Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Weekje Chicago!

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Gazpacho
Amerika-newbie

Weekje Chicago!

Bericht door Gazpacho »

Allereerst wil ik zeggen dat dit een erg leuk forum is. Ik ga komende vrijdag naar Chicago om een erg leuk meisje op te zoeken die ik vorig jaar tijdens een congres hier in Nederland heb leren kennen, en sindsdien contact mee heb gehouden. :lol:

Ik heb met behulp van de zoekfunctie al veel algemene antwoorden kunnen vinden, maar heb daarnaast nog een paar andere:

1) Als je onder de 21 bent, kom je dan echt geen (Jazz/Blues) Café binnen in Chicago of kom je wel binnen maar mag je daar geen alcohol bestellen? Heeft iemand nog een goede suggestie voor een Jazz/Blues Café?

2) Is het aan te raden zoveel mogelijk je credit card te gebruiken en zo min mogelijk te pinnen of geld uit de automaat te halen?

3) Zijn er nog 'romantische' plekken in Chicago? :roll:

4) Ben bang dat er veel geld in Lunch/Diners gaat zitten. Iemand nog goeie suggesties voor Chicago? En heb al veel info over tipping gelezen, maar zul je boos aangekeken worden als je als twee studenten zijnde geen fooi geeft in het restaurant? Wat zou een aardig percentage compromis zijn?

5) Als iemand nog wat kwijt wil of een tip heeft, ik hoor het graag!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

1) Hoe het in Chicago is weet ik niet, maar hier in Washington laten sommige cafe's je binnen met een stempel op je hand, zodat de bartenders weten, dat je onder de 21 bent

2) Volgens mij maakt het weinig uit, in beide gevallen worden de dollars omgerekend naar euro's. Tenzij je extra betaald voor pinnen bij je bank.

3) Waarom de rollende ogen? Volgens mij is Chicago een enorm romantische stad. Wandel hand in hand langs Lake Michigan. Loop over Navy Pier en neem een ritje in het Ferris Wheel. Of loop gewoon langs Michigan Avenue en de mooie gebouwen daar. Of bij de grote fontein, ik vergeet de naam. Plaatsen zat.

4) Absoluut wordt je boos aangekeken als je geen fooi geeft! Kies dan iets wat je je kunt veroorloven. Jij kan dan student zijn, degene die je bedient moet misschien een gezin onderhouden van de fooien. Voor goede bediening hoor je gewoon een 15% fooi te geven, klaar uit.
Geen compromis. Chicago is bekend om zijn deep dish pizza, goedkoop en heel lekker.

5) Chicago is een mooie stad, het hangt ervan af wat je leuk vindt om te doen. Maar het lijkt me dat dat meisje haar stad ook wel kent en je dus wel mee zal nemen naar plaatsen, die interessant zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Hoi,
Tip: Restaurant Ed Debevic's ( http://featuredfoods.com/cgi-local/Soft ... 1078355007 ) ...een (leuke!) ervaring apart....fantastisch en vooral véél eten...

Veel plezier & groetjes
Gazpacho
Amerika-newbie

Bericht door Gazpacho »

Beiden erg bedankt voor de tips. Ed Debevics had ik van een vriendin (local) daar ook al als tip gekregen, maar je moet wel het type persoon zijn die dat leuk vind denk ik. Lonely Planet is er bijvoorbeeld niet echt hyper over.... maarja, als we melig zijn.... :lol:
Goliath
Amerika-ontdekker

Bericht door Goliath »

Hoe ik 13 jaar was kwam ik al een blues cafe binnen in Chicago met mn pa, maar ik mocht geen alcohol en niet aan de bar zitten.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Petra/VS schreef:Of bij de grote fontein, ik vergeet de naam. Plaatsen zat.
Buckingham Fountain!

Dit is wel een aardige link voor iedereen die iets leuks wil doen in Chicago.

http://metromix.chicagotribune.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer