursus volgen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jolanda, heel erg specifiek woordgebruik ga je ook tijdens zo'n talencursus niet leren hoor, dat zijn dingen die je uit de praktijk leert.
Voor zakenengels heb je wel cursussen, maar bijvoorbeeld als je over koken en zo wilt gaan spreken, of over geneeskunde, of didactiek, of over mechanica... Da's allemaal zo heel specifiek, en zelden ga je dat in zo'n cursus leren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ja, dat weet ik wel.....maar door 3 maanden intensief ALLES in het engels te doen EN dan een talenstudie erlangs te doen vergroot wel je woordenschat :)
Voor de echte specifieke onderwerpen idd moet je wat alnger in de praktijk "meedraaien".
ZappyVlaams
Amerikafan

Bericht door ZappyVlaams »

phillybilly schreef:PS. Mijn "stage-familie" praat nogal graag over het geloof.....af en toe zou ik zoooo graag willen zeggen wat ik ervan vind.... en dan komt mijn gebrek aan woordenschat bij "aparte" onderwerpen weer boven :( stom onderwerp, haha

Groetjes Jolanda
Door alles in het Nederlands te vertellen bereik je hetzelfde resultaat bij dat soort mensen, zeker als het creationisten zijn.
Afbeelding
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

ZappyVlaams schreef:
phillybilly schreef:PS. Mijn "stage-familie" praat nogal graag over het geloof.....af en toe zou ik zoooo graag willen zeggen wat ik ervan vind.... en dan komt mijn gebrek aan woordenschat bij "aparte" onderwerpen weer boven :( stom onderwerp, haha

Groetjes Jolanda
Door alles in het Nederlands te vertellen bereik je hetzelfde resultaat bij dat soort mensen, zeker als het creationisten zijn.
Nee hoor, zij staan ook erg open voor mijn menig en willen niks opdwingen. Ik kan alleen niet altijd PRECIES formuleren wát ik vind en dat vind ik af en toe jammer...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

phillybilly schreef: Nee hoor, zij staan ook erg open voor mijn menig en willen niks opdwingen. Ik kan alleen niet altijd PRECIES formuleren wát ik vind en dat vind ik af en toe jammer...
Heel herkenbaar. Onze vrienden zijn werkelijk wel heel gelovig. Ok, het zijn Methodisten, dat zijn niet de 'moeilijkste' (in mijn ervaring). Zij weten dat -vooral ik- het heel moeilijk heb met religie, maar wij kunnen daar toch heel goed over spreken, én ik heb vooral nog nooit de idee gehad dat zij mij veroordelen of negatief bekijken omwille van mijn geloof.
Zij hebben, in tegenstelling tot anderen van mijn 'eigen' geloof (dat wil zeggen: dat van mijn ouders), nooit getracht me van hun gelijk te overtuigen, of mij nooit minderwaardig gevonden omwille van mijn standpunten. Maar inderdaad, ik denk dat, indien ik beter Engels kon, ik toch nog veel diepgaander met hen hier over kon spreken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer