How about:
-- Restrooms/bathrooms -- wc's Where is your restroom? -- Waar is de wc?
-- Als iemand "How are you?" vraagt, antwoordt gewoon "Fine, thank you and you?"
-- Eindig vrijwel iedere vraag met "please". Als iemand iets voor je doet, zeg altijd "thank you", al wordt je water alleen bijgevuld
-- Een "bus boy" is degene, die het water bijvult in restaurants en de tafels afruimt
Ik weet niet, ik ken veel idiomen, die ik niet kende voor ik hier kwam, maar of je die nou ook op vakantie nodig hebt?
How about : In de supermarket - Paper or plastic ?? (Wilt U een papieren zak of een plastic zak) Do you have your card with you ?(De meeste supermarkets geven plastic cards out (korting) Do you need any help with your groceries ?( sommige supermarkets brengen de groceries naar de car.) Can I see your ID?? (alleen als je alcohol en sigaretten koopt) In het restaurant --Ill be the cashier (betaal de waitress,soms kan je alleen aan de kassa betalen) Do you need a doggiebag ,container or box?(wilt U de leftovers meenemen ) Do you need the change back??(Ze willen het wisselgeld houden als een fooi. ik vind het wel brutaal)
Hallo
Ik weet niet of “wait until seated”in het rijtje tuis hoort. Ik vind het een van de prettige gewoontes in Amerika. In een eetgelegenheid ( behalve Mc D. en dergelijke) gewoon even wachten waarna je een plaats wordt aangewezen.
Harm
Wat mij opviel aan mijn bezoek aan Florida in 2001 was dat er overal zogenaamde "indek"-teksten verschijnen. Die zijn volgens mij bedoeld om rechtszaken te vermijden:
"slippery when wet" om uitglijden op een schoongemaakte en nog natte vloer te voorkomen
"mind your head/step" bij trappen en laaghangende balken
Als je in Amerika letterlijk alle adviezen opvolgt die via alle bordjes en 'signs' worden gecommuniceerd, kan je helemaal niets overkomen.
Wel een veilige gedachte dus...
Leef alsof het je laatste dag is, maar niet zodanig dat het je laatste dag wordt.
Even terugkomen op EL Ghiso.
Er wordt in de VS veel meer gebruik gemaakt van teksten op verkeersborden dan bv. in Europa (ramp, give away, railway, roadwork, etc).
Dit kan mede komen dat erin Europa veel verschillende talen worden gesproken op een relatief klein oppervlak.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.