Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen over aankoop van laptop in Phoenix.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
FAVOR
Amerika-ontdekker

Vragen over aankoop van laptop in Phoenix.

Bericht door FAVOR »

Tijdens onze vakantie in Phoenix,nu in september,overweeg ik om een laptop aan te schaffen en te genieten van de goedkope dollar.Kent iemand daar een betere winkel?...en als ik die daar koop gaan die mensen mij die direkt gebruiksklaar kunnen meegeven of neem ik toch beter ook mijn oude laptop mee? Ik twijfel ook tussen HP of MAC.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Let er vooral op dat je ook internationale garantie kan krijgen (bij Acer is het bv heel triest, zelfs nog binnen de EU). En als je gecontroleerd wordt bij de terugreis, dan moet je alsnog invoerrechten + btw betalen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Een Mac krijg je in ieder geval gebruiksklaar mee,en je hebt ook wereldwijde garantie.
Je kan inderdaad wel bij binnenkomst van NL invoerrechten e.d. moeten betalen,als ze de laptop vinden.
Kombat
Amerika-ontdekker

Bericht door Kombat »

Mac raad ik echt aan, zo uit de doos te gebruiken en garantie is in NL ook geldig.

Om eventueel de douane te overtuigen zou ik even een DVDtje vol 'persoonlijke' bestanden en andere hollandse troep meenemen.
En daar in je hotelkamer op je laptop zetten. Als ze je betrappen zou dit ze nog kunnen doen twijvelen.
Niet de doos en gebruiks aanwijzing in je bagage doen of course!

Aan het serie-nummer zien ze zo dat het toch een orgineel in de VS verkochte laptop is, zeg dat je hem via Internet 2ehands hebt gekocht ofzo.
Laatst gewijzigd door Kombat op 06 aug 2007, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Autogek!
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Mac krijg je inderdaad meteen mee; van de pc's weet ik het niet. Ik weet wel dat Dell en Sony Vaio vaak goed gevonden worden door pc-gebruikers. Als je een laptop koopt, stuur dan de cd's / boekjes / etc. met de post naar huis, en neem alleen de computer zelf mee. Wat persoonlijke bestanden erop, en evt een accesoire als zo'n reishoes overtuigen mogelijk de douane.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik heb zelf altijd mijn Amerikaanse laptop bij me en ben nog nooit gecontroleerd. In mijn geval zou het ook geen probleem zijn omdat ik op een studentenvisum in de US woon. Maar ik heb ook al eens een laptop voor vrienden hier gekocht en mee naar Nederland genomen. Ook geen problemen mee gehad.

Mocht je het niet vertrouwen dan kun je altijd nog de gebruiksaanwijzing en bijgeleverde boekjes per post aan jezelf sturen, zodat die niet in je koffer mee hoeven. Als je een standaard model koopt, krijg je hem meestal zo mee. Als je nog extra geheugen wil of andere persoonlijke dingen dan kan dat meestal niet.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

bij de grote electronica winkels krijg je de laptop meteen mee .. en als je de hardware wilt aanpassen, dan kun je daar meestal nog op wachten .. want de meeste grote electronica winkels hebben een PC hulp dienst in de winkel voor upgrades.
FAVOR
Amerika-ontdekker

Bericht door FAVOR »

Iedereen heel hard bedankt voor zovele reakties.Daar heb ik wat aan.Mijn schoonzoon probeert ook om mij tot MAC te bekeren. Dat Hollands DVDtje zal toch belgies moeten worden,vrees ik. :)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Klinkt als een verstandige schoonzoon..... :wink:
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik zou ook veel liever een mac hebben. Maar ik blijf steeds een pc kopen :(.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Vraagje: Hoe zit het nu precies met de invoerrechten en dergelijke?

Ik wil ook een Mac gaan kopen in san francisco. Geen laptop, maar een Mac mini... Dus dat is wat lastigger om over te 'liegen'. Als ik 'm hier koop, ben ik 780,- kwijt. Koop ik 'm in SF in de apple store, ben ik omgerekend 580,- kwijt. Dat scheelt nogal :shock:

Maar dan de douane.... wat ben ik daar dan qua kosten nog kwijt :?:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Reken op de btw,19% dus,en douanekosten.
Geen idee hoe hoog die zijn,misschien op te zoeken op de site van de douane.
Je zal dus iets goedkoper uitzijn,maar niet extreem,als je aangifte doet. :wink:

Let wel even op of je garantie hebt,ik weet niet zeker of die wereldwijd is voor desktops.
FAVOR
Amerika-ontdekker

Bericht door FAVOR »

Pete.Z schreef:Reken op de btw,19% dus,en douanekosten.
Je zal dus iets goedkoper uitzijn,maar niet extreem,als je aangifte doet. :wink:

Let wel even op of je garantie hebt,ik weet niet zeker of die wereldwijd is voor desktops.
..................Je kan ook de BTW (VAT) terugkrijgen op de luchthaven voor de terugreis maar dan moet je wel veel geduld hebben en een beetje geluk met de plaatselijke werkuren.Ook moet het een zeker bedrag overschrijden en enkel van aankopen in de staat van vertrek,meen ik mij te herinneren.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

FAVOR schreef:Je kan ook de BTW (VAT) terugkrijgen op de luchthaven voor de terugreis maar dan moet je wel veel geduld hebben en een beetje geluk met de plaatselijke werkuren.Ook moet het een zeker bedrag overschrijden en enkel van aankopen in de staat van vertrek,meen ik mij te herinneren.
Volgens mij gaat dit voor Amerika niet op. Kortgeleden is hier nog over geschreven op het forum.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

FAVOR schreef:
Pete.Z schreef:Reken op de btw,19% dus,en douanekosten.

..................Je kan ook de BTW (VAT) terugkrijgen op de luchthaven voor de terugreis maar dan moet je wel veel geduld hebben en een beetje geluk met de plaatselijke werkuren.Ook moet het een zeker bedrag overschrijden en enkel van aankopen in de staat van vertrek,meen ik mij te herinneren.
Was het maar waar....

En de nederlandse BTW zal je bij aangifte doen ook moeten betalen.
FAVOR
Amerika-ontdekker

Bericht door FAVOR »

Coyote schreef:
FAVOR schreef:Je kan ook de BTW (VAT) terugkrijgen op de luchthaven voor de terugreis maar dan moet je wel veel geduld hebben en een beetje geluk met de plaatselijke werkuren.Ook moet het een zeker bedrag overschrijden en enkel van aankopen in de staat van vertrek,meen ik mij te herinneren.
Volgens mij gaat dit voor Amerika niet op. Kortgeleden is hier nog over geschreven op het forum.

Roland
We hebben persoonlijk al meerdere keren in San Francisco,LA en Miami reeds de BTW teruggekregen.Het is wel zoeken naar de juiste bediende in het VAT REFUNDburootje.Dat ligt meestal in een uithoek of op een andere verdieping .Verleden jaar moesten we kiezen tussen vlucht kwijt of refund, wegens te laat,dus dat ging niet door.Op de fakturen moet het VATbedrag ook duidelijk vermeld staan.Ze houden zich niet bezig met opzoeken en hertellen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer