Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sightseeing tour New York, NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Sightseeing tour New York, NY

Bericht door Dento »

Beste forum-genoten,

Alweer een vraag over New York (je zou haast zeggen dat er een apart New York forum zou kunnen komen, gelet op het aantal New York draadjes :) ).

Onze rondreis door het noordoosten (samen met mijn ouders) in juni sluiten we af met enkele dagen New York.

Nu zijn wij zelf al enkele keren in New York geweest, maar mijn ouders nog niet. Omdat we tijdens die enkele dagen de belangrijkste sights willen zien, en ook nog tijd over willen houden om nog een keer naar bepaalde plaatsen terug te gaan, zijn erover aan het denken om een sightseeing tour te gaan doen.

We hebben deze tour gevonden, en het programma ziet er goed uit:
http://www.allnewyorktours.com/Body.asp ... =NYC-B0003

Ik weet dat je e.e.a. op eigen gelegenheid goedkoper zou kunnen doen, maar we willen ook een beetje voor gemakkelijk gaan...

Heeft iemand wellicht ervaringen met deze tour of andere sightseeing tours?

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Wij hebben zelf de eerste keer dat we in NY waren de Hop-on Hop-off bus genomen en zelf uitgezocht waar we heen wilden. Ze rijden verschillende routes en dus hangt er ook een verschillend prijskaartje aan. Je kan bijvoorbeeld een pas kopen voor alle routes, voor 1 of 2 routes en dan ook nog eens voor een verschillend aantal dagen. Het enige dat je dan "koopt" is het vervoer met de bus verder zit er helemaal niets bij. Ik heb alleen zo 1, 2, 3 geen website bij de hand.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij zijn echte fans van de Hop on - hop off- bussen. Zo kom je overal en zie je alles op je eigen tijd en schema!

We hebben dit al gedaan in Londen, San Diego, Vancouver en volgens mij ook in Kopenhagen!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik ben een tijdje gids geweest in New York, Gray Tours en nog wat van die organisaties. Dat reisje op de web site ziet eruit als de standaard uptown/downtown tour plus wat aanvullingen als de haventoer en de Verenigde Naties.

Als je in een dag alles wil doen (Amerika op de manier waarop sommige Amerikanen Europa doen), dan lijkt mij dit een goede oplossing, en ook niet te duur voor de dag van vandaag.

Als je die toer boekt, vraag dan of ze genoeg Nederlanders op de bus hebben om een Nederlandse toer te krijgen bij de VN (d'r lopen daar altijd een paar Nederlandse gidsen rond, tenminste dat was vroeger zo). Die zalen eens gezien te hebben is de moeite waard, denk alleen maar aan de uitroepen die je kan slaken de volgende keer dat de Veiligheidsraad in het nieuws op de TV is! ("Daar ben ik geweest", of: "In werkelijkheid is het een stuk kleiner" -- ik heb een jaar of 15 in de wandelgangen van de VN rondgedoold als correspondent van de Wereldomroep, vandaar dat ik een zachte plek in mijn hart heb voor het gebouw en de organisatie)

Grant's Tomb is niet alleen voor de heer Grant, maar ook omdat je daar een goed uitzicht hebt op de George Washington Bridge en de bergen langs de Hudson aan de kant van New Jersey.

Avontuurlijker is natuurlijk zelf doen met de hop on hop off, of de gemeentebussen in Manhattan (de meeste Avenues gaan 1 richting op en de bussen rijden vanaf bijna het begin tot bijna het einde.

Veel plezier.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Iedereen bedankt voor de reactie.

Zelf zijn we ook fans van de hop-on, hop-off (twee weken geleden hebben we Dublin nog gezien op die manier). Alleen mijn ouders zijn wat dat betreft mogelijkerwijs iets minder "avontuurlijk".

Zeker ook omdat de entree van een aantal sights er al bij is inbegrepen, en omdat het je de moeite spaart om er zelf achteraan te gaan, is het wellicht een beetje luxe om de tour te gaan doen.
Bennogr schreef:Als je in een dag alles wil doen (Amerika op de manier waarop sommige Amerikanen Europa doen), dan lijkt mij dit een goede oplossing, en ook niet te duur voor de dag van vandaag.
We zullen in totaal bijna 4 dagen in New York zijn, en we (mijn vrouw en ik) dachten dat het om mee te beginnen een leuke rondrit is voor mijn ouders om zo een goede indruk te krijgen van de stad. We willen hen dan laten kiezen of er nog plekken zijn die ze gezien hebben waar ze nog eens naar toe willen gaan.
Mag ik uit jouw opmerking "Dat reisje op de web site ziet eruit als de standaard uptown/downtown tour plus wat aanvullingen als de haventoer en de Verenigde Naties." concluderen dat het geen slechte keus lijkt te zijn?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Inderdaad, geen slechte keus tegen een alleszins redelijke prijs (zeker als er een lunch bij inzit).

Goed plan: eerst alle hogtepunten even af en dan terug naar wat je interessant/leuk vindt, weet je tenminste een beetje hoe de stad in elkaar zit.

Ik heb een tijd lang een toer gedaan die onderdeel was van een week New York. De mensen kwamen vrijdagavond aan op JFK, waar ik ze opwachte met een bus met chauffeur. Zatedagochtend met een bus(je) uptown en downtown en de rest van de week zoek je het maar uit.

Vond ik altijd een van de betere manieren om een stad te leren kennen.

Veel plezier.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

http://www.inetours.com/New_York/Tours/DD_Bus_Tour.html

Hier staan ook diverse tours met zo'n hop on hop off bus.
Wij hebben deze tour ook al geregeld in NL, 2 dagen en de anderhalve dag die overblijft vogelen we het zelf allemaal wel uit, denk ik :roll:
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

ZeroXX schreef

http://www.inetours.com/New_York/Tours/DD_Bus_Tour.html

Hier staan ook diverse tours met zo'n hop on hop off bus.
Wij hebben deze tour ook al geregeld in NL, 2 dagen en de anderhalve dag die overblijft vogelen we het zelf allemaal wel uit, denk ik

Bovenstaande ziet er goed uit. Ons sprak de 3 dagen tour ook wel aan... maar heeft iemand kunnen vinden in welke frequentie die bussen rondrijden. Als je dus ergens uitgestapt bent... na hoeveel tijd kun je dan weer verder?

MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony de Pony
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Tony de Pony »

TIP: bij de Chelsea Piers ligt een schoener aan de wal. Ben de naam kwijt. Die zeilt een paar keer per dag in New York Harbor. Geweldig! Zo'n 2,5 uur het water op, onder vol zeil langs het Vrijheidsbeeld, biertje in de hand.

Als familie of vrienden ons kwamen bezoeken (West 20th St), namen we steevast de schoener als het een mooie middag was. Geen reservering nodig, gewoon kaartje kopen (afvaart was om 2.00 pm) en de boot op.
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Zelf vind ik dat je met de hop on hop off bussen veel meer tijd kwijt bent dan als je het zelf zou gaan bekijken. (en ik vind ze bovendien ontzettend duur...voor 25 dollar heb je een 7-day metropas)

New York is zo easy...je kan bijna niet verdwalen en doe je dat wel dan heb je op elke straathoek een metrostation of 20 taxi's staan.

Bovendien vind ik het ook leuker om de stad zelf te verkennen en hoef je niet elke keer op een bus te wachten.

Maar that's just my 2 cents...ik ben graag onafhankelijk :-)
cielo
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door cielo »

Hé? Een voorstel voor een apart forum over New York. Ben ik helemaal voor!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

cielo schreef:Hé? Een voorstel voor een apart forum over New York. Ben ik helemaal voor!
Dan kun je dat voor andere grote steden ook wel doen. LA, SF om er maar een paar te noemen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Internationalist
Amerika-ontdekker

Bericht door Internationalist »

Hulp gevraagd! Ik zal in NY voor 2,5dagen zijn en zou naast mijn eigen planning ook gebruik maken van een tour. Nu twijfel ik tussen een geplande tour en double decker bussen.

http://www.allnewyorktours.com/Body.asp ... ourDetails

en
http://www.allnewyorktours.com/body.asp ... ourDetails

Die 'Double Decker Bus' lijkt me cool en is voor 2 dagen en goedkoop ook. De bus tour is ook leuk, maar dan voor 1 dagje en je hebt niet de vrijheid. Dus die bussen rijden bepaalde routes zoals http://www.allnewyorktours.com/body.asp ... ourDetails

Ik vervlijf bij Chealsea hostel, zijn daar ook haltes voor de decker bussen? Welke zou jij kiezen en waarom??? :? :)
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

In New York heb je nog veel meer bustours, maar als je kiest voor de hop-on hop-of neem dan de rode (Gray lines) i.p.v. de blauwe.
Bij het Times Square info winkeltje kon je altijd korting krijgen.
De rode bussen rijden véél regelmatiger dan die van de concurrent (blauw).
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Tijdens ons verblijf in New York hebben we een twee dagen hop-on, hop-off tour gedaan.

We hebben gekozen voor de Gray line tours. Als je op hun website kijkt, kun je de verschillende tours bekijken die je kunt nemen.

Er zijn veel verschillende, en allemaal net iets anders: de een heeft bijvoorbeeld een rondleiding door het United Nations gebouw erbij, de andere de entree voor het Empire State Building.

Het is dus maar net wat je wilt. Wij hebben de The Classic New York gedaan, en deze beviel prima. Enige minpuntje aan de tour vonden we de Brooklyn loop: deze duurde (te) lang en er was (te) weinig echt bekends en moois te zien - volgens onze bescheiden persoonlijke mening ! :wink:

Voor de rest is het een ideale manier om eerst NYC te verkennen en een indruk te krijgen, om vervolgens terug te gaan naar die plaatsen die je wilt gaan bekijken!

Dennis

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Gaaf! Ik ben dol op Hop on - hop off bussen. We hebben dit gedaan in San Diego, Vancouver en Londen. We plannen nu drie dagen New York, dus dit lijkt me voor ons heel geschikt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer