Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vlucht zomaar omgezet door KLM, dag van tevoren????

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hekkie schreef:
Harry schreef:En de ellende bij KLM gaat maar door, de vluchten die deze week niet door gaan:
-dinsdag KL 893 naar Shanghai
-woensdag KL 897 naar Peking
-donderdag KL 605 naar San Francisco (alweer!!!)
-vrijdag KL 565 naar Nairobi
Volgens mij heb ik dit rijtje op de televisie voorbij zien komen. Ik weet niet meer in welk programma, kan op op het journaal geweest zijn. Maar er werd melding gemaakt van deze cancellations in dit rijtje kwam op beeld.
Ben je niet in de war met dit forum? Bovenstaand bericht is tenslotte alweeer een paar dagen geleden gepost. :wink:

Ik heb er niets van gehoord of gezien op tv de afgelopen dagen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Coyote schreef:Ben je niet in de war met dit forum? Bovenstaand bericht is tenslotte alweeer een paar dagen geleden gepost. :wink:

Ik heb er niets van gehoord of gezien op tv de afgelopen dagen.
Nou zegt dat niet zoveel want jij en ik kijken over het algemeen toch naar heel verschillende programma's en/of zenders...... :wink:

Ik heb heel duidelijk een beeld voor ogen van de TV en ook van het commentaar wat erbij werd gegeven. Toch begin ik nu ook te twijfelen of ik het misschien wel gedroomd heb.

In mijn onderbewustzijn ben je toch met de komende vakantie naar Amerika bezig en dat duurt nog maar 16 dagen...... :lol:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
amersfow
Amerika-ontdekker

Pff, kl-601 (KLM 6 augustus '07 13:00 - LA OOK gecancelled!

Bericht door amersfow »

Ik dacht dat overkomt mij niet; heb de hoofdprijs betaald voor een directe vlucht op normale tijd (A'dam naar LA). Maar zonder enig bericht is de vlucht gecancelled! (4 dg van tevoren!). Nu is ons gezin gesplitst; 2 gaan via JFK en 4 via Seattle ?!?!
Compensatie is toch wel het minst wat ik verwacht van de KLM. Echt een lekkere club; mijn idee is dat ze vliegtuigen laten bewegen wel leuk vinden, maar klanten alleen maar lastig vinden (enig idee hoelang 1 KLM minuut duurt ;-)
Ik ben zo'n stakker die een paar 100duizend FD miles bij elkaar vliegt; die FD klanten vinden ze helemaal lastig.
(Moet je voor de grap eens op Schiphol bij de KLM balie wat vragen over hun FD programma (Loyaliteit ;-) gaan stellen. "Mijnheer, daar gaan wij niet over, ga naar de website" Doet me denken aan de mededeling: "Wgsn klanttevredenheidstraining is de winkel gesloten" ;-)

Vwb het eenling zijn; een reputatie is via inderdaad Internet zo verknald; en zie het dan maar weer eens goed te krijgen (google is niet om de tuin te leiden).

Zo dat ben ik ff kwijt.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Bizar .... Wij hebben dezelfde vlucht, maar dan op 9 augustus a.s. ..... Het zal toch niet ....
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
vanisher
Amerika-newbie

Brussel-Detroit via NWA geschrapt !

Bericht door vanisher »

Even een berichtje voor alle reizigers die net zoals ik een Amerikareis geboekt hebben met NWA vanaf Brussel op Detroit.

Alle NWA vluchten vanaf Brussel zijn geschrapt, dit heb ik via de pers vernomen vorig weekend. Na 10 mails en 3 telefoons hebben ze me dat bij NWA eindelijk toegegeven. Ongelofelijk met wat een domheid en arrogantie ze me daar aan het lijntje hielden. Ze wisten zelf helemaal van niks. Uiteindelijk ben ik zelfs diegene geweest die m'n reisbureau het nieuws heeft kunnen geven na al mijn communicaties met NWA en na zwaar aandringen. Zij waren ook al de hele week aan het bellen voor hun klanten en kregen steeds te horen dat er niks aan de hand was.

Nu is mijn vlucht omgeboekt via Amsterdam maar het idiote is dat ik de tussenvlucht Brussel-Amsterdam helemaal niet wil en rechtstreeks naar Amsterdam wil gaan, dat bespaart me uuuuuuren. Je zou denken dat ze in ruil voor je ongemak dat wel willen doen omdat het hun zelfs geld bespaart. Nee hoor ik MOET die vlucht uit Brussel nemen, ik heb nu klachten lopen bij NWA Customer Care, KLM Customer Care maar het zit muurvast *zucht*. Iemand nog een idee want mijn reisschema is nu helemaal naar de haaien door die domme vlucht vanaf Brussel om 6 AM !!!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Pete.Z schreef:Of je het moet doen als forum,waar uiteindelijk wel 1 persoon aansprakelijk is,namelijk de eigenaar,is een tweede.
Ik verbaas me eigenlijk dat er in de huisregels niet het volgende staat:

Het beheer kan op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor de inhoud van de geplaatste berichten.

Compleet rechtsgeldig is het niet maar het kan wel een aantal problemen voorkomen. Zie ook hier: http://www.iusmentis.com/maatschappij/juridisch/forums/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Brussel-Detroit via NWA geschrapt !

Bericht door Ruud2004 »

vanisher schreef:Even een berichtje voor alle reizigers die net zoals ik een Amerikareis geboekt hebben met NWA vanaf Brussel op Detroit.

Alle NWA vluchten vanaf Brussel zijn geschrapt, dit heb ik via de pers vernomen vorig weekend. Na 10 mails en 3 telefoons hebben ze me dat bij NWA eindelijk toegegeven. Ongelofelijk met wat een domheid en arrogantie ze me daar aan het lijntje hielden. Ze wisten zelf helemaal van niks. Uiteindelijk ben ik zelfs diegene geweest die m'n reisbureau het nieuws heeft kunnen geven na al mijn communicaties met NWA en na zwaar aandringen. Zij waren ook al de hele week aan het bellen voor hun klanten en kregen steeds te horen dat er niks aan de hand was.

Nu is mijn vlucht omgeboekt via Amsterdam maar het idiote is dat ik de tussenvlucht Brussel-Amsterdam helemaal niet wil en rechtstreeks naar Amsterdam wil gaan, dat bespaart me uuuuuuren. Je zou denken dat ze in ruil voor je ongemak dat wel willen doen omdat het hun zelfs geld bespaart. Nee hoor ik MOET die vlucht uit Brussel nemen, ik heb nu klachten lopen bij NWA Customer Care, KLM Customer Care maar het zit muurvast *zucht*. Iemand nog een idee want mijn reisschema is nu helemaal naar de haaien door die domme vlucht vanaf Brussel om 6 AM !!!
Pas op met het niet vliegen van dat stukje BRU-AMS. Als je zonder schriftelijke toestemming van de KLM niet aanwezig bent op dat traject, wordt je gezien als "No Show passenger" en wordt de rest van je reservering uit de computer gehaald. Einde reis !

Dit heeft te maken met de zgn "Ad latjes formule" Een truc van een slimme zakenman/reisbureauhouder uit het verleden.
Daar vliegen, beginnend in Dusseldorf of Brussel vaak goedkoper is dan beginnend vanuit Amsterdam, verkocht hij tickets die in DUS of BRU begonnen. Je vloog dan het erste stukje niet en kon gewoon in Amsterdam instappen. Dat scheelde toen zomaar een paar honderd "gulden".
De KLM was/is daar niet blij mee en heeft toen een periode dit soort passagiers geweigerd in te laten stappen in Amsterdam omdat zij het voortraject niet gevlogen hadden en dus "No Show" waren.

Vandaar mijn opmerking, "Pas hier mee op"!!!!

Suc6

Ps. De KL 612 (Chicago-Amsterdam 11/8 ) is afgelopen zaterdagavond ook zomaar geannuleerd. Passagiers werden NIET ingelicht en via de meest belachelijke routes omgeboekt of op de vlucht van zondag gezet.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ron555
Amerika-ontdekker

Bericht door Ron555 »

Hmm ik hoor de laatste tijd weinig positiefs over KLM/Morthwest

Ik twijfel dus sterk om met die maatschappij te vliegen.

Hoe zijn de vluchten, maw hoe luxe is het, t.o.v. b.v. Delta of Continental
Ik ben nu 2x met deta gevlogen en 1x met Continental en 1x met US airways
Wat mij tegenviel waren de oude vliegtuigen en de oude aftandse tv's
oftwel vermaak voor onderweg was ver te zoeken.
Is dat bij KLM wel beter?
(Ik vlieg dan vanaf AMS naar Denver en terug vanaf Las Vegas)

Is het risico van gedoe met aflassen/verzetten van vluchten vooral KLM of is het gewoon domme pech en komt het overal evenveel voor?

Grtz
Ronald
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Zie het voordeel ook niet meer zo van KLM. Ze gedragen zich tegenwoordig als een ordinaire charter maatschappij. Waar zijn de tijden gebleven dat de KLM stond voor een Luxe vlucht zonder problemen?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het komt overal voor,en je kan ook overal een "ouwe bak" treffen.

Ikzelf heb alleen positieve ervaringen met KLM/NW, maar het zegt helemaal niks.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mijn man vliegt maandelijks minstens 1 keer met Continental naar Newark. Soms vanop Zaventem, soms vanop Schiphol. Hij is altijd zeer tevreden, en eigenlijk zijn die vluchten ook altijd al doorgegaan, en op tijd (ok, soms wel eens 10 minuten vertraging).
Zelf vliegen we op 25 oktober ook met Continental vanuit Schiphol (eerst naar Newark, en dan door naar Chicago), om 9.20 uur 's ochtens.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Ook ik gebruik de laatste jaren alleen maar Continental, en over de intercontinentale vluchten (vanaf Amsterdam) kan ik alleen maar zéér positief zijn.
Alle toestellen hebben individuele tv schermpjes, en ze vliegen inderdaad vrijwel altijd op tijd.
De vluchten in Amerika zelf, daar ben ik iets minder over tevreden, maar dat komt bij alle maatschappijen voor, United is gewoon berucht om de vertragingen bv.
KLM/NW heeft gewoon slecht personeel (ik hoop dat niemand zich aangesproken voelt, er zullen vast ook goede KLM-mers zijn), men denkt daar dat de klanten maar ballast zijn.
Service, daar hebben ze nooit van gehoord.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Mart81
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Mart81 »

Als ik dit allemaal lees ben ik toch blij dat ik voor Delta heb gekozen :P

(niet te hard grinniken :wink: )
vanisher
Amerika-newbie

Re: Brussel-Detroit via NWA geschrapt !

Bericht door vanisher »

vanisher schreef:Even een berichtje voor alle reizigers die net zoals ik een Amerikareis geboekt hebben met NWA vanaf Brussel op Detroit.

Morgen vertrekken we maar toch nog even laten weten hoe dit afgelopen is, misschien zijn er nog mensen hier die een vlucht hadden vanaf Brussel met NWA. M'n dossier zat muurvast en we moesten aanvankelijk volgens de customer service/care verplicht de tussenvlucht maken van Brussel naar Amsterdam wat me behoorlijk dwars zat.

Dagen en weken heb ik liggen mailen en bellen naar de customer services van KLM/NWA zonder enig resultaat. Ten einde raad heb ik via Google de contactgegevens gevonden van de general manager van de NWA customer care : Kristen.Shovlin@nwa.com

Na één mailtje naar deze persoon en een gedetailleerde beschrijving van mijn problemen + vermelding van de personen die me tot nu "geholpen"hadden kwam alles in een stroomversnelling en kreeg ik binnen de 48 uur bevestiging dat we rechtstreeks vanaf Amsterdam mochten vliegen + 100€ schadevergoeding per persoon voor een volgende vlucht.

Moraal van het verhaal : geef niet op en contacteer direct een manager, met dat callcenter personeel kom je echt helemaal nergens. De antwoorden die ik van hen kreeg waren waardeloos, ze begrepen zelfs nauwelijks m'n problemen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Mart81 schreef:Als ik dit allemaal lees ben ik toch blij dat ik voor Delta heb gekozen :P

(niet te hard grinniken :wink: )
Nou, we hebben inmiddels 1314 euro vergoeding binnen, dat vind ik toch leuk geld voor een paar extra uurtjes wachten.
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

nieuwenoord schreef: Nou, we hebben inmiddels 1314 euro vergoeding binnen, dat vind ik toch leuk geld voor een paar extra uurtjes wachten.
Kijk dat zijn de betere berichten. Fijn voor jullie dat dat gelukt is, kan mooi voor een volgend reisje USA gebruikt worden, toch? :wink: Gezien jullie plannen zit deze er alweer aan te komen! Heerlijk die nieuwe voorpret!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Kan ik me HELEMAAL in vinden. Kun je bijna weer gaan! Oh nee je gaat al whooooaaaa, kun je NOG een keer. :dance: :dance:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Corry schreef:Kan ik me HELEMAAL in vinden. Kun je bijna weer gaan! Oh nee je gaat al whooooaaaa, kun je NOG een keer. :dance: :dance:
Ha, en zelfs die tweede reis is al weer geboekt :P
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Ben echt niet jaloers hoor... :roll:

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Nieuwenoord, vliegen jullie niet zeer binnenkort met de KL 657 naar Newark?
Deze was van zondag 16 September.
Sunday, September 16

KL874 HYD AMS MD11
Flight delayed 2h. Aircraft defect.

KL866 ICN AMS B74E
Flight delayed 1h30. Late arrival of the inbound equipment.

KL877 BKK TPE B74E
Flight delayed 4h30. Aircraft defect during BKK transit stop.

KL657 AMS EWR A332
Flight cancelled. No aircraft available.
Deze is van vandaag 21 September.
Friday, September 21

KL554 CAI AMS B772
Flight delayed 4h. Aircraft defect.

KL894 PVG AMS B74E
Flight delayed 1h45. Late arrival of the inbound equipment.

KL896 PVG AMS B74E
Flight delayed 1h45. Slot restrictions.

KL661 AMS IAH B74E
Flight delayed 1h15. Aircraft defect.

KL657 AMS EWR A332
Flight cancelled. No aircraft available.

Op beide dagen de KL 657 gecancelled omdat er geen vliegtuig beschikbaar is, misschien kun je de volgende vergoeding alweer tegemoed zien.

Harry
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer