Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwenoord goes Fall Foliage!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Hé wat leuk voor jullie Monique. Ga er lekker voor als het mag. Als je een goed hotel in new York zoekt, kan ik je hotel Edison of als je wat meer luxe zoekt hotel Belvedere aanbevelen. Hotel Edison ligt bij wijze van spreken op Times Aquare. Goed hotel, lekkere ontbijtruimte onder het hotel. Het gehele hotel is in art decostijl gebouwd en onlangs gerenoveerd. Hotel Belvedere is ietwat luxer, met koelkast en magnetron en ligt ietsjes verder weg van Times Square. Beide hotels kan ik jullie van harte aanbevelen. Je zult er geen spijt van krijgen.
In ieder geval, veel plezier met jullie voorbereidingen :lol:
Fan of the U.S.A.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Leuk, zeg, dat het er nu misschien toch in zit voor jullie. Wij logeren meestal op mijlen of via Ricks werk in New York, maar je zou ook Priceline.com eens kunnen proberen en kijken of daar iets redelijks uitkomt.
En Color01 suggereerde de Sheraton on the Hudson in New Jersey met mooi uitzicht op de skyline van Manhatten in dit draadje. Die ga ik zelf in gedachten houden voor een volgend bezoek aan de Big Apple.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

zoals petra al aangaf .. wij hebben de laatste keer in de Sheraton Suites on the Hudson door gebracht .. fantastisch mooi uitzicht op NewYork .. en de Ferry legt aan voor het hotel .. en elke 15 minuten gaat een ferry naar de overkant....het is redelijk goedkoop... en het parkeren is gratis .. en de taxi instap plaats is op de zelfde plek waar je met de Ferry aanlegt.

wij betaalden ongeveer 7 dollar voor een Taxi vanaf de ferry aanleg plaats naar de Rockefeller Plaza.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Color01 op 06 aug 2007, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

:shock: Wow!!! In dat hotel zou ik ook wel willen zitten.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Geweldige plek zeg! Deze gaat in elk geval mee in de overwegingen, ik ben altijd dol op water en scheepvaart, dus dit trekt me heel erg.

Nu de 'fingers crossed' want de eerste die Albert vandaag sprak in De Hoogstraat over het onderbreken van de dagbehandeling voor ruim drie weken, flipte een klein beetje ...
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Leuk dat jullie dit al voor dit jaar overwegen, lukt het niet is er altijd volgend jaar nog. Ik vind NY een geweldige stad, ben er nu 5x geweest en iedere keer weer andere dingen bekeken. Het verveelt nog steeds niet.

Wat misschien ook nog het overwegen waard is is het Marriott op Times Square. Ik heb geen flauw idee van de prijzen maar ik hoor er hele goede verhalen over. Er zitten er trouwens 2 in de buurt van Times Square, 1 Courtyard en 1 Residence Inn.

Pendelen tussen Newark en NY is ook geen probleem, het zou zelfs kunnen dat de "duurdere" hotels shuttles richting Manhattan hebben. Vanaf het vliegveld gaat er regelmatig (iedere 20 minuten als ik me niet vergis) een trein richting Penn station. De trein is wel een stuk duurder ($12 enkele reis) als bv de bus, maar in ongeveer 20 minuten sta je in hartje NY.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

mirdj schreef:Vanaf het vliegveld gaat er regelmatig (iedere 20 minuten als ik me niet vergis) een trein richting Penn station. De trein is wel een stuk duurder ($12 enkele reis) als bv de bus, maar in ongeveer 20 minuten sta je in hartje NY.
Dat is niet helemaal waar, de trein gaat vanaf een overstapstation helemaal aan de andere kant van de Interstate, waar je eerst de het onbemande shuttle heen moet.
Ik heb het (uiteraard) ook geprobeerd, maar de shuutle deed er iets van 5 minuten over, dan moest je shuttlestation uit en naar de treinhalte (het is geen echt station) weer via trappen.
Alles bij elkaar toch ook een (heel) klein uur, en het was nog duurder dan de rechtstreekse bus.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Leuk dat iedereen zo meedenkt! Wat hotels in New York betreft voelen we toch heel veel voor dat Sheraton aan de Hudson River. Wij zijn al niet zo heel erg van midden in de stad in de drukte zitten. Dit uitzicht op het water lijkt ons heerlijk na een drukke dag New York.

Verder nog een routevraag:

Van Boston naar het Acadia National Park en dan terug richting de Adirondacks is een heel eind om. Daarnaast zijn een aantal campgrounds in Maine al dicht rond half oktober, sommigen zelfs vanaf 8 oktober. Kan dus wellicht al goed koud zijn daar of het seizoen is in elk geval over? We hebben niet veel zin in echte kou. Missen we heel veel als we Maine over slaan en vanaf Boston weer het binnenland intrekken?

Dit is zo'n beetje het route-idee tot nu toe (zonder Acadia NP dus):

Dag 1: vlucht AMS-Newark
Dag 2: camper ophalen bij Road Bear, Middletown, NJ
Dag 3: om New York heen naar Clinton, kust van Connecticut
Dag 4 t/m 6: camping ten zuiden van Boston, vandaar uit bezoek aan Cape Cod, Boston en omgeving
Dag 7: van Boston door New Hamspire, overnachting in Freedom, NH
Dag 8: dwars door New Hampshire (Mt. Washington bezoek) naar Vermont, overnachting in de buurt van Randolph
Dag 9 en 10: Adirondacks NP, overnachtingen in Lake George
Dag 11: naar Pennsylviana, overnachting t.n.v. Lancaster
Dag 12 en 13: door Lancaster naar Gettysburg, bezoek Gettysburg
Dag 14: naar Verona, overnachting aldaar
Dag 15: door Shenandoah NP naar Millersville
Dag 16 en 17: Millersville, overnachting KOA bij Washington, bezoek Washington/koffie bij Petra!
Dag 18: overnachting in de buurt van camperverhuurder bij Middletown NJ
Dag 19, 20, 21: camper inleveren, drie volle dagen New York (vier nachten)
Dag 22: terug naar huis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Color01 schreef:zoals petra al aangaf .. wij hebben de laatste keer in de Sheraton Suites on the Hudson door gebracht .. fantastisch mooi uitzicht op NewYork .. en de Ferry legt aan voor het hotel .. en elke 15 minuten gaat een ferry naar de overkant....het is redelijk goedkoop... en het parkeren is gratis .. en de taxi instap plaats is op de zelfde plek waar je met de Ferry aanlegt.

wij betaalden ongeveer 7 dollar voor een Taxi vanaf de ferry aanleg plaats naar de Rockefeller Plaza.

Afbeelding
Dat uitzcht ziet er inderdaad prachtig mooi uit maar daar betaal je $70 extra per nacht voor. We hebben even gekeken voor de periode dat wij er heen zouden gaan (juli 2008) en zien dan dat een kamer met 'New York Skyline View' $390 kost en een soortgelijke kamer zonder cityview (dat zijn vermoedelijk die kamers die je op de foto kan zien) $321. Beide prijzen zijn inclusief tax en mogelijkheid tot annuleren. Echt goedkoop vind ik dat niet maar ik ben nog niet gewend aan de prijzen in New York. :dunno:

Martin
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

wij betaalden ongeveer $189.00 voor een Suite voor ons beiden.

De prijzen zijn echt afhankelijk wanneer je gaat en waar je gaat boeken.
Wij zaten er met Valentijns daar voor onze Business, en overal waren de prijzen in NewYorkse hotels omhoog gegaan...en vergelijkbaar met de prijzen in Newyork was dit niet duur.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

nieuwenoord schreef:

Je kunt hier die leuke Amish-dorpjes bezoeken. Vond ik vorig jaar heel leuk om eens te zien.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Pff, 70 dollar extra voor een mooie vieuw is nogal wat he. Het is inderdaad ook nu best duur hoor, je betaalt toch rond de 300 dollar per nacht. Ik denk dat ik me er maar bij moet neerleggen dat dat de prijs is voor in of vlakbij Manhattan.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Albertje Kretiek Himself schreef:Ho Stop,

We willen wel maar nu ik net ontdek dat #kie er ook is in die periode tjaa dan wordt het wat anders vooral dat ze een mini AA meeting wil organiseren.

Ik heb namelijk van Rob en Annie al gehoord hoe ze zich gedragen.

:lol: :lol: :lol:

Ik kan het ook ten zeerste afraden hoor, weet waar je aan begint....... :wink:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

hekkie schreef:
Albertje Kretiek Himself schreef:Ho Stop,

We willen wel maar nu ik net ontdek dat #kie er ook is in die periode tjaa dan wordt het wat anders vooral dat ze een mini AA meeting wil organiseren.

Ik heb namelijk van Rob en Annie al gehoord hoe ze zich gedragen.

:lol: :lol: :lol:

Ik kan het ook ten zeerste afraden hoor, weet waar je aan
begint....... :wink:
Waar bemoeit die vent zich mee!!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Even weer gewoon ter zake, terwijl 'die vent' eerst maar eens moet regelen dat hij een paar weken weg kan:

*** ships, ik zit buiten en het gaat regenen, even vluchten****

We hebben twee mogelijkheden wat betreft camperhuur en dat heeft ook behoorlijk invloed op de 'ruimte' in het schema:

a. camper ophalen en inleveren in New Jersey (Middletown) bij Road Bear RV's, we doen dat dan meteen de dag na aankomst en 'doen' New York City aan het eind nadat de camper weer is ingeleverd. Voordeel: we kennen de kwaliteit van Road Bear en de camper.

b. camper ophalen in Boston, twee overnachtingen nemen in een hotel in Boston en de stad bezichtigen en daarna de camper ophalen bij Moturis. Zij hebben dezelfde A-klasse camper als Road Bear, alleen gokken we wat meer op kwaliteit. We hoeven dan niet direct rond de grote stad New York op dag 1 en hoeven niet met openbaar vervoer ergens vanaf een camping Boston te bezoeken. We leveren dan de camper weer in New York in.

Vragen dus:
  • iemand ervaring met Moturis, met name met de A-klasse camper?
    missen we veel aan het stuk tussen New York en Boston?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Van Boston naar het Acadia National Park en dan terug richting de Adirondacks is een heel eind om. Daarnaast zijn een aantal campgrounds in Maine al dicht rond half oktober, sommigen zelfs vanaf 8 oktober. Kan dus wellicht al goed koud zijn daar of het seizoen is in elk geval over? We hebben niet veel zin in echte kou. Missen we heel veel als we Maine over slaan en vanaf Boston weer het binnenland intrekken?

Dit is zo'n beetje het route-idee tot nu toe (zonder Acadia NP dus):

Dag 1: vlucht AMS-Newark
Dag 2: camper ophalen bij Road Bear, Middletown, NJ
Dag 3: om New York heen naar Clinton, kust van Connecticut
Dag 4 t/m 6: camping ten zuiden van Boston, vandaar uit bezoek aan Cape Cod, Boston en omgeving
Dag 7: van Boston door New Hamspire, overnachting in Freedom, NH
Dag 8: dwars door New Hampshire (Mt. Washington bezoek) naar Vermont, overnachting in de buurt van Randolph
Dag 9 en 10: Adirondacks NP, overnachtingen in Lake George
Dag 14: naar Verona, overnachting aldaar
Dag 15: door Shenandoah NP naar Millersville
Dag 16 en 17: Millersville, overnachting KOA bij Washington, bezoek Washington/koffie bij Petra!
Dag 18: overnachting in de buurt van camperverhuurder bij Middletown NJ
Dag 19, 20, 21: camper inleveren, drie volle dagen New York (vier nachten)
Dag 22: terug naar huis
Zou iemand (Nooroostenkenner??) hier nog eens naar willen kijken??
Albert
Amerikafan
Partner van: Nieuwenoord
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Albert »

Utrecht, Woensdag 8 augustus

:lol: vandaag een voorbespreking gehad met mijn teamarts en mijn (lees onze) plannen verteld over het idee om de tijd in het revalidatiecentrum af te sluiten met een heerlijke vakantie in Amerika.

:o :o :o en hij stond er positief tegenover, wel moet hij deze week nog vergaderen met het behandelteam en krijg ik op 13 augustus tijdens mijn teamgesprek de uitslag.

:oops: Dus als jullie effe tijd hebben deze week zend dan positieve gedachte naar het team zodat zij kunnen beslissen of er een vervolg komt op Albertje Kretiek Himself vanuit de joe naait et steeds.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Goedemorgen schat :P :P :P

Kan jij die lieve dokter niet even zachtjes influisteren vandaag dat je vrouw al vluchten in optie heeft gezet en dat ze een heel mooi kaartje naar hem zal sturen van uit de ons geliefde 'joe naait het steeds'??

Kus vanuit Beesd!

(Over onzinberichtjes gesproken :lol: )
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

nieuwenoord schreef:missen we veel aan het stuk tussen New York en Boston?[/list]
Ik heb dit stuk nu twee keer gereden en ofschoon een nieuw traject altijd interessant kan zijn als je er voor open staat, moet ik toch zeggen dat je in dit geval niet veel mist. Het voegt niet echt iets toe om zo maar eens te zeggen.

Zelf moet ik dit stuk wel rijden omdat we aankomen in New York op JFK en dan gelijk dezelfde dag richting Rhode Island gaan. Deze Staat is nl. een "nog te scoren Staat"........ :wink: Ik wil dit combineren met een bezoek aan de Providence Mall en een bezoek aan Cape Cod. Daarna via de kust omhoog naar Maine Acadia NP. Boston bezoeken we deze keer niet (denk ik), hoewel we het een fantastische stad vinden. Dus zeker een bezoek waard Monique.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik kan Rhode Island zeker aan bevelen!
New Port is echt heel leuk om te bezoeken.
De echt HELE oude huizen in de oude binnenstad zijn heel leuk om te zien.
De huizen aan de Cliff walk zijn net kastelen. http://www.cliffwalk.com/
Vond het het bezoek vorig jaar zeker waard en zou het kunnen aanraden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer