Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

gps 2

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

mieke15 schreef:Ik lees dat verschillende van jullie een pda hebben. Welk type hebben jullie? Ben me een beetje aan het oriënteren.
Ik heb zelf een Mio A201. Als je hem puur wilt gebruiken voor Navigatie dan is de Mio P350 een goede optie. Zie bijvoorbeeld hier.

Een andere optie is een europese TomTom One (of Benelux versie, als je niet verder komt) aan te schaffen en daar de USA kaarten bij kopen (of in de USA een Tomtom One aanschaffen en daar later de Europese kaarten bij kopen :) ).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Wij hebben de ASUS 636 aangeschaft, werkt perfect met Tomtom. Bovendien kun je er ook mee internetten. Heb er ook skype op geinstalleerd, dus bellen zou ook moeten kunnen maar dit heb ik nog niet geprobeerd. Gewoon telefoneren kan deze niet, maar ik weet dat er ook PDA's zijn die dit wel kunnen (GPRS). De ASUS 636 heeft Bluetooth, Wifi, Infrarood en GPS ingebouwd.

Hanny
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik heb de Acer N35. Mijn PDA gebruik ik eigenlijk alleen voor navigatie. De PDA heeft een ingebouwde GPS-antenne wat 'm heel geschikt maar voor navigatie. Deze PDA wordt echter niet meer in de winkels verkocht (model is al een aantal jaren oud). Via Marktplaats zijn ze nog wel (2e hands) te krijgen.

Het hangt er een beetje van af wat je allemaal wilt met je PDA. Wil je alleen navigeren dan is het model dat Njit noemt en de PDA die ik heb heel geschikt. Wil je meer toepassingen gaan met je PDA dan zou ik uitkijken naar een PDA zoals Hanny heeft.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
JWusa
Amerikafan

Bericht door JWusa »

Ik heb tomtom mobile 6 op me MDA geinstaleerd en heb één grote map van geheel Noord-Amerika erop staan.
Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

JWusa schreef:Ik heb tomtom mobile 6 op me MDA geinstaleerd en heb één grote map van geheel Noord-Amerika erop staan.
TomTom 6 kun je 1 grote kaart van 900+ mb of een aantal staten bij elkaar installeren. Ligt er maar net aan wat je het handigst vind :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
JWusa
Amerikafan

Bericht door JWusa »

Njit schreef:
JWusa schreef:Ik heb tomtom mobile 6 op me MDA geinstaleerd en heb één grote map van geheel Noord-Amerika erop staan.
TomTom 6 kun je 1 grote kaart van 900+ mb of een aantal staten bij elkaar installeren. Ligt er maar net aan wat je het handigst vind :)
Het laden gaat wat slomer, maar ik ga een 'Road Trip' maken van NY -> Washington en dan richting LA 8)
Afbeelding
mieke15
Amerika-ontdekker

Bericht door mieke15 »

Ik moet zeggen dat ik tot voor kort niet wist wat een pda was :oops: . Loop altijd wel een beetje achter. :wink: We wilden eerst een laptop en tomtom 910 kopen. De laptop meer voor het checken van e-mail omdat we geen zin meer hadden om dit jaar weer naar een bibliotheek te zoeken.

Wat zouden jullie doen, dan toch maar een pda of de andere optie?

Bedankt voor jullie reacties :D . Vind het zelf wel altijd gemakkelijk als ik wat voorbeeld pda's heb waar mensen mee werken. En van daaruit wat te gaan rondsnuffelen. :D
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Met een pda kan je wel goed uw email checken, werkt perfect als er wifi op zit. Maar een mail mee schrijven zou ik niet te veel doen ;). Veel verder dan een paar woorden geraak ik nooit. Misschien als je er nog een appart toetsenbordje voor bijkoopt (en sommige pda's hebben dat ook ingebouwd) dat het wel vlotter gaat.
JWusa
Amerikafan

Bericht door JWusa »

mieke15 schreef:Ik moet zeggen dat ik tot voor kort niet wist wat een pda was :oops: . Loop altijd wel een beetje achter. :wink: We wilden eerst een laptop en tomtom 910 kopen. De laptop meer voor het checken van e-mail omdat we geen zin meer hadden om dit jaar weer naar een bibliotheek te zoeken.

Bedankt voor jullie reacties :D . Vind het zelf wel altijd gemakkelijk als ik wat voorbeeld pda's heb waar mensen mee werken. En van daaruit wat te gaan rondsnuffelen. :D
Wel eens aan een MDA gedacht? Kleiner en je kan er hetzelfde mee als een PDA + bellen.
Afbeelding
mieke15
Amerika-ontdekker

Bericht door mieke15 »

We checken hoofdzakelijk alleen de e-mail op vakantie.

Nee, nooit aan een mda gedacht is misschien ook een optie. Tot nu toe kochten wij altijd een sim card voor onze mobiel bij T-mobile in Amerika. Daar krijg je dan ook nog zoveel gratis belminuten.
jer van bia
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jer van bia »

mieke15 schreef:Ik moet zeggen dat ik tot voor kort niet wist wat een pda was :oops: . Loop altijd wel een beetje achter. :wink: We wilden eerst een laptop en tomtom 910 kopen. De laptop meer voor het checken van e-mail omdat we geen zin meer hadden om dit jaar weer naar een bibliotheek te zoeken.

Hoi Mieke,

Ik gebruik de Qtek S200 Smartphone. Deze is iets kleiner dan een pda.
Hier zit ook vanalles op: Telefoon/camera/word/excel/ms outlook/tom tom/bluetooth/wifi enz. Teveel om op te noemen. Als je daar dan nog een bluetooth gps module aan toevoegd heb je het verhaal compleet. Ik ben er in ieder geval enorm blij mee.

Jerry
Reisverslag 2009: http://jerryusa2009.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://jerryusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://southwest2008.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2007: http://www.bvisible.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Memphis/Las Vegas 2006: http://jerryusa.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mieke15
Amerika-ontdekker

Bericht door mieke15 »

Hoi Jerry

Ik heb al wat uurtjes rond zitten snuffelen op internet en denk dat het deze gaat worden, HP iPAQ rx5935 NL + TomTom Europa. In ieder geval bedankt voor de informatie. :wink:
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Ik heb een HP Ipax Hx2490b met Tom Tom erop van de states en een losse GPS ontvanger. Werkt deze ontvanger ook gewoon in Amerika?
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Eigenlijk vind ik reizen zonder navigatiesysteem avontuurlijker; maar voor de volgende Amerika-reis staat o.a. Little Finland op het programma, en... hm... dat lijkt me tricky zonder GPS. Ik wil graag een compact systeem en geen laptop meeslepen.

Ik ben op zoek gegaan en kwam zo uit op de Earthmate GPS van Delorme:
http://shop.delorme.com/OA_HTML/DELibeC ... tion=10106
Hier een uitgebreide review (flink wat tekst)
http://tinyurl.com/2mmbmn

Heeft iemand hier ervaringen met Delorme's Earthmate?

Vraag me overigens af of dit geen duur grapje is (want zo vaak kom ik niet in Amerika).
En ik heb nog niet kunnen vinden of de Earthmate ook in Nederland geleverd/verkocht wordt.

Johan
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

MotorGuy76 schreef:Ik heb ook iets gehoord van iemand die een gps-systeem bij de walmart heeft gekocht en er TOMTOM op heeft geinstalleerd, maar heb op de walmart site zitten kijken, maar volgens mij zijn al die gps-apparaten niet geschikt voor TOMTOM, of zouden ze niet alles op hun site hebben staan? Prijs zou onder de $200,- zijn.....
Als je ergens een gps systeem op wil installeren, dan moet je naar een pda zoeken. Dan heb je nog wel de software en een gps muis nodig.
rene_ursula
Amerikafan

Bericht door rene_ursula »

Of je installeert TomTom5 of TT6 op een geschikte telefoon.

Ik had TT5 op mijn nokia 6680 en nu TT6 op de N73.
In combinatie met een GPS antenne (gekocht bij Dixons voor 79eu) rijdt het als de tierelier.
Deze GPS antenne is aan te sluiten op de aanstekerplug in de auto maar houdt ook een goeie 2 uur zijn stroom zelf vast (als je je mobieltje weer even wilt opladen bijv)

Ik ben dan ook benieuwd hoe het in de USA werken zal, de nodige kaartjes al op de GSM geïnstalleerd.
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
Ron555
Amerika-ontdekker

Bericht door Ron555 »

Allemaal leuk en wel maar voor mensen die zelf niet al te handig zijn met pda's en telefoons, kun je beter een TT-one of zo kopen.
(Mio ben ik zelf niet zo kapot van, collega's van me klagen steen en been)

Ik heb zelf ook een pda met TT-6 (Ipaq-hp5550).
Maar als die een weekje niet gebruikt wordt en dus de batterij leeg is kun je wel weer tomtom opnieuw installeren, of de backup terug zetten. Voor mij simpel maar voor b.v. mijn vader onmogelijk.

Daarnaast heb je vaak een extra gpsmuis nodig (hoewel er ook ingebouwde zijn) en een houder+bekabeling voor in de auto.
Er is dus niet zoiets als het BESTE, het blijft persoonlijk.

Ik heb laatst voor mijn vader een TT-One xl gekocht en die vervolgens
zelf meegenomen naar Florida :oops: naast mijn pda.
Resultaat pda gebruikte ik daar dus niet, die TT-One is veel makkelijker en alles in 1.
Kwa prijs maakt het volgens mij allemaal niet zoveel uit.
Dus kijk goed naar gebruikers gemak.

Voor amerika is een garmin vaak wel beter.(volgens sommige testen)
hoezo dan?
Wel de tijdsberekening van tomtom laat nog wel eens wat te wensen over,(met amerikaanse kaarten niet met de europese kaarten)
geeft vaak een langere tijd aan dan er daadwerkelijk nodig is (boeit mij dus niet) dat was althans vorig jaar zo met tt-5 op pda.(tt-one xl deed het perfect).
Daarnaast KAN het zijn dat in steden je met tomtom niet altijd de korste weg rijdt. Ik bedoel daarmee dat als je in een stad zit en daar ergens een adres inklopt. Als je er dwarsdoorheen moet en dus alleen de grote wegen gebruikt is er niets aan het handje.
Ik weet niet of dit intussen met de nieuwste versies/kaarten is opgelost. Maar uiteindelijk kom je er met tomtom altijd wel :) .

Dit jaar ruim 3 weken naar het westen en de pda blijft thuis.
TT-one + notebook voor internet dat vindt ik toch makkelijker werken voor email en internet dan een pda of telefoon of combinatie van.
Dan maar wat meer kilo's.
The One heeft ook een batterij die langer mee gaat dan mijn pda, dus ik kan hem ook gebruiken als ik in een stad loop.
Dat geldt natuurlijk ook voor garmin navman enzo voorts, maar niet voor alle pda's.

Laat je niks aan praten en koop iets wat je zelf makkelijk vindt.
tomtom Navman garmin mio of knutsel zelf wat met een pda.

In de usa kan het goedkoper zijn, maar als je hem hier koopt kun je er al wel mee oefenen en ken je het apparaat voordat je het daar aan de overkant van de grote plas echt nodig hebt.
Laat in de avond aankomen, auto ophalen Navigatie aanzetten en recht naar je eerste hotel. Geen moeilijk gedoe. Ideaal.

Tot zover mijn mening...
Doe er je voordeel mee.....
rene_ursula
Amerikafan

Bericht door rene_ursula »

Voordeeltje van TomTom op je telefoon, je hoeft niet nog een extra apparaat mee te slepen, je telefoon heb je toch altijd bij je. Ook al loopt de accu van de telefoon leeg, je hoeft niks opnieuw te installeren.

En het installeren van TomTom6 op je telefoon is net zo ingewikkeld als een smsje versturen. Niet dus.
Maar, dat is mijn mening :lol:
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik heb een Palm T3(dat is degene waar je het scherm van kunt uitschuiven) en daar kwam een TT speciaal voor die palm bij. Ik vind het een onding en upgrades kun je er niet voor krijgen. Zo woon ik 2 jaar in een nieuw appartement en mijn huisadres kun je dus niet vinden.
Overweeg nu een TT one ook vanwege het gebruikersgemak.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik gebruik alweer enige jaren een Garmin StreetPilot 2720 en deze voldoet nog steeds prima. Afgelopen zomer heb ik er nieuwe kaarten in gedownload, en nu staan ook alle recent aangelegde wijken er weer in. Dit systeem nemen we gewoon mee van auto naar auto, en gebruiken we ook op vakantie in de huurauto. Zelfs op Hawaii werkte het prima met de standaard US kaarten. Hij is nu bijna 5 jaar oud en zolang hij goed werkt hoef ik nog geen andere. Als het dan zover is wordt het wat mij betreft weer zeker een Garmin, ik zou dan een Nuvi of een Zumo (werkt ook op de motor) willen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer