Allemaal leuk en wel maar voor mensen die zelf niet al te handig zijn met pda's en telefoons, kun je beter een TT-one of zo kopen.
(Mio ben ik zelf niet zo kapot van, collega's van me klagen steen en been)
Ik heb zelf ook een pda met TT-6 (Ipaq-hp5550).
Maar als die een weekje niet gebruikt wordt en dus de batterij leeg is kun je wel weer tomtom opnieuw installeren, of de backup terug zetten. Voor mij simpel maar voor b.v. mijn vader onmogelijk.
Daarnaast heb je vaak een extra gpsmuis nodig (hoewel er ook ingebouwde zijn) en een houder+bekabeling voor in de auto.
Er is dus niet zoiets als het BESTE, het blijft persoonlijk.
Ik heb laatst voor mijn vader een TT-One xl gekocht en die vervolgens
zelf meegenomen naar Florida

naast mijn pda.
Resultaat pda gebruikte ik daar dus niet, die TT-One is veel makkelijker en alles in 1.
Kwa prijs maakt het volgens mij allemaal niet zoveel uit.
Dus kijk goed naar gebruikers gemak.
Voor amerika is een garmin vaak wel beter.(volgens sommige testen)
hoezo dan?
Wel de tijdsberekening van tomtom laat nog wel eens wat te wensen over,(met amerikaanse kaarten niet met de europese kaarten)
geeft vaak een langere tijd aan dan er daadwerkelijk nodig is (boeit mij dus niet) dat was althans vorig jaar zo met tt-5 op pda.(tt-one xl deed het perfect).
Daarnaast KAN het zijn dat in steden je met tomtom niet altijd de korste weg rijdt. Ik bedoel daarmee dat als je in een stad zit en daar ergens een adres inklopt. Als je er dwarsdoorheen moet en dus alleen de grote wegen gebruikt is er niets aan het handje.
Ik weet niet of dit intussen met de nieuwste versies/kaarten is opgelost. Maar uiteindelijk kom je er met tomtom altijd wel

.
Dit jaar ruim 3 weken naar het westen en de pda blijft thuis.
TT-one + notebook voor internet dat vindt ik toch makkelijker werken voor email en internet dan een pda of telefoon of combinatie van.
Dan maar wat meer kilo's.
The One heeft ook een batterij die langer mee gaat dan mijn pda, dus ik kan hem ook gebruiken als ik in een stad loop.
Dat geldt natuurlijk ook voor garmin navman enzo voorts, maar niet voor alle pda's.
Laat je niks aan praten en koop iets wat je
zelf makkelijk vindt.
tomtom Navman garmin mio of knutsel zelf wat met een pda.
In de usa kan het goedkoper zijn, maar als je hem hier koopt kun je er al wel mee oefenen en ken je het apparaat voordat je het daar aan de overkant van de grote plas echt nodig hebt.
Laat in de avond aankomen, auto ophalen Navigatie aanzetten en recht naar je eerste hotel. Geen moeilijk gedoe. Ideaal.
Tot zover mijn
mening...
Doe er je voordeel mee.....