Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoi Ik ben Anya

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Anya
Amerika-ontdekker

Hoi Ik ben Anya

Bericht door Anya »

Jullie hebben me waarschijnlijk al hier en daar zien 'rondzwerven', maar het is wel zo netjes om me even voor te stellen.

Mijn naam is Anya, ik ben 47 jaar, single, geen kinderen en werk als reintegratiecoach in Eindhoven.
Ik weet sinds een maand of drie van het bestaan van dit forum. Waarom, sinds die tijd kreeg ik van mijn enige zusje te horen dat haar man gevraagd was voor een baan in Lynchburg VA.

Nu was dat niet de eerste keer, maar de vierde keer. Dus mijn zus moest het eerst nog zien en reageerde lakoniek. De kinderen (jongen bijna 14 jaar en meisje 10 jaar)wisten nog van niets en dat moest ook zo blijven totdat e.e.a rond was.
Het bleek al snel serieus en om een local contract te gaan. Dus rond Hemelvaart zijn ze, zonder de kinderen gaan kijken en mijn zus was "om", het beviel haar....nu de kinderen nog...die werden ingelicht.

Dat viel niet meteen in goede aarde, maar het bedrijf had ervoor gezorgd dat ze met zijn vieren een week mochten gaan kijken naar hun toekomstige woonplaats en school(die waren al bezocht). Dit viel helemaal goed en het besluit werd genomen om te gaan. Half juli hebben ze een huis gekocht en het bedrijf heeft in een razend tempo (4 weken) voor een visum gezorgd.

Al met al vertrekken ze nu 4 augustus ...en ik ga ze 28 september op zoeken....
Want zoals Cruijff al zei: elk nadeel heb zun voordeel.
Anya
Amerika-ontdekker

Bericht door Anya »

PS; ik heb de afgelopen maanden hier veel rondgekeken en mijn zusje vanzelfsprekend geattendeerd op deze site....
Dus zowel zij als ik hebben er erg veel informatie op gevonden, waarvoor heel erg dank!! :D
JVS
Amerika-ontdekker

Bericht door JVS »

Welkom Anya! :welcome:
Anya
Amerika-ontdekker

Bericht door Anya »

Hoi JVS

Jij ook welkom he !!

"Ik lanterfant, mijn ziel op sleeptouw,
Ik hang rond en slenter wat, op mijn dooie gemak, een struise zomerse grasspriet bestuderend". Walt Whitman
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Welkom, Anya, en ze gaan in een prachtig gebied van deze mooie staat wonen. Het is niet zo heel ver van waar onze oudste wil gaan studeren (Virginia Tech).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Anya
Amerika-ontdekker

Bericht door Anya »

Dank je wel Petra....jou weblog was zo ongeveer het eerste wat ik heb gelezen toen ik hoorde dat ze naar VA vertrok.....
En ik heb inderdaad begrepen dat het erg mooi is daar.... ben heel benieuwd!

Was wel eerder in de VS, in 2001 en 2002 maar dan vnl. in en rond Detroit en het merengebied en een rondreis via Niagara naar Upstate NY, via Philadelphia( zag je met je gezin bij de LibertyBell staan), Cape Cod, Washington( een prachtige stad!) terug dwars overstekend naar Detroit.
Virginia is weer een nieuw te ontdekken stuk.....

Ik hang rond en slenter wat, op mijn dooie gemak, een struise zomerse grasspriet bestuderend". Walt Whitman
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Inderdaad jammer dat je je zus zult gaan missen in NL, maar het mooie is dat je haar nu in Amerika kan bezoeken.
Wij zijn in 2005 naar NC (de staat onder Virginia) verhuisd en aankomende maanden krijgen ook wij veel bezoek uit Nederland.
Moet zeggen dat dat toch wel heel leuk is om je familie en vrienden jouw nieuwe wereld te laten zien. En dus super dat jullie al zo snel bij hen komen kijken. Mooie tijd van het jaar ook, want de herfstkleuren zullen dan zo ongeveer goed zichtbaar zijn.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Òhh, 4 Augustus is al héél snel, sterkte met het afscheid nemen. Leuk dat je ze al zo snel gaat opzoeken.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Hoi Anya,

Van harte welkom op het forum!

Jammer dat je je zus straks minder vaak kunt zien, maar je hebt wel meteen een mooie logeerplek in Amerika :wink:.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo Anya,

:welcome: op dit forum.

Dat wordt een hele verandering in de familie begrijp ik. Zus met haar gezin weg is niet niks. Maar erg leuk dat jij haar al zo snel gaat opzoeken.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Anya
Amerika-ontdekker

Bericht door Anya »

Lieve mensen

Dank jullie wel voor al die lieve berichtjes....Ze is vandaag vertrokken.....met letterlijk een lege sleutelbos.....

Ja ik ga van 28 septemeber tot 13 oktober a.s. naar Lynchburg VA, joehoe!!

Anya

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer