Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ons reisschema.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
join
Amerika-ontdekker

Ons reisschema.

Bericht door join »

Hallo,

Nog 6 weken en dan vertrekken we (18 sept)!!!
We gaan eerst de 15e trouwen en Jos wordt de 16e 50 jaar, eerst nog even feest vieren dus voor we aan onze huwelijksreis beginnen.

Mede dankzij de tips op dit forum hebben we de volgende route samengesteld:

dag 1: Amst - San Francisco (Serrano Hotel)
dag 2 - 4: SF ontdekken. Alcatraz geboekt
dag 5: SF - Yosemite (Best Western Yosemite Inn, Oakhust)
dag 6: Yosemite ontdekken
dag 7: Yosemite - Bishop (Best Western Creekside Inn)
dag 8: Bishop - Death Valley (Stovepipe Wells Village)
dag 9: DV - Las Vegas (Luxor)
dag 10 - 14: Las Vegas ontdekken........
dag 12: Helivlucht naar Grand Canyon en Hoover Dam
dag 15: LV - Detroit - Amsterdam.

We hebben al aardig wat bezienswaardigheden in onze agenda staan maar we blijven open staan voor tips om ons verblijf onvergetelijk te maken.

Groetjes,
Jos en Ingrid.
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

Hallo,

Proficiat met jullie huwelijk!!

Uw twee weken zijn mooi opgevuld en zeker realistisch. Het enige wat ik zou bekijken zijn de dagen in Las Vegas. Ik weet niet wat jullie persoonlijke voorkeuren zijn (natuur-show-zwembad-shoppen-...) en welke dagen (week / weekend) jullie daar ter plaatse zijn maar ik zou persoonlijk hiervoor gerust minstens één dag minder voor trekken en de natuur in de omgeving verkennen. Er is zoveel moois o.a. Red Rock Canyon, Valley of Fire, eventueel Zion (met overnachting daar),...

Vorige keer heb ik drie nachten overnacht in Luxor en ik kan alleen maar bevestigen dat dit in orde is! Ik ben donderdags doorgegaan naar Zion omdat overnachten in weekend toch stuk duurder is in Las Vegas. Aanraders zijn eigenlijk alle hotels met hun gratis attracties (Bellagio, Treassure Island, Venetian met zijn gondels, MGM, rollercoaster NYNY, Mirage en zijn vulkaanuitbarsting, Stratosphere met een onvergetelijk uitzicht,....).

Succes

Christof
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Er is zoveel moois o.a. Red Rock Canyon, Valley of Fire, eventueel Zion (met overnachting daar),...
zou het voorstel van christof zeker overwegen. zion is een paar uurtjes rijden, mits één overnachting kun je er meer dan een dag wandelen en in de late namiddag terugrijden naar las vegas ( heb je nog 5 avonden in die gekke stad).

jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Ons reisschema.

Bericht door Martin & Marianne »

join schreef: dag 5: SF - Yosemite (Best Western Yosemite Inn, Oakhust)
Houd er rekening mee dat het vanuit Oakhurst nog 1,5 uur rijden is naar Yosemite Valley. Als je veel vanuit de vallei wilt doen is het handiger om in het park of bij El Portal te overnachten. In het park is het mooiste, dan heb je ook nog tijd om 's avonds de herten in de meadows te zien lopen - en wellicht ook een beer. Je kunt de zon zien ondergaan vanaf de Sentinal Bridge of een rangerpraatje bijwonen in Curry Village of bij Yosemite Lodge. Alleen op die manier krijg je echt de spirit van het park te pakken!

Marianne
Pascal1234
Amerika-ontdekker

Bericht door Pascal1234 »

Ik vind het Best Western in Oakhurst een goede keuze, je zit namelijk redelijk dicht bij de zuidelijke ingang die zelfs in de zomer redelijk rustig is. In het dorp heb je all faciliteiten die je nodig hebt, genoeg eetgelegenheden ,een supermarkt, etc.
Het hotel is verder prima, schone grote kamers en de opzet is erg leuk in een soort parkje met een zwembad en bubbelbad.
Wij hebben er afgelopen juli twee nachten overnacht, wij kwamen er s middags aan, zijn diezelfde middag (eind van de middag) nog naar de Sequoias in het zuiden gegaan, daar een kleine wandeling gemaakt. De volgende dag vroeg opgestaan, naar de Vallei gereden (de reistijd valt reuzemee: er is zoveel moois onderweg te zien!), daar een paar wandelingetjes gemaakt en op de terugweg naar het hotel nog even naar Glacier Point. Zo pak je all bezienswaardigheden mee in een kort tijdsbestek. De volgende dag op de weg naar Bishop (hebben wij ook overnacht) rijd je de Tioga pass (geweldig!).

De afstand Bishop --> Death Valley is ook prima te doen, als je vroeg vertrekt ben je lekker op tijd (op het heetst van de dag! ) in Death Valley waardoor je daar nog wat dingen kunt gaan bekijken.

Vier dagen in Vegas is misschien wat lang, wij vonden het niet zo boeiend, na een dag hadden wij het wel gezien. Het ligt er natuurlijk aan waar je van houdt. :D

En tot slot: Alcatraz is echt heel leuk, absoluut de moeite waard, vooral de audiotour is erg boeiend!
Laatst gewijzigd door Pascal1234 op 08 aug 2007, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Gefeliciteerd met jullie aankomende huwelijk, en vast veel voorpret voor jullie reis. :D
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ons reisschema.

Bericht door CaroLine »

Zelf zou ik de volgende route nemen:

dag 1: Amst - San Francisco (Serrano Hotel)
dag 2 - 4: SF ontdekken. Alcatraz geboekt
dag 5: SF - Yosemite (Best Western Yosemite Inn, Oakhust)
dag 8: Bishop - Death Valley (Stovepipe Wells Village)
dag 9: DV - Las Vegas (Luxor)
dag 10: Las Vegas ontdekken........
dag 11: Las Vegas - Zion
dag 12: Zion - Bryce
dag 13: Bryce - Grand Canyon
dag 14: Grand Canyon - Las Vegas (via Hoover Dam)
dag 15: LV - Detroit - Amsterdam.

Het is allemaal wat hectischer dan je eigen planning maar ik zou die 15 dagen volledig willen benutten.

Ik wens jullie een hele mooie trouwdag en een onvergetelijke huwelijksreis.

Groetjes,
Carola
join
Amerika-ontdekker

Bericht door join »

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties!! We gaan er zeker weer gebruik van maken, alleen LV korten we niet in. Dit is een bewuste keuze van ons geweest en die laten we zo. Oke, misschien moeten we jullie straks gelijk geven, wat we dan ook ongetwijfeld zullen doen.

Carola, we hebben jullie reiserslag gelezen en we heben nu toch wel een beetje spijt dat we geen camper genomen hebben. Maar ja een beetje luxe op een honeymoon is ook wel lekker... :wink: . We hebben vorig jaar vier weken Noorwegen met een camper gedaan en dat TOP!

Groet,
Ingrid.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Pascal1234 schreef:Ik vind het Best Western in Oakhurst een goede keuze, je zit namelijk redelijk dicht bij de zuidelijke ingang die zelfs in de zomer redelijk rustig is. In het dorp heb je all faciliteiten die je nodig hebt, genoeg eetgelegenheden ,een supermarkt, etc.
Voor de Mariposa Grove zit je inderdaad gunstig. Verder heb je alle voorzieningen ook in Yosemite Valley, en je gaat toch voor het park er naar toe, niet om Oakhurst te zien. :wink:
Pascal1234 schreef: De volgende dag op de weg naar Bishop (hebben wij ook overnacht) rijd je de Tioga pass (geweldig!).

De afstand Bishop --> Death Valley is ook prima te doen, als je vroeg vertrekt ben je lekker op tijd (op het heetst van de dag! ) in Death Valley waardoor je daar nog wat dingen kunt gaan bekijken.
Van Bishop naar Stovepipe Wells is inderdaad goed te doen, nog geen 4 uur rijden. Ik zou overwegen om niet in Bishop, maar al eerder te overnachten, zodat er meer tijd is voor het eerste stuk vanuit Oakhurst door Yosemite. Dit is een lang, kronkelig stuk, met nog heel veel must sees, zowel binnen het park (Olmsted Point Point, Tenaya Lake, wandeling door Tuolumne Meadows) als er buiten (Mono Lake, eventueel Bodie).
Een overnachting bij Lee Vining of Mammoth Lakes geeft je wat meer tijd hiervoor.

De tweede dag rijd je dan naar DV en heb je tegen de avond een prachtig moment om de sanddunes te bekijken. De volgende ochtend op weg naar Las Vegas kunnen Zabriskie Point etc bezocht worden. De route via Badwater en Shoshone naar Las Vegas is een wat langere, maar erg mooie route. Je komt dan ook nog langs Red Rock Canyon.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Martin & Marianne schreef:
Pascal1234 schreef:Ik vind het Best Western in Oakhurst een goede keuze, je zit namelijk redelijk dicht bij de zuidelijke ingang die zelfs in de zomer redelijk rustig is. In het dorp heb je all faciliteiten die je nodig hebt, genoeg eetgelegenheden ,een supermarkt, etc.
En toch kiest niet iedereen er voor om in het park te zitten. Ook wij kiezen vaak een plaats buiten een Nationaal Park, heel bewust. Wij willen dan de drukte ontlopen bijvoorbeeld, willen graag een RV-park met WIFI, omdat wij nu eenmaal graag ons reisverslag dagelijks bijhouden en kiezen voor wat meer luxe.

Je verdedigt altijd een plaats in het park, met name Yosemite, vol vuur. Dat mag, maar niet iedereen is hetzelfde, toch?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

nieuwenoord schreef:
Je verdedigt altijd een plaats in het park, met name Yosemite, vol vuur. Dat mag, maar niet iedereen is hetzelfde, toch?
Nee, iedereen moet zijn eigen keuze maken, maar moet dan wel voldoende informatie hebben om die keuze te maken. En ja, het hangt er ook vanaf wat je wilt doen en zien.
Ik denk dat de meeste mensen te weinig bekend zijn met de mogelijkheden in het park, vandaar dat ik hierop blijf hameren (en de vaste bezoekers hier worden er natuurlijk helemaal gek van :wink: ).
Ik weet dat hotels in Oakhurst adverteren met hun ligging: vlak bij het park. Als je dan niet bekend bent met de grootte het park kan het een enorme tegenvaller zijn als je ontdekt dat je weliswaar dichtbij de parkgrens zit, maar wel tientallen kilometers van de belangrijkste bezienswaardigheden.
Juist bij grote drukte is een overnachting in het park handig omdat je dan niet 's morgens in de file staat voor de ingang, en omdat je de auto/camper niet hoeft zien kwijt te raken. Buiten het hoogseizoen zal dat wel meevallen, maar ik lees vaak genoeg verslagen waarin mensen eigenlijk niets van het park zien omdat ze afgeschrikt worden door de drukte, en er dan maar snel doorheen rijden. Gelegenheid voor een wandeling (waarbij je de drukte juist kunt vermijden) is er dan niet.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer