Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen met verhuurmaatschappijen: Alamo
Ervaringen met verhuurmaatschappijen: Alamo
Wij hadden ook een auto van Alamo met golddekking.
De auto was niets op aan te merken,alleen hebben wij twee en een half uur in de rij staan wachten en toen bleek de tank leeg te zijn.De medewerker van Alamo verzekerde ons dat bij inlevering van de auto dit bedrag gecrediteerd zou worden,eigenlijk wilde ik het zo niet accepteren maar om opnieuw in de rij gaan staan gaat tenslotte van je vakantie af.Van dat verrekenen is ook niets gekomen.Goed opletten dus,want vorig jaar paste de koffers niet in de kofferbak en dat is ook weer een hele toestand ge worden,alhoewel bij een SUV hoef je je daarover geen zorgen te maken.
Note Mod (Roland): Dit draadje afgesplitst van het topic over Ervaringen met USAreisen.de
De auto was niets op aan te merken,alleen hebben wij twee en een half uur in de rij staan wachten en toen bleek de tank leeg te zijn.De medewerker van Alamo verzekerde ons dat bij inlevering van de auto dit bedrag gecrediteerd zou worden,eigenlijk wilde ik het zo niet accepteren maar om opnieuw in de rij gaan staan gaat tenslotte van je vakantie af.Van dat verrekenen is ook niets gekomen.Goed opletten dus,want vorig jaar paste de koffers niet in de kofferbak en dat is ook weer een hele toestand ge worden,alhoewel bij een SUV hoef je je daarover geen zorgen te maken.
Note Mod (Roland): Dit draadje afgesplitst van het topic over Ervaringen met USAreisen.de
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Wij hadden ookj een auto via Usareisen met alamo en dan niet het Gold pakket maar net dat daaronder, want dat was eigenlijk ook al ruim voldoende.
Ging allemaal perfect en op LAX mochten we zelf onze auto uitkiezen
Heb ik nog wel een vraag over die beruchte tank benzine
Had hier al veel gelezen over dat je m beter vol weer kan inleveren ipv en tank benzine bij Alamo te kopen
MAar toen wij aankwamen 's avonds laat, stond er op onze factuur toch al een bedrag van 58 dollar voor een tank benzine.
We waren te moe om er nog over te gaan zeuren/vragen, maar hadden we nou gewoon kunnen zeggen dat we die tank niet wilden en m wel weer vol zouden inleveren, of doen ze dit standaard zo?
Er werd ons namelijk niks gevraagd, het stond opeens op die factuur en we moesten tekenen enzo.
Zoals ik al zei was ik gewoon te moe om er moeilijkheden over te gaan maken, maar voor een volgende keer vind ik het wel handig om te weten of dit nou zo hoort of dat dit ook een slimme truuk is om je gewoon een dure tank aan te smeren.
Ging allemaal perfect en op LAX mochten we zelf onze auto uitkiezen
Heb ik nog wel een vraag over die beruchte tank benzine
Had hier al veel gelezen over dat je m beter vol weer kan inleveren ipv en tank benzine bij Alamo te kopen
MAar toen wij aankwamen 's avonds laat, stond er op onze factuur toch al een bedrag van 58 dollar voor een tank benzine.
We waren te moe om er nog over te gaan zeuren/vragen, maar hadden we nou gewoon kunnen zeggen dat we die tank niet wilden en m wel weer vol zouden inleveren, of doen ze dit standaard zo?
Er werd ons namelijk niks gevraagd, het stond opeens op die factuur en we moesten tekenen enzo.
Zoals ik al zei was ik gewoon te moe om er moeilijkheden over te gaan maken, maar voor een volgende keer vind ik het wel handig om te weten of dit nou zo hoort of dat dit ook een slimme truuk is om je gewoon een dure tank aan te smeren.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Niet vol inleveren is een volle tank betalen. Dat is altijd zo. En zij hebben alleen hele dure benzine dus kun je maar beter van te voren even tanken (of een Gold pakket nemen waarbij het juist de bedoeling is hem zo leeg mogelijk in te leveren. Het beste is als je de auto de garage in komt duwenIris_1982 schreef:Heb ik nog wel een vraag over die beruchte tank benzine

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij hadden ook een Gold pakket, maar ze probeerden ons toch een tank benzine te laten betalen bij het inleveren. Natuurlijk hebben we dat niet gedaan maar je moet dus van tevoren wel weten waarvoor je betaald hebt, ze proberen je gewoon uit.Njit schreef:(of een Gold pakket nemen waarbij het juist de bedoeling is hem zo leeg mogelijk in te leveren. Het beste is als je de auto de garage in komt duwen)
Dit was trouwens in Phoenix.
Marjon
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Weer een aantal voorbeelden van de praktijken van Alamo: Jos58 betaald een tank benzine en krijgt hem niet, Iris1982 moet zonder te vragen een dure tank benzine betalen en als Vana niet opgelet had moest ze de tank benzine twee keer betalen. Er zullen heel veel toeristen zijn die niet in de gaten hebben dat ze "opgelicht" worden door Alamo, ook wij hebben zoals ik in eerdere posts geschreven heb de nodige problemen met Alamo gehad. Er is al meerdere malen tegen mij gezegd dat het wel en incident zou zijn wat wij meegemaakt hebben, maar er zijn bij Alamo wel veel "incidenten". Ik vind het er toch op lijken dat het gewoonte is bij Alamo om de onwetende en vermoeide toerist extra geld uit de zak te kloppen, het voordeeltje bij de huurprijs is zo natuurlijk wel snel verdwenen. Ik raad iedereen die bij Alamo huurt aan om het contract goed te controleren en als je iets niet wilt zeg dan gewoon nee.
Harry
Harry
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik vind het een beetje overdreven om nu Alamo te beschrijven als een stel beroepsoplichters. Ik heb alle keren bij Alamo een auto gehuurd en er nooit problemen mee gehad. Ik kan mij ook heel goed voorstellen dat de medewerkers van Alamo door alle (kortings)regelingen door de bomen het bos niet meer zien en soms dergelijke fouten maken, maar om nu te zeggen dat dit met opzet gebeurd.Harry schreef:Weer een aantal voorbeelden van de praktijken van Alamo: Jos58 betaald een tank benzine en krijgt hem niet, Iris1982 moet zonder te vragen een dure tank benzine betalen en als Vana niet opgelet had moest ze de tank benzine twee keer betalen. Er zullen heel veel toeristen zijn die niet in de gaten hebben dat ze "opgelicht" worden door Alamo, ook wij hebben zoals ik in eerdere posts geschreven heb de nodige problemen met Alamo gehad. Er is al meerdere malen tegen mij gezegd dat het wel en incident zou zijn wat wij meegemaakt hebben, maar er zijn bij Alamo wel veel "incidenten". Ik vind het er toch op lijken dat het gewoonte is bij Alamo om de onwetende en vermoeide toerist extra geld uit de zak te kloppen, het voordeeltje bij de huurprijs is zo natuurlijk wel snel verdwenen. Ik raad iedereen die bij Alamo huurt aan om het contract goed te controleren en als je iets niet wilt zeg dan gewoon nee.
Harry
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Dat wist ik ja, alleen werd bij mij bij het ophalen van de auto al een factuur onder m'n neus geduwd met daarop al de tank benzine. Die heb ik dus toen al afgerekdn denk ik?Njit schreef:Niet vol inleveren is een volle tank betalen. Dat is altijd zo.Iris_1982 schreef:Heb ik nog wel een vraag over die beruchte tank benzine
We hebben m dus leeg ingeleverd want ja....anders betaalden we 2 tanks benzine
Maar wat nou als we m vol hadden ingeleverd?
Of had ik meteen bij het ophalen die tank moeten weigeren??
Vind t heel vreemd hoor
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben hem leeg ingeleverd, van te voren specifiek gevraagd of dit kon en dat was geen probleem. Voor zover ik weet hebben we geen tank benzine betaald. Leger als de tank was viel hij bijna niet meer in te leveren, dat hadden we goed uitgerekend.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- Bushmaster
- Amerika-expert
Dat moet ik weer als pluspunt nageven bij Alamo,
ik heb vorig jaar de huur auto aan stukken gereden (was van Alamo LA).
Werd uiterst vriendelijk te woord gestaan, en binnen 2 uur een andere auto gekregen (werd gebracht met een tow-truck), terwijl ik niet echt dicht bij een Alamo punt zat.
Ik ben verder super positief over Alamo, al is het wel een maatschappij waarbij het handig is dat je Engels optimaal is.
ik heb vorig jaar de huur auto aan stukken gereden (was van Alamo LA).
Werd uiterst vriendelijk te woord gestaan, en binnen 2 uur een andere auto gekregen (werd gebracht met een tow-truck), terwijl ik niet echt dicht bij een Alamo punt zat.
Ik ben verder super positief over Alamo, al is het wel een maatschappij waarbij het handig is dat je Engels optimaal is.
Heb voor onze vakantie destijds voor 18 dagen een auto bij Alamo SF gehuurd met het Gold Underage pakket (Equinox). Geen enkele vraag gehad over extra verzekering of tank benzine. Tijdens het inleveren werd de wagen geeneens gecontroleerd op schade (alleen de kilometerstand :S, en dat met drie jongeren van 21 en 22)
(Al moet ik er wel bijzeggen dat ik die man waarmee we de papieren invulde mij al kende van andere huurzaken)
(Al moet ik er wel bijzeggen dat ik die man waarmee we de papieren invulde mij al kende van andere huurzaken)
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je kan je auto toch gelijk bij aankomst op de luchthaven ophalen.panita schreef:Kan iemand me zeggen of we eerst naar de luchthaven moeten voor de auto op te halen of rechstreeks naar de terminal van alamo en waar ligt die?
We logeren in het Luxor kan dit te voet of beter met de taxi.
Als je eerst een paar dagen zonder doet zou ik een taxi nemen, het is nogal ver, meestal bloedheet en behalve op de strip is Las Vegas niet echt op voetgangers ingesteld of je moet over de (snel)weg tussen de auto's willen lopen

- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ja, vind ik ook wat overdreven idd. Ik heb denk ik al 25 keer een auto bij Alamo gehuurd de afgelopen jaren, veelal laatste tijd via usareisen.de. Nooit echt problemen gehad (behalve toevallig deze vakantie ... maar uiteindelijk wel redelijk opgelost). Dus ik ben prima tevreden over Alamo al die keren.Bostonlover schreef:
Ik vind het een beetje overdreven om nu Alamo te beschrijven als een stel beroepsoplichters. Ik heb alle keren bij Alamo een auto gehuurd en er nooit problemen mee gehad. Ik kan mij ook heel goed voorstellen dat de medewerkers van Alamo door alle (kortings)regelingen door de bomen het bos niet meer zien en soms dergelijke fouten maken, maar om nu te zeggen dat dit met opzet gebeurd.
Ik heb ook wel eens discussie over de benzine gehad, toen we geen All-Inclusive pakket hadden. Ik weet bijna zeker dat je een volle tank bij Alamo moet kopen en dat je hem dan leeg mag inleveren. Volgens mij kan je er niet voor kiezen om hem weer vol in te leveren. Dus vandaar dat je gelijk bij aankomst een volle tank (tegen 'Alamo' benzine tarieven) moet betalen en dan bij terugkomst dus leeg mag inleveren.
Overigens, ik heb twee keer wel eens een discussie gehad met Alamo over benzine. Beide keren na contact met Alamo helpdesk (in de US) restitutie gehad op mijn credit card. Alamo is een supergrote verhuurmaatschappij, dus er zal wel eens iets fout gaan, maar echt serieuze oplichtingspraktijken kunnen ze zich echt niet veroorloven. Iedereen zal wel eens een discussie of issue hebben met een verhuurmaatschappij. Ik heb dat zelf (zakelijk) wel eens met Hertz gehad. Dat voorkom je niet denk ik.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik wil toch even kort reageren op de term beroepsoplichters. Ik heb in mijn eerste post de term oplichting tussen haakjes gezet, dat betekent dat ik het niet echt oplichting vind, natuurlijk is een maatschappij als Alamo een eerlijke maatschappij. Dat er door iemand anders beroepsoplichters van gemaakt wordt kan ik niks doen, dat zijn zijn of haar woorden. Ik vind nog steeds dat het er op "lijkt" dat Alamo dingen op het contract aankruist waar mensen niet om gevraagt hebben en blijf dan ook bij mijn conclusie dat je een contract van Alamo goed moet controleren voordat je ondertekend.
Harry
Harry
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Dit ligt denk ik ook een beetje aan de vestiging. Ik hoor vaak slechte verhalen over Miami. Orlando weer een stuk minder.Harry schreef:Ik vind nog steeds dat het er op "lijkt" dat Alamo dingen op het contract aankruist waar mensen niet om gevraagt hebben en blijf dan ook bij mijn conclusie dat je een contract van Alamo goed moet controleren voordat je ondertekend.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach, ik denk dat als je gaat zoeken je voor elke maatschappij wel wat kunt vinden. En hoe goedkoper de maatschappij, hoe meer mensen erbij zullen huren, hoe groter de kans dat je verhalen hoort over iets dat is misgegaan.
Als het goed gaat, hoor je mensen immers niet; als er daarentegen iets niet soepel loopt...
In Canada heb ik bijna een opsporingsbewijs tegen me uitgevaardigd gehad, omdat ik volgens Alamo de huurauto nooit had ingeleverd... er bleken 2 metalliek blauwe Ford Taurussen (of is het Fords Taurus?
) op het terrein te staan, één met een British Columbia kenteken, en een met een Alberta kenteken. Hierdoor is iets misgegaan in hun administratie, waardoor ze bij mij kwamen aankloppen. We zaten op dat moment nog in Canada, en ze hadden inmiddels naar mijn adres in Nederland de dreiging met een arrestatiebevel gestuurd. Ik zag mezelf al worden aangehouden bij het boarden - "you're under arrest for grand theft auto"
(of hoe ze dit in Canada ook noemen)...
Hmmm... toch weer Alamo, hè...
Dennis
Als het goed gaat, hoor je mensen immers niet; als er daarentegen iets niet soepel loopt...

In Canada heb ik bijna een opsporingsbewijs tegen me uitgevaardigd gehad, omdat ik volgens Alamo de huurauto nooit had ingeleverd... er bleken 2 metalliek blauwe Ford Taurussen (of is het Fords Taurus?

Hmmm... toch weer Alamo, hè...

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Bushmaster
- Amerika-expert
Nog even een positieve over Alamo dan,
1998 hier in Nederland een "convertible" geboekt bij Alamo, ophalen in Portland Oregon. Ik had een origineel Alamo-voucher waar ook keurig op stond dat ik een "convertible" gereserveerd had.
Nou blijken er in Portland weinig tot geen dakloze-auto's te zijn bij Alamo, is nooit vraag naar waarschijnlijk, behalve van zo'n "domme" Hollander
Aangezien ik om 11 uur 's morgens aankwam, had ik zeeën van tijd om te bakkeleien, want er was geen cabrio aanwezig dat had ik op de parkeerplaats al wel gezien. Ze hebben me toen van alles aangeboden, grote auto, nog grotere, nog grotere. Maar aangezien ik die voucher had gewoon op m’n strepen blijven staan, heb toen tijdelijk een SUV meegekregen met de mededeling om mij om 15:00 uur weer te melden, en de SUV niet af te tanken.
15:00 wat staat er bij Alamo voor de deur? Mitsubitsi Eclipse Spyder V6, 12 mijl op de teller, geen kenteken, maar papieren temp. License. Hadden ze zo ergens uit een showroom gereden.
Bravo Alamo
(ps: is normaal niet mijn stijl hoor, bovenstaande, maar had er op die dag gewoon zin in )

1998 hier in Nederland een "convertible" geboekt bij Alamo, ophalen in Portland Oregon. Ik had een origineel Alamo-voucher waar ook keurig op stond dat ik een "convertible" gereserveerd had.
Nou blijken er in Portland weinig tot geen dakloze-auto's te zijn bij Alamo, is nooit vraag naar waarschijnlijk, behalve van zo'n "domme" Hollander

Aangezien ik om 11 uur 's morgens aankwam, had ik zeeën van tijd om te bakkeleien, want er was geen cabrio aanwezig dat had ik op de parkeerplaats al wel gezien. Ze hebben me toen van alles aangeboden, grote auto, nog grotere, nog grotere. Maar aangezien ik die voucher had gewoon op m’n strepen blijven staan, heb toen tijdelijk een SUV meegekregen met de mededeling om mij om 15:00 uur weer te melden, en de SUV niet af te tanken.
15:00 wat staat er bij Alamo voor de deur? Mitsubitsi Eclipse Spyder V6, 12 mijl op de teller, geen kenteken, maar papieren temp. License. Hadden ze zo ergens uit een showroom gereden.
Bravo Alamo
(ps: is normaal niet mijn stijl hoor, bovenstaande, maar had er op die dag gewoon zin in )

Ik had in Miami geen enkel probleem, noch gezeur bij het afhalen, wel problemen in Orlando (extra verzekering aangesmeerd zonder iets te vragen).Njit schreef:Dit ligt denk ik ook een beetje aan de vestiging. Ik hoor vaak slechte verhalen over Miami. Orlando weer een stuk minder.Harry schreef:Ik vind nog steeds dat het er op "lijkt" dat Alamo dingen op het contract aankruist waar mensen niet om gevraagt hebben en blijf dan ook bij mijn conclusie dat je een contract van Alamo goed moet controleren voordat je ondertekend.
Miami is wel vervelend dat je met een busje tot bij het verhuurkantoor moet gebracht worden. Zijn soms arrogante chauffeurs die rijden wanneer ze zin hebben en daarvoor dan ook nog een royale fooi verwachten
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Mijn ervaringen bij Alamo zijn over het algemeen heel positief, heb alleen in Honolulu, Los Angeles en Washington DC heel lang in de rij gestaan. Da's minder leuk, maar misschien was het toeval.
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 2849 Weergaves
-
Laatste bericht door Minonbos
-
- 2 Reacties