Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
loonindicaties US : hoe interpreteren ?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Nederland zullen er ook wel dure en minder dure plaatsen zijn om te wonen. Dat is in Amerika niet anders.JuJules schreef:Princeton, is dat zo erg duur? Ik weet van de universiteit daar, maar zou je iets meer kunnen vertellen over de streek? Is het zo rijk daar dan?
Het gemiddelde gezinsinkomen in Amerika (nationaal) ligt net iets onder de $ 50,000. In Princeton ligt dat een stukje boven de $ 80,000. Het is een gebied waar heel wat hoger opgeleiden zitten, er zit heel wat industrie zoals farmacie en chemie. Dat zijn factoren die lonen omhoog drijven. Maar dat wil ook zeggen dat de prijzen van de woningen hoger liggen. Waardoor er bijvoorbeeld meer geld gaat naar onderwijs (want dat is een percentage van het inkomen dat men heeft), waardoor de scholen over het algemeen beter zijn, waardoor je weer mensen aantrekt met een hoger inkomen, waardoor je leefomgevingskosten omhoog gaan, ezn... Het cirkeltje is rond.
LA is nog duurder hoor. Het zijn in ieder geval niet de plaatsen waar ik naartoe zou trekken als ik nog geen job had, of als ik nog geen deftig betalende baan had, want dan maak je het jezelf alleen maar moeilijk om te kunnen overleven. "Overleven" is dan misschien in het beste geval het enige wat je doet, aan "leven" kom je dan niet eens toe.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Openbaar lager en middelbaar onderwijs word in vele plaatsen inderdaad uit (lokale) onroerende zaken betaald hoewel in andere plaatsen er ook geld uit (lokale) inkomsten en sales tax en gok belasting naar het onderwijs gaat. Met moet daar dus wel voor stemmen. En als er niet voor gestemt word, dan kan het zijn (zoals in Berkeley in California, waar UC Berkeley is, wat op een staats nivau gefinacierd word) dat je een wereldklasse universiteit hebt en maar zeer matige lagere en middelbare scholen hebt, terwijl er toch heel wat geld binnenkomt via de onroerende zaken belasting.
-
- Amerika-ontdekker
Veel forum leden hebben reeds een aantal goede tips aangedragen die je dient te overwegen alvorens je een besluit neemt met betrekking tot je salaris. Veel mensen staren zich blind op de "relatief" lage inkomsten belasting hier in de US maar zoals het inmiddels duidelijk mag zijn: het zijn de additionele kosten en belastingen die je de kop kunnen kosten. Onroerendgoed belasting is er een van. Veel van de lokale voorzieningen worden daaruit betaald. Echter het feit dat je geen kinderen hebt betekend niet dat je niet aan het lokale school systeem hoeft te betalen. Dit jaar moet ik $14K aan lokale belastingen betalen en dat omvat niet eens mijn "wegen belasting". Tevens, werkgevers hier in de US betalen geen pensioen voorzieningen zoals je dat in Nederlands gewend bent. Een alternatief is een "Matching 401K" maar waar het op neer komt is dat je zelf maadelijks een bepaald "pre income tax" bedrag inlegt en als je gelukig bent geeft je werkgever een zogenaamd "matching amount" met een maximum van 6%. Alvorens je op een aanbieding in gaat zou ik tevens vragen wat de short and Long term disabilty regelingen zijn. In de US is er geen sociaal vangnet zoals in Nederland ingeval je om wat voor reden dan ook niet kunt werken, je moet je verzekeren voor dat soort gevallen.